Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vinterridning i ridehus - motivation?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 09:31

Hej.

Jeg så lige Nyhederne i forgårs, var det vist, hvor der var en kvinde ude og skridte på sin hest. Kommentatoren sagde, at det var første gang, at hesten var uden for ridehuset i denne vinter.

Jeg ved, at hun ikke er den eneste, som næsten kun rider i ridehus henover vinteren og måske højest skridter hesten lidt af udenfor.

For mig er ridehus et meget ubehageligt sted at være. Jeg har haft part på et par heste tidligere, hvor jeg ofte måtte ty til ridehus, fordi det var mørkt og frossent udenfor og simpelthen for farligt at ride ud. Her rider man i zigzag mellem andre ryttere, der lugter lidt (ikke i nye ridehuse) og man kan egentlig bare ride rundt og rundt... Jeg stoppede ret hurtigt med parterne, for det fungerede bare ikke for mig.

Ridehus er en dejlig løsning, sådan en kold vinteraften - hvordan skulle man ellers nå at få redet efter skole/arbejde og når jorden er bundfrossen og der ikke er nogen skov i nærheden? Det er også lækkert, at man kan få trænet noget seriøs dressur og hesten ikke skal blive vinterlasket, selvom ridebanerne enten er bundfrosne eller de rene mudderhuller... men hver dag?

Hvordan pokker kan I mange ridehusryttere holde motivationen oppe, når den bare står på ridehus? Hvad med jeres heste - hvad siger de til kun at blive redet i en hal?

Dette er slet ikke ment som kritik af ridehusryttere - det er blot en undren her fra mig af. :) Fortæl. ;D

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

ÅÅÅHHHHH suk
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 09:39

Hvem der bare var velsignet med et ridehus..

Dengang vi var red vi i det måske 3-4 gange om uge resten af tiden ud på tur og/eller udendørs bane hvis altså ikke frosten havde bidt sig fast. Men ud skulle vi.

Idag er der lllaaannngggtttt til ridehus - som nu er en luxus - sukk

Heidi

Hestenusser/hjælp søges i 2765 til 2 pensioneret drenge 2-3 gange om ugen

DAMESADEL SÆLGES.se min præs

Undervisning i damesadel gives

Nihil Intentanum

Felix vi ses igen min skat

Siglavy - du vil bliv savnet ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 09:43

... heller ikke den store lyst til at ride i ridehus - men så længe der er is udenfor, så jeg ikke kan komme i skoven uden fare for brækkede ben - så gør jeg det.

Vi har holdt pause i januar og en del af februar - men da der er trecstævne i april jeg gerne vil med til, skal både hesten og jeg i rideform igen.

Lige nu står den bare på at motionere derinde - og det er ikke vildt spændende for nogen af os. Men i aften vil jeg f.eks. sætte nogle trecforhindringer op og øve mig på - og jeg ved at Baloos koncentration også skærpes når der er noget "anderledes" at kigge på.

Jeg håber dog at skoven snart bliver til at komme ud i - så vi kan komme i form på en noget sjovere måde.

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

ridehus...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 09:45

Jeg elsker mit ridehus

Vi er kun tre ryttere om 20*40 ridehus, så der er altid plads og god stemning.

Vi vil alle tre gerne til stævner, så vi har alle noget at arbejde frem imod og det holder motivationen oppe

Vi får to til tre gange om ugen undervisning af to forskellige beridere, hvilket jeg finder meget motiverende.

Men ja, jeg begynder også at savne at komme ud og ride. Både pga. den dejlige dressurbane med lækker omgivelser, men også fordi jeg savner at komme på lang banen.

Dog er den store hest tilsalg pt. så det bliver forhåbentligt kun ponyen, som skal luftes til sommer

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Glad for ridehus
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 10:12

Vi kører i ridehus med hestene flere gange om ugen - og det er skønt, for ellers skulle vi jo "starte forfra" til foråret :)

I flere år lejede vi os ind i en privat hal, hvor der kun var os om aftenen - derfor kunne vi ride og køre, helt som det passede os.

Det var faktisk dejligt at kunne holde køretræningen ved lige, men som vinteren skred frem, blev det lidt småt med motivationen.

De sidste par vintre har vi købt halkort til en nærliggende rideklub med to ridehaller. Her er der stort set altid plads til at ride - og rytterne er vældig gode til at tage hensyn til hinanden, så det føles egentlig sjældent "proppet".

Til gengæld kan vi så ikke så let køre (for det optager jo hele hallen), men da klubben virkelig er fleksible, så har vi fået lov at køre fredag aften, hvor vi alligevel plejer at være alene i hallen :)

Vi kender efterhånden alle dem, der rider om aftenen og det er SÅ skønt at hilse på folk og få en lille sludder om almindeligheder - det er for os en stor del af motivationen.

Denne vinter har jeg tilmed været så heldig at få plads hos en meget dygtig underviser - nok den bedste jeg har haft.

Udover at få en kompetent undervisning en gang om ugen, så får jeg "lektier for", så jeg hele tiden har noget at arbejde med/hen imod, og det er VILDT motiverende.

I weekenderne tager vi så på tur i det omfang det er muligt. Der er knoldet og frosset overalt, men så længe landevejene er bare, så kan vi ride og køre ture - og det gør vi. Når det er for dårligt vejr til at vi kan holde det ud, så kører vi i hallen :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejza,,
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 13:46

jeg ELSKER !! ride hus, ingen sne, ingen blæst, ingen regn, og ikke overdrevet varmt om sommeren, men desvære har jeg ikke noget ridehus i nærheden, hvor hesten og jeg kunne ride til..

man kan lave det samme indenfor som man kan udenfor, bom træning bare sørg for at hovslaget er frit, ridning gennem kegler, massere af øvelser, slangegang, slangebue, volter der variere i størrelsen, og ja alt muligt :-)

Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 14:11

Jeg kører også i ridehus flere gange om ugen og nogle dage x2. Foråret stævner og en konstant udviklingen hos hesten er stor motivation, det eneste der kan være en dræber er alt den transport til ridehuset da vi desværre ikke er velsignet med et sådan.

Stine

-nu med 4-længet bondeidyl, Enghavegaard!

www.mose-gaarden.dk

avl af 1.klasses Fjordheste

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 15:00

Elsker mit ridehus - både sommer og vinter - og har næsten svært ved at ride uden spejlvæg til kontrol af hesten og mig.

Rider to ungheste, og har da været lidt på ture med dem, når vejret er til det - dvs ingen isglatte veje og intet stormvejr. Men ellers er vi i ridehus og hygger med det.

Har altid haft glade og fremadgående heste i dressuren - min gamle hest stod der i salgskontrakten at han ikke blev solgt som dressurhest, fordi han kedede sig. Efter 1 år red vi la1 med placering, og han endte med at kunne piaffere - og var god til det :-)

Så motivtion har noget med rytteren at gøre - kan du lave varieret træning, hvilket man kan selv med unge heste, og kan du træne så det styrker og så du hele tiden kan rose hesten for fremgangen, ja så elsker hesten dressurarbejdet.

Triller du rundt på må og få, og keder dig - så aner hesten ikke hvad den bliver bedt om, og begynder selv at finde på ting, eller bliver sløv og dvask.

Så hvis du nu ikke er den store dressurhaj, ikke har en inspirerede underviser, og ikke rider blandt inspirerede ekvipager - ja så lav dog det sjovt med bomme, cavaletties, kegler og plastik på jorden ect.

Jeg har valgt at have mine heste et sted, hvor hallen er den bedste af dem i omegnen mht bund, velpasset og god. Hvor underviseren inspirerer mig, samt de ryttere jeg rider med.

Jeg har fx fravalgt de nærliggende rideskoler, hvor bunden er elendig, underviseren i bedste fald er lala, og den ridning ponyryttere laver er så ringe at jeg siger fra.

Men derfor glæder jeg mig alligevel til forårsturene i skoven, og en varm augustaften i skoven og....

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 15:31

Jeg tror, det kommer lidt an på, hvilken type rytter, man er.

Jeg er dressurrytter, og selvom jeg ikke starter stævner, elsker jeg og er ret seriøs med den daglige dressurtræning. At der nogle gange er mange i ridehuset, hvis man lige rammer primetime, generer mig ikke, og jeg kan ikke genkende den der med "rundt og rundt", måske fordi dem, jeg rider sammen med, alle laver mange øvelser og varierer deres ridning, så folk er simpelthen vant til både at ride og samtidig holde øje og tage hensyn til hinanden. Man behøver altså ikke holde sig til "rundt og rundt".

Selvfølgelig rider jeg også udenfor, dog mest om sommeren. Der kan det være tur i alle gangarter, hvor jeg om vinteren holder mig til at skridte en tur af og til.

Men selvom det er sommer, træner jeg stortset ligeså meget dressur som om vinteren, for det meste på en udendørsbane, men også i ridehus, hvis det f.eks. regner.

Så for mig er der ikke problemer med motivationen, idet det er dressuren, der for mit vedkommende "trækker", og til det er både ridehus såvel som udendørsbane ideelle.

Er man mere til lidt hyggeridning eller tur, kan jeg sagtens forstå, at det ikke rigtig tænder én med ridehus. Jeg tror ikke der er en færdig løsning, men hvis det var mig, ville jeg optimere mit udstyr og hestens sko o.lign., så jeg kunne ride udenfor/på tur så meget som muligt.

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 19:19

Det er ikke specielt motiverende at ride i rundkreds hver dag, det er jeg helt enig med dig i. Men god musik der drøner ud af højtalerne det hjælper altid lidt

Jeg forsøger at varierer min ridning så meget som muligt med bomtræning, løsspring, longering, temporidning (vi elsker at se hvor hurtig vi kan ride 5 omgange)men jeg kan godt mærke at det snart vil være rart med en tur ud i det fri

Rikke

Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 19:22

jeg er vokset op, med at ride hver dag, og uden et ridehus! Så jeg ELSKER at træne i ridehus. Det er en luksus for mig.

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

Skoven...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 20:33

Rider i ridehus 1 gang om ugen og får så undervisning en gangimellem, motivationen er at vise underviseren hvor langt vi er kommet selv om det er for vores egen skyld.

men de andre to til tre gange der er jeg med veninde i skoven, og i dag var ingen undtagelse en fed tur på 1 1/2 t.

hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 21:33

jeg elsker vores ridehus, kan også godt lide at ride ude, men da det ofte også er på bane, så er det hip som hap om det er inde eller ude.

Det kommer jo meget an på hvad man vil og hvad man gerne vil ride, jeg kan godt se at "bare" ride rundt og undgå at ramme ind i andre er trivielt, jeg personlig prøver hele tiden på at gøre både mig selv og min hest bedre, jeg er ikke dressurrytter som sådan, men mener det er vigtigt at kunne, jeg startede mange spring stævner på min gamle, og dressuren var bare supervigtig

Så elsker elsker vores ridehuse, jeg gider faktisk ikke så meget ud , en tur en gang i mellem er da rart nok, men som du har det med ridehus har jeg det nok med at altid ride ture ude .. det er for kedeligt for mig :)

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

ryttere der lugter
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 14:35

HAHAHAHAHAH sorry kunne ikke lade vær, er ved at dø over denne sætning:

"Her rider man i zigzag mellem andre ryttere, der lugter lidt (ikke i nye ridehuse)"

Det er da altid noget at ryttere, der rider i nye ridehuse, ikke lugter

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Ridehuse
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 16:13

Det er forskelligt fra sted til sted om jeg kan lide at ride i ridehuset.

Altså hvis jeg rider på en rideskole hvor der både er undervisning for private og hold og der så samtidig rider 117 andre mugne ryttere rundt så der næsten ikke nogen plads tilbage og de bliver sure når nogen kommer i vejen, hvilket er uundgåeligt. Så er ridehuse noget @!#$.

Men hvis det er et privat sted med et dejligt lyst ridehus hvor der ikke er for mange og de der er er ens venner og der kører en radio i baggrunden så er ridehuse virkelig hyggelige og jeg føler man får meeget mere ud af det og bliver i rigtig godt humør :)

Don't feed the bad wolf.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 16:34

Jeg laver al mulig træning - også om vinteren. Vi har to store ridehuse på stedet (hesten er opstaldet ude) Jeg er dressurrytter, starter stævner tit. Jeg træner hesten seriøst 3 gange om ugen i dressur. Der udover rider jeg min. en gang i skoven og springer også en gang om ugen (dage hvor der ikke er stævner i ugen)

Jeg rider også 1-2 dage løsgørende dressur.

Jeg rider selvfølgelig dressur og spring i ridehuset her hvor vinteren er her. Så snart sommeren begynder at komme frem, springer vi igen udendørs på banen og rider også dressur udendørs dage hvor det ikke er møg hamerende varmt. Dage hvor det er meget varmt og støvet rider jeg inden i ridehuset :)

Der er rideskole ude hvor hesten er opstaldet - men det er kun det ene ridehus de må bruge og vi har så derfor altid det andet (privatrytterne) Der er sjældent mere end MAX 8 ryttere derinde og det er i happy hour tiden. (mellem 16-18)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 16:37

Jeg synes jeg kan præcis det samme i en hal som på udebanen.

Og andre ryttere i huset ser jeg bare som opmærksomhedstræning for mig og min hypper - Det giver mig en uvurderlig træning, jeg ikke kan få hjemme på min egen ude bane - Nemlig en masse forstyrrelse som hesten skal holde koncentrationen gennem. Super motiverende.

0
0
Svar på denne tråd

Motivation...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 23:18

- Den gamle SKAL holdes i gang

- Den unge bliver en veritabel pain-in-the-ass, hvis hun ikke bliver aktiveret

- Min lænd er ikke særlig fantastisk - og ridningen hjælper

- Mine heste giver faktisk næsten altid en god ridetur ;)

Jeg kører i ridehus. Når vejret ikke tillader det, har vi et lille et på stedet, som til nøds kan bruges.

Det sværeste er egentlig, at vi på denne årstid har ekstremt travlt på arbejde og jeg derfor har mange dage med aftenmøder. Det kræver benhård planlægning og prioritering - og når jeg når til nr. 2 hest, så er bare træt som et halvt alderdomshjem...

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

ridehus hvilken gave!!!
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 09:20

ja hvilken gave at have et ridehus!!!

jeg ville ØNSKE jeg havde et. og motivationen for dejligt samvær med mine heste skulle nok holde min gejst oppe. jeg ville øve 100 forskellige ting,

både i ridningen men også arbejde fra jorden

og lærer mine ponyer og prinsessen klikkertræning, og at gå over og under plastik m.m.

alt hvad der styrker mine heste. tror især min røde prinsesse ville have godt af mere intens arbejde fra jorden, og få lidt mere styr på den der, der sidder mellem ørene for hun kan godt arbejde og gør det godt! men hendes temperement løber af med hende nogen gange...

og i ridehus kan jeg også se mulighed for at vi fik mere styr på det dersens stramsur da der ikke ville være så mange "spøgelser" indenfor de 4 vægge.

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

jamen.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 13:38

Nu hvor du siger det, kan jeg godt huske, nogle ridehuse er skod. Zig zag mellem 10 andre, som du siger.

Der hvor jeg rider, er der ingen zig zag. Men Rigelig plads. Det er slet ikke noget skod at ride der, det er luxus. Også for hesten, som nyder at være derinde!

Men klart rider jeg små ture, når der ikke er meget glat. Men er ridehuset stort nok, er det altså ikke ubehageligt at ride i ridehus.

Jeg husker som sagt godt, at det kan være det. På et ridecenter red vi 8 på 20x20 volte, masser af zig zag, nogle skridtede, andre travede, andre galop. Den ene ende var nemlig spærret af for handicap ridning!!

Så er det op ad bakke at ride i hal.

Men har man sådan nogle forhold, skal man da flytte. Det er hverken sundt for hest eller rytter, hverken krop eller sind.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 21:54

min motivation ?

min motivation er min trang til at udvikle og træne min hest, og langsomt kunne mærke fremskridtene dag for dag :)

Er selv en meget opmærksom rytter, holder meget øje med andre ryttere osv. lige meget om jeg rider undervisning eller ej, hvis vi er mange, gør jeg opmærksom på hvis jeg evt. kommer skråt igennem eller laver en øvelse, å folk ved det, og kan være opmærksomme på mig også :)

Jeg har mine mål med min ridning, og det gør at jeg holder fokus, nogle dage er der dog ikke så meget af det, men så pjatter vi bare rundt og laver løsgørende ..

Synes ikke det er et problem hvis folk overholder de regler der nu engang er i hallen :)

det forstyrre skam ikke mig, kun god træning .. :D

. Nadja & Max Nobel .

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider