Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ulykke i dag
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 20:23

ekstrabladet.dk/112/ article1906488.ece

Jeg håber at både hest og rytter kommer fint over det. (Og så at begge var pakket pænt ind i reflekser)

VH Pernille

Købes: Bladet Min hest. Med tegneserien om Man O'war og tegneserien om Next Milton

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, goo ...

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 21:13

...Der står at hesten blev aflivet

Kører og rytter skulle være uskadte, min melidenhed til rytteren, jeg kan ikke forestille mig hvor frygteligt det må være

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 21:27

Ja, jeg så godt at de havde opdateret. Meget meget trist med hesten. Godt med rytter og chauffør

VH Pernille

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

1234356567
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 22:05

Føler med alle de involverede. Trist trist trist

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 22:18

Stakkels stakkels rytter:-(

Må være en forfærdelig oplevelse i sig selv at blive påkørt, og at den så ovenikøbet har den triste slutning:-(

Bedste tanker herfra.

0
0
Svar på denne tråd

mine tanker
Forfatter: 
Dato:  25-01-2013 22:44

går til familien som vi kender.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Reflekser
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 08:43

reflekser og atter reflekser.... Hvor jeg dog føler med rytteren, familie og chauffør, det ser ud til at der var reflekser på, men man kan aldrig få for mange.... Jeg vil lige benytte lejligheden til at slå et slag for reflekser, ikke bare, når vi færdes til hest i mørke, men i særdeleshed i alle andre situationer også. Hvad er der blevet af den lille refeksbrik i alle børn/unge (og voksnes) lommer? bare en enkelt lille refleks gør alverden til forskel. Jeg kører en del i mørke på mørke landeveje (i lastbil)og næsten alle de fodgængere jeg møder, er uden reflekser og i mørkt tøj. En lastbil kan ikke "kastes" til siden, som en personbil nærmest kan, når man i allersidste sekundt ser en fodgænger i lyskeglen, der er ofte ikke andet at gøre end at håbe.... håbe på, at fodgængeren selv har fundet ud af, at man ikke er blevet set og trækker til siden, så man ikke rammer. Især hvis der er modkørende trafik, er det svært at gøre andet end at bremse, men det kræver jo at man har set fodgængeren.

0
0
Svar på denne tråd

Enig, enig, enig...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 09:05

... med Eva Kainø.

Det er SÅ trist for den pågældende hest og rytter og bilist :-(

Vi ved jo ikke, om ulykken er sket lige rundt om et sving og hesten måske har været dækket af et træ eller en høj hæk og bilisten dermed ikke har kunne se dem uanset antallet af reflekser

Dermed vil jeg stadig opfordre folk til ikke at tage for let på sikkerheden i mørket. På min håndtaske har jeg to små lygter siddende, da jeg af og til går meget mørke steder (brrr) og jeg kan da godt regne ud, at som jeg trasker afsted der i min mørkegrå vinterjakke, mørke cowboybukser og mørkebrune støvler, at jeg er nok den eneste, der kan se mig selv...

Mange morgenhundeluftere burde også slå hjernen til og gøre lidt for synligheden

Jeg har det faktisk bedst med at trække hesten langs trafikeret vej (jeg har det ikke ret godt med heste og trafik i al almindelighed) og det har det fordel, at min egen refleksvest kommer ned i billygtehøje og jeg skaber lidt afstand til hesten, så bilen må slå en lidt større bue udenom mig. Og så gælder det ellers om at have lyttebøfferne ude, så vi kan høre, hvis der kommer biler, som kan have svært ved at se os pga. vejens udformning - og VI så kan flytte os!

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

enig med Eva
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 09:58

og så bør MANGE ryttere, tage og se lidt på deres egen opførsel i trafikken generelt. Generelt har vi jo travlt med cykelryttere - helt fortjent

Jeg er SÅ træt af at se, ryttere på stærkt befærdede veje, ridende FOR LØSE TØJLER???? De har ingen chance for at samle hesten, hvis den pludselig hopper og render fra dem. INGEN løse tøjler på landevejen.

Ryttere, der trods flere biler i begge retninger, konsekvent rider to og to.

Rytttere der medbringer en eller flere løse hunde - på en landevej???

Eller i galop i rabatten???

Denne sag er utrolig trist, og jeg håber den stakkels rytter kommer sig over forskrækkelsen.

.

0
0
Svar på denne tråd

hvad man ikke
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 17:32

kan se på billederne er det faktisk er lyst, da manden påkører ekvipagen, men mørkt inden redningskøretøjerne kommer frem. Ekvipagen skridter i vejkanten og billisten påkører hesten direkte på bagparten med bilens passagerside. Det er på en åben vej uden sving det pågældende sted. Svinger ligger først 200 m længere henne.

En meget ung pige fra stalden ser ulykken for hun er på vej hjem fra hendes pony som står opstaldet samme sted. Ulykken sker 100 m fra hvor ekvipagen bor.

Bilisten har under ingen omstændigheder påkørt med vilje, men har udvist MEGET stor uopmærksomhed.

Der er en fin beskrivelse på http://politirapporten.nu/?p=9203

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

tragisk
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 17:40

Rigtig tragisk ulykke.

Jeg vil gerne anbefale den vest med lys i, som man kan få til 129 kroner i bla Horze. Der er et kryds foran og bag på vesten med enten blinkende eller konstant lys, og den kan nemt ses på meget lang afstand også når det er lyst

0
0
Svar på denne tråd

Ulykke
Forfatter: 
Dato:  27-01-2013 19:22

Hvor har jeg lyst til at give den stakkels pige et kram. 19 år, den hest var sikkert størstedelen af hendes liv. Hvor er det også synd for det stakkels dyr, som må have været rædselsslagen med alt det postyr:-(

sov godt lille hest.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 11:11

Puha, fik helt tårer i øjnene.

Stakkels pige og stakkels hest (som jo havde alverdens reflekser og lys på)

Jane

Nu uden hest....underligt!

0
0
Svar på denne tråd

Enig i at..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 11:20

der findes alt for mange mennesker i trafikken der åbenbart ønsker at blive kørt ihjel.. Det er alt fra hundeluftere, kondiløbere, cykelister, ryttere osv.. Ingen ting benytter de når de færdes i mørke..

Men lige i dette tilfælde er det jo tydeligt at se at der har været benyttet reflekser og lygter..

Så der har helt sikkert været en uopmærksom fører, der forhåbentligt får sin straf.. Sender min dybeste medfølelse til den stakkels pige der har mistet en ven..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

RIP stakkels hest ......
Forfatter: 
Dato:  28-01-2013 11:27

Kan til jeres oplysning sige at inde på HG har veninden til den påkørte opdateret indslaget angående ulykken.

Den skete i Fredags ved 17 tiden, den 19 årige pige havde alt hvad man skal have på af refleks udstyr ink vest og dækken og lys. Intet hjalp det, og da hesten bliver løftet op fra grøften reagere dens bagben ikke. Sansynligt brækket ryg/hofte og bliver derfor aflivet på stedet, efter at mandskabet havde arbejdet hårdt på at redde hesten i over 2 timer.

R.I.P til den stakkels hest og godt at pigen ikke kom noget til, eller chaufføren af ladvognen.

Ejer af de sødeste og dejligste heste <3

Lady og Armanie<3

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels rytter..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 01:17

Syntes også at jeg oftere støder på hensynsløse bilister end jeg støder på uansvarlige ryttere

Guldhår

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 11:00

Taget fra Ridehesten.com:

www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=15815

Kan vel kun være samme "nyhed"?

Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 11:10

Luckyone: Ja, det lyder som den samme..

www.sn.dk/Eliterytter-i-sorg-efter- hesteulykke/Halsnaes/artikel/252714

Stakkels billist, hest og rytter

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår simpelthen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 11:11

ikke, hvordan manden kan få lov at køre videre?

Kommer der slet intet efterspil på dette? Hesten er død - er det bare pigens problem? Burde han ikke betale erstatning, eller er det ligemeget fordi det "kun" er et dyr?

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber da..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 11:18

meget på at manden kommer til at bøde for hans gerning.. Han var uopmærksom i trafikken, tænk hvis det havde været et barn.?

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

ja netop annemette
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 17:54

havde han ramt et barn på cykel - krøllet cyklen, og ungen uskadt - så tvivler jeg på han havde fået lov at køre.

.

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 18:19

Min dybeste medfølelse til hesteejeren. Det må være en forfærdelig oplevelse

Men jer der er forarget over at bilisten får lov at køre videre... Lad nu være med at piske en stemning op. Hvad havde i forestillet jer, der skulle ske?

Der står i artiklen at han er afhørt. Hvis den forseelse han har lavet, har en straframme der hedder bøde og eventuel noget betinget frakendelse af kørekort, hvad skulle politiet så gøre?

Varetægtsfængsle ham?

selvfølelig er sagen ikke slut, og der kommer uden tvivl et erstatningskrav, men sagen skal jo ikke færdigbehandles inden han kan køre fra ulykkesstedet.

og der er også ulykker uden heste, hvor den "skyldige" bliver afhørt på stedet, og efterfølgende får lov til at køre. Om afhøringer sker på stationen eller på stedet, er vel noget politiet vurdere.

Hilsen Nana

-Der aldrig bliver dygtig nok, til at kunne vise ridebilleder af min hest på HN

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 10:02

måske have været undgået hvis der blevet lavet flere cykelstier ude på landet.

Bor selv på en vej hvor der hverken er cykelsti eller fartbump.

Og det er ret farligt at ride, cykle og gå tur på denne vej hvor der kører bus, lastbiler, biler m.m.

Vejen er ikke særlig bred heller....

Men kommunen er ligeglad, for det er ude på landet og man har selv valgt at bo sådan et sted!

- har set biler kvast ind i et træ på grund af høj fart til trods for skilte der viser 50 km. i timen.

Tak fordi jeg må betale 39 % i kommune skat og ikke får særlig meget vejsikkerhed for den procentsats.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 10:34

low ?rider?: Problemet er at uanset hvor mange cykelstier der bliver lavet, så må hesten ikke befinde sig på dem.

VH Pernille

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Cykelsti
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 15:57

Ja man kan diskutere, hvor smart det lige er, at man ikke må ride på cykelstien eller et fortov. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg gør det alligevel. Vil hellere have en bøde for at ride der, end at sætte både mit og hestens liv på spil.

Jeg er endnu ikke blevet stoppet,selv om jeg da gennem tiden har mødt et par patruljevogne eller 3, men det skulle ikke undre mig, om ikke der en dag kommer en betjent, der ikke vil "se gennem fingrer" med det ;-)

Jeg ved, der er for at beskytte de svage billister i trafikken, men jeg ser nu ekvipagen som en svag billist på linje med cyklister og ikke som en scooter eller motorcykel.

0
0
Svar på denne tråd

Har selv prøvet det
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 19:13

Stakkels dem alle sammen... billist, rytter og hesten det gik ud over.

Jeg fik i 1992 min hest aflivet ved landevejen, da han var blevet kørt ned af en kløver mælkebil ( lastbil) Jeg sad på ham da det skete, og det var ikke rigtig nogens skyld...men hestens højre bagben blev kørt af. Den chauffør var så ked af det, min far skrev til hans chef, at han var uden skyld. Det var grimt, og jeg kan den dag i dag stadig ikke li at ride eller trække ved vej.

mvh Anni

Nu Mor til en pragtfuld pige.

og lillebror i fuld fart

Baby alarm sælges med kamera, brugt til overvågning af hest.

OPSTALDNING af hingsteføl fra i 2011 tilbydes i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Blind billist
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 00:28

Hvor er det dog unfair billisten bare slipper afsted med det!

Jeg tør ikke engang ride på vejene mere, på grund af sådan nogen idioter! Det er mulig at der argumenteres for at ulykken ikke var så slem, fordi den kun kostede he´sten livet - men skal der virkelig flere menneskelig på bordet, inden loven strammes, og straffen skærpes, hvis man ikke SER hvor man kører, og er OPMÆRKSOM!

Manden kører en ladvogn!!! Det er da allerede noget der burde føre til skærpede omstændigheder - for så kan man virkelig gøre skade og reaktionstiden er længere for et større køretøj, og man skal derfor være ekstra opmærksom.

Kvajet har vel siddet og sms'et, eller set noget andet spændende, og blot braget ind i hesten.

Ingen stakkels billist herfra, sikke en idiot!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider