Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pris på part?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 17:29

Jeg sidder og gør mig nogle overvejelser omkring hvad der er rimeligt at tage om måneden for en part på en hest (obs ikke om det er rimeligt at tage penge for det, men mere beløbet). Hesten går landsstævner i dressur og står på et ridecenter dvs. parten kun skal ride og ikke f.eks muge ud og lignende. Parten vil også, hvis det er rette rytter, have mulighed for at starte hesten. Hvad vil I mene er en rimelig pris for f.eks 3 dage ugentligt? Jeg har selv en ide men kunne godt tænke mig lidt input.

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 17:33

Jeg kan også lige tilføje at geografisk set befinder vi os i Aalborg

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 18:53

Det kommer jo også an på hvor du står og hvor meget du betaler for det :)

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 19:12

Jeg har ikke selv hest, så hvis jeg var så heldig at få part i en hest, som den der lyder til at være, ville jeg betale halv staldleje. Derudover ville jeg personligt være glad for en rimelig aftale om betaling til fx dyrlæge og/eller udstyr i de tilfælde, hvor jeg som part er direkte involveret.

Undervisning betaler jeg selv, men vil så også selv bestemme hos hvem og hvor ofte. Har man tillid til at jeg kan ride hesten efter ejers ønske og ide om korrekt ridning, må man også stole på, at jeg kan træffe det rigtige valg mht. underviser.

Stævnedeltagelse betaler jeg selvf. selv.

0
0
Svar på denne tråd

part på hest
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 20:05

En lærehest som din som står et sted med alle facilliteter, og hvor parten må starte også, skulle betale halv opstaldning syntes jeg er rimmiligt i hvert fald

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 11:18

Tak for jeres svar! Jeg ville aldrig lade en part 100% selv bestemme en underviser, hvis det var en jeg ikke mente havde de rette metoder osv.

Når det så er sagt forventer jeg selvf. parten selv betaler for eventuelle stævnestarter, men det kommer lidt ved siden af kan man sige, og jeg kan heller ikke love at parten må starte, da det for mig kommer lidt an på partens evner osv. Det er nemlig ikke det vigtigste for mig at finde en part der kan en hel masse, men mest en der rider pænt og er til at stole på osv.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 11:51

Jeg har aldrig selv taget penge for en part, da jeg har valgt dygtige ryttere, som egentlig mest er valgt for at hesten rides korrekt, og udvikler sig de dage, hvor jeg ikke selv red.

Nu har jeg så ikke min egen hest længere, og har netop sagt ja til at ride en bekendts hest/have part. Dette skal jeg betale kr. 800,- om mdn. I dette har jeg hesten som "min egen" og kan komme og gå som jeg lyster, plus ejer betaler for ridehus (kr. 450,- pr. mdn.). Skal jeg starte stævner, have undervisning osv. skal jeg selv betale. Og jeg synes dette er helt rimeligt. Hesten jeg skal have part på står hjemme hos ejer, så opstaldningspenge er der ingen af, men alligevel koster det jo at have hest.

Det er dyrt at have hest, og det koster med smed, foder osv. for at jeg kan ride den.

**** savnet er de 4 smukkeste stjerner på himlen ****

Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre.

0
0
Svar på denne tråd

part......
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 13:12
Må jeg spørge på hvilket ridecenter hesten står opstaldet?

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 13:29

Mette: Han står der ikke endnu. Han kommer først til Aalborg midt i marts

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider