Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jer der har taget ny uddannelse økonomi?
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 16:32

Til jer der har taget ny uddannelse efter i har opbrugt SU'en, hvordan fik i det til at fungere?

Jeg har desværre uddannet mig til arbejdsløshed- og det var ikke engang drømmejobbet. Da jeg begyndte at læse fandtes min drømme uddannelse ikke, så jeg tog en uddannelse, fordi det skulle man jo! Endda en uddannelse hvor der var mangel på uddannede. Men efter krisen føler jeg at jeg sidder tilbage med nitten. Der er ikke arbejde at få og regeringen gør deres bedste for at gøre det mindre og mindre attraktivt at arbejde indenfor faget.

Jeg vil gerne høre jer andre der har skiftet uddannelse, hvordan i fik jeres liv til at hønge sammen mens i tog den?

0
0
Svar på denne tråd

arbejdet
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 16:57

Jeg har haft arbejde ved siden af studiet, det har jeg faktisk altid haft også da jeg fik su, for det var dengang man fik 3500 før skat også selv om jeg havde 4 børn, så jeg var nødt til at arbejde.

Nu ved jeg ikke hvad du har uddannet dig til, men måske du kunne finde nogle kurser der optimerer dig.

Du skal jo huske at det er svært at finde arbejde lige meget om du er arbejdsløs eller læser - så har du samme situation.

så jeg ville kontakte fagforeningen og forhøre mig om kurser der optimerer

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Ingen kurser
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 17:18

Der er masser af videreuddannelses muligheder og kurser, men kun for uddannede med minimum 2 års erhvervserfaring.

Andre som har skiftet?

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 17:24

Min mand har både en mellemlang og en lang uddannelse. Den første medførte også arbejdsløshed. Vi klarede det med slutlån, studiejob og banklån, men sjovt var det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 00:35

Hvis man har opbrugt sin su, skal man så selv betale for uddannelsen?

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 01:09

Har du opbrugt hele din SU? Jeg mener nemlig man kan søge om forlængelse, men jeg er slet ikke inde i det, jeg hørte bare en jeg læser med omtale det. Jeg tænker det er noget du kan undersøge på SU hjemmeside, eller måske der er en herinde der har erfaringer med det. Som jeg forstod det var det vidst kun muligt hvis man var igang, altså det kræver du stadig har noget SU tilbage så du kan starte. Men som sagt undersøg det, da jeg ikke ved nok om det andet end jeg har hørt man kan

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

123456679
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 07:16

Man skal ikke selv betale for uddannelsen, men man kan altså ikke søge om forlængelse. Man kan søge om slutlån, det fungerer som SU, men skal betales tilbage.

Hvis man bliver gravid under uddannelse får man 12 ekstra klip, men nogen god forretning er det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider