Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opereres for karpaltunnel-syndrom...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 15:44

Er der nogen, der er blevet opereret for karpaltunnelsyndrom? Jeg skal afsted i næste uge, og kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer med operationen...

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd

Dobbelt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 16:14

Yep, jeg er opereret i begge hænder.

Begge gange har jeg haft rigtig god effekt af operationen - alle mine gener var forsvundet som dug for solen, så snart bedøvelsen havde fortaget sig. Det var superdejligt! Jeg havde eller ingen ubehagelige følgevirkninger efter operationerne.

Håber, du får samme gode oplevelse som jeg

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 16:31

Er opereret i begge hænder.

Den første var rimelig smertefri men, nr. 2 gik HELT galt!

Var sygemeldt i 1 år pga. hyperfølsomhed (Fik oplyst at jeg blev opereret af den absolut dygtigste på området, men sandheden var at det var en fuldstændig grøn læge og den dygtig stod bare og så på..... )

Fik ugentlige behandlinger på sygehuset, men er endt med, at komme 95% af med de gener som selve operationen gav.

Den sovende fornemmelse i hænder og fingre er jeg sluppet omkring 80 - 90% af med, men jeg var også nok ret hårdt ramt.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Stor dejlig Welsh C. vallak sælges evnt. bytte.

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Lyder godt...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 16:31

Det lyder godt nok dejligt. Blev du opereret på traditionel vis eller med kikkert? Og hvor længe var du sygemeldt, hvis du var det?

Vh Lone

0
0
Svar på denne tråd

uha...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 16:32

Så ikke lige dit svar Anette - det lyder ikke rart

Vh Lone

0
0
Svar på denne tråd

Begge hænder
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 22:07

Jeg blev kikkertopereret i begge hænder på Mølholm for lidt over et år siden.

Den ene var lidt ubehagelig at få opereret, mens den anden var helt uproblematisk. Det tog under en time i alt.

Jeg var sygemeldt i en uge og man kan meget lidt de første par dage, så tag et par løse joggingbukser eller lignende på, knapper og stramme cowboybukser er ikke noget hit.

Den sovende/snurrende fornemmelse og de natlige smerter var væk med det samme, dog var der lidt nervetrækninger og smerter de første dage, men ikke noget særligt. Jeg mener det var tre uger, hvor jeg ikke måtte løfte mere end 10 kg. og træne hest/ride, men det meste gav sig selv pga. smerter ved løft m.m.

Jeg havde lidt smerter ved bilkørsel (især gearskifte) nogle uger og ubehag ved operationssårene i håndleddene nogle måneder, primært ved arbejde med mus. Desuden lidt ømhed i hænderne hvor der blev skåret.

Det er selvfølgelig ikke specielt behageligt at blive opreret og de første dage efter, men heller ikke noget at være bange for. Og hvor var det skønt at kunne sove om natten igen.

Pøj-pøj med det.

Venlig hilsen Mie

Det, du ser i dine tanker, er det, du oplever i dit liv.

http://www.hestevelfaerd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 00:24

Jep, begge hænder, første hånd var meget slemt påvirket, kirurgen var helt lamslået over at jeg var totalt blå indvendig, og det har da også taget lang tid for den hånd at blive god, nr 2 kom jeg hurtigt afsted da de første symptomer kom, og der gik kun få dage så kunne jeg stort set alt med den arm, pånær løfte tunge ting.

Så bare se at komme afsted og få det ordnet, jeg ærgrer mig ihvertfald over at jeg ikke kendte mere til karpal tunnel syndrom da jeg fik det i den første.

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

Begge..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 21:31

Jeg er også blevet opereret i begge hænder, på traditionel vis! Alle symptomer var væk, så snart jeg var syet sammen..

Jeg er dog alligevel dybt rystet - fik at vide at det var et lille indgreb, fik intet at vide om evt "farer" ved det og blev lovet højt og helligt at jeg aldrig ville mærke mere til det igen, efter indgrebet..

Så jeg blev noget chokeret da symptomerne vendte tilbage 3 års tid efter sidste indgreb.. Gik på nettet og læste om det (burde jeg nok have gjort inden indgrebet, men det var jo ingenting, så det spekulerede jeg ikke på). Læste mig frem til at rigtig mange bliver endnu værre stillet efter indgrebet, end de var før det og at det sagtens kan dukke op igen, især under graviditet (var gravid da det vendte tilbage) og for 2 måneder siden er det igen begyndt at starte op pga hårdt arbejde på jobbet..

Men dengang var jeg lykkelig - det hjalp med det samme og det var en kæmpe lettelse igen at kunne sove helt igennem og ikke have smerter 24-7.. Jeg gik hjemme 4uger og var meget forsigtig da jeg startede op igen (er maler). Der gik faktisk mere end 1år inden jeg følte at jeg havde fået al min styrke igen - ikke noget der var et problem, men manglede bare lige det sidste for at kunne spartle 100%.

Nu går mine tanker så på om jeg vil turde at gøre det hele igen, hvis skidtet skulle gå helt galt igen.. Tror det ikke.. Ville i hvert fald undersøge ALLE andre muligheder først!

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Traditionel operation
Forfatter: 
Dato:  04-01-2013 07:50

Begge mine er lavet ved traditionel operation. Jeg gik sygemeldt 3 uger med hver hånd (der var 6 år imellem mine op.) Før jeg blev opereret blev jeg grundigt informeret om, at der ikke var nogen garanti for, at resultatet blev godt, så jeg var forberedt på det værste - men det gik heldigvis godt begge gange.

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

operation.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2013 08:19

Min erfaring er at det er vigtigt at holde sin hånd i ro de dage/uger, som bliver sagt fra lægelig side. Det kan være altafgørende ift. det videre forløb.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider