Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det der med smeden......!!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 21:29

Åh, hvor er det bare irriterende at have en upålidelig smed!! En smed, som sådan set er sød nok, gør sit arbejde fint nok, og er til en rimelig pris.

Men ikke er særlig mødestabil!!

Sidste efterår udeblev han fra en aftale uden at give lyd. Næste dag skrev han, at den vist var smuttet. Nå ja okay, @!#$ happens og ting kan smutte.

Nogle måneder senere glippede den igen uden en lyd. Dagen efter var undskyldningen, at hans fat havde fået kræft og var indlagt. Ja, det er sgu da også synd og selvfølgelig har man så sin opmærksomhed et andet sted.

Søndag i uge 6 smed min hest en sko og aftalen blev, at smeden kom tirsdag og satte den på, da han alligevel skulle på disse kanter. (Han bor på Sjælland,- jeg bor ved Nakskov) Jeg havde en aftale i Køge og SKULLE køre senest klokken 11, så aftalen blev, at smeden kom klokken 10. Klokken halv 12 var han endnu ikke kommet! Vejret var rigtig skidt, så meget mod normalt valgte jeg, at tage hestene ind inden jeg kørte. Jeg skrev til smeden, at de stod inde, så han kunne bare køre forbi og smække skoen på i løbet af dagen, når det passede ham.

Da jeg kom hjem, havde hesten stadig ikke sko på forbenet. Jeg skrev derfor til smeden onsdag morgen. Fik en sms onsdag eftermiddag om, at han kom herned fredag. Men fredag dukkede han heller ikke op!!

Jeg sendte flere sms'er og lørdag modtog jeg en sms fra hans telefon men "underskrevet" hans bror. Smeden var blevet sparket i hovedet af en hest og lå på hospitalet men kom hjem mandag. Jeg undrede mig lidt over, at hvis han lørdag var frisk nok til, at de allerede vidste, at han kom hjem mandag, hvorfor han så ikke selv havde sin telefon..... Hvis jeg var forholdsvis klar og lå på hospitalet, ville jeg da gerne have min telefon med mig.

Anyway, jeg måtte selvfølgelig skrive god bedring og at jeg satsede på at høre fra han i ugen efter..... (denne uge)

I mandags skrev han så, at han ville komme tirsdag kl 16. Det var nu en uge siden, at han skulle være kommet og min hest havde smidt en forsko mere. (Han er forholdsvis ny, så jeg ved ikke, om det er en "dårlig vane" eller......) 15.45 skrev han så, at han var for dårlig. I betragtning af, at han har omkring en times kørsel ned til mig og skulle være der klokken 16, var det måske lidt sent at finde ud af, at han var dårlig!! Mit humør var efterhånden en anelse skidt og hesten gik og stak på begge forben. Onsdag LOVEDE smeden på amar og halshug at komme lørdag....altså igår. Jeg skrev, at jeg var hjemme hele lørdagen, så han kunne bare skrive fredag aften eller lørdag morgen, hvad tid han kom.

Lørdag formiddag sendte jeg et par sms'er uden svar. Ved totiden kom en sms om, at han lige skulle til fødselsdag og så kom han. Det blev måske aften. Senere skrev han så, om han måtte rykke det til søndag? Hmmm lørdag aften eller søndag morgen/formiddag, det ville ikke gøre den store forskel. Men da jeg havde en aftale 11.30, aftalte vi, at det skulle være klokken 10.30. Omkring klokken ti fik jeg så en sms om, at han var forsinket og derfor ikke kunne nå det men at han havde ryddet sine aftaler i morgen mandag og derfor kunne komme her.

Men nu fik jeg bare NOK!!!!!! Min arme hest, som går og stikker på forbenene, er bare blevet udsat og udsat!! Så jeg fik besøg af en veninde fra Sjælland, som forhandler boots og nu får hesten dem på ud i morgen og så må jeg finde mig en ny smed.

Jeg vil ikke sige, at jeg har været naiv for jeg har flere gange forholdt mig tvivlende til historierne. Men jeg har helt sikkert været for "rar"....eller for dum!!!! Og det slutter her!!!!

Da jeg skrev til smeden, at NU ville jeg sgu ikke lege med mere, var hans undskyldning, at jeg boede for langt væk!! Lige præcis det spurgte jeg ham om, da han tog mig ind plus ved flere besøg hvor han fortalte, at han ikke havde så mange kunder hernede mere fordi folk ikke betalte. Bla har han haft en rideskole ikke så langt herfra men folk betalte ikke og kunne ikke finde ud af at "synkronisere" deres smedebesøg. Personligt hælder jeg nu til den udgave som handler om, at de ikke gad en totalt ustabil smed......

Maria

Nu igen med det dejligste ridedyr!

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 21:49

bare så øv, kender godt problemet fra da jeg boede i nordjylland. Efter jeg flyttede til fyn, har jeg fået VERDENS BEDSTE smed, der hellere kommer 15 min før lovet end efter. I løbet af 4 år har han glemt mig en gang. Ringede og fik fat i fruen. "20 min efter svingede han ind i gården og den dag var den ene gratis som undskyldning. Svinger bare ind, hvis han ved, det er ved at være tid og han er på strøget, så skylder jeg bare til næste gang, hvis jeg ikke lige har kontanter nok. Se det er service og han er skattet her i huset!!!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 22:15

Sådan en smed satser jeg også på at finde ;-)

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 22:32

Der er ikke noget mere irriterende end når sådan noget sker. Jeg bor selv på lolland, og har verdens bedste og stabile smed hvis jeg selv skal sige det

Har brugt ham 4-5 år og han har glemt mig en gang. Ellers kommer han altid til aftalte tid, og blir han forsinket, sender han en sms eller ringer hvis det er for tæt på den aftalte tid. Dejlig rolig omkring hestene, og gør et pænt stykke arbejde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 22:33

Uha ..

kender alt for godt din historie..

Har haft en smed i snart et år, som ikke lavede et tilfredstillende arbejde når det var kompangonen der kom ud, hans eget var supert, men i sommers tabte min hest 6 sko på 3 uger, tror nu nok jeg fik grå hår i hovedet

Efterfølgende har de HVER gang hvis man har skrevet om tabt sko, først givet lyd fra sig 5-7 dage efter, hvilket bare IKKE er godt nok ..

har en hest med sarte hove, og de ved det, så hjælper det ikke at de udskyder det på den måde ..

fik nok, og i sidste uge lavede jeg en aftale med en ny smed, der desværre gjorde opmærksom på at der var en del at rette på min stakkels hest, da min tidligere smed(e) ikke havde gjort det godt nok ..

Vi laver en aftale Torsdag kl 12 (y)

men samme dag skriver han at han bliver nød til at aflyse men lover at han vil gøre alt for at få taget ham senest Lørdag, da han rejser til Norge søndag ( i dag) ..

Igår taber krikken så en sko, og skriver til ham med det samme, at nu var det altså RIGTIG vigtigt at han nåede det inden han tog afsted ..

Han lovede at han ville tage ham i dag, på vejen, når han kørte mod Norge, han ville lige skrive med en update omkring tid ..

Hørte intet fra ham igår, så satte vækkeuret i morges, flere gange så jeg var sikker på at jeg ikke fik sovet fra hans besked ..

kl 14.00 havde jeg intet hørt, så skrev til ham, for at høre hvad tid han ca. regnede med at komme .... kl blev 16.00, den blev 18.00 og skrev så til ham igen, om han havde tænkt sig at komme, for ellers ville jeg gerne vide besked så jeg kunne finde en smed der kunne slå skoen på til han dukker op..

kl er nu næsten 22.30 og har stadig ikke hørt fra ham

der kan selvfølgelig være sket noget! dem fra stalden som har ham siger det er meget mærkeligt for han plejer ALTID at give besked ..

Han har en kone som er gravid, og vist har bækkenløsning, så der kan jo være sket noget på hjemmefronten, men mener nu en melding ville være på sin plads :(

så sådan ser krikken ud pt. og så får han gummistøvle på ud:

Billede

. Nadja & Max Nobel .

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 22:40

Det er så sk*de irriterende for man er bare SÅ magtesløs!!!

Håber, at din hest snart får sko på....one way or another!

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmede
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 23:10

De har også give mig grå hår.

Var prøvet mange smede igennem 28 år. De fleste var upålidelige on/off.

Forrige smed var absolut dygtig/pålidelig - men kørte kun i weekender. Mit job kræver at jeg arbejder i weekenderne, det gør at jeg ikke selv kan være i stalden. Jeg har på den hårde måde fundet ud af, at det er ekstremt vigtigt selv at være tilstede når smeden er på besøg (beskeder bliver misforstået/misfortolket). Det kostede et venskab.

Min nye smed, har kun været top professionel og han kører ud på hverdage hvor jeg har fri og kommer til tiden.

Held og lykke

Find en registreret smed.

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

De findes....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 08:38

De ustabile smede findes desværre overalt !

Da jeg flyttede herud i Midtjylland startede jeg med en smed, som viste sig at have psykiske problemer. I perioder var han meget ustabil i fremmøde, og han var altid meget krævende mht kaffe og kage eller slik - jeg havde en gang givet ham, så var det åbenbart et kritikpunkt hvis han ikke fik næste gang.

Det endte da han ikke ville sko en hest efter dyrlægens anbefaling - så fik jeg nok !

Så fik jeg en ny ung smed, og det har kørt rigtig godt i lang tid - men suk nu begynder han at lade være med at svare på Tlf/SMS, piller sko af den forkerte hest og kommer ikke og ligger om osv.

Først da jeg efter 4 dage med en total ømtået hest, fordi han som sagt havde pillet bagsko af den forkerte hest, begyndt at ringe fredag morgen kl 0730-08-0830-09-0930 - så ringede han til sidst tilbage med en dødsyg undskyldning !!!!

Jeg er total villig til at ligge mit liv om efter hvornår de kan komme, betaler kontant hver gang, har flere heste samlet, tager dem ind så de ikke er våd, er forstående hvis de ringer pg flytter en alm beskæring pga travlhed e.l. MEN de SKAL %#*?$ give besked, og ikke bare blive væk !!!

Utroligt at sådan et fag er befolket af psykisk svage folk, som ikke en gang kan være ærlig - så sig det som det er ! Jeg gider ikke/ kan ikke/ vil ikke smede dine heste, find en anden næste gang. Det er fair play, men ikke bare at blive væk og ikke svare tlf'en !

mvh charlotte - som har mødt og haft 1 god smed

0
0
Svar på denne tråd

Har været der..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 08:58

har prøvet flere ustabile smede.. Der har været et par stykker som jeg har opgivet at høre nærmere fra.. Så havde jeg en periode en meget stabil smed, han gik på pension og han anbefalede så en af hans tidligere svende..

Han var i perioder meget ustabil, men kvaliteten var simpelthen for høj til at jeg bare lod det glide ud.. Efter 4 års kamp, fik jeg smeden dresseret ;-) Jeg skrev simpelthen ugen før han skulle komme og igen dagen før.. Om han fandt mig skideirriterende eller om han bare blev mindet om aftalen, ved jeg ikke.. Men derefter kom han altid til tiden eller skrev at han var forsinket..

Så flyttede jeg desværre og fik en ny smed igen, han kom som lovet, men det arbejde han leverede kunne jeg slet ikke leve med og så havde vi lidt samarbejdsproblemer..

Så var der en anden i stalden der brugte en anden smed og det passede med at han kom på et tidspunkt min hest trængte, så tænkte lad os prøve og nu har jeg brugt ham i et halvt års tid og jeg er ovenud tilfreds.!

Vi aftaler altid næste tid ved beskæring, mine heste skal ikke gå mere end 7 uger.. Så aftale i god tid.. Han kommer altid til tiden, har endda oplevet han er kommet før, men han skriver altid om det er iorden.. Arbejdet kan jeg ikke sætte en finger på og så er priden tilmed billigere.. Jeg giver mindre nu for 4 sko + en beskæring, som jeg gjorde før for 4 sko..

Jeg har altid betalt kontant, dog gik jeg over til over netbank for en to-tre år siden, men har altid betalt til tiden..

Men jeg tænker så også at smede tit kommer ud for mange ting.. Møgbeskidte og våde heste, heste der er uopdragene og hvis smeden så irrettesætter lidt på hesten bliver smeden smidt ud.. Folk der ikke betaler til tiden evt. aldrig får betalt, men bare skifter smed med jævne mellemrum..

En stor del af de smede jeg har haft har mistet mellem 50.000-100.000 hvert eneste år fordi folk ikke har betalt..

Godt enghø i småballer sælges i Horsens og omegn.!

Skriv for nærmere info..

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 10:27

Heidi Casiro.......

Hvem bruger du?

Åh, hvor er der bare mange elendige smede! Men heldigvis også mange gode!

Jeg holder også alle aftaler, sørger for at hestene er inde...og tørre..., betaler kontant, og giver som regel en cola eller en kop kaffe imens/bagefter.

Billede

Wonderhesten har fået nye gummisko ;-)

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 12:46

Jeg bruger James fra nakskov

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 22:16

Skægt nok har flere sendt pb og gættet på, hvem smeden er.....og gættet rigtigt. Så det må jo være en "fler-gangs-fornøjelse".

Anyway, nu har min hest fået sko på! Et eneste opkald til en ny smed, Lasse Børresen, midt på dagen, gjorde, at han stod her præcis kl 17....som lovet.....og nu har smækket to nye forsko på hesten.

Åh, jeg glæder mig til at lukke ham ud i morgen (hesten...ikke smeden ) uden han stikker på forbenene.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

altså smede
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 14:22

De smede, sommme tider virker det som om man skal tigge og bede dem om og komme, de skulle lære lidt om kundepleje i deres uddannelse. Jeg har efterhånden også brugt nogle stykker.

Håber for dig, at Børresen holder sine aftaler længere ude i frmtiden også.

En rigtig hest har pletter.

0
0
Svar på denne tråd

Det er det værste ved smede.
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 14:56

Jeg lærte også på den hårde måde, hvordan det er at have hest og smed da jeg kun havde været hesteejer i få måneder...

Smeden sagde "starten af næste uge/slutningen af denne uge" i TRE UGER!

Til sidst spurgte jeg ham, om han havde svært ved at køre ud hvor jeg stod og svarede var "Jae... du er jo den eneste i stalden..."

SÅ SIG DET DOG!

Ok, jeg lærte af det. Når jeg har flyttet opstaldningssted, så har jeg spurgt smeden, om han har kørt dertil. Hvis nej, så hvem han har kunne anbefale.

Nu har jeg en smed, der faktisk er temmeligt stabil. ENESTE ulempe er, at han sender en sms kl. 23 aftenen før om at han kommer næste formiddag. Jeg har krikken i løsdrift 30km. fra mit hoveddør, så jeg er superafhængig af, at staldejer vil smide dyret på boks så.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

wwwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 16:42

Jeg syntes godt nok der er langt i mellem de gode smede.

Den forrige smed jeg havde blev dårligere og dårligere. Til sidst kom han til at sætte to forskellige størrelser bagsko på. Hov.

Nu har jeg heldigvis en super smed. Vi afslutter altid med kontant betaling og en ny aftale i kalænderen.

Han starter altid hos mig. Så kan jeg holde hestene inde fra morgenstunden. Så sender han en sms ca en halv time før han er her.

Det gør at første hest altid står klar

Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

Sulten?

www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min smed
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 21:14

kommer fast hver 6. uge. Og det har han gjort i snart 12 år.

Han sender mig en ny tid, når han har været der og en huske-sms dagen før - forrygende service!

Et enkelt afbud har jeg fået i alle disse år og ved så jævnlig hovpleje har vi meget sjældent en tabt sko.

Hesten står altid inde den dag han kommer, så han ikke skal fedte med en våd hest eller ditto hove, og jeg vælger også opstaldingssted efter om der er rimelige arbejdsforhold til smed og dyrlæge.

Nå ja, og så betaler jeg prompte min regning.

Mine tidligere erfaringer med andre smede, hvor man skulle ringe, når den trængte til nye sko har jeg erfaringer, som ligner jeres.

Så find en smed, der kører med faste intervaller - det fungerer langt bedre.

MVH Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider