Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forslag til VIRKELIG nem gæstemad
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 22:11

Hej,

Nå, har inviteret til fødselsdag, hvilket betyder at jeg skal servere middag for i alt 8 personer på lørdag...Jeg er ikke specielt god i et køkken (har f.eks. Aldrig lavet en steg), og synes dybest set det er dødsygt at kokkere - og jeg skal jo nå at ride og muge og købe ind og gøre rent!:)

Lige nu hælder jeg til at lave overtræk på kontoen og købe sushi - hmm, eller måske kunne man købe en lidt mindre mængde sushi, hvis man havde lagt bunden med en god forret først?

Alternativt en god lasagne, det er billigt og den eneste ret jeg kan lave uden opskrift, og som smager skønt hver gang (hemmeligheden er bl.a. Masser af rødvin i kødsovsen ).

Puh, hvad siger I? Nogle der har andre forslag?

0
0
Svar på denne tråd

Uhm - lasange!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 23:39

Jeg ÆLSKER sushi, så det ville jeg være glad for at få :)

Men en GOD, hjemmelavet lasagne som din lyder til at være, vil jeg til en hver tid meget hellere have.

Der er langt i mellem god, hjemmelavet fra bunden lasagne.

Og med godt flute og en salat har du et rigtig fint måltid.

- og rødvin, ikke at forglemme!

Og skal du lige have et TILLYKKE med dagen :)

mvh PiaR

Opdræt af Norske Skovkatte

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 00:10

Jeg synes bare du skal kokkerere den lasagne, server den med salat og flutes... og lækker vin :)

De fleste mennesker kan lide lasagne.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 00:14

Lasagne skal nemlig laves på rødvin Det kunne jeg sagtens finde på at servere, det smager jo fremragende!

Med venlig hilsen

Line Madsen

Fotografering:

www.Line-Madsen.dk

"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, kill nothing but time"

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 00:45

Hvad med noget pølse/oste bord? Det er så hyggeligt (:

Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

0
0
Svar på denne tråd

Nem mad
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 05:32

Kylling over/underlår, ovnkarfofler i både, enten en grøn salat eller bagte rodfrugter...

tillykke og god fest!

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd

Ostebord?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 06:08

Ostebord er vist mest for de rige Min svigerinde lavede ostebord et år til sin fødselsdag fordi det skulle være nemt og lækkert. Da hun regnede ud hvad det havde kostet så hun sådan her ud

Jeg plejer at servere paprikakoteletter i fad (fra God Mad - Let at Lave), når jeg skal lave billig/nem gæstemad.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 10:20

med dagen...

her får du en lækker opskrift på en nem men absolut lækker ret.

du skal bruge (til en portion til 3 personer (så gang op))

pangasius fileter (fisk) 4-5 stk

3 porrer

1 spsk karry

½ l fløde

1 tsk salt

svits porrer på i en dyb pande, når de bliver bløde tager du karry og svitser med kortvarigt, tilsæt fløden - lad det koge op kortvarigt tilsæt salt

fileterne lægger du i et ovndast fad og hælder saucen over - giv retten en lille halv time i ovnen ved 200 grader.

server med spaghettig.

kan dine gæster ikke lide fisk, kan du skifte fisken ud med kyllinge fileter, men de skal lige forsteges lidt på panden først.. ellers samme fremgangsmetode :-)

og den MÆTTER!! :-)

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

dfghjklæø
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 11:26

jeg syntes man nu om dage kan købe mange billige gode oste i eks, lidl, rema, fakta, riberhus laver mange gode lækre oste til en 12-14 kr stk

jeg ville servere bgte kartofler

du tager en bagekartoffel skære et kryds i midten pakker den i stanniol med olie, timian, salt. eller med frisk persille, forårsløg, timian, rosmarin det dufter og smager skønt. de skal bage en go time men kræver ikke rigtig noget forberedelse

eller kog nogle små kartofler og smid dem på en pande med olie og timian, salt og steg dem lidt.

smid nogle hele gulerødder, rødbeder, porre stykker osv i et ovnfastfad drys med salt og olie over og i ovnen i små 40 min til de er møre rigtig nemt

smid en oksecuvette i ovnen jeg hælder altid boullion i til den er halvt dækket og krydre den med salt, peber og rosmarin, timian eller salvie og giver den først 15 min ved 225 grader og derefter 170 grader i 1 time til 5 kvarter det blir altid lækkert, den skal pakkes ind i stanniol og et viskestykke og trække 15-20 min inden den skæres ud :)

se det er nem mad og billigt. server evt en pulversauce tl eks bearnaise :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 12:37

Leverpostejsmadder

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Tak:):)
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 20:37

Hvor er I nogle skønne mennesker:):) Tusind tak for lykønskninger og opbakning til lasagne og sushi og ikke mindst nogle skønne nemme opskrifter, som jeg sagtens kunne finde på at kaste mig ud i:) nu er det jo pludseligt svært at vælge. Tak:)

0
0
Svar på denne tråd

Ristaffel
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 08:16

Altså, ved jo godt der måske er lidt 80'er agtig... Men jeg kunne altså godt finde på at servere sådan en omgang ris taffel i sådan en situation!

Hvis det skal være nemt og hurtig køber jeg Uncle Bens karry sovs og blot tilsætter kylling. Skal jeg gøre lidt mere ud af det, laver jeg selv karrysovsen.

Men alt i alt... Kogte ris... kylling i karry sovs... og alverdens tilbehør fx, hakket rødbeder, kogte æg, peanuts, agurk i stykker, kokos mel, rosiner, ananas, peberfrugt, champignon, mango chutny, avacado, osv.... kun fantasien sætter grænser ;)

Åh.. sidder nu og bliver helt sulten!

Men tillykke og rigtig god fornøjelse ;)

Vh

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Når vi nu er ...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 12:20

... i det 80'er agtige hjørne :)

Hvad med en glaseret hamburgerryg eller skinke med flødekartofler?

Du køber en skinke eller hamburgerryg - den ligger i køledisken og er helt grydeklar, pakket i net og alting.

Den koges i rigeligt vand med lidt salt - mens den har netstrømpen på. Der står sikkert på pakken hvor længe den skal koge, men ellers skal den koge i ca. 30 minutter pr. kilo kød.

Når den har kogt så længe, så slukker du for blusset og lader den trække i vandet i 20-30 minutter. Du kan sagtens koge den dagen før, eller om morgenen, inden du tager ud at ride.

Så skal den bare glaseres: du tager netstrømpen af og placerer den i et ovnfast fad, smører et godt lag sennep på og klapper brun farin fast i senneppen, og kyler den i ovnen indtil sennep og farin er blevet til en glasering. Tag den ud og lad den lige hvile på spækkebrættet lidt, før du skærer den i skiver, så saften kan "samle sig". MUMS!

Flødekartofler er meget nemme. Hvis du ikke selv vil skrælle og skære i skiver, kan du købe skiverne på frost - men de er altså bedst når du selv laver dem. Skræl et par løg og skær dem i skiver.

Læg et lag kartofler i et ovnfast fad og krydr med salt og peber. Kom også et tyndt lag løgringe på.

Læg næste lag kartofler, krydr osv. osv.

Så hælder du fløden ved. Det kan være madlavningsfløde, det kan være en blanding af fløde og mælk - eller det kan være Mornaysauce (så er det i hvert fald nemt).

Sæt det i ovnen i en time ved 200 grader.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider