Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når venner ødelægger ens ting! :-(
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:21

Åh ja, godaften kære HN.

 

Dette indlæg er nok mest for at komme med et udråb og for at få luft, for NØJ hvor er jeg bare træt af det. Samtidig opretter jeg også debatten for modspil imod min, meget subjektive, holdning til dette.

 

Sagen er den at jeg for 3 uger siden holder en spil/hygge aften med nogle venner. Vi er seks mennesker. Ud af det blå springer den ene fyr, for sjov, på den anden og holder fast om hans ben. Ak ja.. Drenge.. kan man jo sige.. Det munder ud i at de vælter ned over mit antikke bord, som er bygget af min tipoldefar.. dette bord er det eneste jeg har i min lejlighed og det fungerer rigtig fint for mig. det er gammelt, men når blot vi spiller og hygger os fungerer det jo perfekt! Det er på ingen måde ustabilt eller noget, man skal selvfølgelig bare ikke KASTE sig ned over enden på bordpladen.

 

MEN...

Fyrene falder så ned! overni bordet og bordpladen giver efter og knækker af. Argh ja, forhelved noget @!#$. Men de siger pænt undskyld og den skyldige som var ham, der sprang på den anden, lover højt og helligt at komme den følgende dag for at reperere mit bord. Fint. Jeg er skuffet over deres opførsel, men dejligt de vil lave det.

 

Det skal vise sig at der går 3! uger før han får snottet sig sammen. Det skulle så være i dag han vil lave det.

 

Jeg har på grund af pladsmangel i min lille lejlighed, været nødsaget til at bruge bordet, og har derfor stabiliseret det op ad min væg. Slet ikke optimalt, men sådan er det at bo småt. Jeg har to skønne katte, hvoraf de, imens jeg ikke har været hjemme, er kommet til at vælte bordet, så ALT der stod derpå er smadret. Heriblandt antik lysestage fra London, en vase, og et nyt jule lysspil, som jeg er meget glad for.

 

Man kan sige jeg er en klovn for at stille tingene der, MEN jeg havde ikke andre steder at stille dem og hvis ham klaphatten nu havde ordnet bordet dagen efter, som lovet, ville det aldrig være sket!(det skal siges de ting der stod på bordet var alle nye ting, som jeg ikke havde plads til andre steder)..

 

Jeg er simpelthen bare så vred og skuffet og ja, jeg bebrejder ham og faktisk, så synes jeg han skal erstatte de ting der er gået i stykker... og her er jeg måske helt gal på den, men lige nu er jeg også bare gal i skralden! :-(

 

Han var her så, her til aften for at lave bordet.. Status er nu at bordpladen da sidder på, men afslutningen på det han har lavet er gyseligt. tydelige beslag på begge sider, og et bord, der stadig er ustabilt, det er hvad jeg har nu.

 

ØV altså! og når man er studerende på su, ja så betyder det virkelig noget.. Når mine ting går i stykker kan jeg ikke bare erstatte dem. og for mig betyder det noget, at mit bord nu er en halvfærdig løsning, hvor det førhen var et pænt og ordneligt bord, der var stabilt og ikke knirkede hver gang man ligger en arm på det..

 

 

Måske er jeg smålig? jeg ved ikke hvad i synes, men kom gerne med jeres mening.. Lige nu er jeg egentlig bare rigtig vred og skuffet!!!

 

Tak fordi i tog jer tid til at læse med!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville nok...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:30

... bede ham hente bordet, bringe det til en møbelsnedker der kan føre det tilbage i oprindelig stand og komme tilbage med det når det er som det var før han ødelagde det.

 

Det er trods alt et arvestykke og dermed noget der har mere end bare brugsværdi for dig - og man kan godt behandle andres ting med respekt!

 

 

De øvrige ting der er gået i stykker, mener jeg til gengæld ikke at han kan gøres ansvarlig for.

 

Du har selv stillet tingene på et bord du vidste var ustabilt og så har din kat væltet det - det er jo ikke hans skyld (selv om det er for dumt at han ikke har ordnet bordet hurtigere.)


£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 18:46

Tænker præcis det samme som Lisbeth. Jeg kan sagtens, sagtens følge dig i din frustration, skuffelse og sorg over at de ødelagde bordet i første omgang, og jeg kan også godt følge din tanke og bebrejdelse over de ting, der er blevet ødelagt i anden omgang - men dem synes jeg ikke han skal erstatte. Det ville være meget, meget småligt.

 

Øvøvøv, hvor ville jeg også bare være hammerked af, hvis nogen ødelagde noget, der betød virkelig meget for mig :(


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 19:52

Selvfølgeliger du ked af det over dit bord er gået i stykker og det var tipoldefars bord osv. Men Jeg vil faktisk sige at det at holde en fest/hyggeaften indebærer en risiko for at noget kan gå i stykker, der kan blive spildt på en trøje, glad bliver smadret og et gammelt bord kan ryge med i svinget..

Jeg tror du skal slutte fred med din ven - han har prøvet at lave det (det kunne han tydeligvis ikke finde ud af) også ender sagen sådan. Det er surt og skide irriterende men sådan går det af og til. Vi andre kan jo også komme til at ødelægge noget både hjemme og ude..

 

Life goes on..



Med venlig hilsen

evA

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 20:02

Tak for jeres svar! :-)

Jeg er egentlig meget enig med de to første indlæg. Og nej, selvfølgelig skal han ikke erstatte de ødelagte ting, han havde jo ikke stillet dem på bordet.. det er bare ekstra surt oveni det andet. men ak..

 

Vil dog lige kommentere E (L)'s indlæg

"Det er surt og skide irriterende men sådan går det af og til. Vi andre kan jo også komme til at ødelægge noget både hjemme og ude.."

 

Det har du nemlig helt ret i, MEN MEN MEN

Du kan sørme tro jeg erstatter alt, hvad jeg kommer til at ødelægge, om det er til fest, til middagsselskab, i stalden, you name it.

 

Jeg kunne aldrig finde på at ødelægge noget og så ikke tilbyde en erstatning. Det er da sket for mig før at jeg har smadret et glas, ødelagt en saks og sågar også ødelagt en parts fine hovedtøj. Alle er blevet tilbudt erstatning og de, der takker ja, får selvfølgelig samme produkt eller et selvvalgt tilsvarende.

 

Derfor er jeg ikke helt enig i dit synspunkt, men sådan er vi jo også forskellige, og det skal der være plads til :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 gsdgdsgdsgsd
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 20:14

Hvad med indboforsikring og fritids- og ulykkesforsikring i dette?

 

Med mindre han ikke har forsikring, og du ikke har forsikring.


- Krølfrit Silke

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 20:15

Jeg kan ikke sige så meget andet, end hvor kan jeg godt forstå du er ærgelig!

Jeg ville være tudefærdig hvis det skete for mig, jeg hader simpelthen at få ødelagt ting der betyder noget, uheld eller ej :(

Og jaaae altså, ting sker ved fester, men at hive fat i hinanden og vælte? Jeg ved snart ikke.. Jeg er nok mest hys over det fordi jeg selv bor i lejlighed, og ville hade at der kom den slags buldre-larm ned til min underbo.

I min verden kan man tumle så tosset man vil når der er plads og man fx er i byen. Men det er en anden snak.

 

Jeg har ingen løsning, vil bare dele din frustration, øv hvor er det bare surt :( det eneste der er for er vel at komme over det og videre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 20:29

Ja, jeg vil også pege på forsikringen. Hvis han har en indboforsikring, vil han sandsynligvis være dækket ind, så forsikringen kan erstatte det, der er ødelagt.

 

Indtil en vis alder er man dækket ind af sine forældres indboforsikring, mener jeg, også selvom man er flyttet hjemmefra, men det kan man finde ud af ved at høre forsikringsselskabet.

 

Der er nok mange, som glemmer den del af indboforsikringen, men det er en rigtigt god ide at undersøge i den her situation.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 21:50

Det er din egen forsikring som skal dække, men men men, da du selv har inviteret dine gæster, får du ingen dækning.

Prøv at læse din police igennem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gæstebudsskade
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 01:13

Det vil som udgangspunkt være din egen forsikring som skal dække, da man altid siger ting før ansvar - og Hanne har delvis ret, du har selv inviteret folk indenfor, men du har jo ikke ønsket/opfordret dem til at ødelægge dine ting...

 

De fleste forsikringsselskaber har en særlig selvrisiko ved gæstebudsskader, prøv at tjekke med dit selskab, eller læs dine vilkår igennem.

 

De fleste forsikringsselskaber dækker unge udeboende under 21 år på forældrenes forsikring, så længe den unge bor alene.

 

 


"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*


Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!



Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 02:02

Tja, fyren har jo hverken klasse, modenhed eller ansvarlighed. En ven næ egentligt ikke rigtigt vel?

 

Det er da ikke noget man blander forsikring ind i. Det er noget man sørger for bliver ekspederet til et møbelsnedkeri hurtigst muligt. Skal det gøres med stil, får man snedkeren til at komme og hente og bringe det beskadigede bord og får det lavet som en hastesag.

 

Det er tydeligvis ikke en gentleman men trailertrash du har haft på besøg...


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 19:10

Hvis nogen forsikring skal dække, skal det være hans ansvarsforsikring, da han er invitereet. Den er ofte indeholdt i en almindelig familieforsikring. Med hans opførsel, håber jeg han er under 21 - og så dækker hans forældres forsikring, selvom han er flyttet hjemmefra. Og selvfølgelig skal et antikt bord til en møbelsnedker. Og så mener jeg ærlig talt, at den slags hanekyllingeleg hører til udendørs eller i en idrætshal, ikke i møblerede stuer.


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 19:53

www.forsikringogpension.dk/ forsikring/familie-job/din-skyld/ sider/i-og-ved-dit-hjem.aspx

 

Her står noget mere konkret om det. Jeg vil mene, at han har handlet uagtsomt, og så er han ansvarlig. Dermed skal hans ansvarsforsikring (som er en del af indboforsikringen) dække. Eller hans forældres, hvis han er ung nok.

 

Enig med Jens, men måske kan udsigten til ikke selv at skulle dække (alle) udgifter få hvalpen til at gøre noget mere ved det.

 

Og så ville jeg nok overveje, om han stod på gæstelisten en anden gang, men det er så noget helt andet.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 22:32

Meget enig med Jens!!

Ka han ik selv lave det, må han betale sig fra det.

Når man skal skabe sig sån (hankøn eller ej) må man betale, bla. fordi man er en ven og ked af man har ødelagt andres ting.

Er han skide ligeglad, er han hverken ven eller ked af det.

 

 

Det er derfor man ska ha Ikea møbler

Kom straks til at tænkte på reklamen, med de der 2 drenger*ve, der vælter rundt.


 



Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live


0
0
Svar på denne tråd
 
 sært....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 22:55

Jeg er nok sær. Jeg ville ikke blive mopset over, at mine venner tumlede rundt på mine møbler. Men jeg ville forvente, at ødelægger-kammi straks stillede med et forslag til, hvordan skaden kunne blive gjort helt god igen - hvis det var muligt - eller tilbyde at erstatte. Hvorefter jeg straks ville sige, at det skulle han naturligvis ikke, det er den slags, der sker i kampens hede. Hvis der var mulighed for, at en forsikring dækkede, ville jeg dog gribe den.

 

Hvis ødelægger-kammi derimod ikke tilbød at holde mig skadesfri, ville jeg blive absolut mopset! Jeg ved ikke helt, om jeg ville forlange erstatning - det ville jeg jo ikke, hvis han havde tilbudt det, men jeg kunne godt finde på at blive så mopset, at jeg forlangte det, tror jeg. Eller i hvert fald skælde en hel del ud :-)

 

Omvendt ville jeg til enhver tid tilbyde erstatning eller reparation af ting, jeg ødelægger. Men jeg må også indrømme, at jeg nok ville se ret underlig ud i hovedet, hvis det blev taget imod. Og ja, jeg kan godt høre, at det lyder idiotisk, hvorfor tilbyde noget, jeg egentlig ikke forventer, at folk vil tage imod? Jeg tror bare, det handler om for mig, at når man har tilbudt at betale, så synes jeg, at man også udvist en passende mængde respekt for mig, mit hjem og mine ting, og det er egentlig bare det, jeg vil have.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 øv bøv
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 21:39

rigtig ærgeligt og skide øv din kammerat ikke får nosset sig sammen til at gøre noget.

Jeg synes det fair han gør noget når du har fortalt det bord faktisk betyder meget for dig... og nej du får ikke noget fra forsikringen her.

 

Men de andre ting er du selv en klovn at stille på et ødelagt bord og at du så har nogle katte som kravler rundt der er jo vitterligt ik hans skyld...

 

sæt din hest var blevet sømstukket, jamen så lader vi ikke være at gøre noget fordi vi ikke kan få fat i smeden.. hvis du forstår...

 

men øv bøv.. afsted med bordet og få det ordnet..

og så siger du til din kammerat som formentlig er flov og derfor ikke får gjort noget at han skylder en omgang og så i gode venner igen


Tina


Attlantiz Firfod

Zinfandel Firfod

Lykke´s Eminemt

Østrupgårds Mirage

Fairly´S Wonder-Worker - den smukkeste stjerne på himlem




0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 21:59

super nedern dit bord er gået i stykker - det skal have betale for bliver lavet ordentligt.

 

men du kan simpelthen ikke forlange han erstatter de ting som du og din kat har ødelagt. du vidste borde var i stykker ergo er det 100% din og ikke hans skyld.

der må du bare leve med at det var din egen dumhed at tingene gik i stykker, ligesom det var hans dumhed der var skyld i dit bord gik i stykker.
så måtte du stille det på gulvet eller pakke det væk i kasser indtil du havde dit bord igen, jeg ved hvordan det er at leve småt, og det kan sagtens lade sig gøre, selvom det ikke ser pænt ud hvis kasser står fremme, men det er nu engang nødvendigt engang imellem :)



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider