|
|
| Jeg vandt....! |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
15-01-2013 17:06 |
|
Jeg har været lidt frem og tilbage om jeg "turde" lave det her indlæg, da det sikkert godt kan ende i en debat om minkavl men pyt.... For noget tid siden havde jeg et indlæg på Opslag og Billeder hvor jeg opfordrede de der havde lyst til at stemme på mig i Kopenhagen Furs julekonkurrence. Det var sådan at blandt de 5 billeder der fik flest stemmer, ville en jury nedsat af Kopenhagen Fur vælge en vinder af en lækker mink poncho fra Oh! By Kopenhagen Fur til en værdi af hele 14.000 kr. og gæt hvem de valgte? Oh! Yes! Mig Jeg lovede dem at sende nogle billeder når jeg havde modtaget min gevinst så vil da lige dele et par af dem med jer her 
Ja ja, hverken mink eller kasser kom til skade under shootet af dette billede det var kun fotografen der fik et par hårde ord med på vejen af katten Til sidst opnåede den heldigvis et tilpas stadie af "tillært hjælpeløshed" og der kunne tages billeder 
Og så lige det var det her billede jeg deltog med:
Hvis I kan lide mink kan jeg anbefale jer at tage et kig på Oh! by Kopenhagen Furs hjemmeside - uhhh der er mange lækre ting 
Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
15-01-2013 17:11 |
|
Og så glemte jeg alligevel det vigtigste hvilket jo er pointen med indlægget: TAK, tak, tak til dem der var så venlige at stemme 
Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| WAW ....... |
|
|
Den er altså mega lækker Caro!!!!!! og mis ser jo også lykkelig ud. Kæmpe stort tillykke din heldig rad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Det er altid dejligt at vinde en konkurrence! Tillykke! Det sker desværre aldrig aldrig for mig, selvom jeg deltager i alt jeg støder på xD Uha, 14.000 kr er godt nok mange penge! Det er min indkomst på... 3 måneder! Puha  Men er det billedet der snyder, eller er den bare ikke større? Synes godt nok den ser meeeeget lille ud, i forhold til den har en så høj værdi! Det er knapt nok et halstørklæde, forstå mig ret  Måske kan du fortælle hvad det er, der gør den så værdifuld, trods sin størrelse? Er det en bestemt slags pels de har brugt? Men tillykke ihvertfald! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Mange gange tillykke til dig......
VH Pernille Købes: Bladet Min hest. Med tegneserien om Man O'war og tegneserien om Next Milton "Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher) I believe in dragons, goo ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
15-01-2013 17:39 |
|
Sophie: De er en poncho den er bare ikke "foldet" ud eller hvad man siger på det billede hvor jeg har den på. Den er ret stor (spidserne går mig til midt på lårene). Jeg er dog lidt krativ og bruger den også som sjal med en broche i! Jeg vil tro værdien har med kvaliteten af pels, håndværk og design at gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ahh okay, så det var fordi den ikke var helt foldet ud  Fin er den ihvertfald, men den ser ikke så varm ud. Men den er jo nok også mest til fest osv, så dyr kvalitet den er  Den ser ihvertfald dejlig blød ud, gid det var mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den ser ... |
|
|
... godt nok fin ud. Måske ikke som noget der varmer vildt meget, men det er vist også mere en pyntegenstand end en varmeting  Endnu engang tillykke med at du vandt - det var en flot præmie at få!
£isbeth & Baloo What do you call people who are afraid of Santa Claus?
Claustrophobic??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
Uh hvor er den fin,stort tillykke med den ... jeg vil gerne have en mink poncho/frakke ting .. ved bare ikke lige hvad for "stil" det skal være... tror jeg lægger ud med en Clutch i måske hvid .... 
Moral er godt! Dobbeltmoralt er dobbelt så godt ?!!!!!?!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen. |
|
|
Tillykke! Den ser meget speciel og spændende ud! (og dyr.. ) Du har helt sikkert noget som du næppe møder ret mange steder. Tager du den på i butikker så får du sikkert en anden og bedre behandling. Det har jeg før hørt "mink" ejere fortælle om, så glæd dig til fremtidige shopping ture! 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Stor dejlig Welsh C. vallak og smuk Dartmoor hoppe sælges. Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 10:52 |
|
Iwanna: Uhh en clutch lyder altså også super lækkert  Anette: Tak, men nu er det ikke min første mink, he he 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo...... |
|
|
Os der ikke deler din holdning omkring minkpels - og al anden pels for den sags skyld, kan jo bare vælge, at lukke indlægget igen  Vil dog tillade mig, at dele lidt viden og facts med jer der holder af pels. http://anima.dk/kampagner/pelsdyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 14:41 |
|
Annette: Det er jo lige præcis det man kan Men hvis du gerne vil have en kommentar på dit såkaldte viden og facts vil jeg da gerne høre hvordan du tror det vil gavne dyrevelfærden hvis DK (f.eks) stoppede med minkavl? Du skal huske at kineserne aftager størstedelen af pelsene fra Kopenhagen Fur, hvis vi nu forestiller os kineserne skal til at opdrætte deres egne pelsdyr. Hvordan tror du så det vil fremme dyrevelfærden sådan globalt set Efterspørgslen efter pels bliver jo ikke nødvendigvis mindre fordi nogle lande lukker for produktionen..... Men ja, min glæde kan du altså ikke ødelægge med Anima propaganda - hvis det var intentionen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej det er da skrækkeligt |
|
|
... Nej finder ikke amina som verdens mest troværdige kilde. Ja har set nogle clutch´s som bare var så fine ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med pelsen |
|
|
Uden at ville starte en større diskussion, så er jeg stolt af dansk pelsavl. De danske mink har ok forhold, og så aflives de ordentligt. Personligt mener jeg, at der bør været forbud mod import af udenlandske pelse. Det er i udlandet, at man finder de grove eksempler med, at ræve bliver pelset levende osv. Det ville aldrig ske i DK.
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 18:08 |
|
Iwanna: Er det nogen du har set på nettet? Og hvis ja har du evt et link så vi andre kan kigge med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årrrhhh |
|
|
Misundelse er en grumme grim ting - men NØJ! hvor er jeg misundelig !!!!  Man kan næsten mærke hvor blødt det er igennem skærmen ! Tillykke! \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 18:36 |
|
Pernille: Ha ha, har også overvejet at bruge den som hovedpude i et svagt øjeblik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 18:40 |
|
Pernille: Ha ha er bare ikke sikker på jeg kunne sove med god samvittighed ovenpå sådan en dyr hovedpude 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjat med dig !! |
|
|
Rigtig prinsesser sover på mink ! (UUuuh.. Tror du, at jeg bliver lynchet af amina nu?? Brændende fakler og høtyve - synes jeg kan hørere dem i det fjerne nu!!! ) \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 18:56 |
|
På eller under 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ej jeg vil altså også se den famøse clutch som der snakkes om  Apropos tråden om, hvis man vandt Euro Jackpot. Endnu en ting jeg ville købe var en clutch! Har en lille en i læder jeg fik i julegave, men you know what they say. More wants more. Især hvis den var hvid! Uhhh. Caroline, jeg fik det indtryk af dine tråde, at du var studerende? please forklar hvordan du kan købe pels! Eller er du i besiddelse af søde forældre?  (Ja du vandt den her, men du skrev også at du har andre pels-ting i forvejen. Tell me your secrets xD )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 21:42 |
|
Sophie: Jeg er også studerende men jeg har haft nogle år på arbejdsmarkedet inden det så der tjente jeg penge Og så kan man være heldig som f.eks da jeg fandt nogle meget lækre sælskindsluffer på udsalg eller det mink sjal jeg har var nogle pelse der var syet sammen med ej færdigt i virkelig lækker kvalitet(tror det var fra et dødsbo) som jeg så selv fik syet silke indeni Og ja så har jeg arvet en del osv.  Lidt off topic men Sophie var det ikke dig der engang blev snydt på en eller anden hjemmeside hvor du havde købt sådan en clutch/pung?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nårh okay ja, hvis du har arbejdet kan jeg bedre forstå det glæder mig også til jeg kommer ud på arbejdsmarkedet egentlig, det bliver helt anderledes! Ikke at jeg brokker, er taknemmelig for min SU  Uha så har du da også været heldig lige at finde de gode ting  Jo det var så jeg endte med at smide den i skraldespanden! Det var IKKE læder, den stank af billig plastik, så meget at jeg fik hovedpine. Så da jeg fik en mail tilbage fra firmaet om, at de "beklagede men ikke kunne gøre noget", så røg den ud. Der gik en måneds tid, og så fik jeg faktisk en mail fra dem igen. Her sagde de, at de forlængede returretten på lige præcis den vare, fordi der var SÅ mange der havde klaget over den! Og de indrømmede at kvaliteten var for ringe og ikke som oplyst på hjemmesiden. Så hvis jeg stadig havde den, kunne jeg sende den tilbage og få pengene igen. Men ved du hvad, så var det nogle dyre lærepenge, og den skulle ikke ligge og stinke i min lejlighed ihvertfald.. Men følte mig godt nok snydt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 22:01 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjæææælp |
|
|
Tillykke med gevinsten. GODT jeg aldrig aldrig ville være misundelig over sådan en las  Be pænt om 2 ting: Caro vær sød at tage et billede af ponchoen foldet helt ud så man kan se den. det er nok ikke smart og fancy men jeg vil bare gerne se hvordan den egentlig ser ud. Og alle I kloge - hvad er en 'clutch'?????? Ud over at være et eller andet smart som man nok ikke kan leve uden Og hvordan har jeg så klaret mig indtil nu?
Mvh. Sanne Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger Dolly - pensioneret meget RØD hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 22:29 |
|
Sanne: Det skal jeg nok når jeg lige får lidt mere lys! En clutch er en lille taske/pung
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Ah tak, så er jeg blevet klogere  Jeg vil glæde mig til billedet.
Mvh. Sanne Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger Dolly - pensioneret meget RØD hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 22:33 |
|
Sanne: Eksempel mit seneste køb af clutch:
Og nej man kan ikke leve uden en clutch eller ti 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså .... |
|
|
Jeg HAR faktisk en clutch, jeg troede bare det var en lille selskabstaske  Men jeg kan da godt se at man kan forfalde til den slags, og så lækre sko der matcher .... og en smart silkejakke og og og ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
16-01-2013 22:39 |
|
Sanne: Ha ha så kan du ånde lettet op Ja Iwanna kan jo købe sko til sin clutch for Louboutin laver skam sko med mink pels på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mink støvler |
|
|
Så faktisk nogle rigtigt fede mink dekoreret sko var det forrige år, mener jeg. og vist også nogle flotte lange støvler men ih altså...der er så meget flot/fedt skal se om jeg kan finde den clutch jeg så dengang... Der må værr et link et sted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææææhhhh |
|
|
Hvor heldigt og tillykke Jeg vandt så en dagspræmie i en konkurrence på Rimondo, hvilket var forebyggende spray mod mug..... det mest triste ved det er, at mine heste aldrig har eller har haft mug 
Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
17-01-2013 13:56 |
|
Hvis minkene fik lov til at bade og fik noget mere plads så ville jeg ikke være så meget imod det. Men uanset forholdene er minken bare flottere med sin pels end et menneske der tager minkens pels på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
Og koen vil se bedre ud med sin hud end en hest vil med den på som sadel/seletøj med mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iwanna..... |
|
|
ha ha ha -  Og nu vil jeg STRAKS begynde at hækle mig en trense af økologisk bomuld  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinde? |
|
|
Tillykke med at du vandt, og æv, at du vandt minkpels. Jeg må give de andre personer ret, der har kommenteret på selvsamme. Synes ikke pels på nogen måde kan retfærdiggøres, eller forklares med, at det ville stå værre til, såfremt det skulle importeres fra Kina. For mig er det et spørgsmål om etik - om man vil lade et dyr dø, udelukkende for, at man selv kan føle sig smart i et kadaver. Meget muligt at pelsdyr har det værre utroligt mange andre steder i verden, men det gør det stadig ikke okay, at et dyr skal leve sit sølle liv i bur alene med det formål at blive dræbt for pelsen. Surt opstød her fra (da jeg ikke helt begriber, den afslappede stemning omkring det på et forum, der handler om dyr (heste)). Men endnu engang tillykke, det er da altid rart at vinde noget.
Hilsen Nanna - med sin smukke mino - Celest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidej... |
|
|
Hvad bruges resten af minken egentlig til, når den er pelset?
Tolerance er udtryk for mistillid til egne idealer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 11:03 |
|
Nanna: Det er helt okay folk er imod pels. Men den der "hvordan kan du holde af andre dyr når du går med pels" Så kan man jo også spørge hvordan folk kan være afslappede omkring kød, læder osv. når de har hest  Og så har du helt forkert fat i den problematik omkring at stoppe pelsavl i DK vs. Kina. Problemet for mig er at nogen synes at leve i en lyserød verden hvor de tror det redder alle mink hvis DK stopper med at avle mink, men fra mit perspektiv vil det bare skabe anledning til at mink i massevis skal lide i f.eks Kina. Derfor søger jeg bare en bedre løsning fra dem der er imod pels 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minken |
|
|
Resten af minken bruges til biobrændsel, så hele dyret udnyttes. Hvis vi skal til at tale etik, så skulle ingen dyr holdes i fangenskab. Hvorfor skal hesten rende rundt og tilfredsstille menneskers behov og slåes ihjel, hvis den går i stykker? Lad nu være med at hive etikkortet frem.
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
18-01-2013 11:09 |
|
Jeg er ikke økologisk fanatiker eller veganer, men jeg synes ikke minkene bliver holdt på en dyreværnsforsvarlig måde i DK. At det er endnu værre i Asien, retfærdiggør ikke at holde minkene på den måde i DK. Læder er et biprodukt fra koen, som har meget bedre forhold i forhold til dens naturlige behov end en mink som bliver holdt i et lille bur og ikke har adgang til at bade fordi i vil have dens pels. Der er stor forskel!!!! I har mulighed for at købe kunstig pels som ligner men i vil hellere have ægte pels. Pels er et unødvendigt luxusprodukt på bekostning af uskyldige dyrs velfærd. Derfor er minkavl forbudt i flere lande bl.a Østrig og Holland. Jeg synes i er grimme i ægte pels, at iklæde jer et smukt dyrs pels gør ikke jer smukke, tværtimod. Nedestående link er et besøg på en af formand for minkavlernes farm. Han gik af som formand efterfølgene. Ikke for sarte sjæle indeholder billeder af skambidte dyr. www.youtube.com/watch?v=RE43eupNHuA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 11:14 |
|
Charlotte: Har du læst den debat der fornyligt var herinde om hvor læder der bl.a. bliver brugt til sadler kommer fra  Og jeg tror ikke nogen i tråden her plæderer for at pelsindustrien er perfekt og at der ikke findes brodne kar, men netop derfor bør det holdes på dansk jord. Og det har intet at gøre med at retfærdiggøre noget, det er ganske simpelt for dyrenes bedste, for jeg tror simpelthen ikke at den store efterspørgsel efter pels fra f.eks Kina ville forsvinde selvom DK lukkede og slukkede alle minkfarme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvis man mener der er forskel på minks forhold og køers forhold, så synes jeg man skal tage ud og se en kvægbesætning. De har fandme heller ikke plads, og de er endda endnu større end mink og har brug for endnu mere plads. Man kan ikke være imod minkavlens ringe plads, og samtidig købe mælk fra konventionelle køer, begge dyr mangler jo plads?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 11:19 |
|
Sophie: I den tråd der var der var der en bruger der fortalte om læderet fra indiske køer, som meget rideudstyr er lavet fra. Og ja gæt selv hvordan de dyr havde det Så det der "læder er et biprodukt" kort retfærdiggører ikke særlig meget i mine øjne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
18-01-2013 11:35 |
|
Jeg har ikke set det med de indiske køer. Men jeg er nabo til kødkvæg og de går ude hele året, jeg ved godt at nogle malkekøer ikke kommer ud, men der er jo heldigvis kommet fokus på det og det der lærkevang, er ikke øko men de kommer på græs om sommeren. Hvis nu minkene fik mulighed for at bade og fik meget større bure, så ville jeg ikke være så meget imod det. Mink er meget aktive dyr og bør have mulighed for aktivering. Hvorfor kan de ikke få mere plads, aktivering og adgang til at bade som de har behov for?? Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 11:38 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
18-01-2013 13:00 |
|
Du er jo klar over hvad du støtter...... Det næste bliver vel at vi indfører børnearbejde i dk, fordi vi giver børnene bedre vilkår................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trada,,, |
|
|
Der er altså også kødkvæg der får lov til at bo inde hele året  Egentlig er jeg ikke selv så meget til pels(ikke på grund af etiske grunde, men det er jo ikke billigt, og der er altså bedre ting jeg kan bruge dem på). Men når det er sagt, så synes jeg faktisk den er rigtig sød den poncho 
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 13:04 |
|
Charlotte: Nej det er jeg bestemt ikke altid. Jeg påpeger bare at jeg synes du tager fejl når du hævder at læder til rideudstyr er et biprodukt og derfor "i orden" kontra pels. Det mener jeg må være et udsagn baseret på uvidenhed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 13:05 |
|
Camilse: Tak jeg synes også selv den er rigtig fin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for mig er |
|
|
ingen pæne i pels, og jeg så helst pelsen forblev på dyrene. Ude vs hjemme forhold - godtgør ik for mig. Vi kan ik styre andre lande - men vi kan bestemt gøre vores til at det udryddes på verdensplan. Man kan kalde det naivt mm. Men hvis ik vi starter ET sted så sker der aldrig noget. Ingen produktionsdyr i udlandet el her hjemme har det helt i orden - men køber man øko har man da sikret sig en kende trods alt. Bedst af alt ville være at ha dyrene i baghaven, selv fodrer og slagte mm. Osse sundere for alle. Men tillykke med at du vandt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 13:08 |
|
Og Charlotte prøv nu at holde dig til emnet fremfor at strikke børnearbejde ind i det "som det næste". Det har jo intet med pelsavl at gøre det er to vidt forskellige ting. Men når det så er sagt vil jeg da gerne diskutere børnearbejde og etik med dig da jeg lige har lavet en større opgave der netop er inde på problematikken omkring etik og kulturforskelle herunder også børnearbejde Det er faktisk et ret interessant emne når man sætter sig lidt ind i det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
18-01-2013 15:01 |
|
Det er fordi du bruger den samme undskyldning ... men det er vel ikke så rart at få sat tingene i perspektiv går jeg ud fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 15:04 |
|
Charlotte: Undskyldning for hvad? Jeg svarer jo blot på en problemstilling, det har da intet med undskyldninger at gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke... |
|
|
... med din præmie. Nu er det på tide jeg henter popcorn og cola... 
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 15:47 |
|
Michael: Ha ha ha! Min næste tråd må handle om at jeg tror cykelsporten er ren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CarolineR |
|
|
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 15:58 |
|
Rolf har aldrig vundet....just saying 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute Stute |
|
|
Økologi er ikke nødvendigvis bedre for dyrene. Jeg har selv arbejdet i en konventionel og i en økologisk kvægbesætning, og der var kørnes livsvilkår de samme. Altså de havde det lige godt begge steder. Jeg synes, at det er groft at generalisere og sige, at ingen danske produktionsdyr har det helt ok. Det er uvidendehed, der må ligge bag sådan en udtalelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg tror heller ikke der er nogen der siger, at samtlige danske produktionsdyr har det forfærdeligt. Fx mit eksempel med konventionelt kvæg, det var at de ikke havde særligt meget plads - så hvis man ikke kan lide at minkene ingen plads har og derfor ikke køber pels, hvorfor går man så ned og køber mælk! Begge dyr er søde og dejlige og burde respekteres, men det andet der er da forskelsbehandling, synes jeg. Apropos lærkevang, så har Arla valgt at fjerne produktet, da det ikke sælger nok...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| charlotte4muler |
|
|
Ved ikke hvor gammel du er, men dine indlæg tyder på en ung alder? Og.. - hvis du tror køer har det sååå godt, og holdes mere i forhold til deres natur, så vil jeg fandme anbefale dig at besøge en kvægfarm hvor man opfeder kalve. Det vil få burgeren til at sidde fast i dine små tænder. Har selv arbejdet et sted 6 mdr. og det gav sgu kvalme i stor stil. Dermed ikke sagt det er sådan alle steder - her var det bare sådan. Og kan vi så ikke holde os til emnet - at Caroline er glad for sin gevinst? Alle der føler mere trang til at debattere præmiens fremstillingmetode, kan jo så starte en tråd om det. mik27:  Caroline: tillykke, tillykke -  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej... |
|
|
det er ik uvidenhed men facts. Der er ingen prodduktionsdyr i alm. produktion der har det helt ok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er.... |
|
|
...det sådan et slags "net" af pels? Jeg har lidt svært ved at se, hvad det er / skal bruges til? Minkindustrien i DK er ikke voldsom sympatisk.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 22:00 |
|
Mette: Som der står i starten er det en poncho 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er en facebook |
|
|
gruppe som er i mod minkfarme. de har vist en video af en mand som sparker en løssluppen mink i hovedet gentagne gange, hvorefter den bliver smidt ind i et bur, meget skadet, men levende. derefter ser man ham tage minken, fordi han skal slå den ihjel senere i filmen, hvor han så tager den i halen og slår den ned i jorden. Så smider han den fra sig. Så mener han dog at den alligevel ikke er helt død. Og så går han ellers amok og hamrer dyret ned i jorden igen og igen. Dette er en optagelse manden selv har lavet, da han var ansat på en dansk minkfarm. http://vimeo.com/56085652 Så ja, jeg melder mig i klubben af folk der ikke fatter, at man vil støtte minkfarme og deres opførsel ved at bære deres dyr som pynt. Vi kan ikke ændre på forhold i Kina, men vi kan dælme sørge for at forholdende herhjemme for dyrene er iorden. Tillykke med du vandt CarolineR- men har ondt af du har vundet lige den præmie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 22:13 |
|
Calinka: Come on enkelt tilfælde beviser altså ikke at en hel branche er rådden. Jeg har også set folk mishandle deres heste, betyder det at alle ryttere gør det? Prøv f.eks at læse denne artikel: Minkavlerne på vej til at blive landbrugets duks: www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/ Netnyheder/2012/12/14/ Minkavlerepaavejtilatb...tsduks.htm Og du skal ikke have ondt af hvad jeg har vundet for jeg er helt og aldeles lykkelig for min præmie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
man kan da på ingen måde, skære en hel branche over en kam ved en mands handlinger, så er alle ryttere jo svinehunde ved deres heste, fordi jeg en gang så en lammetæske sin hest efter en dårlig springrunde ?!! Eller jeg kender en som er blevet snydt så det drev i en bilhandle, ergo ALLE bilsælgere er slet ikke til at stole på. Og alle blondiner er ikke så kloge, fede mennesker er dovne, tynde mennesker er syge .. og så videre ... Kopenhagen Fur, sætter mange penge af til at forske i hvordan de kan gøre mere for at minkene har det godt, fordi en glad mink, er en god mink for en minkavler. Altså flere af avlerne herude i området er ved at bygge til, ikke for at få flere dyr, nej fordi minkene skal have mere plads. hele tiden kommer der ændringer i at holde mink, og størstdelen af dem jeg kender til retter ind med det sammen, fordi jeg siger igen. Glad mink = glad minkavler. Og igen mener jeg at man skal kigge ind af, har man et bælte, sko, taske, pung, rideudstyr i læder, ved DU hvor det kommer fra, er det alt sammen fra en ko der kom på græs og gik med et stort smil, eller er det fra en af de famøse læderkøer som ikke lever et super duper liv. Her kan man i det mindste komme på minkfarmene, og se dyret, nej de har det ikke som ude i naturen. Men hvor mange af vores produktions dyr har det? Og for minkavlerne er minken det, et produktionsdyr. Ja eller ungernes kaniner, som ofte er stoppet i små burer og ja ikke altid er så interesante og ungern glemmer dem, og får nok mad og halm/hø men sidder bare i det dumme mørke bur dag ud og dag ind, Ja jeg lufter min hund. men han lever da bestemt ikke et liv som han ville ude i naturen. ej heller min hest, den kommer både i boks, bliver klippet, har dækken på og på alle måder er dækket ind med både dyrlæge og smed, heller ikke det mest naturlige i verden, jeg tvinger hende til at gå med en rytter på ryggen og så videre ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Man skal også huske, at Dr. dyr kommer forbi på uanmeldte besøg. De har altså 6 års uddannelse i, hvornår dyr har det godt og skidt. Tror de ved mere om det end den almindelige HN'er, ærlig talt. Og anywho, det er totalt latterligt at banke en mink sønder og sammen, og det ville en minkavler aldrig gøre. Hvorfor? Fordi de lever af at kunne sælge pelsen. Det kan du ikke, hvis du har banket det stakkels kræ ned i jorden. Jeg ejer ikke selv noget med pels, og det er bare en beslutning jeg har taget. Men det betyder ikke at jeg driver heksejagt på fx Caroline og andre, som godt kan lide pels.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stuten |
|
|
Jamen så er der ingen i verden, hverken dyr eller mennesker, der har det helt ok..... For alle heste, hunde, kaniner, fisk og andre kæledyr har det aldrig helt ok, alle psykisk syge er dårlige forældre, der skader deres børn, alle pædagoger er pædofile osv, enlige mødre er sociale bedragere, alle indvandre er kriminelle... Forudindtagende uvidende mennesker... Prøv lige selv at hoppe i gummistøvlerne, inden alle skæres over en kam.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor må vi |
|
|
der ikke går ind for pels taget fra dyr der ikke er holdt under etiske forsvarlige forhold ikke ytre os?? er det måske ikke et DEBATFORUM??? Og ja, jeg valgte at komme med èt eksempel på dyremishandling, men i har måske glemt de maaaaange afsnit der var omkring mink mishandling i tv og andre medier? Fandt rapporten som ovenstående artikel er udtaget fra. Og ja, når man gør opmærksom på at man kommer ud og kontrollerer, så jeg sku ikke imponeret over resultatet. www.foedevarestyrelsen.dk/ SiteCollectionDocuments/ 25_PDF_word_filer%20til%20download/ Veterin%C3%A6rrejseholdet/ Afrapportering_VRH_mink_2012.pdf Men er da oprigtig glad på minkenes vejne, hvis de går en bedre fremtid i møde. Fatter så bare ikke hvorfor de skulle gå så meget igennem inden. Og for at undgå en generalisering- Jeg synes skam dyrevelfærd skal gælde alle dyr, ikke kun mink. Men nu er mink trods alt hovedemnet i tråden ikke:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 23:05 |
|
Calinka: Der er da heller ingen der har sagt folk ikke må ytre sig. Men tror bare de fleste i tråden savner nogle lidt mere valide argumenter og nuanceret viden end det der indtil videre har været "smidt på bordet" fra modstanderne. Og så er der da ingen grund til at skrive med store bogstaver når folk svarer - det er jo netop som du selv siger et debatforum 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes ellers jeg |
|
|
forsøgte at være saglig, da jeg smed rapporten ind. Har bare enormt svært ved en debat, når "modparten" siger man er forudindtaget og uvidende. Dette er i min verden ikke rigtig brugbart som argumentation.(ved godt det ikke var dig der skrev det). Og du giver jo udtryk for du godt er klar over i første indlæag, at det nok vil vække en vis uro at du viser mink frem. I bund og grund handler det for mig bare om dyreetik. Vi har taget dyr til os, og så skal vi passe dem forsvarligt. Om så man har en hest, 20 køer eller 35.000 mink. Lige så vel som jeg var ved at kaste op, da jeg så en dyrevelfærdsfilm, hvor cowboys smed en slags lassoe omkring en kos hals, så den brækkede nakken, men skam var lyslevende. Den proppede de ind i en trailer, og videoholdet fulgte traileren for at se hvad folkene bag showet gjorde, og ingen tog sig af dyret, den fik lov at lide i traileren i mange timer. Slet Ikke for at sammenligne mink og den ko;), bare for at forklare mig ang. at dyr skal ha det godt:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 23:24 |
|
Calinka: Vi er ganske enig i at dyrene skal behandles ordentligt. Og jeg tror heller ingen i tråden uanset hvad side man er på mener at der ikke er plads til forbedringer, men når det så er sagt så virker folk meget hurtige til at skære hele minkavler branchen over en kam ud fra nogle enkeltstående eksempler - og det er der jeg står af!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men når nu jeg |
|
|
så kommer med rapporten bag den artikel du henviste til, kan i der støtter minkpels så ikke komme med jeres umiddelbare tanker, når i læser den?? Så snakker vi jo om noget konkret viden, Og ser heller ikke andre end dig der har kommet med dokumentation for at minkene evt. er på vej mod et bedre liv. Så jeg mangler også noget dokumentation for alle de ytringer der bliver skudt afsted herinde i mere eller mindre pæne toner fra de andre deltagere i tråden, som syns vi andre er helt blanke og uden for pædagogisk rækkevidde:) For så får vi en sober debat, som jeg ihvertfald personligt kan lære noget af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 23:35 |
|
Calinka: 61 ud af 120.000 der ikke var behandlet korret er self. 61 for mange men stadig et lavt tal vil jeg mene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hva så når |
|
|
du ser det i den sammenhæng at minkfarmene blev advaret måneder forud om at der ville komme den undersøgelse? Jeg tænker, at bruger farmejerene hovedet bare en lille bitte smule, så har de sørget for lige at rydde det værste op trods alt. Bare så der ser lidt pænt ud, hvis du kan følge mig. Ved godt jeg tolker, men altså, lidt logik må man jo godt bruge;) Havde været mere imponeret, hvis fødevarestyrelsen var kommet ud uden overhovedet at have advaret om at de ville gøre det. Så havde man fået et realistisk indblik i de faktiske forhold:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 23:45 |
|
Calinka: Jeg ved ikke om jeg har overset noget men i starten af rapporten står der således: "Kontrolkampagnen blev gennemført ved uanmeldte kontrolbesøg"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-01-2013 23:49 |
|
Calinka: Nu kan jeg se hvad du snakker om læste lige igen. Men som jeg forstår det er det jo blot kampagnen og ikke tid og sted osv. de er informeret om. Derfor mener jeg ikke det er en væsentlig faktor for "snyd" men som de er inde på i rapporten jo blot medvirkende til at forbedre hele branchen som jo kun må være positivt  Om det har haft effekt på resultatet kan man jo kun gisne om, men hvis det generelt set har forbedret forholdene, kan jeg ikke se det er et problem som sådan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej men |
|
|
når man har råbt "ulven kommer" så de fleste vel tilbøjelige til at rette ind? såvel som at hvis nogen på facebook eller andet steds skriver, at politiet laver fartmåling der og der, ja så det nok ikke lige pågældende sted man enten bevidst kører hen, og ihvertfald kan gaspedalen nok styres ekstra meget lige der, fordi man er bevidst om risikoen for at blive taget. Ikke at jeg siger jeg kører ræs på de danske veje:D Men helt klart, at oplyse på forhånd har da givetsvis givet en præventiv effekt, uden tvivl, men så giver det jo blot også et misvisende resultat. Nå nu skal jeg droppe min sag. har vist gjort min synsvinkel ret tydelig:) Så hopper ud af tråden og lader dig nyde din præmie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdghjklæ |
|
|
stort tllykke med din gave den er så smuk utrolgt at folk kke kan unde andre noget uden WSPA,ANMA og børnearbejde skal nævnes  jeg går ikke ind for at dyr bliver behandlet dårligt men det her er en glædes tråd så lad den da forblive det
TOPREITER SPORT 2005 STR 17" LETTERE BRUGT MEN MEGET VELHOLDT SÆLGES FOR 3000 KR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fint med modstand |
|
|
Det er helt ok, at folk er modstandere af pels. Men udmeldingerne skal bare være saglige. Ellers bliver det noget billigt mudderkastning. Jeg er selv modstander af udenlandsk pelsprodultion, og jeg mener også, at rævefarme i DK burde lukke asap. Jeg går ikke selv med pels, det klæder mig bare ikke. Kaninpels, synes jeg, er rigtig lækkert. Det er en flot gave, Caroline har vundet. Det er det bestemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
19-01-2013 11:35 |
|
Calinka, Stute  Nå Stella, så du synes jeg lyder ung, haha .. Jeg har arbejdet med biologer og zoologer som fortalte om et forsøg der var blevet lavet med mink, da pelsbranchens argument for at holde mink på den måde de gør, med at minkene ikke længere havde de samme behov og drifter da de var blevet avlet på mink farme i generationer. Det fik zoologerne til at lave et forsøg, hvor de tog nogle mink fra farme og satte dem ud og studerede dem. Der gik et par dage, så opførte minkene sig fuldstændig som vilde mink. Mink er et aktivt rovdyr som har brug for at bade og være aktiv. De skambider hinanden i de små bure på minkfarmene pga manglende plads og manglende aktivering. Jeg bryder mig da heller ikke om at køer står inde, men nu er det mink vi taler om. Desuden kan man ikke sammenligne rovdyr og kvæg, kvæg står jo og tygger hele dagen lang, hvorimod et rovdyr som en mink eller ræv er meget mere aktive. Heldigvis er opdræt af ræve udfaset i Dk da man ikke kunne holde dem på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde. Jeg ved godt at mange her på hestenettet kender eller har familie der lever af pelsavl, og uanset hvilke argumenter i bruger for at forherlige minkavl, så er der beviser for at der er skambidte dyr på de farme, i form af videoer, og undersøgelser. Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| charlotte4muler |
|
|
"men nu er det mink vi taler om." nej det er det dybest set ikke - det er Carolines præmie - som så er lavet af pels som nogen har ondt i måsen af. "kvæg står jo og tygger hele dagen lang," øøøhhhh nej du, det gør de ikke kun, vores køer vandrer - og vandrer MEGET. De har store folde, og de "afpatruljeres" af hele flokken i spredt uorden, i løbet af et døgn. Men ja - de har tygggepauser under vejs. Jeg synes det er helt OK man ikke er til pels på andet end dyret - men derfor synes jeg STADIG det er trist, at Caroline nærmest skal forsvare at hun har vundet en præmie af pels. Derfor mit forslag om, at pelsmodstanderne kan lave deres egen tråd om - netop deres modstand mod pels. Skal vi alle være fuldstændig politisk korrekte, så kan vi stort set ikke spise eller drikke (eller iklæde os) en ski.. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
19-01-2013 12:28 |
|
Calinka: Men politiet selv bruger altså også at "advare" om fart og spirituskontroller. Argumentet herfor er jo netop at de som sådan ikke er ude for at "buste" folk men for at skabe større sikkerhed på vejene. Og ved at man advarer vil flere måske køre pænt/ikke køre spritkørsel osv. og det har større effekt end hvis man "blot" tager fat i dem der overtræder det uden advarsel. Jeg tror det er lidt samme taktik der er brugt i forbindelse med den rapport du linker til, og det synes jeg virker fornuftigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|