Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Transitvisum Rusland -panik?!
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 15:45

Jeg sidder i en meget bitter situation lige nu. Sagen er den at jeg skal med et fly om ikke så længe hvor jeg skal mellemlande i Rusland og skifte terminal. Jeg er i Rusland to timer.

På min billet står der man skal have transitvisum, men jeg skrev til den russiske ambassade i DK og fik oplyst at det skulle man ikke (der stod man skulle kontakte dem for nærmere info). Nu er det så gået op for mig at det at jeg skal skifte terminal muligvis er "the breaking point". Jeg har googlet helt vildt og nogle steder forstår jeg det som at jeg skal og andre steder at jeg ikke skal. Alle virker til at være gået på juleferie og jeg aner ikke hvem jeg skal kontakte nu. So what to do?

Er der nogen der har rejst via Rusland og skiftet terminal der har nogle erfaringer. Hvad sker der hvis jeg skulle have dokumentet men ikke har, her mener jeg bliver jeg afvist i lufthavnen i det land jeg opholder mig i nu eller kan jeg risikere først at blive det i Rusland?

Åh håber der er nogen der kan hjælpe

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:13

Vil jeg sige nej

www.denmark.mid.ru/5d_3.html

Hvis der altså er den lufthavn du mellemslander i...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:20

Tusind tak for dit svar. Der står bare Sheremetyevo på billeten, så jeg ved det faktisk ikke, men jeg må prøve at se om jeg kan finde ud af det.

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:21

Såvidt jeg kunne se er et den der hedder II.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:37

Min far snakkede med mig om, da jeg snakkede om fly til Japan, at jeg for alt i verden skulle undgå mellemlandinder i Rusland, fordi det kræver særlig tilladelse.

Dat's all I know.

Idiots don't catch colds

Well...

0
0
Svar på denne tråd

Intet problem
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:46

Jeg mellemlandede i Moskva forrige år. Det er intet problem. Du lander i terminal 2 og skal ikke forlade den. Billetten er lavet efter det. Du kan slet ikke komme ud af den. Så slap du bare af. Mit største problem var at finde en der kunne snakke engelsk men det lykkedes da også :)

god tur

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:51

TineG: Åhhh Tusinde Millioner tak! Har også lige fået fat på en af mine venner på FB der har mellemlandet og heller ikke skulle have på trods af terminal skifte så nu er jeg mere rolig

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 23:04
Jeg synes lige jeg ville kommer med en opdatering. Sidder i toget hjem her i Danmark (fra Kastrup til Jylland) dvs jeg slap ud af Rusland!! Der blev ikke spurgt til transitvisum og desuden må jeg give stor ros til der russiske selskab Aeroflot som jeg fløj med. Jeg hørte rigtig mange negative ting om dem da jeg bestilte billet der men alt var tip top i orden lige fra flymaden som var rigtig lækker laksesalat osv ( sammenlignet med fly mad generelt) venligt personale osv osv!! Lufthavnen i Rusland var også ovenud fin og med masser ag lækre butikker!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 11:18

... at du fik lov at komme hjem.

Det lyder som om Aeroflot har oppet sig siden jeg fløj med dem - men det er også mange år siden!

Det jeg husker dem for er gaffatape på vingen, enormt meget varme på i flyet, så alle skiftede til det tøj de ville have på ved landing i Havana - hvorefter der kom en uannonceret mellemlanding i snevejr på New Foundland- brrrrr!

Og hjemturen var ikke meget bedre. Der var det uannoncerede stop i Luxemburg - hvor jeg kunne se indtil flere fly lette mod København - mens jeg vidste at jeg kom til at tilbringe 17 timer i Moskva. I øvrigt om natten - der var ingen steder at sidde, ingen butikker og toiletterne var så ulækre at jeg simpelthen ikke kunne gå derud.

Så det glæder mig MEGET at høre at det er blevet bedre!

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 14:40

Lisbeth: Ved ikke om det var en anden lufthavn for det med siddepladser i lufthavnen, eller mangel på samme, har jeg også hørt andet steds fra. Men den lufthavn jeg var i var der rigeligt med siddepladser overalt! Og ja skal ikke kunne sige om jeg bare har været heldig, men jeg synes i hvert falde ikke der på nogen måder var noget at klge over, faktisk var det indtil videre de bedste flyveture jeg har haft!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider