Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan jeg kræve det?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 09:15

God formiddag HN'er! :)

Sagen er den at jeg skulle have været til en MR-scanning og undersøgelse på Regions Hospitalet i Holstebro her i mandags. Jeg møder op til den tid jeg er blevet informeret om på det sted jeg er blevet bedt om - og der er tomt. Så jeg spørger en af de ansatte som beder mig gå ned på en anden etage.

Da jeg kommer derned snakker jeg med hende der sidder i receptionen. Hun prøver at finde mig i deres system, men de eneste tider de har liggende på mig er fra da jeg kom ind for et år siden i forbindelse med skadens opståen. Hun får gjort mig så meget i tvivl at jeg begynder at tro at tiden er næste måned i stedet, men da hun tjekker er der heller ingen tid der.

Det vil sige at hun sender mig hjem, uden undersøgelse og beder mig ringe derud dagen efter.
Da jeg kommer hjem og finder min indkaldelse står der minsandten Mandag d. 11 Februar 2013 - ikke Marts.
Så jeg er mødt op til min tid - og er sendt hjem igen uden undersøgelse.

Jeg ringer dagen efter og spørger dem hvornår jeg så kan få en tid. Overlægen er ikke på arbejde, så det kan hun ikke svare mig på, men de får mit nummer også skal overlægen så ringe til mig idag.

Indtil videre er jeg ikke blevet ringet op. Jeg frygter lidt pr. erfaring at jeg ikke bliver ringet op, og hvis jeg gør er det med en besked om en tid i næste måned.

Det er ikke første gang de laver en fejl i min sag. De startede med i Oktober at AFVISE min HENVISNING om MR-scanning fra min læge som mente at jeg har en mulig hjerneblødning eller hjerneskade, simpelthen fordi det er en del af en forsikringssag. Men det var ikke forsikringen der havde bedt om en MR, det var min læge som jeg gik til fordi mine symptomer tog til.
Men deres læge nægtede simpelthen at lave undersøgelsen fordi det var en forsikringssag, da jeg så snakkede med forsikringen blev de pænt sure efter som det intet betyder at det er en del af en forsikringssag.

Deres lille "stunt" nu og i Oktober har så bevidnet at det er næsten 5 måneder siden at min læge sagde til mig at der er stor chance for at jeg har fået en hjerneskade/blødning.

Kan jeg godt ringe derud og KRÆVE at blive undersøgt inden ugens udløb med tanke på at det er dem der har begået fejl begge gange?

Jeg er blevet anbefalet det af en der arbejder indenfor sygeplejen, men ikke på hospitalet i Holstebro. Jeg er dog en pleaser af natur, så sådan noget falder mig meget unaturligt og på trods af at jeg har lyst til at køre derud og kræve at blive undersøgt får jeg det dårligt ved tanken om at skulle gøre sådan noget.

RedxDevil
17.02.11 - utterly perfection!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke....
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 09:30

Min svigerinde havde gået og ventet på en operation i et år, og så blev den aflyst dagen før - uden årsag og uden ny tid. Hun ringede, og hun, der normalt er det sødeste, var SÅ vred og ked af det, at hun tudede, bandede og råbte - og fik en tid til, jeg tror det var et par dage eller en uge efter.

Min bror - der er sygeplejerske - sagde "Og så prøver vi på at lade være med at tænke på, hvem de så har aflyst".

Jeg ved virkelig ikke, om det hjælper at være stram eller hysterisk. Jeg tror, at nogle gange gør det, og nogle gange render man ind i en medarbejder, som bare synes, at man er en kælling og går i den anden grøft og vil overhovedet ikke hjælpe med noget som helst.

Nå men... jeg synes i hvert fald godt, at du kan tillade dig at kræve en ny undersøgelse så hurtigt som muligt. De har bøffet i det, endda efter at du har ventet tålmodigt i fem måneder. Er der ellers andre sygehuse, der kan lave undersøgelsen? Jeg mener at have hørt, at Aabenraa ikke har ventetid på MR-scanninger, fordi den kører dag og nat. Det er selvfølgelig et stykke vej fra Holstebro, men det er jo kun en gang :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Taina ...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 09:40

Jeg stod derude og fik et fuldkommen sammenbrud i Mandags. Det var faktisk lidt pinligt, men det var de pænt meget ligeglade med. Beskeden var "ring tilbage i morgen" - hvilket jeg jo så gjorde.

Aabenraa er rigtig langt fra hvor jeg bor, kørslen bliver dækket, men kun så længe undersøgelsen bliver foretaget indenfor Region Midtjyllands grænser. Min økonomi bærer desværre ikke en tur til Aabenraa for egen regning, ellers havde jeg klart givet det et forsøg.

Jeg har tendens til at få angstanfald i situationer hvor jeg føler mig så utilpas som jeg gør ved tanken om at skulle ringe derud og kræve noget. Jeg har prøvet at ringe til min far da han er meget myndig og folk har det med bare at efterkomme hans ønsker.

RedxDevil

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:00

... at du sagtens kan kræve at komme til nu. Det ER dem der har kvajet sig.

Men der er ingen grund til at blive hysterisk - man kan sagtens være høflig og insisterende på samme tid. Sommetider er det endda langt mere effektivt, da den person man taler med ØNSKER at hjælpe en der taler pænt og er høflig - men går i modstand hvis man er grov i munden. (arbejder selv med kundeservice - og dem der bliver sure og grove overfor mig, får mig IKKE til at gå den der ekstra mil for at hjælpe dem. Dem der er høflige og søde kan godt få mig til at bøje en regel og gå tiggergang hos min chef om at få lov til det ene eller andet)

En anden ting er at det er vigtigt at du - når du tager derud - har din indkaldelse med. Så kan du dokumentere på stedet at det er dem der har kvajet sig - og dermed lægge presset med det samme.

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

God ide!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:13

Jeg synes, det lyder som en rigtig god ide at få din far til at ringe for dig, når du har det sådan. Når sygehuspersonalet ikke reagerer med medfølelse på, at du bliver ulykkelig, er de sikkert så hårdt pressede, at det vil være en god ide at en myndig og autoritær person holder dem op på fejlen og hvordan den bliver rettet i stedet for medmenneskelighed. Giv ham indkaldelsen i hånden, så han kan læse op for dem, hvis der er tvivl. Jeg krydser fingre for, at du meget snart får en ny tid :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Ingen hysteri
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:16

Skriv dit forløb og de fejl der er begået op på et stykke papir i punktform, læg det ved siden af dig når du ringer så du ikke glemmer noget.

Vær saglig, fattet og venlig.

Fortæl at du er rigtig ked af den behandling du har fået og hvilken indflydelse det har haft.

Ingen lange "tudescener", kortfattet og præsist, men for alt i verden venligt :)

Det har jeg erfaring for at man kommer længst med.

Er det en der prøver at værfe dig af kan du bruge venlige sætninger som "jeg ville virkelig værdsætte hvis du liger bruger 5 min. på at lytte til mig" eller "jeg ved i har travlt, men det er altså virkelig vigtigt for mig at dette kommer i orden" osv.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:17

Jeg har lige ringet derud og snakket med dem - intet hysteri overhovedet.

Jeg spurgte efter hvornår overlægen havde tænkt sig at ringe til mig, eftersom jeg allerede har ventet fem måneder efter deres første fejl og jeg bestemt ikke agter at vente fem mere.

Det kunne jeg ikke få at vide. Men hun ville ligge en besked mere til overlægen om at ringe til mig.

Med hensyn til en ny tid bliver det ikke i uge 7, for det er uge 7. Hun håbede ikke jeg ville komme til at vente alt for længe.

Nu har jeg ventet siden oktober med hvad min læge tror er hjerneblødning eller hjerneskade og hovedpinerne bliver værre dag for dag. JEG VIL IKKE VENTE EN UGE MERE!!!!

Udover det stod jeg ikke i systemet fordi det var en speciallægeundersøgelse - og de står ikke i systemet.

De forstår ydermere ikke hvorfor 4 sal var tom da jeg kom derop kl. 15, om jeg var sikker på jeg ikke var kommet der op kl. 16????

RedxDevil

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:26

Du kan prøve ar ringe til patientkontoret og blive omvisiteret til privat hospital.

Du kan jo starte med at undersøge ventetiderne hos de private og så bede patientkontoret om at blive omvisiteret - det har du krav på for vi har stadig behandlingsgaranti.

Patientkontoret plejer at være fantastisk søde og hjælpsomme.

www.regionsyddanmark.dk/wm205728

Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:38

De har lige ringet tilbage derude fra.

Selvfølgelig kort efter at jeg simpelthen ikke kunne holde tårerne tilbage mere, så samtalen foregik fra min side i gråd.

Sekretæren havde snakket med overlægen som havde en tid til mig torsdag d. 21.

Jeg fortalte hende at jeg synes helt ærligt ikke at det kunne være rigtigt at jeg skulle vente så længe når nu de endnu engang havde klokket i det. At jeg simpelthen ikke kan holde til gå med hovedpiner der bliver værre og værre når min læge mener at det er hjernen den er gal med.

Hun spurgte så om jeg synes det var for lang tid til torsdag. Og der svarede jeg at ja, det synes jeg egentlig. Jeg vil ikke gå over bøde for deres fejl.

Pludselig kunne hun godt lige snakke med overlægen om en tid før torsdag. Et minut efter tilbød hun mig en tid mandag, meget beklagende over at det simpelthen ikke kunne gøres før.

Den tid tog jeg.

Jeg synes virkelig det er elendigt at de har klokket i det to gange. Nogen personer er bedre til at tackle det end andre, og jeg er helt klart en af de personer der går fuldkommen i spåner og finder det enormt svært at håndtere.

Men hende sekretæren jeg snakkede med virkede rigtig forstående og medfølende. Hun prøvede virkelig at hjælpe, det var rigtig rart når nu jeg går fuldkommen i opløsning over det.

RedxDevil

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 20:22

Godt at du fandt både forståelse og en tid til undersøgelse :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider