Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ledbånd i håndled...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2012 11:54

Hej HN..

Sagen er den at jeg for små 2 måneder siden blev kikkertopereret i mit højre hånded hvor de fandt ud af at mit ene ledbånd er delvist revet over, flækket ned igennem og flosset.

Det tog lægerne 1 år, 2 gange røngten, MR og nerveundersøgelse uden nogle resultater. Det var først da de opererede at de fandt ledbåndet, min læge var ellers ved at være godt træt af mig..

Lægens dom er pt at hvis det ikke selv går iorden så er det et nyt ledbånd. Og for at fuldende senariet er jeg nu også den heldige indehaver af en seneknude som er kommet efter operationen som desværre gør at mit håndled låser i bestemte stillinger.. øvøv

Men vil hører om der er andre der har erfaringer med ødelagte ledbånd, er de gået i orden eller hvordan er jeres erfaringer med det..?

0
0
Svar på denne tråd

De f...... læger
Forfatter: 
Dato:  02-01-2013 14:47

Ja, det har jeg, men i tommelfinger. Og det kan / vil man ikke reparere på, så der hedder det stivgøring af led, når slidgigten træder ind, hvilket den vil gøre, når ledbåndet er så ødelagt, at det ikke udfylder sin mission med at holde leddet i korrekt stilling.

Har netop været haft 3 forskellige håndkirurger til at afsige dom over min finger - 1 ville godt forsøge at genskabe ledbånd, selvom han sagde odds ikke var gode, de to øvrige (som er de to mest erfarne) afviste blankt. Men jeg tænker odds er væsentlig bedre når det drejer sig om de noget større ledbånd i håndleddet.

Hvis dit ledbånd har været skadet i et år eller mere, så tvivler jeg på, det vil hele, men det kan sikkert repareres, dog vil jeg frygte lidt for funktionen efterfølgende.

OUH har efter sigende landets bedste håndkirurger - hvis jeg var dig, ville jeg bede om en henvisning hertil, hvis du skal ud i et reparationsforsøg.

HUSK at melde til forsikring hvis det er en skade!

HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst

Sælges:

- HØJDALGAARDS AYA, født 2010

- HØJDALGAARDS AISHA, født 27/5 2011

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider