Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gangarter over middel.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 13:25

Hvad er overmidle gangarter i dine øjne?

Man ser det ret tit i annoncer for salgsheste og så ser man en video af hesten og tænker - øhm ?

Så nu vil jeg gerne vide det, hvad er gangarter - i dine øjne - over middel?

Både skridten, traven og galoppen?

Evt vise en video med en hest som du mener har en gang over middel.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Middel er jo 6
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 14:23

Nu bedømmer jeg udfra kåringsskalaen, og der gives et 6-tal for en middel bevægelse. Og en middel bevægelse er ikke specielt god. Så sådan set skal der ikke så meget til at at ramme over middel. Over middel er ringere end god.

Men igen hvad er en god bevægelse. Jeg synes vores 3½-års vallak som har elastik i sin luntetrav har en god bevægelse, men han har ikke nogen spetakulær fri trav. Nogen er til forben der stritter, andre mener at motoren sidder bagi, så det er vigtigere at bagbenene fungerer. Så det er helt afhængigt af øjenene der ser.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

gangarter
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 14:40

Gangarter over middel, der følger jeg også kåringsskalaen..

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige læst
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 16:36

Jeg har lige læst en berider, der skrev, at "middel" gang er når hesten træder i sit eget spor. Jeg kiggede en ekstra gang, har nemlig sådan en, men hvor gangen kan trænes op, og har altid tænkt det som "småtgående", altså dårlig gang.

Men okay, jeg kan godt se, når jeg kigger mig omkring, at en del heste faktisk ikke træder i sit eget spor.

0
0
Svar på denne tråd

Kårings resultater
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 16:50

Jeg vil sige, både ud fra mine krtikker at Fiona har gangarter over middel. (Du har jo selv set hende)

Hun fik til kåringen:

Skridt: 7,5

Trav: 8,5

Galop: 8,5

I mine kritikker når vi rider stævner, får jeg som regel 8 i gangarter, har aldrig fået mindre end 7 på hende, og det er som regel i programmer hvor hun enten har været anspændt, f.eks. lavet nogle taktfejl, eller været for træt og derfor ikke ordentlig fremme, hvilket i min verden så er helt fair hun får lavere.

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Interessant
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 17:08

Faktisk et meget interessant spørgsmål du kommer med der, og noget jeg også tit har undret mig over, specielt ved salgsannoncer.

I min egen verden, så betyder "over middel" gangarter som ville få 7-8 i karakter. Hvis middel er 6 (hvilket i min verden, er en hest som traver helt almindeligt), så skal over middel være endnu bedre.

De fleste salgsannoncer jeg ser med "gangarter over middel", så tænker jeg, nej, det er helt almindelige kedelige gangarter (altså middel eller derunder)

Må man gerne linke til markedspladsen? Nu, håber jeg ikke tråden bliver slettet...

Ved denne hest, står der "stor gang og rygsving".

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325731/#mediaoverlay

Jeg tænker, ganske almindelige gangarter uden noget særligt.

Denne skriver "gangarter over middel".

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/321934/#mediaoverlay

Dette synes jeg er gangarter over middel, men heller ikke mere på nuværende tidspunkt. Hvis jeg selv ledte efter hest, kunne jeg ville jeg gerne se den, da jeg synes, at den har potentiale til blive bedre.

"What is right is not always popular and what is popular is not always right."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider