Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode flytte/shipping firmaer? Help!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 10:44

Kære Hn´er

Nu håber jeg at i alle har nydt julen og at i snart er nytårs klar

Jeg flytter tilbage til Danmark fra Syd Afrika af her d. 23 Januar.

Og da jeg jo kun kan tage 23kg med i kufferten, ville jeg lige høre om der er nogle af jer, som kender et shipping firma som kan flytte et par fyldte papkasser?

Der er tale om ca 30-40kg (4 kasser?)

A horse doesn´t care about how much you know, but needs to know how much you care.

0
0
Svar på denne tråd

Flytte Fragt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 20:44

Er det ikke nemmere at gå posthuset med de kasser og sende dem med sø?Jeg har da ofte sendt 20 kg. Flyttekasser fra Østen af.

Shippingfirmaer tror jeg næsten ikke kan betale sig, da de tager Minimum-/startgebyr (inkl. 1-2 kubic), fortoldning samt fast pris pr. efterflg. Cbm2. Mener vores firma for 5-6 år siden gav samlet 1600-1800 kr. For en forsendelse under 1 cbm2.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet at ringe rundt ?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 20:48

Eller skrive .. om evt. de vil give et bud på prisen og så tage den derfra?

0
0
Svar på denne tråd

hjælp...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 22:22

Kender ingen firmaer, vil høre min bror asap., han har boet i Capetown, men mht. post danmark, så betalte han over 1500 kr for at sende et kamera derned (lille pakke) så dem ville jeg nok undgå

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

fra SA til DK
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 09:48

Tusind tak for svar

Jeg er heller ikke sikker paa at det kan betale sig at sende det med posten

Da jeg sendte min mor en lille kasse med gaver, der nok vejede 1kg, skulle jeg af med 400kr.

Polaris: Hvor meget skulle du af med, for at sende 20kg med posten??

Og jo, jeg har spurgt om forskellige quotes fra et par firmaer og venter stadig paa svar

A horse doesn´t care about how much you know, but needs to know how much you care.

0
0
Svar på denne tråd

Postpakker
Forfatter: 
Dato:  27-12-2012 10:54

Det koster mig lige over 200 dkr. at sende 20 kg. Med sø (surface parcel) fra et lokal posthus i Taiwan (Kina). Det kan så tage op til 3 mdr. for pakkerne at komme frem alt efter hvilke skibe der lige kan tage det med. Har man ikke tålmodighed kan man vælge delt sø/fly, mener det normalt tager ca. 6 uger (men prisen er også derefter).

Hos Shippingfirmaerne betaler du normalt pr. Volume (dvs. Cbm) med sø, uanset hvad dine pakker vejer, skal det hjem med fly, betaler du både for volume og vægt.

Den fremgansmåde vil jeg tro at posthusene også benytter, så derfor er det værd at tjekke ud på posthuset, hvad de tager for de forskellige forsendelsestyper.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider