Jeg er den heldige vinder af en studietur til Barcelona til september næste skole år. I den forstand at jeg som næsten nyuddannet underviser skal med i alt 3 klasser (ca 75 elever
) og ca 5 andre undervisere. Jeg glæder mig naturligvis, især eftersom jeg har alle klasserne til engelsk, og derfor kender dem ret godt.
Da vi skal afsted så stor en gruppe, skal alle naturligvis ikke de samme ting. Ud af 4 udflugtsdage foregår den ene med stamklassen, og vil have noget at gøre med deres studieretning (samfundsfag, teknologi, samt Design og kommunikation - det er HTX klasser). De resterende 3 dage vil der være forskellige muligheder, der naturligvis alle skal være studierelevante i et vis omfang. Bl.a. arrangeres der en tur i Zoo (biologi) med tilhørende opgaver, samt en tur til en vingård (kemi). 
Før vi tager afsted kreere vi undevisere derfor et tur-katalog til eleverne, hvor de får muighed for at sætte sig på de turer de finder interessante/sjove. Udfra deres valg sammensætter vi så et overordnet program. Ideen syntes jeg er super - alle får lov til at opleve og lære hvad de føler de har lyst til og behov for, samtidig med at vi sørger for lidt "klassetid".
Men nu når jeg så til det punkt hvor jeg får behov for HN hælp. For jeg har aldrig, nogensinde været i Barcelona, hvorfor jeg har absolut ingen anelse om hvad der er at se - og hvad der er værd at se! Og da slet ikke hvad jeg kan finde på der hænger sammen med mit fag (engelsk). Det må dog også gerne være noget "htx-relevant", men mine evner ligger indenfor engelsk og kommunikation, hvorfor jeg naturligvis vil foretrække at finde noet indenfor disse fag.
Så er der nogen der har været i Barcelona, som kan finde på A) Interessante ting at se? og/eller B ) Fagligt relevante ting/turer vi kan tage på? Turerne må vare ca 5-6 timer, evt lidt mere, inkl transport fra Barcelona centrum.
Håber der er nogen der kan hjælpe, eller blot komme med nogen gode input