Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Finde foldkammerater til hoppeplag...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 22:56

Hej HN'ere.

Jeg håber i kan give mig nogle råd, for lige nu ved jeg ikke helt hvad der er bedst for min 1,5 års(fra 2011) plag

Hun står lige nu på en fold(hoppe-løsdrift) med 3 føl fra i år, 1 fra sidste år som hende selv, 3 på 2 år og 2 på 3 år. Alle sammen ponyer. Men pga. forskellige ting der ikke helt fungere på stedet overvejer jeg at flytte hende.

Jeg har så fundet et super fint sted. De har dog ingen plage, deres yngste er 3, så har de også en på 4, 5 osv.

Ville det være okay flytte hende til et sted hvor der ikke er nogen på hendes egen alder? Hun bliver let trynet af de større hopper hvor hun står nu, så jeg er bange for at de vil værre for hårde ved hende...

Hvad synes i? Håber i vil komme med jeres råd og erfaringer, i skal endelig ikke holde jer tilbage!

- Og glædelig jul

Mvh Thea.

Ejer af jordens dejligste spanske ungdyr!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=1736...ipc=533235

0
0
Svar på denne tråd

hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 05:42

Nu går jeg ikke altid ind for rene føl/plag folde, men for kombinationer med lidt ældre heste der er fornuftige i hovedet men stadig gider at hygge og være småtossede sammen med plage og føl.

vores føl/plag går sammen med vores ponyer, de gider tosse rundt, de kender rutinerne, og de er rigtigt gode til at opdrage.

hos os går der pt. 1 føl - 1 plag - 2 4 års shettere - 2 7 års shettere blandinger og en lille dame på 12 år

det er en blandet folk og det fungerer fint.

Følle har altid sin mor med på folden den sidste månedtid inden fravænning - når følle er faldet godt til og kan tosse rundt med de andre er det nemt at fjerne hoppen.

så til dig spørgsmål, nej jeg ville ikke være bange for at sætte mit føl i en flok med 3 års -

det jeg sætter højst mht. føl og plage er at de bliver passet ordentligt, bliver fodret som de skal og har wrap hø adlibitum samt godt stråfoder til tyggetid.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd

sætter..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 08:10

Jeg ville heller ikke betænke mig, hopper er ikke så afhængige af legekammerater som drengene er, bare der er nogen der gider pjatte lidt, eller tillade at plagen øver sig i at blive voksen.

Min ridehest har gået med nogen på egen alder, men gad nu ikke lege/pjatte, datteren gik sidste sommer med nogen på egen alder, de hyggede sig, men hun hyggede sig ligeså meget med de voksne.

Nu går hun med en fra 2011 og 2009, hun er selv fra 2010, og de har stor glæde af hinanden, moren går der også så der bliver også opdraget.

Jeg vil også sige at foldtid på gode store græsfolde, grovfoder og ordentlig håndtering er noget jeg sætter stor pris på.

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 08:58

Hos os går der 6 heste sammen..

En vallak på 21, en vallak på 18, en vallak på 9, en vallak på 5, en hoppe på 12, og endnu en hoppe, dog på 5 år, og de har alle gået sammen de sidste 3 år, og der har ikke været nogen problemer, heller ikke da de 2 yngste var mindre.. (Den ene er født på stedet, og har også altid gået sammen med de ældre)...

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

her hos mig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 09:33

Jeg har desværre kun to heste - min plag fra 2011 og vores pony fra 2005. Heldigvis er han sådan rimelig med på fis og ballade.

Vi har dog snakket om at få en plag fra 2012 herned snart, da vi har 3 bokse.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

Søger part - læs mere her

0
0
Svar på denne tråd

rhthehevgd
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 12:45

Nu mener jeg ikke at hestene tryner hinanden det er naturlig med hieraki, og føl og plage har kun godt af at blive opdraget.

Selvom det ser voldsomt ud nogengange er det altså ikke så galt.

Mine to føl fra i år går med vores andre heste som er voksne hopper, vel er de nederst i hierakiet, men de bliver stadig passet på.

Heste tænker ikke som vi gør, så man skal passe på med at menneskeligøre dem.

Synes generelt mange gør for meget ud af at dele heste op på folden (kønsopdeling, aldersopdeling det er ski noget pjat!)

STALD REVSGAARD

Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.

0
0
Svar på denne tråd

selvskab
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 15:22

Altså jeg havde min plag fra 2011, til at være den yngste, men ligesom hun manglede en på hendes egen alder.

Jeg kunne desværre ikke finde nogle, men min veninde havde heldigvis en 2 års, som jeg kunne låne. og endelig har min plag fået mere ro på.

Så tror det kommer an på hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider