Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rider du heller ikke om vinteren?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 09:42

Jeg er én af de heldige, som har hestene hjemme. Har en mindre ridebane, men er evigt smattet her om vinteren

Dagene er korte, og arbejdsdagen er lang. Småbørnene tager en hel del tid, så det eneste overskud og tid jeg har til hestene, er den daglige gang i stalden - ud og indlukning, fodring, mugning osv.

Det hænger mig sommetider langt ud af halsen, og ofte tænker jeg, hvor lidt jeg i princippet får ud af mine heste i forhold til, hvad det koster at holde dem kørende.

Men de har det jo godt, krikkeren. Bliver passet til UG trods den manglende ridning.

Andre her, som er i samme båd som jeg?

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

Ja vinter
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 10:59

er "træls".

Jeg har også hestene hjemme. Har dog en fin drænet ridebane, men sne og frost sætter en stopper for ridning her.

Nu hvor det er + grader kan vi ride, men da hun har stået en måndede pga. sne og frost, skal hun jo genoptrænes, så vi skridter og skridter-og nu lover de frost igen

Jeg er rimelig standhaftig med at komme ud og ride, når det overhovdet kan lade sig gøre, da min muskelsygdom klart er bedre ved ridning, end uden.( mine børn er nu også store og rimeligt selvkørende)

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Vinter
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 11:15

Jeg har også hestene hjemme, og rider ikke om vinteren.

Faktisk har jeg prøvet at vende det til noget positivt, da jeg får mere tid til min familie, når jeg ikke rider.

Jeg besluttede simpelthen i slutningen af november, at nu holdt vi vinterpause, indtil lyset begynder at komme tilbage.

Vupti- væk var den dårlige samvittighed og stress over ikke at kunne nå det.

Men når det er sagt, så ja, der er meget arbejde og bøvl ved at have hestene hjemme, i forhold til det man får dem brugt.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vinter
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 11:20

Jeg har også hestene hjemme, og rider ikke om vinteren.

Faktisk har jeg prøvet at vende det til noget positivt, da jeg får mere tid til min familie, når jeg ikke rider.

Jeg besluttede simpelthen i slutningen af november, at nu holdt vi vinterpause, indtil lyset begynder at komme tilbage.

Vupti- væk var den dårlige samvittighed og stress over ikke at kunne nå det.

Men når det er sagt, så ja, der er meget arbejde og bøvl ved at have hestene hjemme, i forhold til det man får dem brugt.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er heller ikke en af de heldige!
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 11:27

Jeg har hest ude.. og rider når det er lyst (weekender primært) hvis frost. Det er så lange skridtture på en 5-7 km. for at holde muskler + løse op.

Jeg laver primært versader fra vejkant til vejkant.. på stier ol. hvor det er muligt (ude I skoven). For at holde smidighed I hans krop.

men os bagpartsvendinger, tilbagetrædning, alle mulige små smidighedsøvelser osv.

og så selvfølgelig skridt for lange tøjler.. :)

Når det er muligt så arbejdes der ekstra på banen... (den er ekstremt våd.. der hvor jeg står).. så snart det bare regner lidt så ligner den et "mudderhul"..

Og helt ærligt.. min pony GIDER BARE IKKE når det regner!...

(Men snestorm, osv.. det fino!).. *Giggle* ... Pony med personlighed. :P

0
0
Svar på denne tråd

Hest hjemme
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 11:41

Samme her, hest hjemme, vinterfold hjemme, sommerfold ude. Har ingen ridebane.

Min ridning er derfor ganske begrænset til om sommeren, hvor marken er tør og ridbar.

Jeg har dog lige flyttet min unghoppe hen til min mor, hvor der er ridebane ved en veninde 500 meter derfra.

Men så kommer det nye problem, nogen af jer også nævner: Mørket.

Inden jeg får fri fra skole af (kl. 15 +/-) og kommer ud til min mor, får sadlet op og kommer ned på ridebanen, ja så er det mørkt... Så jeg venter bare på at det begynder at blive mere lyst, så jeg kan komme i gang med hoppen.

Jeg har været rigtig, rigtig frustreret dette efterår(vinter, over min manglende ridning. For jeg vil bare så gerne. Men økonomien står ikke til at have heste opstaldet ude. Og selvom jeg siger til mig selv, at jeg skal prise mig lykkelig med det jeg har, og at sommeren nok skal komme igen, ja så er det nogle gange svært at have to gode ungheste i stalden der bare står, imens ens veninder rider deres på rideskole, og får dem uddannet.

Én gang Bas, altid Bas <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider - året rundt...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 12:48

Jeg rider hele året rundt - dog med fridage når vejret rigtig rusker.

Jeg har pt. ingen ridehest eller heste i ridning, så lige nu rider jeg slet ikke, men når der er en i stalden - så rider jeg.

Min part til vores pony, Andrea på 7 år - hun rider hver dag forældre har tid.

Hestene står hjemme, vi har store folde og ridebane. Når frosten sætter ind rides der på græsmarkerne - det gør jeg også gerne i sne. Indtil nu har jeg så kun haft et barn - nu med 2 skønne drenge på snart 5 og 1 år bliver tiden nok mere knap.

Billede

Andrea og Doughty i sidste uge....

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
(- nu med den bedste part Andrea)

0
0
Svar på denne tråd

rider ude hele året
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 13:04

har en god hest der pløjer gennem pytter og mudder. Det giver ikke så megen galop menvi skridter og traver efter vejret. Ved sne og frost får den fri, men det er ok. Det er kun hyggeridning om vinteren så det går.

Ved arbejde ja så longerer jeg gerne i mørket med lidt lys fra stald. Rider så primært i weekender.

Vil hellere have dem hjemme og være primitiv om vinteren end at stå på rideskole.

15 årig DS hoppe, 167st efter Churchill sælges. Lc niveau og haft 7 føl. Meget omgængelig.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 13:09

Hvis man virkelig gerne vil, så kan man sagtens ride ture i vejkanten med reflekser, lys og pandelampe ;-)

Men når det så er sagt, synes jeg ikke, der er noget i vejen for at give hesten vinterfri, så man slipper for den dårlige samvittighed i hverdagen. Man kan jo altid tage en god lang skridtetur i weekenderne, så hesten holdes bare lidt i gang.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er mest...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 13:17

... skovtursrytter - så det er også begrænset hvor meget jeg egentlig får redet her om vinteren.

Og det endda til trods for at vi har ridehus og generelt rigtigt gode forhold her hvor jeg bor.

Jeg synes bare at træning alene i ridehuset er ret "uinspirerende" - så jeg savner lidt nogen at ride med.

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider