Åh, hvor er det bare irriterende at have en upålidelig smed!! En smed, som sådan set er sød nok, gør sit arbejde fint nok, og er til en rimelig pris.
Men ikke er særlig mødestabil!!
Sidste efterår udeblev han fra en aftale uden at give lyd. Næste dag skrev han, at den vist var smuttet. Nå ja okay, @!#$ happens og ting kan smutte.
Nogle måneder senere glippede den igen uden en lyd. Dagen efter var undskyldningen, at hans fat havde fået kræft og var indlagt. Ja, det er sgu da også synd og selvfølgelig har man så sin opmærksomhed et andet sted.
Søndag i uge 6 smed min hest en sko og aftalen blev, at smeden kom tirsdag og satte den på, da han alligevel skulle på disse kanter. (Han bor på Sjælland,- jeg bor ved Nakskov) Jeg havde en aftale i Køge og SKULLE køre senest klokken 11, så aftalen blev, at smeden kom klokken 10. Klokken halv 12 var han endnu ikke kommet! Vejret var rigtig skidt, så meget mod normalt valgte jeg, at tage hestene ind inden jeg kørte. Jeg skrev til smeden, at de stod inde, så han kunne bare køre forbi og smække skoen på i løbet af dagen, når det passede ham.
Da jeg kom hjem, havde hesten stadig ikke sko på forbenet. Jeg skrev derfor til smeden onsdag morgen. Fik en sms onsdag eftermiddag om, at han kom herned fredag. Men fredag dukkede han heller ikke op!!
Jeg sendte flere sms'er og lørdag modtog jeg en sms fra hans telefon men "underskrevet" hans bror. Smeden var blevet sparket i hovedet af en hest og lå på hospitalet men kom hjem mandag. Jeg undrede mig lidt over, at hvis han lørdag var frisk nok til, at de allerede vidste, at han kom hjem mandag, hvorfor han så ikke selv havde sin telefon..... Hvis jeg var forholdsvis klar og lå på hospitalet, ville jeg da gerne have min telefon med mig.
Anyway, jeg måtte selvfølgelig skrive god bedring og at jeg satsede på at høre fra han i ugen efter..... (denne uge)
I mandags skrev han så, at han ville komme tirsdag kl 16. Det var nu en uge siden, at han skulle være kommet og min hest havde smidt en forsko mere. (Han er forholdsvis ny, så jeg ved ikke, om det er en "dårlig vane" eller......) 15.45 skrev han så, at han var for dårlig. I betragtning af, at han har omkring en times kørsel ned til mig og skulle være der klokken 16, var det måske lidt sent at finde ud af, at han var dårlig!! Mit humør var efterhånden en anelse skidt og hesten gik og stak på begge forben. Onsdag LOVEDE smeden på amar og halshug at komme lørdag....altså igår. Jeg skrev, at jeg var hjemme hele lørdagen, så han kunne bare skrive fredag aften eller lørdag morgen, hvad tid han kom.
Lørdag formiddag sendte jeg et par sms'er uden svar. Ved totiden kom en sms om, at han lige skulle til fødselsdag og så kom han. Det blev måske aften. Senere skrev han så, om han måtte rykke det til søndag? Hmmm lørdag aften eller søndag morgen/formiddag, det ville ikke gøre den store forskel. Men da jeg havde en aftale 11.30, aftalte vi, at det skulle være klokken 10.30. Omkring klokken ti fik jeg så en sms om, at han var forsinket og derfor ikke kunne nå det men at han havde ryddet sine aftaler i morgen mandag og derfor kunne komme her.
Men nu fik jeg bare NOK!!!!!! Min arme hest, som går og stikker på forbenene, er bare blevet udsat og udsat!! Så jeg fik besøg af en veninde fra Sjælland, som forhandler boots og nu får hesten dem på ud i morgen og så må jeg finde mig en ny smed.
Jeg vil ikke sige, at jeg har været naiv for jeg har flere gange forholdt mig tvivlende til historierne. Men jeg har helt sikkert været for "rar"....eller for dum!!!! Og det slutter her!!!!
Da jeg skrev til smeden, at NU ville jeg sgu ikke lege med mere, var hans undskyldning, at jeg boede for langt væk!! Lige præcis det spurgte jeg ham om, da han tog mig ind plus ved flere besøg hvor han fortalte, at han ikke havde så mange kunder hernede mere fordi folk ikke betalte. Bla har han haft en rideskole ikke så langt herfra men folk betalte ikke og kunne ikke finde ud af at "synkronisere" deres smedebesøg. Personligt hælder jeg nu til den udgave som handler om, at de ikke gad en totalt ustabil smed......
Maria