Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tidsmangel men gerne bytte til anden hes
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 12:20

Jeg kan simpelthen ikke begribe, hvordan nogen kan sætte deres hest til salg pga. tidsmangel - og i annoncen skriver de f.eks. gerne bytte til anden hest/pony eller man ser dem henvende sig på andre salgsannoncer, nogle gange med bytte af deres egen hest

Jamen hvis du ikke har tid til den du sælger, får du så mere tid til en anden??

Nok bare mig der ikke forstår det i dag....

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

Pladsmangel
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 12:31

Jeg har nu også set folk skrive at hesten sælges pga pladsmangel, og så er der en bytteanonce nedenunder.

Når hesten sælges pga tidsmangel, så synes jeg ofte at bytteanoncen er til noget mindre tidskrævende fx et ungdyr, som først skal rides et par år senere.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

13465123
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 12:49

Charlotte - ja sådanne byt kan jeg forstå, men hvis man har en unghest og bytter til anden unghest, som jeg snart har set mange steder, så giver det ikke mening for mig længere, hvis årsagen er tidsmangel

Den med pladsmangel bytte... (mangler en smiley der ryster på hovedet)

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er et
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 13:31

af livets små mysterier

Men sådan er der så meget...

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 13:52

Uden at vide det, så kunne mit bud også være, at mange skriver sådan, fordi de ikke har lyst til at vedkende sig i en annonce, at de ikke magter hesten, som står i stalden, og så håber de måske på et lidt nemmere dyr, som ikke kræver helt det samme. (deraf "tidsmangel")

Jeg hævder ikke at forstå det, for det lyder mystisk. Men ovenstående er da et bud..

/SC.

Part til irish cob søges i Odsherred. :)

www.hestegalleri.dk/marked/part/ 837104- postnr__4572___part_til_irish_cob

0
0
Svar på denne tråd

hahhahahahahha
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 15:42

den sjoveste jeg har set hidtil var en bytte annonce med en pony hoppe kat 2 mener jeg det var :)

sød og nem og osv osv. stod der i annoncen og den skulle sælges pga pladsmangel da de lige havde fået føl og den var en beholder.

under bytte havde personen disse krav.

vallak eller hingst (hingst fortrækkes)

5-10 år.

minimum 160 i stg.

la niveau

og så tænker jeg jo hvordan hulan fylder en hinsgt på 160 i stg mindre end en pony hoppe på 135 ca.

Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelige handler
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 15:50

Jeg tror også ordet "tidsmangel" (og "pladsmangel") dækker over ting man ikke vil have frem i lyset.

Hesten er blevet for svær, dyr i drift, har div skavanker eller noget i den stil.

Lidt ligesom de ADSKILLIGE mange annoncer hvor en kat (og sommetider hund) bortgives pga "allergi"..

Man anskaffer sig tit katte og så skal de tilfældigvis flytte alle har fået "allergi" og så bortgives katten med meget kort frist (ofte 1-2 dage) for ellers bliver den AFLIVET

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

Three is a crowd
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 15:55

Det er da ganske simpelt Team*Gandalf* - hvis føllet (plagen) er en hingst - og den ikke skal kastreres - er det nok ikke så smart at have den sammen med en hoppe, som oven i købet er dens mor.

Jeg står faktisk selv i samme situation: jeg har en hoppe, hoppens føl som nu er en 'vallakplag' og min gamle vallak.

De kan ikke være hjemme, fordi min gamle vallak er jaloux på andre hanheste, og det ville være synd for plagen at være tredje hjul.

Jeg har ikke plads til, at de skal stå adskilt, for de går i løsdrift (og det ville være synd for den hest, der skulle gå alene).

Derfor ønsker jeg at bytte hoppen til en vallak (eller plagen til en hoppe).

Det er jo også en slags pladsmangel

0
0
Svar på denne tråd

Katteallergi
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 15:55

Jeg vil bare indskyde, at min læge fortalte mig, at godt kunne udløse energi at få kat igen efter et par års pause. Derfor måtte jeg give mine væk, som i dag har et bedre katteliv end jeg kunne give dem :)

..Jeg er ikke bange for at ride, jeg er bange for at falde af..

0
0
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 18:46

kirstine

hvordan er det "simpelt" hvis du har et føl der mangler en buddy (her til er jeg med) hvorfor hulan køber du så en hingst på 5-10 år, for at holde føllet med selskab?

jeg ville personlig ikke byde mit føl en så gammel buddy og specielt ikke en hingst :) og en boks bliver der vel ikke flere af bare fordi det er en hingst der står deri.

0
0
Svar på denne tråd

Plageånd
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 19:05

Nej, det er selvfølgelig overhovedet ikke den optimale makker til en lille plag, og hvis det var mig, ville jeg sætte plagen i børnehave, og så købe en hoppe mere.

Men nu forsvarer jeg ikke det aspekt af sagen, men mere det, at pladsmangel ikke nødvendigvis betyder, at man har flere heste, end man har bokse; det kan også være, at man bare har den forkerte sammensætning til de forhold, man kan tilbyde

Jeg kunne selvfølgelig også bare købe en plag mere til min plag, men så får jeg lige pludselig et problem med tiden - og med Tiden ($$$$$)

Og så er det altså også uendeligt meget nemmere at skrive i en annonce, at man sælger pg.a. pladsproblemer, end at begynde på en "Ja, nu skal du høre...." forklaring

0
0
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 19:29

ja helt enig i der kan være flere apspekter, fold problemer eller noget helt andet :) men lige denne annonce har jeg bare stuset over så mange gange..

giver dig ret i det ville være en virkelig lang annonce ellers, men hvis jeg var poteniel køber til den pony ville jeg ikke kunne lade vær at tænke, "hvad er der galt med den" altså de ville være mig meget på sinde hvorfor en hingst er mere atraktiv.

det kan selfølig være de kun har handyr og datteren (eller hvem der nu brugte ponyen) er blevet for stor og så ville et handyr passe bedre ind :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider