Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

DSB Wildcard?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 09:44

Hej ænder :)

Jeg kan ikke helt gennemskue om jeg kan spare nogle penge, ved at få et DSB Wildcard. Jeg er studerende, og tager fra Lyngby til Kbh min. 3 dage om ugen. Der er 4 zoner. Indtil nu har jeg haft et almindeligt periodekort til 600 kr pr måned, da jeg kun kunne spare 20 kr ved at få et uddannelseskort som giver meget mere administrativt bøvl.

Men jeg ville gerne høre om nogen har DSB wildcard, og kan gennemskue om det kan betale sig for mig? Det er noget med at man sparer 50% på turen mandag-torsdag og lørdag. Men hvordan fungerer det?

Håber nogen kan hjælpe :)

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 09:58

Nu er det en del år siden jeg har haft et kort, men skal man ikke stadig passere en "tekstgrænse" for at opnå en rabat??

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 10:00

Kiggede lige på deres hjemmeside, og det ser ud til reglerne stadig er de samme..så du vil ikke få rabat for at tage imellem Lyngby og KBH..
www.dsb.dk/om-billetter-og-kort/ indland/kort/unge-og-studerende/ wildcard/fordele/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 10:01

Siska: Jeg har også kigget på den hjemmeside, men hvordan ser du det?

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 10:05

Læs i det nederste punkt..Det der hedder "Produktbetingelser for køb af DSB WildCard"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 10:08

Ahh, tak for hjælpen ;)

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 10:08

Selv tak

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 11:20

Du kan rigtig nok ikke spare noget på din strækning, men hvis du nogensinde tager uden for hovedstadsområdet, så er pengene næsten tjent ind.

Og.. kører du fx fra Kbh-Roskilde kan du lave biletten til den første station uden for hovedstasområdet efter Roskilde, så koster billetten ca. det halve med wildcard.

Jaja, man har vel lært nogle tricks.

Cikorie

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 14:04

Du skal krydse en grænse, før du får rabat :) jeg er rigtig glad for mit Wild Card, da jeg rejser mellem Fyn og København, her får jeg enten 25 eller 50 procent rabat, afhængig af dagen.

Lyngby og Kbh er inden for samme område, så der får du ikke rabatten.

Men, skal du nogensinde over broen, så er pengene tjent hjem med det samme! Især hvis du rejser på en hverdag, så får du 50% begge veje nemlig! Og det holder jo et helt år, så der kan være meget at spare :)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv engang
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 14:05

at gå ind på rejsekort.dk under "prisberegner" og tast dit info. Det er nemlig også muligt at få rejsekort personligt med wildcard :) Her pr 20/1 er der kommet nye takster og tider for yderligere rabat på rejsekort lokalt i Movias område (hovedstads-/"zone"området, du nok kender).

Mvh Mia

Sælges:
Smuk hoppe e. Gribaldi (f. 2009)

0
0
Svar på denne tråd

Mht. rejsekort
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 14:29

så kan du (udover at kombinere det med wildcard) få rabat udenfor myldretiden. Du får 20 % rabat udenfor myldretiden. Se her.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 16:00

Mange tak for jeres indlæg :)

Jeg har ikke rigtig orket at forsøge at sætte mig ind i rejsekortet endnu - men jeg burde nok få det gjort. Synes bare det virker så uoverskueligt.

Igen, tak :)

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 20:11

Jeg syntes også rejsekort var uoverskueligt først - nu kan jeg ikke leve uden!

Det er bare at bestille det på nettet, og vælge Rejsekort personligt Ung. Du kommer til det på et tidspunkt alligevel, de er ved at udfase klippekort og alt det gøgl :)

Jeg er SÅ glad for mit.. Især de der rabatter, når man fx rejser mellem 11 og 13.. Ja, et lille tidsrum, men sidst jeg skulle ud til min part, havde jeg fri, så kunne time rejsen så jeg fik rabat.

Rejsen koster normalt 25 kr, jeg slap med en 20'er :)

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 20:18

20 % rabat efter kl. 18, så hvis man tager sent hjem fra arbejde/studie eller skal i biografen eller i byen, så sparer man lige lidt :) Det er virkelig rart. Jeg er også glad for mit Wildcard/Rejsekort, for så behøver man ikke flere forskellige klippekort, men har det hele i ét. Det er virkelig rart, når man arbejder 32 km væk (studiejob), og ikke lige ved, hvilken station man orker at cykle til den dag :P

0
0
Svar på denne tråd

Wildcard
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 15:36

Så vidt jeg ved fjerner de vist 50% rabatten fra wildcard. Læste det i ud&se

..Jeg er ikke bange for at ride, jeg er bange for at falde af..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 15:50

Susie: nej nej nej, det må de ikke!! Stod der hvornår det trådte i kraft?! :(

0
0
Svar på denne tråd

fjernelse
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 17:24

Ja, de bortfalder i udgangen af 2013.

ipaper.ipapercms.dk/DSB/udogse/2013/ 01/

- jeg håber linket virker, det står på side 54-56 vist nok i et svar i brevkassen :/

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 18:02

Ej men for søren altså :( der faldt min verden lige sammen.. En DSB billet koster jo for filan det samme som at komme med fly til Spanien i forvejen.. Øv :/

Nå, så må jeg bare se kæresten og familien endnu mindre til den tid.. Jesus christ

Ja, det er meget muligt, at man får off-peak rabat som Ung, hvis man bruger sit Rejsekort - det ville jeg hjertens gerne bruge, men det nytter jo ingenting, når de ikke har Rejsekort på Fyn endnu!

Så hvis jeg rejser fra Kbh til Odense for at se min kæreste, så kan jeg normalt bruge min Wild Card billet videre i bussen ud til ham.

Men hvis jeg bruger mit Rejsekort, så skal jeg betale 24 kr for at komme videre med bussen!

Hold op hvor er det dumt :(

De kunne godt lige tage at vente, til hele landet havde fået Rejsekort.

Jamen altså... Så fik jeg vidst også lukket galde ud for i dag.

0
0
Svar på denne tråd

Hørthørt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 22:42

Nu bor min kæreste ikke få Fyn, men det gør min bedste ven og min bedste veninde er nordtysker. Det er virkelig dumt de fjerner de rabatter som er brugbare og til at forstå!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 23:15

Ja lige præcis! Ja, her er vi to der sidder i det problem, men der er jo TUSINDER rundt omkring i landet der ender i samme problem!

Øv, det kan de ikke være bekendt :( mad og alting bliver bare dyrere hele tiden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider