Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Glædes indlæg - parter!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 10:19

For noget tid siden lavede jeg et indlæg herinde vedr. mit dilemma med at være gravid og have hest.

Jeg har i forvejen en part til hesten, men da jeg selv er stoppet helt med at ride havde jeg brug for en part mere.

Jeg har søgt i nogle mdr og var efterhånden ved at give op af flere årsager. Fik rigtig mange henvendelser. Men enten havde folk overvuderet deres evner, matchede ikke hesten eller forventede det var gratis at have en ½ hest.

Til sidst blev vi brændt af af flere part aftaler og jeg havde egentlig besluttet at udlåne hesten 1 års tid.

Mennnnnn...

Pludselig får jeg en mail fra en dame som beskriver hendes forventninger til en part med de ord vi selv søgte efter. Hun ringer op og kommer ud og ser hesten. Og sikke et match. Hun fandt knapperne ret hurtigt, var enormt sød, og meget ambitiøs.

Hun rider nu spring uv hver uge, dressur uv hver anden uge og hun er klar over det ikke er gratis at have hest!

Så til jer "frygtelige" hesteejere , som søger en dygtig part rytter til jeres hest - HOLD MODET oppe. De er derude!

Jeg er sikker på at vi får et rigtig godt samarbejde med vores nye part!

Blot en glædes tråd herfra!

- Med super mulen Lerano

Venter vores lille prins 31/3-13

0
0
Svar på denne tråd

Udlån,,,
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 10:36

Sådan en har jeg også!

eller det vil sige,jeg har udlånt ham et halvt år til en pige, hun er ikke verdensmester til at ride, men bliver bedre, og hesten nyder det, er afslapper og tilpas hos hende, hun tager ansvar og ved hvad dt koster.

Nu skal jeg føde om lidt, helst igår frem for morgen, og låner er så glad for hesten, at når kontrakten udløber i marts ( som nok bliver forlænget et par måneder) så forsøger hun at finde arbejde i nærheden af mig, efter afsluttet uddannelse om nogle uger, og så får hun lov at blive part på ham efterfølgende :-)

hun tager fat, ved hvad livet som "hesteejer" indeholder, og vil gerne starte lidtcdressur på ham, og jeg er springrytter, så jeg håber det fungere når vi begge skal ride ham, jeg rider lidt mere samlet og øvelsesstærk end låner, og det håber jeg ikke kommer til at påvirke vores individuelle træning.

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 10:40

Tillykke med det :) Hvor dejligt for dig, det må være en lettelse når det hele så endelig falder i hak og går op i en højere enhed :)

Min skønne dreng og jeg søger også, så det er dejligt med en positiv beretning, vi holder modet oppe og håber den rette viser sig :D

Mvh

Tina Elisabeth

Med den enestående

Bøggilds Ichiro Light

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 11:56

Sparky

Hvor er det dejligt at høre der er andre der har fundet en god løsning og en god part.

Man høre så meget om kedelige oplevelser, så synes det er dejligt at høre om gode erfaringer.

Det ville da være skønt hvis din part/låner kunne fortsætte bagefter da der sikkert er lidt at se til med 2 små børn i huset

Jeg ved ikke helt hvad planen bliver med begge mine parter når jeg engang selv er på banen, men der går også lige noget tid.

Bøggilds Ichiro

- Hold modet oppe, lige pludselig er den der! Det tog mig lang tid, men nu har jeg to søde piger som tager så godt af Bassen, mens jeg ikke selv kan ride.

Krydser fingre for den rette pludselig er der

- Med super mulen Lerano

Venter vores lille prins 31/3-13

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 13:25

Så slippr jeg for flere part skræk historier hehe

Til gengæld kan jeg så glæde mig over at det lykkkedes for dig til sidst, selvom jeg ved du har fået nogle grå hår undervejs.

Jeg var selv så heldig at finde en skøn part i første hug. Fantastisk fleksibel og så holder hun bare rigtig meget af min elskede mule.

Så de gode parter findes, de hænger bare ikke på træerne

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt:)
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 20:04

Hvor er det fedt at i har fundet de helt rigtige parter til jeres heste:)

dengang jeg selv havde hest, havde jeg også en sød og pligtopfyldende part, (simi herinde).

Nu er det mig der i mange år har været part hos skiftende heste, og som sædvanlig går det også den anden vej.

Jeg er klar over det koster penge at have hest, men jeg vil til gengæld ikke længere betale for at skulle have en masse besvær.

F.eks en hest med seperationsangst, en hest der ofte er skadet osv. Hvis jeg skal betale mere end et symbolsk beløb, skal jeg også få den vare jeg betaler for.

Dvs en hest jeg ridemæssigt kan udvikle mig på, uden at skulle bruge størstedelen af tiden på mugning og opdragelse. Det vil jeg hjertens gerne, men vil bare ikke betale for det.

Men det lykkes heldigvis for mig "hver gang" at finde den rette hest:)

blev alligevel forelsket i frieseren...:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 21:23

Det er så skønt at du ikke opgav og fandt hende (eller hun fandt dig, hehe)

nu kan du være rolig og nyde den sidste del af din graviditet. Husk du stadig bare siger til hvis der er noget så ager jeg gerne ud og ordner hos lille bissen hvis dine parter skulle blive syge eller lign og du selv ikke har mulighed.

Er så glad på dine vegne :-)

Sagde Jeanette

Ejer af skøn haffelaf...

og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider