Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dropbox
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 20:30

Er der nogen der har forstand på Dropbox? Jeg har en Dropbox, men af en eller anden årsag er der kommet nogle af min mands ting ind i min Dropbox. Hvordan kan det lade sig gøre? Jeg har jo et brugernavn og kode, og det har han vel også.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 20:45

Kan det være fordi i har gemt i en delt mappe ?

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 20:49

Pas...

Jeg har ingen anelse om hvad vi har gjort. Vi har hver vores computer.

Det eneste der er "fælles" er vores internetforbindelse.

Jeg forstår det slet ikke.

Hvis jeg sletter hans dokumnenter, forsvinder de så fra hans dropbox også?

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 21:00

Ja. Hvis de ligger i en mappe i deler, så forsvinder de både i din og hans mappe.

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 21:09

Hvordan deler man en mappe, eller holder op med at dele?

Vi har oprettet vores Dropboxe uafhængigt af hinanden?

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

hjælp..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 22:31

Tillader mig at låne din tråd, for jeg vil rigtig gerne AF MED Dropbox, men kan ikke blive fri for den...

Min datter installerede den i forbindelse med noget fælles skolearbejde, og den har nu "ædt" mit billed program, så jeg er pænt træt af den .. Når jeg går ind for at fjerne den, står der at det kan ´jeg ikke uden licens.. ??

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Undskyld jeg har lånt din tråd ts.. håber det går..

0
0
Svar på denne tråd

Fjerne dropbox
Forfatter: 
Dato:  26-01-2013 22:53

mari-ann gøgsig:

Har du slettet den via "tilføj/fjern programmer" under kontrolpanelet?

Der har jeg slettet den en gang, og det gik uden problemer.

Held og lykke med at fjerne det

Det er så irriterende at døjes med noget man ikke har lyst til at have på sin computer.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 12:44

Man skal invitere hinanden, hvis man vil dele en mappe. Man skal altså gøre noget aktivt for at dele. Har i ikke gjort det, kan det ikke være en dele mappe.

Kan i have brugt samme computer, og derfor komme til at bruge samme dropbox ?

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Måske..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 12:49

Det er også det, jeg efterhånden er kommet frem til. Altså, at jeg har brugt min mands computer, og han derefter har brugt min Dropbox der.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Ikke computeren
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 21:32

Dropbox bliver oprettet pr. mail, ikke pr. computer.

Det er derfor du kan tilgå din dropbox både på PC og på mobil (hvis du henter appen)

Hvis du åbner dropbox websiden kan du oppe i højre hjørne se dit navn og en pil ned. Når du klikker her kan du se den mail kontoen er sat op til, dvs. din eller din mands mail.

For at dele en folder i dropbox skal ejeren invitere andre via deres mail. Når du står på startsiden kan du se 'Sharing' til venstre, den bruger man til at dele foldere.

Hvis du vil helt af med dropbox skal du nok søge på Help hvordan man nedlægger en konto. Når det er gjort skal du gå ind i Programmer og afinstallere.

Du skal lige huske, at hvis du sletter en fil i en dropboxfolder, så ER den slettet, dvs. du kan finde den i din skraldespand indtil du tømmer den.

Så din mands skal først selv flytte sine filer ;)

Mvh. Sanne

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 21:37

Jeg er klar over at filerne ligger i cyperspace, men min mand kan vel godt få lagt noget på min konto, hvis jeg er logget på.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tak Foxy
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 23:30

Jeg har forsøgt utallige gange, og syntes jeg har gjort alt, men i aften efter din hjælp er det alligevel lykkedes.. skønt..

tusind tak

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 07:35

Mette - hvis din mand lægger noget i din dropbox er det enten fordi I deler mappen eller fordi han er logget på din konto. Det kan han gøre uanset om du er logget på eller ej.

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

LP-mor
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 18:16

LP-mor:

Kan han logge på uden min kode?

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 20:51

Jeg bruger aldrig kode til at logge på dropbox. Hverken hjemme eller på skolen. Jeg trykker bare på Dropbox-ikonet.

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Meningen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 13:54

- Med dropbox er jo netop at man skal dele fra computer til computer uden større besvær

Jeg finder dig Thowra, en skønne dag vil du blive min igen!

0
0
Svar på denne tråd

Mere dropbox
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 23:14

JTK - enig og det er nok også der er så meget forvirring :)

Det bliver nok noget teknisk, men jeg vil forsøge at forklare det. Og nu snakker jeg kun om dropbox på en PC.

De fleste, som deler en hjemmepc, har en bruger på pc og deler typisk samme mail. Så teknisk er det samme bruger uanset om det er mand eller kone, der faktisk bruger den.

Når man opretter en dropbox konto bruger man en mailkonto. Og hvis man delere pcen deler man også mailadressen.

Så i den situation kan begge lægge noget i den fællesdropbox, fordi det hele er oprettet som en enkelt bruger.

Man kan også sætte pcen op, så mand og kone har hver sin bruger. Det betyder, at hver især skal logge på sin bruger når man bruger pcen. Hvis man gøre det har man typisk også hver sin mailadreesse, dvs. man kan oprette hver sin dropbox konto fordi man bruger forskellige mailadresser.

Hvis man gør på den måde skal ejeren af en dropbox folder give tilladelse til at andre må dele folderen. Man gør det ved at åbne dropbox hjemmeside og vælge den menu, der hedder Sharing. Og så følger man vejledningen.

Men husk stadig, at hvis man deler sin dropbox med andre kan de både lægge filer ind OG slette det der ligger der ;)

Dropbox er lavet sådan, at man automatisk er logget på når man klikker på ikonet. Det er typisk mere hvis man skal ind på websiden man skal logge på, ikke når man bruger imonet på pcen.

Håber det hjælper lidt, ellers så spørg igen ;)

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider