Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barcelona - studietur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 10:04

Jeg er den heldige vinder af en studietur til Barcelona til september næste skole år. I den forstand at jeg som næsten nyuddannet underviser skal med i alt 3 klasser (ca 75 elever ) og ca 5 andre undervisere. Jeg glæder mig naturligvis, især eftersom jeg har alle klasserne til engelsk, og derfor kender dem ret godt.

Da vi skal afsted så stor en gruppe, skal alle naturligvis ikke de samme ting. Ud af 4 udflugtsdage foregår den ene med stamklassen, og vil have noget at gøre med deres studieretning (samfundsfag, teknologi, samt Design og kommunikation - det er HTX klasser). De resterende 3 dage vil der være forskellige muligheder, der naturligvis alle skal være studierelevante i et vis omfang. Bl.a. arrangeres der en tur i Zoo (biologi) med tilhørende opgaver, samt en tur til en vingård (kemi).

Før vi tager afsted kreere vi undevisere derfor et tur-katalog til eleverne, hvor de får muighed for at sætte sig på de turer de finder interessante/sjove. Udfra deres valg sammensætter vi så et overordnet program. Ideen syntes jeg er super - alle får lov til at opleve og lære hvad de føler de har lyst til og behov for, samtidig med at vi sørger for lidt "klassetid".

Men nu når jeg så til det punkt hvor jeg får behov for HN hælp. For jeg har aldrig, nogensinde været i Barcelona, hvorfor jeg har absolut ingen anelse om hvad der er at se - og hvad der er værd at se! Og da slet ikke hvad jeg kan finde på der hænger sammen med mit fag (engelsk). Det må dog også gerne være noget "htx-relevant", men mine evner ligger indenfor engelsk og kommunikation, hvorfor jeg naturligvis vil foretrække at finde noet indenfor disse fag.

Så er der nogen der har været i Barcelona, som kan finde på A) Interessante ting at se? og/eller B ) Fagligt relevante ting/turer vi kan tage på? Turerne må vare ca 5-6 timer, evt lidt mere, inkl transport fra Barcelona centrum.

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller blot komme med nogen gode input

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

0
0
Svar på denne tråd

studietur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 15:35

Jeg har været i Barcelona i 3.g på STX med fagene Engelsk og Matematik, det var super fedt!

Jeg kan nok godt finde noget information frem om hvordan vores tur var tilrettelagt i forhold til hvad vi oplevede og hvordan det hang sammen med fagene, kunne du være interessret i det? :-)

Hilsen Ditte

Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.

''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd

Studietur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 16:37

Da jeg gik på htx var vi også i Barcelona på studietur - Jeg havde studieretningen teknologi, design og erhversøkonomi

Vi var ude og se de forskellige bygninger som Antoni Gaudi havde lavet Her er nogen af de bygninger vi var ude og se: Sagrada Familla, Casa mila, Park Guel m.m.

Vi havde en design lærer med, så derfor gik det meget op i design

0
0
Svar på denne tråd

Studietur
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 16:15

Jeg var på stidietur sidste år. En absolut fantastisk by!!!!! Park Güell, var helt klart en ting som jeg var glad for at se. Ellers Sagrada Familla, som tidligere nævnt. Vi var også ude og se det olympiske stadion, hvilket også var fedt. Vi skulle have set Seat-fabrikken, men de aflyste desværre i sidste øjeblik.

Der er en forlystelsespark som, vi (en gruppe af min klasse) af flere gange prøvede at komme frem til, dog uden held. Det vil jeg råde dig til at undersøge nærmere. Ellers mindes jeg et stort akvarium ved havnen, ved ikke om det kunne være noget ?

Ellers et rigtig godt råd fra min side: forbered ALT hjemmefra! Vores lærer vidste hvad vi slukke lave men manglede godt grundarbejde, og derfor husker jeg at vi spildte 3 timer foran Sagrada Familla, før de fandt ud af hvad vi skulle. Alt i alt var de rigitg forvirrede, som lidt tog noget af stemning

Og samtidig vær forberedt på at man skal passe på sine ting! Vi havde en regl om at vi skulle gå 3 sammen, om aftenen, og ikke kun 3 piger! der skulle være drenge med.

Jeg er blevet helt forelsket i byen efter min studietur, så håber at jeres tur bliver lige så vild!

Og forresten så var vi med sightseeing-busserne og det var ret sjovt og spændende

Hvis det er kan du godt kontakte mig over pb, hvis du har spørgsmål?

-Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Hej......
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 00:14

Hej Anne. Jeg synes godt nok det er dårlig stil, at aftale part prøvning og så ikke give en lyd fra sig :(

Miss Kicki

Stjerne hesten :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider