Åååh ja, jeg var på Island med min mor i sommerferien 2012. Det var den bedste oplevelse i mit liv, og jeg vil aldrig nogensinde glemme det! Vi havde en helt fantastisk tur! Jeg skal uden tvivl tilbage til Island igen på et tidspunkt. 
Vi rejste med IsHestar og rideturen varede 6 dage. Derudover havde vi to nætter på hotel i Reykjavik inden rideturen begyndte og to nætter på samme hotel i Reykjavik inden vi skulle hjem igen. Vi red turen Den Gyldne Cirkel, som jeg klart vil anbefale, når det nu er første gang du skal afsted. Man ser de vigtigste seværdigheder på den tur, og får en masse skønne naturoplevelse. Bl.a. gejseren Geysir, det gigantiske springvand Gullfoss, krydsning af floder og en fantastisk ridetur i skovene omkring Geysir om onsdagen, som var den allerbedste ridedag efter min mening. Man er afsted ca. 7 timer dagligt, og selvom det lyder voldsomt, så er det faktisk ikke så hårdt. De første to dage er ens inderlår meget, MEGET ømme, men derefter går det strygende. Man får et fantasitsk sammenhold i gruppen - vi var ca. 20 ryttere på turen de første 4 dage, og 12 ryttere de sidste 2 dage. Guiden var virkelig god, og det samme er maden og - især - hestene. Mit indtryk var, at alle havde en enestående oplevelse. Det er en meget alsidig tur, og vi var mange forskellige slags mennesker og aldre. Jeg var den yngste på turen, som red det fulde program, og jeg var 14 år. Den ældste på turen var omrking de 70 år. Overnatningsfaciliteterne var fine: De to første nætter sov vi på en gård med fælles faciliteter og 2- og 4-mands værelser, de to næste på et hotel med private faciliteter og 2-mandsværelser og den sidste nat på en anden gård. Jeg vil også gerne lige smide et par rosende ord efter hestene Dreyri og Blika - skønne, skønne heste! 
Jeg har desværre ingen anelse om, hvad det kostede, men tror ikke, at det var sådan OVERDREVET dyrt.
Men ja, jeg kan VARMT anbefale det. Kunne fortælle om det i evigheder, men tror jeg stopper her. Du får lige lidt billeder fra mig også...
I Reykjavik.
Første ridedag.
Hestene bliver drevet op til gården.
Vi holder et velfortjent hvil.
Ret udmattede... Haha!
Blika i forrest og Dreyri bagerst.
Afrejse fra den første gård, hvor vi overnattede.
... Lidt alternativ transport
Gullfoss
Hele holdet samlet i cafeen ved Gullfoss
Hygge og sang om bordet om aftenen.
Frokostpause ved flod.
Så skal der sadles op
Vi red med en flok løse heste foran os hele tiden, så vi kunne skifte hest i løbet af dagen.