Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opdatering af heste og fagbog
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 02:24

Vi har netop gennemført en større opdatering af Heste-Nettet med fokus på hesteprofiler og -annoncer.

De væsentligste ny ting er overordnet:

* Helt ny og mere overskuelig hesteoprettelse og redigering

* Heste kan nu være private og vises på Lodge (som hidtil) eller tilhøre brugerens firma (f.eks. stutteri) og vises (gratis) på brugerens firmapræsentation i fagbogen

* Heste kan nu have status som "nuværende", "solgt" og "R.I.P." Når status sættes til solgt eller R.I.P. slettes annoncedelen automatisk.

* Heste der ikke er registreret i HesteData kan oprettes med deres UELN-ID. UELN-ID'et vil dog først ved en opfølgning blive brugt "smart" til at identificere avlsforbund, stambogsorganisation m.m.

* Ny ejere kan oprette en allerede oprettet hest uden at blive automatisk blokeret, men hver gang der sker nyoprettelse eller ændring af status, får de(n) tidligere ejer(e) besked og klagemulighed.

* Der kan ikke længere ved oprettelse søges på hestens navn i HesteData, men kun på ID. Til gengæld kan heste oprettet uden officielt ID (f.eks. føl) efterfølgende opgraderes ved at indtaste ID'et på redigeringssiden.

* Firmaer kan nu oprettes i fagbogen som "registreret virksomhed" (med CVR), "hobbyvirksomhed" (uden CVR) eller "forening" (med og uden CVR og association til DRF, "Videncenter for Landbrug" eller "Dansk Køreforbund")

* Flere andre ting, der gør det lidt lettere at oprette og redigere annoncer.

Visningen af heste på Markedspladsen er nogenlunde uændret. Der vil snart komme flere ændringer og især flere forklaringer til den overordnede mening med det hele.

mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 18:28

Fint at i udvikler jer, men det undre mig en smule med de valgmuligheder der er for hestens "transport evner"! Jeg mangler i det mindste en "ved ikke" idet jeg ikke har kørt i trailer med alle vores heste! Det bliver det rene gæt-værk, at skulle udtale sig om noget (og endda på skrift) som man ikke ved noget om.. .

Sjovt er det feks. også at man SKAL skrive om hestens "transport evner" når den er død... .

Rigtig fint, er det at man har mulighed for at markere afdøde heste.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

Pony sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Shagya....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 15:28

... til gengæld synes jeg at det er sjovt at der nu er kommet en rubrik til "transportevner" :)

Der er nemlig rigtig mange annoncører der tror at "konkurrencekørsel" betyder at den kan gå i en trailer og blive transporteret hen på en stævneplads

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Henrik....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 15:30

... til gengæld kunne jeg ønske mig, at systemet ikke automatisk sætter -klasser efter de valg, man kan foretage på det køremæssige.

Tilkørt-klasser og konkurrencekørsel-klasser ser ski lidt åndet ud :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider