Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Umuligt at sove - hoste
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 22:34

Argh! Er ved at gå ud af mit gode skind, en god omgang influenza med dertilhørende halsbetændelse er ved at være overvundet - men, de sidste par dage er jeg så begyndt at hoste, og specielt rigtig meget når jeg skal sove! Jeg kan ligge og vende mig i to timer, fordi jeg ikke kan sove pga. hoste, hvor det så ender med jeg sætter mig op, og falder i søvn siddende

Er der ikke en eller anden, der har et godt råd mod hoste, så man måske bare kan nedsætte det, så det gør det muligt at få sin søvn? . Alle råd modtages med kyshånd - sov godt ænder

0
0
Svar på denne tråd

godt råd..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 22:39

Hostesaft.. :)

-Købes for 35 kr i matas eller på apoteket (Jeg købte det idag ;) )

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

hostesaft
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 22:41

er jeg flittig bruger af, men desværre ikke noget der virker :(

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 22:43

Drik en kop kamiliethe m. honning inden du skal sove.

Er det sådan våd hoste m. slim eller sådan tør hoste.

Der udover synes jeg du skal tage til lægen, for jeg synes det lyder som lungebetændelse når man er ved at hoste lungerne ud på den måde der.

Udover det så synes jeg faktisk generelt te er godt til hosten.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

hosten
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 23:03

Hosten er sådan en tør hoste, meget tør hoste. Har tid til lægen i forvejen i morgen, for at finde ud af noget med halsbetændelsen, så spørger jeg ham lige der :-)

- Nu med baby'hest

0
0
Svar på denne tråd

Influenza
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 23:08

Jeg havde influenza over julen. Kunne heller ikke sove pga hoste, og efter tre dage med det, tog jeg til lægen. Kom ind til en vikar - en ældre herre, som sagde "Man kommer sig ikke over en influenza hvis man ikke kan sove", så tjekkede han min hals og udskrev hvad jeg vil kalde verdens bedste hostesaft på recept - ikke lige som det der håndkøbshalløj. Og så kunne jeg sove!

afsted til doktoren med dig!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 23:13

Jeg havde PRÆCIS det samme for en lille måned siden!

Havde lige ligget med influenza, og et par dage efter jeg kom over det, begyndte jeg bare at hoste. Og hoste og hoste og hoste.

Nogle gange fik jeg deciderede anfald mens jeg sad til forelæsning, så jeg simpelthen måtte gå ud af lokalet og hoste i nærmest et minut, for ikke at forstyrre de andre.

Det var i starten en meget tør hoste, det føltes som om jeg havde en tør plet i halsen, jeg synkede og hostede hele tiden for at få den væk. Jeg kunne ikke styre hosten, og nogle gange var jeg ved at kaste op af det.

Om natten var det værst - hver gang jeg lå vandret, blev hosten helt ustoppelig, og jeg lå vågen den halve nat, ligesom dig!

Min hoste udviklede sig efterhånden til en rigtig slimet hoste.

Det tog mig herefter TO uger at blive færdig med at hoste. De gange jeg endelig fik hostet rigtig slim op, blev hosten altid lidt bedre, og efter to uger var der ikke mere "tilbage".

Jeg gik ikke til lægen, da jeg ingen feber eller andet havde. Te og saft hjalp ikke.

Set i bakspejlet skulle jeg have gået til lægen! Influenza giver nemlig grobund for sekundære infektioner, især i lungerne.

Mit bud er, at jeg pga influenza fik mig en mycoplasma-infektion i lungerne - altså en kold lungebetændelse, uden feber.

Nu kom jeg mig af mig selv, men det tog tre uger fra da jeg havde influenza, og det var ulideligt!

Så jeg siger AFSTED til læge, så han kan lytte til din "rallen" med et stetoskop, og give dig en kur mod lungebetændelse. Ville ønske jeg havde gjort det samme!

0
0
Svar på denne tråd

wwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 06:55

Jeg har lige haft en slem omgang hoste, hvor jeg også hostede meget når jeg skulle sove.

Det virkede for mig, at pudse næse lige inden jeg lagde mig. Og så prøve KUN at trække vejret igennem næsen. Det tog den værste hoste.

God bedring

Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

Sulten?

www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

hoster
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 07:19

her er det også influenzaens hærgen der præger hjemmet på 4. dagen :(

og med deraf hoste, hoste og hoste. Jeg er til gengæld rigtig god til at sove, når jeg er syg - masser af puder/dyner så jeg kommer til at sidde halvt op og så sover jeg nogenlunde.

Jeg plejer at få lægen til at udskrive recept på dexofan - det er hostesaft i tabletform for jeg kan bare ikke få hostesaft ned - adrrr

Dé virker !!!

De er til den der tørre hoste, hvor man er ved at kaste op af at hoste, fordi der egentlig ikke rigtig sker en skid

Alternativt er noscapin som er i håndkøb - her skal man bare tage dobbelt dosis før det virker (ift dexofan)

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gode råd
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 11:13

Hej,

Sidst jeg havde sådan en omgang tør, irriterende hoste, som forhindrede mig i at sove, sagde min læge, at bare det at lægge sig ned og pakke sig varmt ind i en dyne er nok til at udløse hosten. Han gav mig nogle gode råd, som hjalp lige akkurat nok til, at jeg kunne få sovet lidt mere.

For det første skulle hovedgærdet på sengen løftes lidt, så jeg ikke sov helt vandret men med hovedet let opad.

For det andet skulle jeg bruge en tyndere dyne, så jeg kun lige akkurat kunne holde varmen.

Og for det tredie anbefalede han hostestillende brusetabletter (fordi det var tør hoste og der ikke var noget at høre på lungerne) inden sengetid.

Om noget af dette virker bedre end andet ved jeg selvsagt ikke, da jeg fulgte alle tre råd på én gang. Men det hjalp.

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

Gode råd
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 11:18

Tak for alle de gode råd - vil da prøve nogle af dem i aften.

Skal alligevel forbi lægen i dag, da halsen ikke rigtigt bliver bedre, så vil jeg lige prøve at spørge ham med hensyn til den grimme hoste der irriterer mig hver eneste aften! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Op med hovedet..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 11:56

Hovedet op når du sover, det gør man også med små børn når de har hoste, og det virker :-)

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 12:45

Njaaa det eneste som virker hos os er faktisk 1 gr. Pinex (2 stk. Pinex) taget ca. ½ time før sovetid også dertil evt. en skefuld hostesaft lige umiddelbart når man lægger sig endeligt.

Det er noget vi har brugt i flere år, og det virker, og giver langt større ro til nætterne.

Virketiden er 6-8 timer.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

vi har ALTID
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 08:40

Haribo's eucalyptuspastiller på lager - de er GENIALE mod nathoste....lad et enkelt stk. smelte på tungen og vuptivæk er hosten....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Har været der..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 08:56

for flere år siden.. Hostede og hostede, det var så slemt at jeg tit ikke kunne få luft og det med at være ved at kaste op, det prøvede jeg også dagligt..

Jeg fik råddene om at hæve hovedenden i sengen, drikker masser af vand og så tage Kodimagnyler, da der er et stof i dem der får de irriterede et eller andet til at slappe af..

Det hjalp også en del, men det gik først over da jeg for anden gang var ved lægen og han simpelthen i ren og skær frustration udleverede en 10 dages pinichilinkur..

Allerede anden dag var hosten væk..

Han havde lyttet og der var blevet taget flere blodprøver uden udslag for noget, men tilsidst bankede jeg i bordet og sagde at han altså var nød til at gøre noget..

Jeg var så træt, både fordi jeg ikke sov.. Men min krop var også helt færdig, fordi jeg hostede hele tiden..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Hoste..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2013 22:29

Vi bliver lige nu overrendt på apoteket af folk med hoste, specielt tør hoste der gør, at folk ikke kan sove om natten. Det bedste der fås i håndkøb er benylan, en hostesaft, som er stærkere end noskapin og samtidig har sløvende effekt der hjælper til at slappe af. Men en god ide kan, som andre har nævn, være at hæve hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider