Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

rideferie på island. rideferie generelt?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 21:02

Hej skønne ænder.

Jeg drømmer sådan om en rideferie på island.. Måske en forlænget weekend, måske en uge..

Er der nogle er jer de har været på en sådan tur??( det må der næsten være)

Hvem rejste i med?

Hvor længe var i væk?

Hvor red i henne og fra hvilken arrangør?

Købte i en pakkerejse eller sammensatte i selv turen?

Og er det overhovedet muligt i december eller uge8??

Hvad kostede jeres tur?

Puha mange spørgsmål.. Men kom glad med ALLE jeres erfaringer!!!!

Også gerne fra folk som har været til hest andre steder.. Det er en ret stor drøm at komme på en sådan tur.. australien er også en drøm, samt USA, men det er nok en lidt anden tidshorisont og økonomiklasse

Please alle jeres skønne historier!!

0
0
Svar på denne tråd

Rideferie
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 12:09

Rideferie er efter min mening den bedste form for ferie :)

Island har jeg ikke være på, men har haft nogle pragtfulde ture i Bulgarien, Rumænien og Spanien :) som jeg alle selv har arrangeret. Det er ret nemt hvis du først har fundet "stedet" på nettet da de normalt sørger for transport til og fra lufthavnen så er det blot flybiletten du mangler.

Hvis du mere er til pakkerejser kan du f.eks tage fat i Rid og Rejs som har mange spændende ture.

Og lige en advarsel, har du først været afsted en gang bliver du afhængig

/Peter

0
0
Svar på denne tråd

Rideferie Island
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 14:55

Nu har jeg ikke været med et rejsebureau på rideferie, men privat med den stald jeg arbejdede for og det er den fedeste form for ferie.

Dog ville jeg absolut ikke satse på en sådan ferie i vinterhalvåret på Island.

Først og fremmest fordi at hvis man rigtig skal nyde den islandske natur og opleve den islandske hest i sit es, så skal man ind i bjergområderne og det tror ejg ikke kan anbefales i vinteråret, hvis man overhovedet kommer derind?

Desuden kan du aldrig regne med vejret deroppe og jeg kan af erfaring meddele at flere timer i sadlen udendørs i den islandske vinter ikke er at anbefale med mindre man har mulig for at komme ind og blive varmet ordentlig igennem et par gange om dagen.

Desuden ved jeg slet ikke om det er muligt at komme på flerdages ture om vinteren. De steder jeg kender til, dog mindre turiststeder, har kun ture om sommeren.

Money can't buy you happiness...

But it can buy you a horse and that's a big step in the right direction!

0
0
Svar på denne tråd

Tag glad afsted..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 17:14

Jeg har været på rideferie 2 gange + lidt småture. 1. gang var 1 times kørsel nord for Rom i Italien for 5 år siden. Det er simpelthen det skønneste jeg har gjort. Der er ufattelig smukt. Og stedet er helt pragtfuldt. Det hedder Poggio Nebbia. Det betyder Bakken i tågen. Ligger på toppen af en bakke med vindrueplantage udenom, og den skønneste udsigt.Der er svømmepøl, og de laver den skønneste mad - Mmmm. Hjemmesiden hedder www.poggionebbia.it De er også på FB "Agriturismo Farnesiana" hedder den vist.

Jeg var der på en 5 dages tur. Arrangerede selv turen (bestilte over nettet) fandt selv flybilletter.

Jeg blev hentet i lufthavnen.

Vi var i sadlen i mange timer, men gjorde holdt - f.eks. arrangerede de en dag barbeque i en skov, så bandt vi hestene til træer og hyggede os med god mad m.m.. En anden dag red vi ud til Middelhavet - helt pragtfuldt. Jeg har siden været der på ferie med min mand, som ikke rider. Han er også helt pjattet med stedet.

Jeg skal derned igen til sep. (fra 7-14/9) 6 dages ridning med alt incl. koster ca. 8000.-, og så kommer fly oveni - men det er det værd.

Min veninde og jeg har lejet en bil fra Roms lufthavn.

September forrige år var jeg med en veninde på en uges rideferie ved Gardasøen. Men det var utrolig grænseoverskridende. Vi red enten ned ad stejle skrænter, nogle gange med hesten for hånd, andre gange op ad stejle klippeskrænter, og igennem store floder. Det var for voldsomt for mig. Men spændende.

Jeg tror hjemmesiden hedder www.scuderiacastello.it

Så kan du jo kigge på det.

Men jeg kan anbefale det!! Prøv det!

0
0
Svar på denne tråd

island
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:39

Var på 3 dages rideferie på Island sidste år med min mor, vi red hos http://www.ishestar.is/ og det var vi rigtig glade for.

Vi bookede via http://www.islandprotravel.dk og købte rejsen "sydens komfort"

Eneste minus var at jeg godt kunne have tænkt mig mere tid med hestene andet end på hesteryg, fx klargøring og opsadling men det stod de selv for. Turen valgte vi da min mor er relativ uerfaren men kunne godt tænke mig at prøve en af de længere ture engang - smukt og fantastisk var det i al fald :) Desværre også godt blæsende og koldt ;)

0
0
Svar på denne tråd

Rideferie
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 21:43

Jeg var 8 dage på island og ride for 4 år siden. Vi red ca 6-9 timer pr. dag, og byttede hest flere gange dagligt.

Vi havde ca. 40 løse heste med ud over de 15 som vi red på. Så var der et hold som red bag ved flokken og et som red foran. Det var en HELT fantastisk oplevelse, og jeg håber at få råd til det igen.

Smider lige et par billeder til dig

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

Kan VARMT anbefale Island
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 22:01

Og til dine spørgsmål:

Er der nogle er jer de har været på en sådan tur??( det må der næsten være)

Næsten. Jeg var på ferie på Island, og havde én hel dag på heste-ryg.

Hvem rejste i med?

Jeg havde selv arrangeret fly og hotel, og andre oplevelser. Jeg var ude at ride med Eldhestar, og det var fint.

Hvor længe var i væk?

Som sagt - en dag på hesteryg. Flere dage på resten af øen.

Hvor red i henne og fra hvilken arrangør?

Eldhestar, omkring deres stald.

Købte i en pakkerejse eller sammensatte i selv turen?

Ja, den sammensatte jeg vel egentlig selv. Jeg var i Den blå lagune, i Reykjavik og ude at køre "The golden cirkle". Og så på ridetur.

Og er det overhovedet muligt i december eller uge8??

NEJ!!!!! For guds skyld, lad være med det! Jeg var ude og ride i starten af oktober og det var ALT for koldt. Mine fødder var dybfrosne. Hvis det skal være sjovt, skal det være en sommertur. Det er seriøst noget helt andet klima deroppe.

Hvad kostede jeres tur?

Jeg gav omkring 800 kr for en hel dag på hesteryg inklusiv frokost og kørsel. Flybilletten stod mig vist i 3-4000 kr. Hotel, spisning mv er nogenlunde som de danske priser.

Pas på - man bliver grebet af det Har man først én gang prøvet en naturtølter har man svært ved nogensinde igen at se meningen med trav

0
0
Svar på denne tråd

Prøver lige...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 22:12

... om jeg kan sætte et par billeder ind. Det er VIRKELIG anbefalelsesværdigt.

Vi møder en hest i vejkanten på vores Golden Cirkle tur...

Billede

Min søn er mere interesseret i regndråber
Billede

I nationalparken Thingvillar
Billede

Dagens første hest. Bemærk den overdrevne beklædning - og jeg FRØS
Billede

Smuk, smuk udsigt. Her på ryggen af en naturtölter. Hvilken oplevelse, det var!!
Billede

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift her
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:45

Jeg var afsted med Ishestar i sommers, og det var en helt fantastisk oplevelse. Det kan jeg virkelig anbefale!

http://www.ishestar.is

0
0
Svar på denne tråd

hesteferie
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 21:11

jeg var for en del år siden efterhånden, en måned afsted på et sted der hed LAXNES. Der kommer hvert år tøser fra hele verden, for at passe hestene- der er MANGE, RIGTIG MANGE. 2-3 gange om dagen kommer der et hold turister, og så rider man med som guide og hjælper dem der har brug for en hånd.

Det er de smukkeste omgivelser, og man kan ride så meget som man overhovedet orker, da der er heste nok.

Jeg boede hos noget familie jeg har på Island, men de andre boede på Laxnes, og fik selfølgelig husly, mad og drikke og en masse fede oplevelser.

Kan virkelig anbefales

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 11:36

Åååh ja, jeg var på Island med min mor i sommerferien 2012. Det var den bedste oplevelse i mit liv, og jeg vil aldrig nogensinde glemme det! Vi havde en helt fantastisk tur! Jeg skal uden tvivl tilbage til Island igen på et tidspunkt.

Vi rejste med IsHestar og rideturen varede 6 dage. Derudover havde vi to nætter på hotel i Reykjavik inden rideturen begyndte og to nætter på samme hotel i Reykjavik inden vi skulle hjem igen. Vi red turen Den Gyldne Cirkel, som jeg klart vil anbefale, når det nu er første gang du skal afsted. Man ser de vigtigste seværdigheder på den tur, og får en masse skønne naturoplevelse. Bl.a. gejseren Geysir, det gigantiske springvand Gullfoss, krydsning af floder og en fantastisk ridetur i skovene omkring Geysir om onsdagen, som var den allerbedste ridedag efter min mening. Man er afsted ca. 7 timer dagligt, og selvom det lyder voldsomt, så er det faktisk ikke så hårdt. De første to dage er ens inderlår meget, MEGET ømme, men derefter går det strygende. Man får et fantasitsk sammenhold i gruppen - vi var ca. 20 ryttere på turen de første 4 dage, og 12 ryttere de sidste 2 dage. Guiden var virkelig god, og det samme er maden og - især - hestene. Mit indtryk var, at alle havde en enestående oplevelse. Det er en meget alsidig tur, og vi var mange forskellige slags mennesker og aldre. Jeg var den yngste på turen, som red det fulde program, og jeg var 14 år. Den ældste på turen var omrking de 70 år. Overnatningsfaciliteterne var fine: De to første nætter sov vi på en gård med fælles faciliteter og 2- og 4-mands værelser, de to næste på et hotel med private faciliteter og 2-mandsværelser og den sidste nat på en anden gård. Jeg vil også gerne lige smide et par rosende ord efter hestene Dreyri og Blika - skønne, skønne heste!

Jeg har desværre ingen anelse om, hvad det kostede, men tror ikke, at det var sådan OVERDREVET dyrt.

Men ja, jeg kan VARMT anbefale det. Kunne fortælle om det i evigheder, men tror jeg stopper her. Du får lige lidt billeder fra mig også...

Billede

I Reykjavik.

Billede

Første ridedag.

Billede

Hestene bliver drevet op til gården.

Billede

Vi holder et velfortjent hvil.

Billede

Billede

Ret udmattede... Haha!

Billede

Blika i forrest og Dreyri bagerst.

Billede

Billede

Afrejse fra den første gård, hvor vi overnattede.

Billede

... Lidt alternativ transport

Billede

Billede

Gullfoss

Billede

Hele holdet samlet i cafeen ved Gullfoss
Billede

Billede

Hygge og sang om bordet om aftenen.

Billede

Frokostpause ved flod.

Billede

Så skal der sadles op

Billede

Vi red med en flok løse heste foran os hele tiden, så vi kunne skifte hest i løbet af dagen.

Billede

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider