... forbi Euroeyes for 2½ uge siden og fik det lavet 
Først er der en masse opmålinger om man overhovedet kan få det lavet.
Det kunne jeg godt, så jeg fik en tid.
På selve dagen (jeg blev også opereret kl. 15:15), så mødte jeg ind kl. 14 og fik en beroligende pille og de afsluttende tests og opmålinger og bedøvende øjendråber.
Kl. 15 skulle de så foregå og jeg var nær stukket af 
Men... fornuften overtog og jeg gik ind på selve operationsstuen og lagde mig tilrette.
Selve operationen var easy-peasy. Ja, man kan (sjovt nok) se alt hvad der foregår og der er lidt kriller i maven, men ingen ubehag i forbindelse med at de løfter hornhinden væk og selve laseroperationen tog 15 sekunder for højre øje og 19 sekunder for det venstre.
Alt i alt tog det sølle tyve minutter, men det føltes som fire!
Op af stolen til et yderligere tjek og så ud af vagten med mig.
Jeg så efterfølgende som om, at jeg havde briller på, der var smurt ind i vaseline 
Hjem på sofaen, hvor jeg bare lå og lyttede tv et par timer med lukkede øjne. Da jeg så åbnede dem for første gang, så føltes det som om, at jeg havde hakket løg i tre timer! Mine øjne sved en lillebitte smule og tårerne drønede af sted! Samtidigt blev jeg skrækkeligt lysfølsom og ville helst bare sidde i et helt mørkt rum.
Kl. 18 (efter at have famlet rundt i aftensmaden med lukkede øjne), så tog jeg en halv sovepille (udleveret af Euroeyes) og gik så i seng!
Kl. 22 (dvs. kun syv timer efter operationen), så skulle jeg op og nifle og stod op i et behageligt mørke (ahhh...), tog et glas vand og den anden halvdel af sovepillen og tøffede i seng igen. Jeg havde INGEN gener i øjnene, da jeg stod op kl. 22!
Kl. 6 næste morgen kunne jeg ikke sove mere, så der vågnede jeg op til en umiddelbart tydeligere verden, men stadig med "slør" på.
Kl. 15 tog jeg Metroen ind til Euroeyes på Købmagergade til endnu en kontrol og alt var fint. Jeg var nok det eneste menneske med solbriller på den overskyede dag 
Det tog en uges til før end "sløringen" var helt væk og jeg kan stadig mærke, at mine øjne arbejder på en anden måde. Jeg gør alt det jeg plejer, men jeg er lidt ekstra opmærksom i stalden og har enten solbriller eller beskyttelsesbriller på - særligt ved håndtering af wrap/hø og strigling! Operationssårene forsvinder 7-10 dage senere. Jeg har stadig en lille rest af blod i det ene øje, men det sidder så højt, at man ikke lige ser det.
Øjenmakeup er no-go i 2-3 uger efterfølgende og det gør nullernaller, hvis man rører sine øjenlåg (det gjorde jeg én gang, da jeg smurte fugtighedscreme på - det lærte jeg af!!!). Dags dato 2½ uge senere er ømheden meget forsvundet ved direkte berøring.
Jeg oplevede stort set ingen gener/ømhed i forbindelse med operationen. Man drypper øjne nærmest konstant den første uge (bl.a. med nogen antibakterielt) og det føltes af og til, som om jeg havde gnedet en lille øjenvippe i øjet på mig selv. Så lidt øjendråber og det forsvandt.
At sidde ved en computer var svært de første dage, så jeg tvivler på, at vi hører fra TS i dag eller i morgen (hun sover nok sødt nu). Alt lys er lidt skarpere, men den gik tilbage til normalen efter få dage. Det KAN dog komme igen efter 2-3 uger, men så får man nogen øjendråber, der afhjælper det.
Så ganske kort (det er vist for sent nu), så er selve operationen vitterligt... ingenting. Du kan ikke mærke en fis - det er bare en småsyret oplevelse. Generne efterfølgende er så minimale, at de ikke er værd at bekymre sig om.
Jeg har vist et par gavekort et sted til gratis forundersøgelse, hvis nogen er interesserede