Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så tæt på mål :-)
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 16:44

Ja nu sidder jeg her igen -med eksamenslæsningen. Det er efterhånden ved at være fast kutyme, at når jeg læser til eksamen, er jeg pludselig ufattelig aktiv her på HN ;) Overspringshandlinger er nu engang min bedste ven i sådanne tider.

Det fik mig til at lave en google-søgning på HN, mit brugernavn og ordet "eksamen" og hold da op, hvor har jeg lavet mange "klage-indlæg", siden jeg startede på min bachelor i september 2008. Dengang syntes jeg studiet var noget så hårdt og eksamener noget så sværre, og jeg var meget i tvivl, om jeg havde taget det rette valg.

Nu sidder jeg så her så tæt på målet og læser disse tråde. Jeg er stadig ikke sikker på, om jeg har valgt den rette uddannelse, men jeg ved, jeg tog det rette valg, da jeg valgte at blive. Det har absolut ikke været en dans på roser, men karakterne har alligevel være pæne hele vejen igennem.

På onsdag skal jeg op i det, der forhåbentlig bliver min sidste mundtlige eksamen nogensinde (hvis man lige ser bort fra mit kommende specieale forsvar), og hvor jeg dog glæder mig til at få det overstået. Det er næsten mere det, jeg tænker på, end nervøsiteten for selve eksamen :-) Jeg har stort set altid klaret de mundtlige eksamener godt, men det ændre ikke på, at jeg hader dem. Jeg hader forberedelsen og følelsen af, at jeg måske ikke ved nok, og at det bliver en total fiasko. Den følelse sidder nemlig altid i mig, selv om det plejer at gå fint nok.

Denne gang er jeg endnu ikke nervøs, selv om det nok skal komme, for jeg har ikke fuldt særlig meget med i faget. Men forberedelserne går som planlagt (hvilket er noget nyt, jeg plejer altid er være flere dage bagud i forhold til den planlagte eksamenslæsning), og som sagt er glæden ved snart at have det overstået væsentlig større, end frygten for selve eksamen.

Nøj, hvor jeg glæder mig til onsdag efter eksamen :-)

Efter denne eksamen skal jeg bruge en måned på at skrive en hjemmeopgave på 15 sider, og så er det allersidste fag også afsluttet, og jeg mangler derefter kun specialet :-)

Jeg tror bestemt, specialet bliver en hård men spændende tid, så der er endnu lidt til mål, men for søren hvor er det skønt, at man nu kan se målstregen ude i horisonten :-D

Der er absolut ingen pointe med dette indlæg, ud over at jeg syntes, I skulle have en mere postivt update fra mig denne gang, og ikke det sædvanlige "det er såååå syyynd for mig, fordi jeg læser til eksamen" ;)

Hav en rigtig god søndag aften :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 16:48

Julie: Uhh ville ønske jeg var så langt! Men uanset hvad så pas på med den der "Det her bliver mit livs sidste eksamen" sådan sagde jeg også da jeg afsluttede min første uddannelse....Jeg blev klogere da jeg startede igen

Smile for no reason

- and give someone else a reason to smile!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 17:25

Det bliver med sikkerhed ikke min sidste mundtlige, men det bliver min sidste mundtlige på dette niveau (kandidat) :-)

Jeg skal allerede til mundtlige eksamener igen om under et år, men det er fordi jeg skal lære et nyt sprog, som jeg gerne vil have papirer på, så jeg måske senere kan bruges som oversætter.

Men det føles som den sidste, og det nyder jeg ;)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 17:32

Julie: Det forstår jeg godt Jeg glæder mig også til jeg er færdig til sommer, men så bliver man sikkert allgevel sådan bagefter "Åhh det var tider da jeg studerede" ALT den ferie man havde

Smile for no reason

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 17:43

Ja, jeg er også lidt skræmt over at være færdig, for selv om jeg synes, eksamenerne har været hårde, så er jeg vild med studielivet og det faktum, at jeg selv kan planlægge min hverdag til en vis grad. Så hvis jeg gerne vil ud og ride i skoven her om vinteren, gør jeg det om formiddagen hvor der er lyst, og så læser jeg bare lektier om aftenen. Det kan man jo ikke bare lige med et fuldstidsjob.

Nu bliver det så alligevel lidt anderledes for mig, eftersom jeg til september flytter til Istanbul, hvor jeg skal læse tyrkisk ca. 24 timer om ugen og ikke arbejde, så lidt studieliv, vil der stadig være over det ;) Selv om det bliver en noget anden type studie.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 18:17

Julie: Det lyder da enormt spændende! Hvor længe skal du bo der?

Smile for no reason

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 18:31

Det ved jeg ikke endnu. Men et sted mellem 1-3 år, tror jeg :-) Det er bl.a. pga. min kæreste er tyrkisk, jeg har valgt at flytte. Vi kunne godt gifte os og bo her, men det har vi ikke lyst til lige nu ;) Planen er da, at vi skal giftes på et tidspunkt, og så flytter vi til DK, når vi skal til at have børn. Men lige nu skal vi (eller jeg -han kender det jo) på eventyr i Istanbuls spændende historiske gader

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider