Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Massagekursus til husbehov? (heste)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 10:49

Hej HN!

Jeg vil lige høre, om det skulle være nogen herinde, der har kendskab til et massagekursus, hvor man lige lærer det grundlæggende, så man kan massere sine egne heste lidt derhjemme?

Min hest Halimah døjer nemlig med mange spændinger, så jeg tænker at det hurtigt er tjent ind, hvis jeg selv kan massere hende lidt.

Så del gerne jeres erfaringer om, hvad skal man kunne, hvad det koster, hvor henne det udbydes osv.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den her.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 12:18

Jeg har fået denne her af min famillie i gave. www.horsepoint.dk/shop/super-dandy- go-3032p.html

Den er bare super til at gi hesten en god gang massage.

Jeg kan tydeligt se når jeg rammer de ømme punkter, så slår de lidt med halen, men få sekunder efter, står de os smasker og gumler af velbehag.

Efter 20 -30 minutter, er hyppen god træt og veltilpas og tager sig en god lur i boksen, med en ulddækken på.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Tag din
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 17:46

Gnubber (blød gummi) og gnub din hest min 7 min på hver side,Så har du masseret din hest. Det kræver altså ikke en større videnskab, sålænge du gør det i samme antal min på hver side, og ikke begynder at stå og pille i den med dine fingre =0)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keep five yards from a carriage, ten yards from a horse and a hundred yards from an elephant. But the distance one should keep from a wicked man cannot be measured

.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 18:25

Tak for jeres svar

Inger: Den ser smart ud Tror da næsten jeg må have fat i sådan en så.

Talisker: Ja, det kunne jeg selvfølgelig gøre indtil jeg får sparet lidt penge sammen

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 16:22

Jeg har bogen "afspænding for din hest" af Chris Olson,

den beskriver en masse teknikker, meget nemt at gøre selv og det virker SÅ godt

- den er oveni beskrevet, så det er letforståeligt.

Jeg ville også gerne på et lille kursus, men indtil der, så er bogen her en lille bibel til at løsne mindre spændinger og det giver oveni en god kontakt med hestene.

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.

Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.

Citat: Bent Branderup

- gør livet til en fest - rid fjordhest ! ...

0
0
Svar på denne tråd

Biblioteket
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 19:34

... er din ven. Jeg fandt en rigtig fin lille bog om hvordan man kan massere sig hest. Nej, kan ikke lige huske titlen, men den er god.

Den viser ca 8 punkter/områder, hvor heste typisk har godt af massage. Jeg prøvede det navnligt på Dolly og det hjalp. Og jeg burde egentlig gå igang med Golan, 1-2 gange om ugen så er hele hesten igennem på 2 uger.

Mvh. Sanne

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Mysir hestemassage til husbehov
Forfatter: 
Dato:  25-02-2013 19:45

www.mysir.dk/kursuskalender.htm

Jeg meldte mig til sidste år på sjælland, men så flyttede de datoen til en dag jeg skulle til eksamen.

Måske du kan bruge det til noget.

Laura&Safir

"Ret dig selv før du retter hesten"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider