Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste man kan grine af.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 09:48

Vi kender hvis alle sammen det med at have eller kende en hest der for en til at smile og le. Enten fordi de har en sjov personlighed eller fordi de bare er lidt dumme en gang imellem ;-)

Jeg kunne godt tænke mig en debat hvor vi deler vores fjollede firebenede venner i enten billeder, videoer eller historier :-)

Jeg kunne starte med min nye 2 års hope som har den vidunderligste personlighed! Hun er dejlig snaksalig og bare sådan en hest skal være, men! Hver dag for hun mig til at le fordi at man feks. kan være midt i en god ''samtale'' med hende og så hvis man pludselig puster hende på mulen, så lægger hun fornærmet ørene tilbage og vender sig rundt. Så kan man godt glemme en hver chance for at gøre samtalen færdig Men kan alligevel ikke lade hver med at le over det for det ser så sjovt ud! rigtig pigefornærmet ;-)

Har også min som jeg ''skændes'' tit med i øjeblikket. Om hvilken vej vi skal og hvilke øvelser. men kan alligevel ikke lade hver med at grine af det efter rideturen for det må se så sjovt ud for folk der kommer forbi. og mens mig og min dejlige pony skændes så køre alle mulige skælds ord og debatter rundt i hovedet på mig. Jeg forstiller mig altid hvad det er han svarer igen hører tit fra ikke-heste folk at det ikke er helt nomalt men er sikker på en del andre hestefolk kan genkende det

Andre sjove historier eller lign? venter i spænding!

I wil be Chasing a starlight

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 10:20

Min irish cob-hoppe kan man også godt grine af ind i mellem. Hun placeredes som regel på staldgangen efter fold, imens jeg ordner boks, og så står hun og falder i søvn; det ser virkelig sjovt ud, hun "taber" hovedet ligesom mennesker, hvis de sidder på en stol og bliver meeeget trætte..

Når hun hygger sig med at blive striglet, taber hun gerne underlæben, som så kan hænge adskillige centimeter under resten af hovedet.. Ser sjovt, men ikke særligt begavet ud..

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

Sille var genial
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 10:20

Til at få mig til at le

Glemte engang min mobil telefon i hendes krybbe - havde muget ud og for ikke at tabe den, så lagde jeg den i krybben og gik hjem uden.

Om aftenen kan jeg så ikke finde mobilos, og får lånt en så jeg kan ringe til den.

Mærkeligt nok bliver telefonen taget, men der er ikke nogen der siger noget.

Jeg går lidt i panik - tror min mobil er sjålet, og giver mig til at råbe "hallo HALLO hvem har min mobil??"

Men så skratter det lidt og så bliver der bare lagt på

Jeg skynder mig over i stalden, for at få hjælp af en veninde, og forsøger så at ringe igen. Mærkeligt nok kan jeg så hører at telefonen ringer

Følger lyder ned til Silles boks, hvor hun står og roder rundt med noget nede i sin krybbe. Jeps der lå mobilos... Det var så åbenbart sille der havde formået at trykke på røret da den ringede, og åbenbart formået at lægge på igen

I julen 2009 fik vi jo en MASSE sne, og hvis der var noget som Sille ELSKEDE så var det sne.
Vi var alle ovre i stalden for at lukke ud, den dag hvor der for første gang lå en masse sne. Og mange af unghestene turde ikke rigtigt gå ud fordi ah det der sne der så godt nok lidt farligt ud.
Men sille nærmest SPRANG ud i sneen

Billede

Min veninde tog dette billede - vi fik ikke selve springet med, men landingen

Hun var i den grad en personlighed som er meget meget savnet

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 12:05

He he, ja det er sjovt så meget personlighed de kan have

Vores den gamle var en kæmpe kælepotte, og hvis vi spurgte om vi måtte få et kys, gav han os et stor slik på kinden, bvard - men SÅÅÅ sødt

Han elskede også min mands 3mm klipning, og kunne stå og blive helt salig hvis han en sjælden gang fik lov at slikke stubbene - det kløede nok dejligt på tungen.

Mvh Anne

Masser af forskelligt rideudstyr til salg!

Bla. trenser, bomløs sadel, Eiger støvler, ride boots, osv osv.

Se min profil.

0
0
Svar på denne tråd

thihihihih
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 12:37

hahahahaa :D iben nu sidder jeg alene hjemme og triller rundt af grin! det er lige sådan noget jeg også kunne finde på..

Jeg havde en gang en cola med op i stalden og jeg står så og sadler gandalf, havde så glemt underlaget og vender rundt for at tage det, da jeg vender mig igen og kigger på gandalf har han halvdelen af min cola (uden låg) i munden og hovedet tilbage det er jo altså ikke sk*de smart at han lige napper en halv cola så jeg tager den fra ham igen, og han følger så efter og var uber urolig resten af tiden, for han skulle da have mere behøver jeg sige vi ikke fik den fedeste dressur timen fordi krikken ville have mere cola

Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

min gamle..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 12:37

hest, var en udspekulret djævel.. Hans største fornøjelse var at snige sig ind på folk bagfra og så bide i fx en hætte med det resultat at folk gik på rumpetten.. ha ha

Eller når folk skulle have deres hest ind fra fold, og det ikke lige passede ham, tja så flyttede han da bare på flokken(eller den enkelte hest) så ejeren måtte gå forgæves eller bestikke ham.

Eller engang han skulle ind fra fold og fik skæld ud for bare at møve igennem istedet for at vente, det resuterede i at han spurtede ind i boksen snurrede rundt greb en sæk gulerødder og spurtede ud af stalden med sækken, hvor han desværre blev stoppet af en pigerne ha ha som et llile fornærmet barn der pakker madkassen og vil flytte hjemmefra..

En anden god historie var en ældre hoppe og herre vi havde i stalden som var lidt som et gammelt ægtepar. Hoppen var trænet til at reagere på kommando som en hund, og de skulle så på tur og var sadlet op og ready to go. Men den flinke mand ville da lige sludre lidt med de unge piger i stalden inden han steg op. Man så, så hoppen stå nydeligt og vente, men hun kiggede utålmodigt tilbage et par gange indtil hun syntes at nu kunne det være nok med det snakkeri og gik...

Den gamle mand råbte så parér, parér, men hoppen var gået, så han måtte have benene på nakken og løbe efter hende..

Han fik stoppet hende lidt nede af vejen og kunne så stige op der og fortsætte turen..

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 13:00

Kan da lige se den gamle hoppe for mig, der bare vader afsted fordi manden er for langsom.... :-D

Jeg synes at de fleste af vores bringer smilet og grinet frem.... Men må nok endnu engang fremhæve de to seniormuler, der grundet livserfaring og heraf personlighed skiller sig pænt ud. Og hingsten står nok for de fleste episoder....

I foråret da der var ved at blive dejligt grønt græs, fik han lov til at græsse langs rabatten, når han skulle på fold. En af de første dage han fik lov, kunne man se hans mindre indre konflikt, da han fik øje på hopperne der gik på en anden fold... Hvad var vigtigst "Skal jeg mande mig op og gøre mig lækker???" "Skal jeg fortsætte med at spise det her lækre græs??? - et svært valgt, det hele skal passes".... Græsset vandt og han lavede et kompromis, hvor han gav et lille vrinsk med munden fuld af græs.... Bare så de lige vidste at han altså havde set dem :-D

Da de så skulle på sommerfolden, og jeg i første omgang var trukket afsted med hopperne, for derefter at komme tilbage efter ham, var han altså pænt utålmodig. Det var længe siden at damerne var gået og han kunne ikke se dem da han kom ud. Det resulterede i han han gik som en bedre sporhund indtil han kunne lokalisere dem i nærheden.... Helt sikkert naturlig adfærd, der bare bliver meget tydelig ved en ældre erfaren hingst. Og det var nu engang sjovt.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

herlige heste allesammen!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 13:57

Sikke nogle gring jeg har fået mig! Dejlige og herlige heste i alle har! og nogle sjove indlæg! ;-)

Kom også i tanke om en dag på min gamle pony. Sille hed hun.

Men vi skulle ud og ride alle i skoven og det gik da vældig fint. Vi fandt en lang strækning vi lige kunne strække ud på og det gik da også vældig fint.. lige indtil hun stoppede med et op! alle bremsere i bund! Hun satte hastig mulen i jorden og lunte travede et stykke tid. (forstiller lidt den hest fra filmen Tangled) Så stopper hun op igen og kigger meget opmærksom frem. Lidt længer fremme kommer der så en grævling traskende frem fra et buskads. Spørg lige om jeg ikke var ved at falde ned fra hesten af grin? Min egen private sporhund

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 14:54

Min vallak undlader ikke at gøre opmærksom på når han føler sig forsømt...

Udlukning om morgenen foregår ved at jeg åbner hestenes bokse i samme rækkefølge hver gang. Min vallak går altid først. Den sidste boks inden porten, bruges til opbevareing af foder, -herunder gulerødder.

Hvis der går nogle dage hvor jeg ikke får taget mig rigtig af ham, så slår det aldrig fejl at han stopper ved den sidste boks og nægter at gå ud før jeg har givet ham en gulerod. Det er helt umuligt at få ham til at gå videre. De andre to får heller ikke lov at gå forbi ham. Hvis ellers han bliver striglet og redet, så gør han det aldrig.

Bokse udlejes i mindre stald med vandrefolde syd for Odder. Veldrænet 20 x 50 bane med lys

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 15:09

Så var der også dengang, hvor min shetlandspony stejlede op af min vallaks bagpart i leg... og fik et forben ned bag dækkenets bagbens- elastik. Da han sprang tilbage for at komme fri fik min vallak et ordentlig 'elastik svip' i måsen.... Tak skæbne, han ku springe

Eller da vi fik en ny hoppe i stalden. Stor selvsikker dame der vidste hvad en lækker fyr er. Det slog dog ikke min lille shetalndspony ud, -han spankulerede charmerende runde om hende med høj hals og hale, lækkert hår og en ualmindelig stærk selvtillig. Der blev selvfølgelig også skaftet ud så hun kunne se herlighederne. Hun blev dog ikke imponeret og han måtte trække sig for min vallak. Måske hun kunne se logistik - problemet.

Bokse udlejes i mindre stald med vandrefolde syd for Odder. Veldrænet 20 x 50 bane med lys

0
0
Svar på denne tråd

sjov tråd
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 18:10

har en udspekuleret madglad fjordhesteblanding, Apollo.

Han og de tre andre heste går i løsdrift, de kan gå ind i hver deres bås og få foder igennem en luge fra foder/sadelrum.Sidste år fyldte vi hønet op med wrap og hængte dem op over lugen, så de kunne spise i ro fred for hinanden.Hver aften lavede jeg hønet klar, som staldejer kunne hænge op næste morgenen, men en aften var Apollos luge ikke ordentligt lukket, så han har åbnet lugen udefra stukket hovedet igennem hullet og hevet 4 hønet ud på folden, hvor de alle holdt fest.

Næste morgen lå de tomme og spredt uden for båsene.

I løsdrift skuret har hestene en stor indgang og vi mennesker en dør, vi går indad, vi lukker af med tråd for den stor indgang, når vi står i skuret og sadler op og trækker hesten så ud af døren.

Når vi er kommet til bage fra tur, gøres hesten færdig og lukkes ud af den store indgang og tråden fjernes og jeg går ud af døren og lukker den efter mig.Men efter jeg havde fjernet tråden . går jeg lige to skridt ud på folden og klapper min anden hest, går tilbage og lukker døren.

Men hvem står lige og græsser bag skuret ? det gør Apollo, i de to sekunder, jeg stod med ryggen til løsdrift skuret og klappede den anden hest, er han gået ind i skuret og ud af døren.

Det nummer har han gjort flere gange.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 19:11

Vores tinkerplag Nessa, kalder vi til daglig Snus eller Snuden, for hun har mulen RET langt fremme. Det er måske nok almindeligt, at unge heste undersøger alting med mulen, men de må da også have andet at tage sig til... Nessas bedrifter inkluderer at åbne låger, sprede en spandfuld strigler i hele løsdriften, pille mine vanter op af lommen - og der ligger altså ingen godbidder på bunden.

Vi trænede datterens pony i at gå over presenninger, han var ret forbeholden over for det. Nessa skulle da også lige prøve, hun stak mulen ned, hev presenningen op og gumlede lidt, stillede sig op på den og smagte på det næste hjørne.

En dag, hvor jeg samlede hestepærer på folden kom hun hen for at se, hvad jeg mon lavede. Jeg lagde skovlen op ad trillebøren, hun snusede lidt til den, og samlede den så op mellem tænderne.

Og den værste: Manden havde egterladt traktoren på folden i 5 minutter, for at snakke med en nabo. Da han kommer tilbage, hænger den ene forlygte løst - gæt hvem, der havde været henne og pille!

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

de heste
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 20:12

har mange sjove minder.

Når shaman og jeg skulle ned på rideklubben trak jeg ham altid på en vej med meget trafik også lagde han sit hoved oven på min ridehjelm imens vi gik, tror han hyggede sig!

kram din hest når den har gjort noget godt !

0
0
Svar på denne tråd

de kære heste
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 20:47

min gamle vallak var godt nok også noget for sig. Den bedste beskrivelse er tegneseriehest.

Har mange sjove oplevelser med ham og vil dele 2 af dem med jer.

Når vi red tur og Avanti var uopmærksom på underlaget fordi han jo skulle holde øje med sabeltigre og andre lurende farer, ja så skete det at den brune fyr snublede. Avanti kom hurtigt på benene igen, nu med en stor mundfuld kløver i munden, som om det var derfor han lige var dykket ned en gang. ha ha.

En anden gang havde jeg købt mig en lækker chokolademuffin med i stalden, I ved en af de der fra en tankstation, med en stor svampet top. Lige da jeg skal til at sætte tænderne i den, sker der noget og jeg drejer hovedet. Jeg vender mig tilbage igen og nu mangler toppen af min muffin. Jeg kigger på Avanti der står med et uforstående og meeeeeget uskyldigt blik. Jeg kigger lidt mere mistroisk på ham, han "smiler" så og står med de mest chokoladebrune hestetænder man længe har set.

Det var lidt fra Avanti. Elsket og savnet.

En gang brun - altid brun (hest altså)

0
0
Svar på denne tråd

dejlige indlæg!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 20:51

Sikke nogle dejlige indlæg i alle kommer med! hvor er det altså bare skønt med en tråd med så mange herlige heste <3

Kan især godt lide din Marlena, Nessa! Hun minder meget om min afdøde plag. skulle altid have mulen i et eller andet og var så pokkers nysgerrig!

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 22:36

min lille hoppe mus er bare så nysgerrig... og så er hun en lille TYV!

Når min mand og jeg går på folden og fikser hegn eller vatnot så skal man altid sørge for, at holde hammer, høgenæb, poser med klokker, ruller med hegnstråd mm, langt uden for frøknens rækkevidde.

Ellers dingler hun simpelthen af med det

Og det er fandme skægt at se hende få ejerfornemmelser for nu med tiden har hun fundet ud af at vi vogter på tingene OG kræver dem tilbage.

Så at se hende liste hen og snuppe en hammer i munden og så spurte afsted med den det er ret morsomt.

Kan hun ikke stjæle noget så har vi hende bare i nakken hele tiden, nysgerrigt observerende på helt tæt hold.

Kommer man ind med traktoren så stiller hun sig nærmest op i den for at få den undersøgt.

Heldigvis holder hun lidt afstand til buskrydderen

Jeg elsker bare den krampe

Så er der mit lille føl. Hun er så skæg hun elsker at kysse. Men så en dag blev jeg drilsk og pressede mine læber mod hendes mule og blæste luft ud (i ved det kilder og man gør det på maven af børn)

Hun blev vildt fornærmet første gang og rystede vildt på hovedet og hele kroppen fik en tur (vild over reaktion)

Men nu synes hun at det er sjovt og hun tigger nærmest om at blive kysset med luft på..Men hver gang kilder det jo og så virrer hun på hovedet.

(jeg har helt sikkert skabt en rigtig dårlig vane der men jeg kan ikke få over mit hjerte at irettesætte hende når hun er så sød)

0
0
Svar på denne tråd

man kan jo ik andet
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 22:51

end elske heste med deres mærkelige ideer <3

Min nu afdøde ispind stod en dag i solarie og jeg stod foran ham. jeg vendte så rundt og stod med ryggen til ham, fordi jeg snakkede med en anden. Dette tog han som en invitation til resulut at tage fat i nakken af min jakke og så blev jeg trukket ind i solariet. jeg sku ihvertfald være social med ham.

Har os prøvet at gå et stykke foran ham, da vi skridtede af efter en ridetur. Og så ku jeg se i ridehusspejlet, at han gik og lavede spansk skridt bag mig.(havde lært ham at gå spanske skridt og det tog han frem når han syntes der manglede guffer) Var færdig af grin begge gange, han forstod virkelig at sætte gang i tingene.

Min nuværende dreng er også klikkertrænet hos mig og han ynder at kravle op i snebunkerne, som folk møjsomligt har skrabet sammen, for så at skrabe det hele ud på vejen(kvikke her har klikket ham til at sparke til en bold og den har han så udvidet til os at gælde sne) han reagerer på, at jeg griner og så blir han helt vildt, nærmest hopper i sneen. det er skønt at gå tur på den måde. Har os klikket ham for at snuse til et skilt på et tidspunkt, da han var lidt usikker. dette betyder at vi nu ikke går tur uden at kysse samtlige skilte på vejen-og hvad der ellers lige kunne fremkalde en reaktion fra den tobenede.

0
0
Svar på denne tråd

er helt ødelagt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 23:07

af at læse jeres historier stadigvæk. Åh hvor er de sjove!!

Apropo at kysse på kommando, er dette os noget begge mine drenge er stærke i.

Den afdøde mule var så stærk i det, at en dag hende jeg er opstaldet hos, havde uddelt en verbal balle, fordi min dreng havde været for langt fremme i skoene mens hun stod i løsdriften hos dem, så havde han resolut kysset hende midt i hovedet med tunge og hele pakken. (han ku godt koble sammen, at det plejede at skabe go stemning når han gjorde det).

Ligeledes ku han os blive utålmodig, hvis jeg snakkede med andre, så hvis jeg ik var hurtig nok begyndte han at kysse og masserer mit hovede med sin spidsede mule.. og det endte som regel ud i at han tog min kasket eller hue, hvis han syns at nu måtte jeg komme i omdrejninger. han havde virkelig personlighed.

Ham jeg har nu har os lært at kysse og gør det gerne-dog mere nænsomt end ovennævnte gjorde det. Og så ynder han at ligge hovedet på min skulder og så stå der med hele vægten og så bare gnubbe mig på kinden med spidsen af mulen. det blir dog lidt tungt i længden at ha hans hovede liggende der-for han kan gøre det læææænge. meget kærlig fyr med et kæmpe hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

Skøre kramper!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 01:25

Dem har jeg også haft et par stykker af.

Min gamle pony Tronde, fik jeg en måned før min 12 års fødselsdag og da var hun 22 år. En veninde og jeg red ofte op til en lille tankstation i en lille bitte landsby. Der parkerede vi så ponyerne og gik ind og købte noget guf.
Tronde elskede lakrids, især stærk lakrids, så hun fik en af de der små hariboposer med lakrids i.
Det blev en vane, en vane som den gamle dame ikke havde tænkt sig at glemme, så vi kunne ikke køre eller ride forbi tanken, uden hun skulle have sine lakridser. Om søndagen var der jo lukket og så gik damen bare ikke længere end der til, før hun fik de skide lakridser. Og så stod vi der! Vi lærte frem over at have lakridser med i lommen.

Samme gamle dame, elskede også Faxekondi sodavand og Astronaut is.
Så det delte jeg jo naturligvis med hende. Hun drak af flasken og skulle altid have vingummien i Astronautisen. Folk gloede meget på os, når krampen lige tog flasken mellem tænderne og tog en slurk Faxekondi.

Noget af det frækkeste hun har gjort, var at stjæle en chips ud af hånden på min veninde, lige i det hun skulle til at stoppe den i munden. Så sad hun der, med åbenmund og minus chips i hånden.

Hendes kærlighed til lakrids, gjaldt også tyrkiskpeber bolcher.
Jeg havde været med mine forældre i tyskland og havde der købt 1 kg tyrkisk peber bolcher. Dem havde jeg lagt i min vindueskarm, med åben vindue. (Hestene havde fold direkte op til vores hus, så de kunne komme helt hen til vinduet) Jeg kommer så ind på mit værelse og der står Tronde med hovedet inde af vinduet og godt igang med at æde mine bolcher.

Trods hendes usunde vaner, blev Gammel Tronde 33 år gammel.

Min Tinkerhoppe Frida, er også ekspert i sjove ting. Men det må blive en anden dag.

Hilsen LisA

Gør livet til en fest; rid sortbroget Tinkerhest!

Den heldige ejer af ikke mindre end 3 Irish Cobs/Tinkers. :-)

0
0
Svar på denne tråd

skønne heste
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 13:41

skovsende (Lisa): "Om søndagen var der jo lukket og så gik damen bare ikke længere end der til, før hun fik de skide lakridser. Og så stod vi der!"

Hahahahahaha ej hvor skægt - hvor lyder hun bare til at have været noget af et livsstykke

Min nye hest ELSKER bananer, og når han har fået én kan han slikke og slikke mine fingre indtil jeg bare ikke gider stå der længere, han skal jo lige have AL smagen med. Jeg har faktisk opdaget at han nu efterhånden kan sno sin tunge ind mellem mine fingre som en slange - det er så skægt at se.

Masser af forskelligt rideudstyr til salg!

Bla. trenser, Eiger støvler, ride boots, osv osv.

Se min profil.

0
0
Svar på denne tråd

min hest Aslan
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 16:41

Min vallak Aslan går fortiden sammen med hans venner og en flok køer. Det er bestemt hestene der har magten på den fold.

En dag hvor jeg kalder på ham (kommer han for en gang skyld:), skal han passere en ko på vejen, og der var masser af plads til at gå uden om koen, i stedet for vælger han at gå ind i koen så den må hoppe til siden, og helt veltilpas med ørerne fremme slentrer Aslan så videre og imødekommer mig, som siger "eejjj Aslan, kan du da ikke være bekendt", men alligevel var jeg flad af grin :D

Andre gange får han mig til at grine over alle hans tricks. Han kan efterhånden så mange tricks, men bliver så ivrig efter at vise dem frem, så han ind i mellem laver flere tricks på samme tid! Prøv lige at se en hest gå spanske skridt og ryste på hovedet samtidig! Sikke en fornøjelse! :D

0
0
Svar på denne tråd

Hohohohooo...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 17:26

Sikke da en god griner! Jeg elsker historien om Sille, der tager telefonen, prøver at forklare, at den ligger i hendes krybbe, men opgiver og lægger på!

Min egen Fighter (i daglig tale Fiffig Jørgensen) er også fuld af sjove påfund. Sidste dag havde jeg ham og makkeren Valiant løs inde i hallen, hvor de drønede rundt i vild galop og fik bukket og stejlet - utimativ hygge! Jeg sad så på rampen og kiggede på dem. Da den værste krudt var af rumpen, kom Fiffig så hen for at skulle nusses, hvilket han blev. Lidt efter gik han så væk, hvilket fik Valiant til at komme med store skridt hen til mig, han ville også have en tur. Han nåede bare ikke særlig meget, for da Fiffig opdagede det, kom han drønende hen for at jage Valiant væk - der var vist tale om regulære ejerfornemmelser? :-D

I det hele taget er han et kæmpenussehoved - jeg får dagligt nusseture af ham. Han tygger aldrig i mig, men skal alligevel altid liiige have tingene ind i sin mund - det er både gået ud over solbriller, jakker, grimer og min hestehale! :-D

Knuselsker min tossede hest, som iflg min veninde vist selv tror, han er hund!

Billede

Smil til fotografen!

Den som kun tar spøg for spøg - Og alvor kun alvorligt Han og hun har faktisk fattet - Begge dele dårligt.

UNION FIGHTER af FARMER

Sov sødt Montreux 1992-2009

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 17:49

Sjove heste i har jer :D

Hver gang jeg laver mad og hun kan høre det inde i stalden, så står hun og smasker og køre tungen rundt i munden, ud af munden, op ved næsen og ja over det hele indtil hun får den mad :D

Når man går med hende på tur så går hun og kører spidsen af mulen heeeele vejen fra min højre lomme og HEEELE vejen ned af mit ben helt ned mod mine sko imens vi går rundt - for at prøve at få en godbid :D

Så min nu aflivet hest - hvis man slap ham løs i ridehuset kunne han prøve ca ½ time på at finde et sted han ville lægge sig og rulle - for så at ligge sig sådan halv ned i knæ, rejse sig helt op igen og komme hen til mig. For så ville han faktisk ikke rulle alligevel :D

Jeg har en film på min mobil som vare 4 min, hvor han bare går rundt i ridehuset, vifter med halen, har hovedet helt i bunden, skraber, skraber, vader rundt om sig selv og diverse og skal lige til at ligge sig - for at opgive. Skøre øre.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider