|
|
|
|
| Ja måske |
|
|
det kunne faktisk være meget sjovt. Det er ikke så længe siden jeg forsøgte at finde ud af om man kan lære sporten i DK, det kan man ikke, men det kunne da være sjovt at se det... Sporten med de usandsynligt mange penge  Vi har en dansk kvinde med på ret højt plan, læste lidt om det, meget spændende.
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kunne... |
|
|
... da være interessant. Jeg har aldrig set en polokamp, og kender ikke rigtigt noget til sporten. Men det kunne være sjovt at opleve.
£isbeth & Baloo What do you call people who are afraid of Santa Claus?
Claustrophobic??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undervisning |
|
|
Du kan faktisk godt spille Polo i Danmark nu - i Sportsrideklubben nord for København ved Copenhagen Polo Association (det er også dem der står bag arrangementet i Fælledparken) Det er ikke så forfærdeligt dyrt at prøve det, men hvis man bliver grebet af det, løber det noget op med timer og medlemskab - du kan læse mere på deres hjemmeside: www.danishpoloassociation.com Mange hilsner Melina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
Selvfølgelig skal det opleves. Har i lang tid gerne ville ind og se en kamp, så helt perfekt at det kommer til DK. er i gang med at arrangere en tur med rideklubben.. Så må vi se hvor mange der synes at det er interessant. Men det er jo med at nyde alle de former for ridning der er... Det ku jo være at man blev hængende i sporten... 
-Kaalund Af Hestens Røgt, Ses Menneskets Kløgt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Efter et aarti i England kan jeg kun sige nej, aldrig i livet. I polo er hesten ikke andet end et redskab. Jeg finder det aldeles frastoedende, hvor meget vold man kan udsaette dyret for - det er bare 'sejt', det er bare 'sport'. At se hvordan saadan en polo-kultur faktisk fungerer giver ihvertfald ikke mig lyst til punge ud for institutionaliseret dyremishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Polo i DK |
|
|
Kære alle, tak for Jeres positive imødekommenhed over for polo initiativerne i DK: Danish Polo Association (DPA) blev stiftet slut 2012 og har første sæson til April. DPA er en afdeling i Sportsrideklubben såvel som jagt, spring mv. Venligst se www.danishpoloassociation.com såvel som på FB www.facebook.com/groups/ danishpoloassociation/ og www.facebook.com/ danishpoloassociation/ Copenhagen Polo Open 21.-23. Juni i Fælledparken i samarbejde med Wonderful Copenhagen Venligst se www.copenhagenpoloopen.dk og www.facebook.com/CopenhagenPoloOpen Danmark har rigtig mange ryttere og hesteejere. Faktisk er Danmark det land i EU, som har flest heste pr. indbygger. Vi vil gerne slå et slag for, at det ikke behøver at være dyrt at spille polo. Personligt grej koster ca. kr. 3000 hvis man intet har. Men man kan låne det nødvendige i DPA til en start. Ligeledes giver DPA mulighed for at lære at spille polo uden at eje egen polo hest. Men man må meget gerne benytte egen polo hest i DPA. Eks. koster DPA ponies ca kr. 25000 pr stk i indkøb. Således er vi af den opfattelse, at mange danske ryttere og hesteejere (såvel som golfspillere og sejlere) vil være enige i, at dette ikke er dyrt. Men polo kan tages til de højder man ønsker og alle i hesteverdenen ved at heste fås i alle prislejer - men polo er ikke dyrere end at eje hest. Mht etikken så er dette et emne som er meget vigtigt for DPA som ny sport i DK. Der vil altid være mange forskellige synspunkter på de forskellige rideformer, der eksisterer i DK og de skal alle respekteres. DPA har en dedikeret hestevelfærdsekspert som vil nøje overvåge at al omgang med heste i DPA regi foregår efter de høje standarder vi har i DK. Der vil altid - inden for al sport og andre aktiviteter - være dårlige eksempler. DPA har som ny sport i DK en unik mulighed for at imødegå sådanne og sætte vores egne højere standarder. Som formand for DPA vil jeg håbe alle vil tage godt imod Polo i DK Mvh Christian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dddddddd |
|
|
Min vneinde og jeg skal ind og se 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal selvfølgelig derind! |
|
|
Glæde mig helt vildt til at komme ind og se en polo-kamp. Har ikke set en i mange år og har savnet det. Glæde mig også til selv at prøve en dag. Har altid gerne villet  Så Sandra og jeg vil helt sikkert være der til Copenhagen polo Open. Nok begge dage (for mit vedkommende i hvert fald!).
Endurance is not just the ability to bear a hard thing, but to turn it into glory. W. Barklin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imponerende |
|
|
Jeg har set polo i Australien og må erklære mig enig i at hestene her er et redskab - men tænker at standarden i DK vil være en anden da man næppe herhjemme kommer til at se folk købe et sæt ponies som de lejer ud til andre - eller som de lejer proffe spillere til at komme og ride med på for selv at øge chancen for at vinde. Til trods for hvad man kunne tro ser man ikke mange skader i polo og en god poloponie er velafbalanceret - kan stå afslappet for kort efter at eksplodere. Ved at i avlen i Australien vrages alle heste der ikke har det ønskede temperament. Jeg synes det er spændende at få denne gren af ridesporten til DK - håber de kommer godt fra start!
Støt Politihestens Venner! Se www.politihesten.dk Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Polo... |
|
|
Jeg kommer til at følge spændt med på sidelinjen til træning hjemme på ridecenteret - hvordan kommer det til at fungere hvis man gerne vil prøve en tur selv ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Polo i DK - nu er vi i gang! |
|
|
Danmarks første Polo Club - Danish Polo Association - DPA er en afdeling i Sportsrideklubben (SPR) - Danmarks største og ældste rideklub og har til huse ved Vallensbæk Ridecenter - 20 minutter fra København centrum. Danish Polo Association byder alle velkommen til at prøve kræfter med sporten. Polo er for alle aldre og kræver ingen kvalifikationer - 80% af dem, der starter er over 40 år og har aldrig redet! Kvinder og mænd kan spille på samme hold og forskellige niveauer (handicaps) kan også spille på samme hold. Klubbens heste kan lejes og er afgørende for at give mulighed for at spille polo uden at eje egen polohest - men egne poloheste må meget gerne bruges i klubben. Poloheste er ikke så store og har et meget roligt gemyt og selv folk, der ikke bryder sig om heste, taber hjertet for disse skønne dyr. Poloklubben har hestene og grejet - du skal bare booke tid: www.danishpoloassociation.com Følg DPA på: www.facebook.com/groups/ danishpoloassociation/ & www.facebook.com/ danishpoloassociation/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| POLO Åbent Hus |
|
|
INVITATION Åbent hus hos Danish Polo Association Danmarks første Polo Club ved Vallensbæk Ridecenter Alle er velkomne torsdag d. 2. maj kl 17-18 - Kom og mød stifterne af dette stykke danmarkshistorie
- Få svar på alle dine spørgsmål og se hestene og hvad de kan.
- Der vil være demo af polospillet og man vil kunne prøve at svinge en mallet(kølle)fra ryggen af en træhest.
Adresse: Vejlegårdsvej 125, 2625 Vallensbæk - Springbanen/Hal 1 DPA er en afdeling i Sportsrideklubben(SPR) - Danmarks største og ældste rideklub.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Charlotte ♥4muler♥ |
| Dato:  |
18-04-2013 19:54 |
|
Hvordan skal hestene forsvare sig mod insekter når i klipper halerne af dem? Kommer de ikke på fold? Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| polo heste |
|
|
Polo heste får IKKE klippet nogen haler af! Man fletter dem og "binder dem op" når man skal spille, så den lange hale ikke filtrer sig sammen med mallet'en(køllen) mv. Vores polo heste går bestemt på fold - faktisk hele tiden  mvh DPA PS skønt at vi kan få reddet sådanne store misforståelser ud af verden - venligst spred budskabet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
18-04-2013 20:57 |
|
Det er jeg glad for at høre  Har set engelske poloheste som havde fået klippet halen af  Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| polo groom |
|
|
Jeg vil til hver en tid hellere være et "redskab" i polo end en højt uddannet dressur-hest, hvis jeg skulle være en hest, det er stensikkert!!! Har selv arbejdet som polo groom i New Zealand, her har ponierne det nok også bedre end f.eks. i England, men stadig! Vil bestemt hellere skulle fræse rundt og blive hevet i munden nu og da frem for at skulle "danse" rundt med mulen trukket ned mellem forbenene og halen piskende for fulde skrue(tingene sat lidt på spidsen, naturligvis). Jeg håber selv på at kunne nå at kigge forbi i weekenden, da det jo er et lille stykke Danmarks-historie der skrives. Og så måske komme forbi og stick'n'ball'e lidt i løbet af sommeren. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Morten |
|
|
Det ser faktisk spændende ud, ikke at jeg tror at det ville være en sport jeg nogensinde kommer til at deltage i(Man ved jo aldrig ). Dog kunne det bestemt være interessant at komme ind at se 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej, det anede jeg ikke |
|
|
Det skal opleves. Og jeg vil bestemt gøre mit til at komme til åbent hus!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weekend |
|
|
Så er det i weekenden at det går løs med Copenhagen Polo Open i Fælledparken - éntre priser fra 20 kr, vejrudsigten ser umiddelbart fin ud og picnic kurven skal pakkes - er der nogen herfra der kommer? http://copenhagenpoloopen.dk/ Har aldrig set Polo kamp live før, så glæder mig til at se om jeg kan finde ud af hvad der foregår på banen  Mange hilsner Melina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| polo... |
|
|
Jeg skal derind med en veninde om søndagen  Der er vel mulighed for at købe noget mad derinde ikke? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stillet sulten |
|
|
Det er jeg næsten 100% sikker på at man kan - der er flere barer derinde, så mon ikke der også er flere madboder...?! Du kan se kortet over pladsen her:
copenhagenpoloopen.dk/location/ Ellers kan du købe en VIP billet til 3.500 kr - der er både mad og drikke inkluderet:  VIP Marquee Includes... - 3 course lunch in a luxury, centrally placed pitchside marquee
- Marquee opens at 11.30am with a champagne and caviar reception by Veuve Clicquot and Rossini Caviar
- Gourmet buffet lunch by Mash and Umami served at 1pm
- Dessert performance by Michelin starred chef Jakob de Nergaard from Jacob & Jacob Ice Cream at 1.45pm
- First polo match at 2.30pm - second polo match at 4pm
- Afternoon tea served at 4pm with cakes by Agnes Cupcakes
- Marquee has a private garden with lounge furniture and direct viewing of the pitch for up close visibility of matches
- Open bar serving premium wines, beer and soft drinks throughout the day
- Complimentary copy of the limited edition souvenir 'Copenhagen Polo Open Magazine'
- Explanation of the polo rules by a professional polo player
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| copenhagen |
|
|
Det skal jeg både lørdag og søndag, har heldigvis fri adgang til VIP området, så nøj jeg skal hygge mig 
Maria B.P Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Jeg håber I vil hygge jer Fatter ikke der var SÅ mange imod rodeo når der støttes op om dette 
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)
I believe in dragons, good men and other fantacy creatures Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor... |
|
|
Praxis/Pernille: Hvorfor? Det er første gang der er Polo i Danmark og du ved allerede at der sker etellerandet omkring noget ala ligeså slemt som rodeo eller? Jeg kender ikke til Polo, nu er muligheden for at se det for første gang - derfor vil jeg gøre det - og så kan jeg evt. danne mig diverse meninger derefter. Som min kære morfar altid sagde: "Hvis du tror du ved alt, så ved du ingenting" Men håber da også du vil få en hyggelig weekend. Neilons: Lucky You, Caviar & Champagne og jeg skal komme efter dig  Mange hilsner Melina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Melina: Dit link virker ikke?? Eller er det bare understreget for sjov? Nej, jeg ved ikke alt Men når man ser det klip som jeg linker til, og der er en del flere i samme kategori, så er det heller ikke alt jeg behøver at opleve med egne øjne for at tvivle på hestevelfærden. Det kan da sagtens være der er undtagelser, men sådan er det vel med de fleste hesterelaterede opvisninger og konkurrencer.
VH Pernille "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)
I believe in dragons, good men and other fantacy creatures Livet er for kort til at undgå Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Slet ingen der vil dele deres oplevelser fra dagen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Copenhagen Polo Open |
|
|
Pernille - ser først nu at det er et link - og ser en sammenklippet video af en masse uheld og kan trøste dig med at det var altså slet ikke hvad man så i Fælledparken...
Faktisk var min ridetur i sidste uge mere dramatisk, da en af mine medryttere væltede i en grøft med hesten (hun var uopmærksom og så ikke grøften mens vi skridtede langs vejen, det så vanvittigt farligt og dramatisk ud, da hun landende under hestene og lå der mens hesten kæmpede for at komme op på benene igen - men heldigvis skete der ikke noget, hverken med hest eller rytter) - og jeg så ikke noget i Fælledparken der bare nærmede sig dette eller alle de voldsomme sammenstød og væltende heste i videoen, som du linker til... Jeg så ikke alle kampene, men det jeg så, var tempofyldt (de rider tæt i højt tempo, men der er jo regler for hvordan de må ride og svinge med mallenten/køllen - netop for at undgå sammenstød og des lige) og det var spændende (og lidt forvirrende ind imellem) - og så jeg så heste der umiddelbart så godt ud og som var i form og kunne deres job...
For mig så det ud som om at hestene rides meget lig western ridning (altså ved neck reining og vægt) og så blev jeg ret fascineret af at rytterne red letridning i galop...
Jeg blev fuldstændig fascineret af Polo ponierne, nøj, hvor er der bare "eksplosive" og styrbare - og må simpelthen ud og prøve en Polo pony i Vallensbæk - jeg er ikke sikker på om jeg vil blive grebet af at dyrke sporten, men hestene tror jeg nu godt jeg kunne blive ret "grebet" af... Mange hilsner Melina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
25-06-2013 14:47 |
|
Klippet der blev linket til viser, i mine øjne, mere mangel på ryttervelfærd end hestevelfærd. Det ser ud til at gå hårdere ud over ryttere end heste. Jeg så ikke hele klippet skal det så lige siges, så jeg kan godt være gået glip af episoder hvor hestene har fået køllerne i hovedet eller lign. Nu er det jo så også en masse ulykker, der er klippet sammen til en lang kører, det giver meget sjældent et reelt billed af begivenheder.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|