Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Føl alene, lovligt?
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:48

Jeg har kendskab til en der er ved at sælge ud og har solgt moderen til det føl han har gående. Den sidste hest på matriklen, er så føllet. Er det lovligt at lade det gå selv, eller kan det anmeldes og i så fald til hvem?

 

MVH Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:49

det er da aldrig lovligt, de går selv?'

 

Ring til hestens værn, de er så gode. Tager sig også af "små-sager", som at ponyer løber ud af folden konstant.

0
0
Svar på denne tråd
 
 heste under 2 år
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:51

må ikke gå alene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl og plage...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:56

... må ikke gå alene. Er heste over 2 år må de gerne!

 

Jeg mener jo ikke at første skridt skal være at anmelde til nogen som helst - når man netop kender situationen med at vedkommende er ved at afvikle sit hestehold, er der jo en grund til at føllet står alene.

 

Derfor ville jeg nok hellere kontakte personen og prøve at komme med forslag til hvordan situationen kan løses. Det kan være ved at føllet kommer ud og bo et andet sted til det bliver solgt, eller at han låner en selskabshest til det - som så kan leveres tilbage når føllet er solgt.

 

Men at anmelde som første reaktion - det synes jeg egentlig er en noget voldsom reaktion.


£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke lovligt
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 19:00

men er med på Lisbets mening her. At anmelde når man kender til den baghistorie, vil jeg finde meget snæversynet. følejer håber vel på at den ryger inden for en kort periode, og man kan håbe på at hvis den ikke er røget inden for meget kort tid, har han fundet en makker til den eller sat den med andre heste.

 

Ved ikk om det er sådan, men jeg læser det lidt som om du gerne vil anmelde ham.... kan være der er mere i sagen som vi ikke kender til

 

 


" He who is tired of Weird Al, is tired of life " ....Qoute Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl alene, lovligt?
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 19:00

ejeren har ingen intentioner om at anskaffe selskab eller lade føllet komme ud og bo et andet sted, han mener det sagtens kan gå selv... Derfor jeg føler anmeldelse er næste skridt, fordi jeg har prøvet at tale med ham om det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 19:38

Altså om man vil anmelde manden er vel en smagssag, men faktum er at det er ulovligt at have et føl gående alene. Hvis det er et føl fra i sommers som jeg går ud fra, virker det ret "synd" at den går alene. Både fordi den ikke ved hvordan den skal gøre for at holde varmen i kulden (som de lærer af deres flok) og fordi dens sociale intelligens ikke udvikles når den går alene.

Hvis den har gået alene gennem en længere periode (over en til to uger) og ejer ikke har intentioner om at skaffe den selskab, så syntes jeg faktisk at man skal gøre noget. Nu står der ikke noget om hvorvidt den går i løsdrift eller boks, men et føl fra i år er ihvertfald ikke ummidelbart istand til at klare sig i denne her kulde uden varme fra andre heste.


Nu som ejer af Tennessee walker hingsten

Beechs Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 21:49

er sgu nok at der ikke bliver gjort noget.. Men ja, smid en anmeldelse afsted, men hjælper og gavner næppe noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 22:04

Anmeld det.... Det er ulovligt og du har forsøgt at tale med manden, jamen fint, han skal følge loven som alle andre... Anmeld!



*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 20:55

Hvis man tager hestelidelse paragraf 17, så står der ikke i loven at føl ikke må opstaldes alene, det kan desværre som så meget andet fortolkes! Jeg tvivler på, at en anmeldelse vil nå ret langt, selv om vi godt kan være helt enige om, at det er synd for føllet.

mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 20:59

Hestelovens paragraf 17 selvfølgelig


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 loven....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 21:17

§ 17. Heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold.

Stk. 2. Stk. 1 kan fraviges, hvis veterinære eller vejrmæssige forhold taler afgørende herfor.

Stk. 3. Når føl og plage er på fold, jf. stk. 1, skal de, indtil de er 2 år gamle, på fold sammen med artsfæller, medmindre veterinære forhold taler afgørende herimod.

 

 

Det betyder vel at han ikke må lukke den på fold alene - men skal gå med den 5 gange om ugen i to timer. Så må den gerne opstaldes alene.


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

Søger part - læs mere her

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider