Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udlån? hvordan får jeg lov??
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:02

Hej alle hvordan overtaler jeg min far til at få en hest i udlån da jeg gerne vil videre med min ridning spechielt spring,

Billede

Billede

og hvor er der nogle det tager dem i udlån billiigt?

0
0
Svar på denne tråd

Udlån??
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:29

Din far er nok manden der skal betale?

Udlån betyder som udgangspunkt at du som låner skal stå med alle de daglige udgifter som opstaldning, smed og undervisning -og måske en portion af dyrlægeregningerne også.

Så det at "låne" en pony/hest er samme udgifter som hvis det var din egen og hvis farmand ikke har tænkt sig at det er der hans løn skal lægges, så er der nok ikke meget at gøre -overtalelse er ikke "bare lige" for der er mange penge involveret -nok 2-4000 kr pr mdr.

Hvad mener du med "tage dem i udlån, billigt"?

De fleste udlånere forventer at låner tager "alle" udgifter med.

-Medmindre du er en meget dygtig rytter der virkelig kan tilføre hesten mer-værdi/mer-kunnen??

Hilsen fra

Strit 77

Lyngs My Little Fellow:
-Nu med video!!!

Ledelse: Fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

udlånn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:36

har fundet en der tager smed og dyrelæge og har et sted hvor opstaldningen er alt inklusig for 2500 kr

0
0
Svar på denne tråd

Tager dem i udlån?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:36
Når man låner en hest, så er der to udgifter, som man undgår her og nu:

Købspris og forsikring.

ALT andet betaler låner: staldleje, smed, dyrlæge, undervisning osv.

Hvis du er heldig, så følger der måske lidt udstyr med fra ejer ellers skal du også have til sadel, hovedtøj, dækkener osv.

Så det med at tage en hest i udlån billigt afhænger af, hvad du kan finde opstaldning osv. til.

Så det må du undersøge og vise din far. Det vil måske vise sig, at det er en større udgift end din far er parat til at bruge på det her og nu.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Den forstod jeg ikke?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:43
Du skriver: "har fundet en der tager smed og dyrelæge"

Altså en ejer, der gerne vil betale både smed og dyrlæge (ikke dyrelæge)?

Ok, så er det umiddelbart "kun" 2.500kr. plus undervisning. Lad os sætte det til 500kr.

Hvor skal de 3.000kr. komme fra hver måned?

Har du prøvet den pågældende hest? Talt med ejer?

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:49

det er ikke endegyldigt at låner skal betale alt, hvad man skal og ikke skal betale, er noget man aftaler med hesteejer, og det kan gå fra at du skal betale alt, til at du skal betale intet, det er så forskelligt, jeg har selv lånt både pony og hest ud og ingen af måderne var ens. Så et udlån er ikke altid ens.

Jeg har både prøvet at låner betalte alt undtagen vaccination, til at jeg som udlåner betale alt til hesten. Igen det kommer an på hvor "fed" en aftale DU kan lave med en hesteejer ...

ofte hjælper det lidt på sagerne hvis man er en dygtig rytter eller kan nogle andre "triks" med de kære dyr, som hesteejer vil vinde på i længden.

" He who is tired of Weird Al, is tired of life " ....Qoute Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd

Det er stadig dyrt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 18:52

2500,-? -Det skal far stadig tjene 4500,- for at kunne betale.

Det lyder også fint, men hvad med undervisning og lidt af "det ekstra"?

NÅ MEN...

Men hvis du nu skal få far med på idéen, så læg en plan for dig, hest og far:

Lav et skema over hvad du skal med din tid/hest.

Altså hvor far kan se hvornår du cykler ud til hesten, hvilke dag du skal have undervisning osv.

-Og også hvordan du vil kunne komme ud til hesten i regn/sne osv -så far ikke skal være den der kører hver evige eneste dag -det bliver han træt af (Og det koster også i benzin = flere udgifter)

Og så lægger du et budget, så far kan se at du godt ved at pengene skal række til det hele.

Altså et hestebudget pr måned:

(Kunne se sådan ud:)

Smed: 300,- (betales af ejer)

Opstaldning: 2500.- (Far)

Gulerødder og hestebolcher: 200,- (Amanda)

Køb af div udstyr: 200,- (Amanda)

Undervisning: 500,- (Amanda)

Tilmelding til 1 månedligt stævne: 100,- (Amanda)

Kørsel og leje af trailer til 1 månedlig stævne: 250,- (Amanda og måske far)

-Og hvordan du vil betale din del? Har du eftermiddagsjob? -Det skal så også passes ind i din plan for hvornår du kan komme ud til hesten

Hvis far skal punge ud, så er du nødt til på forhånd at bevise hvor seriøst du tager det og at du godt ved at det ikke er gratis og at pengene ikke kommer ned fra himlen. -Og han skal vide at du ikke svigter en eneste gang, fro det er DIG der vil og ikke far!!

Hilsen fra

Strit 77

Lyngs My Little Fellow:
-Nu med video!!!

Ledelse: Fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 19:21

Hvis din far ikke vil betale for udlån, kunne du måske få ham overtalt til at betale for springundervisning + en part? Det koster lidt mindre. Hvis man er dygtig nok og ikke så kræsen mht. hestevalg kan man tit lære rigtig meget af en part, hvis man gør en indsats for at finde den rette parthest.

Men altså, hvis forældrene siger, at de ikke synes det er fornuftigt at bruge så mange penge på det, så er man altså nødt til at lytte. Det er rigtig øv, men det er en del af ansvaret ved at være forælder, at man er nødt til at sørge for spare op osv. og ikke bruge penge på alt muligt. Din far synes garanteret heller ikke, det er sjovt at være den fornuftige og sige nej til dig.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 07:43

jeg opfatter dit indlæg som at du idag går til ridning på ridehold.

jeg vil ikke anbefale at du hopper direkte fra ridehold til lånehest, hvor du står med det fulde ansvar for en hest.

der er tonsvis af ting du i så fald ikke ved og kender til.

ting som kan blive katastrofalt for dig og hesten, hvis ikke du har en person ved siden som ved noget om heste.

jeg vil foreslå at du starter med en part, hvor der stadig er en ejer der ved hvordan en hest skal behandles mht foder, helbred, dyrlæge, udstyr osv osv osv

det er ikke for at tale ned til dig,- men hvis min opfattelse er rigtig , og du ikke har anden erfaring end fra et ridehold, så mener jeg ikke at det er forsvarligt at du påtager dig det fulde ansvar for en hest. Desuden mener jeg også du skal være mere end almindeligt heldig for at finde en udlåner der vil være med på ideen.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 07:53

HØRT HØRT Misssoohie .

Det var nøjagtigt, hvad jeg selv ville have skrevet !

Stald Graven

Opstaldning tilbydes på privat gård .

Løsdrift ledig . Plads til ca 4 heste/ponyer. Togvogn med tilhørende folde .

0
0
Svar på denne tråd

Udlån af hest
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 01:57

Jeg kan så lige tilføje, at Amanda allerede har part på en hest, som hun også springer på........ Og så vidt jeg ved, betaler hun selv en stor del af det..........

Men Amanda......, jeg har ikke i min vildeste fantasi, nogle forslag til hvordan du overtaler din far til, at ville betale for lån af en hest...... desværre.

Jeg syntes jo bare, at han skal sige "ja, værs god"

Hvad tjener man ved, at gå med Aviser??

/Signe :)

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider