Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Harry Potter og Wiki
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 20:33

Jeg er igang med endnu en gennemlæsning af een af mine yndlingsserier: Harry Potter

Og læser oxo med inde på de forskellige Wikipedia-sider. Mest på dansk. Men de irreterer mig når jeg finder fejl (Men jeg har dog ikke N..... nok til selv at tilmelde mig som skribent og rette fejl. I ved: Moral er godt; Dobbeltmoral er dobbelt så godt)

Byd gerne ind hvis I kender svaret eller har andre spørgsmål.

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

>>SpoilerAlert<<

"Lily optræder sidste gang i Dødsregalierne sammen med James, Sirius og Remus da de skal forberede Harry på hans falske død."
Det er ikke en falsk død
Og Remus er ikke med, da han ikke er død endnu (Mener jeg. Har ikke lige bogen ved hånden)

"James Charlus Potter (født 27. marts 1960) var Harrys far, som døde da Harry var lidt over et år gammel. Han var søn af fuldblods magiker-forældre. Begge hans forældre døde inden starten på Harry Potter-bøgerne."
Det undrer mig at man siger at Harry var lige over et år, da hans forældre blev dræbt, men samtidig ved vi at de snakker i tv samme dag om at det først er i næste uge at det er SanktHans (Og SanktHans er d 23 juni) og Harry blev født d 29 juli.

Ormehale har været Voldemort's spion i Fønixordenen under Voldemorts første terrorregime. Da der skal vælges en hemmelighedsvogter, som skal vogte familien Potters skjulested, får Sirius overtalt Albus Dumbledore til at lade Ormehale være hemmelighedsvogter i stedet for sig selv. Dette gør han fordi, han tror at Voldemort aldrig ville regne med at en "svag og talentløs troldmand" som Ormehale ville få den opgave.

Det er ikke Dumbledor, Sirius overtaler med James og Lily. Hvis Dombledor havde vist det, ville alle jo ha' vist at Sirius var uskyldig.

Jeg har sikkert flere spørgsmål senere..... Er i gang med Fønixordenen

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 20:39

Fandt vist næsten et svar selv på det med datoen for Harry's forældres død:
"Allehelgenesaften, den 31 oktober, kommer Voldemort hen til James og Lilys hus. James havde lige smidt sin tryllestav på sofaen da Voldemort kom; da råbte James: Lily skynd dig! Tag Harry med ovenpå! Det er Ham. Det var alt, han nåede at sige, før han blev slynget livløs tilbage i sofaen, død."

Det kan godt være misforstået under oversættelsen. Men stadig: I tv siger de at det først er i næste uge at det er SanktHans, som altså må være Allehelgenesaften

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 22:24

Lupus er død da Harry "dør" i Dødsregalierne, så den er god nok

Og Harrys forældre døde på Halloween, så det må være en fejl at de siger Sankt Hans

Og jeg mener også at Sirius overtaler Lily og James til at lade Pettigrew være hemmelighedsvogter, ikke Dumbledore

Hilsen Rikke

stolt ejer af og bedste ven med Højgaards Findus :-)

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 22:52

Tak, Rikke for svar. Jeg tror du har ret.

Læste lige dette på Wiki Fra Harry Potter og De vise sten:

Højre Hånds Korridor

Højre Hånds Korridor er dette rum der er forbudt dette rum indeholder en gigantisk trehovedet hun ved navn Fluffy man kan komme forbi den ved hjælp af musik, der får den til at falde i søvn, når den sover skal man finde en gulv-lem man skal ned i for at komme til næste rum.

Dette er Hagrid's udfordring.

Nede Bag Gulv-Lemmen

Nede Bag Gulv-Lemmen er der et kæmpe rum med Slyngplanter man skal undgå. For at komme ned til det næste rum skal man sidde helt stille og lade sig glide igennem så kommer man ned til en lille gang hvor man skal hen til en dør for at komme til næste rum.

Dette er Spire's udfordring.

Bag Slyngplanterne

Bag Slyngplanterne er der et stort rum med en masse magiske-forheksede nøgler, og en kost. Man skal flyve på kosten efter en gammel rusten nøgle med en knækket vinge, denne nøgle passer til en dør i den anden ende af rummet, denne dør skal man ind ad for at komme videre.

Dette er Flitwick's udfordring.

Bag Nøglerummets Dør

Bag Nøglerummets Dør er der et stort rum der ligner en Kirkegård. Dette rum er et kæmpe Skakspils-rum, hvor man skal spille sig igennem rummet for at komme til det næste. Hermione bliver Dronning, Ron bliver Springer, men vi ved ikke hvad Harry bliver, vi ved kun at skal sætte Kongen, på det hvide hold, Mat.

Dette er McGonagall's udfordring.

Bag Skakspil-Rummets Dør

Bag Skakspil-Rummets Dør er der en lang gang med en masse sager man skal sætte afvejen for en bjergtrold. Man skal derefter løbe hen til et hul hvor bjergtrolden skal falde ned i, efter det skal man ind ad en dør for at komme til næste rum. Fordi Ron og Harry slog bjergtrolden ud for at rede Hermione tidligere, skal de derfor ikke kæmpe mod denne udfordring, deres nyeste lærer sendte efter første kamp bjergtrolden til dette rum, og den er nu helt groggy.

Dette er Quirrell's udfordring.

Bag Bjergtrold-Rummet

Bag Bjergtrold-Rummet er der et lille rum med syv forskellige Eliksirer: To sender en tilbage til sidste rum, to sender eventyreren til Hospitallet, to gør slet ikke noget og en sender en videre til næste rum. Dette rum har to udgange, den udgang bag personen dækkes af normal ild, og den til næste rum dækkes af sort ild.

Dette er Snape's udfordring.

Efter Eliksir-Rummet

Efter Eliksir-Rummet er der det endelige mål rummet med det Magiske Spejl: DrømmeSpejlet. Det er i dette rum hvor Quirrell prøver at få fat i De Vises Sten, til Du-Ved-Hvem. Dette lykkedes ikke for Quirrell så Han-Som-Ikke-Må-Benævnes prøver at tale Harry til fornuft dette lykkes ikke så han prøver at slå Harry ihjel. Harry overlever og Quirrell dør, men Den Ubenævneliges ånd lever videre, og driver ud af rummet.

Dette er Dumbledore's udfordring.

Enten har jeg misforstået rigtig meget eller oxo har skribenten.

Især om "Bjergtrold-rummet "

Jeg kan ikke huske på stående fod hvilken skakbrik Harry er, men den bliver absolut nævnt.

Eliksirrummet: Der er kun een der sender en tilbage. Og truslen er ikke en tur på sygehuset, men nærmere døden.

Andre kommentarer?

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 11:04

Harry er løber i skakspillet.

Grunden til at bjergtrolden er slået ud er ikke fordi de tidligere kæmpede mod den, det er fordi Quirrel allerede har kæmpet mod den, og vundet over, for at komme til rummet med Drømmespejlet. I eliksirrummet er det rigtigt at der ikke er en eliksir der sender en på hospitalet, men i døden, og der er kun en

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 11:36

Rikke: Det var oxo min mening. Tak

Nyt spørgsmål: Troldmands uddannelsen tager 7 år. Harry, Hermione og Ron går ikke i skole i det syvende år. Efter slaget på Horgwats, tager de så tilbage til skolen og går i klasse med Genny for at få deres uddannelse færdiggjort?

Og hvad med Luna, der jo oxo mangler en stor del af hendes 6 år.

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 12:05

Det er kun Hermione der tager tilbage på Hogwarts efter sin F.U.T. eksamen. Alle de, der deltog i kampen på Hogwarts, blev tilbudt Auror-jobs af Kingsley (Sjækelbolt) som var tidligere chef for Aurordepartementet og nu minister for magi, og det tager Harry og Ron imod. Jeg ved ikke om Luna tager tilbage, det tror jeg dog hun gør, men hun får i hvert fald et job som magisk naturarbejder, hvor hun leder efter de væsener, hun og hendes far altid har svoret eksisterer. Ginny bliver professionel Quidditchspiller for the Holyhead Hapies, og hun gifter sig senere med Harry

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 14:56

Men hvad med resten af slænget?

Jeg synes vi mangler at hører SÅ meget mere om, hvad der skete efter slaget på Hogwarts! Den der afslutning hvor de er blevet voksne (i bogen) giver mig slet ikke nok info til mit hungrende fan-hjerte.

Ville ønske hun udgav en bog med hvad de allesammen foretog sig :P

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 17:01

Jeg synes heller ikke at der er nok info om hvad der videre sker. Kunne også godt bruge 7 bøger mere

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

rikke beck
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 22:50

Rikke Beck: hvor ved du det fra? :O det vil jeg også gerne læse

..

A daydream believer

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:47

AtotheH

Du får en masse at vide på www.pottermore.com

Der er også harrypotter.wikia.com/wiki/ Main_Page hvor du kan søge og få en hel masse at vide. Begge dele er på engelsk

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 09:54

Ej ej jeg spiller også pottermore! Troede jeg var den eneste i hele Danmark, sådan føles det ;)

Hvad hedder i derinde?

Det er forresten et super fedt "spil", det er utrolig flot lavet, og JK Rowling har skrevet masser af spændende ekstra-ting om bøgerne, efterhånden som man kommer videre i historien.

Og for mig som har haft de bøger som en del af min barndom, var det helt vildt fedt at skulle svare på spørgsmål i Ollivander's og ud fra dem få at vide, hvilken tryllestav man har! Min er af Lærke-træ med en fønixfjerd som core :)

Og så blev jeg selvfølgelig valgt ind på Rawenclaw! Totalt min drøm der lige gik i opfyldelse!

0
0
Svar på denne tråd

Pottermore
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 11:42

Ja, der er vist ikke så mange danskere derinde, men alligevel kom både min ven og jeg kom ind som Beta-testere, totalt uafhængigt af hinanden, det var ret sjovt

Jeg hedder LumosNimbus98 og har også fønixfjer som core i min hazelstav Jeg kom i Gryffindor. Ikke hvad jeg havde regnet med (havde også håbet på Ravenclaw) men så lærte jeg da det om mig selv

Jeg er meget spændt på om vi får lov at se vores Patroni nu Azkaban er i gang Det håber jeg virkelig, jeg har brugt mange timer på at spekulere på hvad min Patronus mon er

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 12:31

Jeg ansøger dig lige i dag så ;)

Jeg går også og håber på, at man kan få sin patronus at vide! Min må gerne være en ugle eller en ulv eller sådan noget..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 15:36

på Pottermore, men er ikke kommet så langt endnu

Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 16:07

Jeg hedder AshPurple3635 derinde, i kan bare ansøge :)

0
0
Svar på denne tråd

Pottermore
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 16:12

I skal endelig også bare ansøge mig, LumosNimbus 98 Jeg har accepteret dig, Sophie

Hvor er det hyggeligt at der er andre man "kender" der spiller

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

ØVØVØV
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 17:46

Nu ved jeg hvorfor jeg stoppede... kan ikke åbne boksen i gringotts

Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 21:02

Nu er jeg ikke kæmpe fan som jer, men har i læst bøgerne på engelsk?? Så tror je nemlig at mange af svarene kommer af sig selv... Meget er gået tabt i oversættelserne.

0
0
Svar på denne tråd

Potter
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 21:51

Jep, jeg læser dem på engelsk og de danske oversættelser er desværre lidt mangelfulde Jeg tror dog ikke at de ovenstående spørgsmål ville have været besvaret hvis man havde læst bøgerne på engelsk, det er bare wikipedia der fejler

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider