Jeg havde PRÆCIS det samme for en lille måned siden!
Havde lige ligget med influenza, og et par dage efter jeg kom over det, begyndte jeg bare at hoste. Og hoste og hoste og hoste.
Nogle gange fik jeg deciderede anfald mens jeg sad til forelæsning, så jeg simpelthen måtte gå ud af lokalet og hoste i nærmest et minut, for ikke at forstyrre de andre.
Det var i starten en meget tør hoste, det føltes som om jeg havde en tør plet i halsen, jeg synkede og hostede hele tiden for at få den væk. Jeg kunne ikke styre hosten, og nogle gange var jeg ved at kaste op af det.
Om natten var det værst - hver gang jeg lå vandret, blev hosten helt ustoppelig, og jeg lå vågen den halve nat, ligesom dig!
Min hoste udviklede sig efterhånden til en rigtig slimet hoste.
Det tog mig herefter TO uger at blive færdig med at hoste. De gange jeg endelig fik hostet rigtig slim op, blev hosten altid lidt bedre, og efter to uger var der ikke mere "tilbage".
Jeg gik ikke til lægen, da jeg ingen feber eller andet havde. Te og saft hjalp ikke.
Set i bakspejlet skulle jeg have gået til lægen! Influenza giver nemlig grobund for sekundære infektioner, især i lungerne.
Mit bud er, at jeg pga influenza fik mig en mycoplasma-infektion i lungerne - altså en kold lungebetændelse, uden feber.
Nu kom jeg mig af mig selv, men det tog tre uger fra da jeg havde influenza, og det var ulideligt!
Så jeg siger AFSTED til læge, så han kan lytte til din "rallen" med et stetoskop, og give dig en kur mod lungebetændelse. Ville ønske jeg havde gjort det samme!