|
|
| Ferie - hestepasning?? |
|
|
Jeg prøver igen... mit sidste indlæg blev slettet!! Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvordan I andre klarer at komme på ferie når i også har dyr hjemme! Min mand og jeg har nået den alder hvor vi har tid og råd til at rejse. Men vi har også tre heste og andre dyr som skal passes. Og man vil jo gerne være sikker på at de bliver passet ordentligt og ansvarsbevidst. Vi har en sød pige der bor her, og som vi stoler på. Men hun kan selvfølgelig ikke altid. Det er jo også et spørgsmål om man tør overlade hus og dyr til en person man ikke kender!! Hvad gør I?? Mange hilsener Wenche
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlæg. |
|
|
Ja den blev desværre slettet da den blev betrægtet som annoncering. Og jeg hader når de sletter indlæg og man ikke har haft til hensigt at annoncere, men det er et rent spørgsmål. Jeg har nemlig samme spørgsmål. Nu har jeg hestene hjemme og vi skal på ferie i sept. Men jeg aner ikke hvem jeg skal få til at passe dem. Så hvad gør i andre?
Fuldblod, Fjordheste og Paint er de bedste. Men elsker nu alle heste. En dejlig varm mulige er det bedste. R.I.P. Evidence XX / Elegant Spotlight XX. Nu med stor dejlig fold og løsdrift. Hvor fedt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gode naboer, hestefolk i området |
|
|
Vi er som oftest på ferie i sommermdr. Her går hestene på døgnfold, med to læskurer. Så sørger min mor for at der er vand til hestene, og hun passer hund/kat. Min mor er absolut ikke hestekyndig, men det har vi et par naboer der er. De kigger dagligt til hestene. Vi kan godt tage afsted på et par weekender i løbet af vinteren, der passer genboen hestene. Eller vi har tidligere været heldige, at have nogle søde piger i stalden, som gerne vil bo i huset og passe dyrerne, når vi er væk. Tidligere havde jeg en stor dressurhest, som pga tidligere skade havde bedst af at blive holdt igang. Der fandt jeg et godt sted, hvor han blev passet, og gik dagligt på vandløbebånd, når vi var på ferie.
Er de fleste de bedste eller bare de fleste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwwwwwwww |
|
|
Kender i nogle der har plads til hestene imens i er på ferie? For så kan de jo bare flyttes i den korte periode. Hvis det er om sommeren skal der jo næsten bare en fold til. Held og lykke med at finde en god passer.
Kanon god westernhest sælges billigt. Han er en rigtig god og tålmodig lærehest. En stabil allround hest. Er mega rolig i skov. God stabil skovturs Quarter sælges. Pragtfuld prinsessepony sælges. Sp ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor jeg bor |
|
|
er vi på samme vej flere der har heste/andre dyr, så vi passer gerne hinandens når det er ferie tid. Og før kørte jeg gerne ret langt når jeg skulle passe veninders, men da jeg har lejet mere græs, kan jeg nu tage dem hjem, mens hun er på ferie, det spare en del kørsel, og så er det også rart at kunne holde opsyn hele døgnet. Så som en anden foreslår, var det jo muligt I betalte for at have dem på sommegræs eller opstaldet ude for en periode, jeg ville selv have det dårligt hvis jeg vidste der kun kom en og kiggede 1 gang i døgnet, tænk hvis en hest bliver syg,brækker benet eller andet, så kan den lide længe før det opdages! Mvh Sarah
Træning og undervisning: Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser Palomino hoppe mf sælges Bedækning v araberpony tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De ukendte |
|
|
Vi har mange gange lånt gården ud til folk der gerne ville have en ferie på landet. Dengang vi havde mindre börn hjemme var det helt perfekt for folk. Der var jo alt. 2 af gangene mödte vi aldrig dem der skulle bo der, de kom om aftenen, vi körte om dagen. Det var ikke väret folk med forstand på heste, men naboen var hjemme. Dog har det väret sommer, så de har gået ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige |
|
|
Glemte lige, dem vi har haft boende har väret nogen der bekendte har kendt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
vi får altid en af naboerne til at passe. Hestene går på sommergræs, så de skal bare tjekkes at de har vand og ser raske ud. Gederne fodrer naboen, og marsvinene fodrer nevøen (han er voksen) Vi tager aldrig afsted på mere end en forlænget weekend.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Da mine heste stod hjemme, og vi skulle på ferie, kom de på ridecentret og stod. Vi kendte ingen hestekyndige i nærområdet der kunne passe dem. På ridecentret kendte vi ejeren og medbragte selv foder. Mine to heste fik mulighed for at gå på fold sammen, uden andre heste. Det har været den bedste løsning for os, men måske ikke den billigste Og nok en svær løsning hvis man har mange heste gående.. Jeg havde kun to hjemme. Hønsene passede naboen.
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt med respons.. |
|
|
Hej. Hvor er det dejligt med respons på ens tråd! Der er sikkert mange i samme situation som mig. Det med at flytte dem synes jeg ikke rigtig er en mulighed da jeg ikke selv har trailer og i så fald skal betale mig fra det - det bliver for dyr en ferie, så må vi hellere blive hjemme. Man må jo også være sig ansvaret bevidst når man har dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Feriepasning. |
|
|
Jeg har heller ingen familie/venner der kan hjælpe. Men håber lidt at den anden pige der bor på gården + hendes veninde kan overtales. "Desværre" skal hun føde i juli, så tror ikke at hun vil. Men vil da høre hende ad. Har jo kun løsdrift og det er i starten af sept. Men ellers er jeg på hel bar bund. 
Red Lightning XX Tequilla Blue Paint Vængets Mirabel Fjordhest Musse Shetter R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er heldig |
|
|
jeg har heldigvis en sød pige der kommer til min den ene som gerne bor her og passer begge heste og hund og kat:) men ville da godt lige skrive om gruppen man også kan bruge på FB evt hvor man hjælper hinanden www.facebook.com/#!/groups/ 279456008809593/ . det da værd at prøve selvom det sæføli ikke er rart ikke at kende vedkommende,men det er da et forsøg værd.
mvh sussie.. nu med ceduina ox..og jasmin. cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Er lige med på en kigger da vi også får et problem i uge 42 efter hende der før hjalp ikke længere kommer. Der går de ikke længere på døgn fold med mindre vi får en super lækker oktober. Men heldigvis er der lidt tid endnu til at finde hjælp. vh Heidi
Hestenusser/hjælp søges i 2765 til 2 pensioneret drenge 2-3 gange om ugen DAMESADEL SÆLGES.se min præs Undervisning i damesadel gives Nihil Intentanum Felix vi ses igen min skat Siglavy-du vil blive savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pensionærer |
|
|
Vi har 2 håndplukkede pensionærer, som vi til enhver tid kan overlade ansvaret for vores heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en hest... |
|
|
... i opstaldning, og ejerne af denne hest (som i øvrigt er noget familie) passer gerne hele bedriften, hvis vi skal noget. De vil også enormt gerne passe vores søde hund, og det gør jo en ferie noget billigere, at man ikke skal medregne 150 kr. i døgnet for en hundepension  Nogen af de penge bruger vi så på at give "husbondafløserne" en god gave. Før vi fik opstalderen, blev vi hjemme  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ferie--- |
|
|
Jeg sender min pony på Spa ophold:)
En gang Fighter... ALTID Fighter!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som regel |
|
|
har jeg nogen boende på gården hvis vi skal nogle steder. Hestene er en ting, de går ude hele tiden, Men Hunden er altid med os på job feks, og er derfor ret ked af det, hvis der kun kommer nogen og lukker den ud og ind.. Så en til at passe det hele, det er guld værd. Somregel har vi ikek haft problemer med at få det til at lykkes.. Men hunden er klart den der gør det sværeste
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her.... |
|
|
Her så passer en veninde mine eller naboerne hjælper. Der er heldigvis mange med heste eller som godt kan lide heste her i området. Jeg har også taget min venindes mini hingst ind til pasning. Så der er muligheder nok. Og kunne da også finde på at passe andres heste hvis de manglede hjælp  Og når der er en hest mere i stalden, så kan ejeren der måske få tjansen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi var |
|
|
En tur i Afrika i 1 mdr i december, vi har 2 store hunde og 3 heste. Hundene kom ud til et hold venner der har kennel, det var ikke gratis men billigere end pension og de havde det godt. Hestene blev også flyttet, ned til en veninde med en stor løsdrift. Det skulle der også betales for, hvilket er helt ok for det er et stort ansvar at passe en andens dyr samt tager det lang tid. Så ja det er dyrt at få passet sine dyr, men så må vi "nøjes" med en ferie om året 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Facebook. |
|
|
Red Lightning XX Tequilla Blue Paint Vængets Mirabel Fjordhest Musse Shetter R.I.P. Evidence XX og Elegant Spotlight XX.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betale |
|
|
En del er vores venner er begyndt at betale min datter det hunden eller hesten ville koste at have på pension. En god lösning. Hun er arbejdslös. Enten bor hun i folks hus eller også har hun haft hunden hjemme. Det kan jo også väre en lösning. Der findes jo arbejdslöse unge nok, desvärre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hjælper hinanden... |
|
|
Vi har et godt netværk med vores naboer, venner og familie, som klarer opgaven... Derudover forventer vi at vores opstaldere hjælper til, da de kender staldens rutiner bedst  Det går så også den anden vej og vi hjælper tit, når andre skal på ferie.. Men det er bare hyggeligt synes vi 
Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup. Ledige bokse pr. 1 Maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Godt at høre om de fleste har et godt netværk og kan få hjælp. Mit hestenetværk er ikke eksisterende - står helt for mig selv og venner/bekendte har ikke noget med heste at gøre. Mine heste står på gør det selv basis/klar dig selv uden hjælp andet end morgenfodring og udluk af min bondemand. Forslag til hvordan jeg kan få hjælp i ferier mv Har kontaktet den ene site på FB men har endnu ikke fået svar om hvordan man bliver medlem. De ligner hinanden meget de to henvisninger. god dag vh Heidi
Hestenusser/hjælp søges i 2765 til 2 pensioneret drenge 2-3 gange om ugen DAMESADEL SÆLGES.se min præs Undervisning i damesadel gives Nihil Intentanum Felix vi ses igen min skat Siglavy-du vil blive savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Vi gør som, Line (Capzeda) Vi køre vores 2 heste hen på det ridecenter hvor vi lejer ridehus. så bliver de passet og lukket på fold. der er altid en frivillig der gerne vil strigle og hygge sig med dem. Sådan har vi altid gjort, og forsætter med det. vi har skam allerede reseveret boksene til når vi rejerser her først på sommeren. Opstallingstedet får en seddel med kontaktpersoner, smed og evt dyrlæge. Smeden får besked at hvis der tilkaldes smed i denne periode er det ok. hvis de vudere at der skal tilkaldes dyrlæge, skal de ikke spørge om lov først. Hvis der er kritiske spørgsmål, kan de kontakte de personer der står på seddlen. Jeg syntes det er beroliende at de står et sted hvor der en nogle til at se efter dem, og hygge. Jo det er dyrt, men vi medregner det i rejseprisen, på lige med bilpakeringen mm. Hunden kommer hjem til svigerfamilien, og katten ( inde kat, dvs han gider ikke bevæge sig ud hvis vejret ikke er sommerligt ;o) kommer min mor og passer. Jeg har prøvet at komme hjem fra en dejlig ferie og dagen efter fik jeg at vide at min hest var død for en uge siden. på letter trakisk vis. men dem på opstallingstedet og kontaktpersonerne ( mine forældre) havde tage alle de rigtige beslutninger der skulle tages den dag. og det takker jeg dem meget for. Jeg har og havde ingen glæde af at vide hvad der var sket imens jeg var på fereie, da jeg hverken kunne gøre fra eller til. Så uanset hvem der skal passe jeres heste, så få lavet en klar aftale om hvad der skal gøres i enhver situation. for det er forfærdeligt for dem der har lovet at passe på jeres kæreste eje. at træffe de rigtige beslutninger, hvad med ansvaret, hvem hæfter for det økonomiske. hvem skal tage den sidste beslutning. hvem kan hjælpe, hvis det værst tænkelige skulle ske.. Jeg er afklaret med det ( har gjort det i mange år nu ) og er tryg, når jeg sender mine dyr på "fereie" for jeg ved der er gode hænder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Heidi. |
|
|
Jeg admistrere den ene. Hvilken har du søgt om medlemsskab til? Går ind og kigger nu. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucas ♥SilasAlexander |
|
|
Hejsa ser ud til jeg er kommet med ind der. Kan jeg så skrive hvor og hvornår jeg mangler hjælp og så håbe på der er mindst een der vil hjælpe?? Jeg tilbyder også gensidig at kunne hjælpe så det kan gå begge veje. god dag vh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Heidi. |
|
|
Jo det er inde hos os kan jeg se. Håber en kan hjælpe dig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|