Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bliver dårlig når jeg sover
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 15:22

Hej Ænder!

Jeg har brug for lidt svar her, for det er noget der irreterer mig og går ud over min hverdag!

Jeg bliver tit virkelig dårlig med kvalme om natten! Det sker ca. kl 3-4 stykker hver nat (jeg går normalt i seng kl 22.30)

Jeg får simpelthen en sindssyg kvalme, og jeg er nød til at gå ud og kaste op! Efter jeg har kastet op har jeg det helt fint, men jeg mister en time eller to timers søvn, fordi jeg altid prøver at slappe af så jeg måske kan få kvalmen til at gå væk.

Er der nogen der har nogen ide om hvorfor jeg har det sådan?

Det har stået på i et lille års tid, og nogengange er det en gang om måneden det sker, andre gange er det flere gange om ugen.

Det sidste stykke tid er det flere gange om ugen, så nu synes jeg det er nok!

- Det skal lige siges at jeg har kontaktet min læge, men de er har 2 ugers ventetid i mit lægehus!!! :(

Det er lidt som om at jeg bliver sulten inden jeg begynder at få kvalme, og en af mine veninder har nævnt lavt blodsukker, eller noget med at jeg forbrænder hurtigt - også når jeg sover, så jeg får det skidt fordi jeg simpelthen ligger og bliver mega sulten i løbet af natten, men kan det være det??

SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke nærmere...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 15:31

... det er mavesyren, det er galt med? Det ville jeg næsten tro.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

svimmel
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 15:34

Er du også svimmel, og har ondt i nakken?

Det lyder som mig, nogle gange når jeg har lagt ned, kan jeg ikke rejse mig igen. Engang skulle jeg på wc, men kunne ikke rejse mig, begyndte at græde, fordi jeg hverken kunne se hoved og hale på, hvad der var op og ned.

Det kan vare hele natten, flere dage. Jeg har ondt i nakken samtidig.

Søsyge piller er mit gode råd. :)

Hvis du "KUN" har kvalme, og det er fordi du er sulten (brænder maven?), så spis en rugbrød, inden du går i seng. Det gør jeg af samme årsag. Hvis jeg ikke spiser inden, kan jeg ikke sove, maven begynder at brænde fælt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 16:09

Nej jeg synes ikke at jeg er svimmel.. jeg har ofte ondt i nakken, men det er fordi jeg sidder for meget ved computeren og løfter for meget på ungerne tror jeg :-)

Min mor har også foreslået at jeg lige spiser lidt inden sengetid, så det tror jeg at jeg vil prøve :-)

SigneKryger

?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 16:59

se efter at få bestilt en tid hos lægen, lyder meget som lavt blodsukker = mulig sukkersyge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 17:29

Jeg ville også komme til læge, og har lidt svært ved at forstå at der er 14 dages bestillingstid. DET kan ikke passe. !!!!! ???

Få dem til at tage dig med det samme.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Karen..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 17:32

Det skal nok passe.. Nogen lægehuse er så underbemandede at det at få en tid sagtens kan ligge 2-3 uger ud i fremtiden..

Kender selv til et par lægehuse med lange ventetider..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Py-haa
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 17:48

Okay. Godt jeg bor et sted hvor jeg kan få tid samme dag. Og øv for ts.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 20:42

Nu vil jeg jo ikke male fanden på væggen.

Men jeg har i 2011 fået konstateret Crohn.
Mine "smerter" startede helt tilbage i 2009 har jeg så regnet mig til. Der havde jeg en periode hvor jeg ikke kunne sove pga. meget store smerter i ryggen. Prøvede alt, nye madrasser, massage osv osv.

Så gik det i sig selv igen.

Et halvt år efter fik jeg mavesår.
Hvis jeg ikke spiste hver anden time fik jeg kvalme og kunne så ikke spise noget resten af dagen.
Jeg fik så medicin for mavesår og det hjalp.

Indtil januar 2011. Hvor jeg igen fik kvalme hvis jeg ikke spiste hver anden time. Senere blev det værrer så det blev med opkast også.

Men snak med din læge. Måske kan det klares med mavesyretabletter :)
Du kan også prøve med balancid (staves?) Det kan af og til hjælpe mig når min sygdom driller og jeg får kvalme og opkast.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Øv for ventetid
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 00:04

Du skriver intet om smerter, ellers ville jeg have gættet på galdesten.

Jeg har en dum galdeblære som kan lave den samme ballede, med det er ALTID ledsaget med smerter som i styrke minder om veer.

Guldhår

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

Stor ridebane harve sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 11:43

Jeg havde noget lignende for et par år siden - ca. hver anden uge havde jeg en nat hvor jeg kastede helt vildt op, havde mavekramper samt diarre. Jeg fik udført en gastroskopi da jeg også tit havde halsbrand, men havde intet mavesår. Jeg prøvede også at lægge mærke til hvad jeg havde spist aftenen før, om der var noget der gik igen, men det var det heller ikke med mig. Det blev aldrig opklaret :)

Men det kan være mad du ikke kan tåle eller noget ala mavesår. Afsted til lægen :)

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 18:52

Kan du være gravid?

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

Anne..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 19:10

medmindre TS er en elefant, så tror jeg ikke det er graviditet der genere hende ;-)

Hun har haft det i et år.!

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 19:33

hej ..

det kun gætteri så tal med lægen

kan du have stress i din dagligdag

eller er du udsat for noget farligt

stoffer og bare en ting som skimmel svamp

kan afstedkomme ringe søvn og opkast.

men hurtigt til læge, det lyderhelt forkert.

god bedring k

Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 10:37

Tak for alle jeres svar :-)

jeg har bestilt en tid ved min læge, så håber jeg at de kan finde ud a hvad det er for noget..

Jeg er ikke gravid :-)

Jeg har ikke smerter, kun i nakken hvilket kommer af for meget computerkiggeri og for meget løften på børnene i vuggestuen.

jeg er ikke stresset, jeg læser til pædagog og det er ikke ligefrem den mest stressende uddannelse :-)

SigneKryger

?

0
0
Svar på denne tråd

mavesyre
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 11:50

jeg tror det er mavesyre....så igang med lanzoprazol 25mg morgen og aften så skal det nok stoppe.

jeg har selv haft det på nøjagtig samme måde. vågnede hver morgen meget tidlig med mega kvalme....i flere timer...føj føj..jeg fik det først bedre da jeg begyndte på lanzoprazol...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider