Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 oh my... græskarsuppe!
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 20:46

Hvis en fryse-græskarsuppe fra Mou kan smage SÅ godt, som jeg lige har erfaret her til aften, så har jeg svært ved at forestille mig, hvor langt til himmels man kan blive sendt med en hjemmelavet variant.... Nogen der ligger inde med en opskrift?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 22:08

Aarstiderne.com - de har en græskarsuppe, som smager helt fantastisk. :)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ertyuioæ
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 22:08

søg og du skal finde

 

 

dk-kogebogen.dk/opskrifter/ soegnavn.php man søger bare på græskar supper så kommer der mange ellers er google din ven


http://www.bombur.dk/

 

 

50" plasma fladskærmstv sælges brugt meget lidt, nypris 7995 kr nu 3000 kr skriv PB befinder sig nær viborg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 13:33

Ja den fra Mou smager bare himmelsk - er ikke sikker på at det er helt det samme eller tæt på det samme når den er hjemmelavet, men måske?


*Winnie & Falcon*

 

Sælges: Easyboot Glove str. 1,5 - 500 KR

Søger Amigo regndækken str. 130 i god stand - ikke rød/pink.

Kontakt mig på PB.

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Græskarsuppe
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 13:39

 

Græskarsuppe:

Et løg
Et helt hvidløg
Et hokkaidogræskar
Olie
3/4 liter vand eller bouillon
1 1/2 dl fløde
Salt og peber
 

Fjern den yderste skal af løget og læg det i en bradepande med hvidløget. Halver græskarret og fjern kernerne med en ske. Læg det i bradepanden og dryp det hele med lidt olivenolie. Bag det hele i ovnen ved 200 grader i cirka 50 minutter, til græskarret er gyldent og gennembagt.

Halver løget, skrab det bløde ud, ligeså med hvidløgsfeddene. Pil skallen af græskarret (eller skrab kødet ud med en ske). Smid hele molevitten samt bouillon eller vand i en gryde og giv det en ordentlig tur med stavblenderen (eller blend i alm blender). Herefter skal det bare koges op, krydres og tilsættes fløde. Så er den klar.
 
Bon appetit

- Cat -

Nu som BBH Basisinstruktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor sjovt jeg faldt lige over en
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 13:52

hoikadio græskar suppe her i morgens ... og den er bare god ...

 

www.dr.dk/DR1/Aftenshowet_old/ Opskrifter/20100113092928.htm den synes familien var et hit


" He who is tired of Weird Al, is tired of life " ....Qoute Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd
 
 ummenumme
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 16:58

Jeg elsker græskarsuppe.

Når vi alligevel har gang i græskarskæreriet omkring halloween laver min mand både græskarsuppe og syltede græskar. De syltede er jeg nu ikke meget for, men suppen er bare lækker.

Han plejer at tage kernerne fra, tørre dem godt af i køkkenrulle, riste dem på panden med lidt olie og drysser dem godt med salt bagefter - det er lækkert at komme ovenpå suppen. Ristede bacontern er også godt i suppen hvis man ikke vil have den helt "vegetarisk".

 

 


Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 17:29

 

Nejnejnejnejnejnej, den bææææææste græskarsuppe er helt klart Lone Landmands:

 

lonelandmand.wordpress.com/2010/09/ 05/gr%C3%A6skarsuppe- yndlingsopskrift/

 

Mumsemad!!

 

/SC.

0
0
Svar på denne tråd
 
 græskar...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 23:25

Så er der kommet græskarsuppe på madplanen - på fredag afprøver jeg Cat May Ray¨s opskrift :-) Sandsynligvis tilsat lidt koriander og karry, for det kan vi nu så godt lide ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider