Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Brainstorm.. Hvem kan hjælpe??
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 10:39

Hej skønne H-ænder og glædelig 1 advent :)

Nu skal i bare høre.

Jeg rejste til Tanzania i sommeren 2012 og blev helt og aldeles overvældet og forelsket i det skønne land og ikke mindst befolkningen. Derfor startede jeg, ved min hjemkomst, en indsamling til fordel for skolerne i Nzega distriktet.

Jeg ved ikke hvad jeg havde forentet, men jeg havde nok forventet at folk ville spytte lidt i kassen, ihvertfald lidt mere end det indtil nu er blevet til.. kun små 1200kr.. hmm det rækker jo ikke lnagt.

Jeg har både været i den lokale avis og radio, har en facebook side og en blog.. Hvordan kan jeg ellers komme ud til folk? Har i nogle forslag??

Jeg har desuden skrevet til både Lions og Rotary, men uden held so far.. Kender i nogle gode steder jeg kan søge??

Jeg brænder virkeligt for dette projekt, så alle ideer vil blive modtaget med kyshånd

I kan se mere om projektet her:nzegaprojekt2013.wordpress.com/

Måske har i nogle ideer til forbedring af bloggen også??

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 10:59

Spændende!

Jeg har ikke lige nu ideer til, hvor du kan samle penge ind henne.

Men jeg har måske et lille forslag til din blog. Som jeg læser den lige nu, er den meget centreret omkring "jeg". Altså om dig og din oplevelse. Og man skal læse en del, før man finder ud af, hvad projektet går ud på. Mange læsere på nettet når aldrig så langt, før de har klikket på tilbage-knappen.

Så mit forslag er, at du arbejder på en bedre beskrivelse af dit projekt. Med projektet i centrum helt fra starten af. For egentlig er det jo meget konkret og til at forstå, at du vil købe bøger for alle pengene, og at de bøger faktisk kan gøre en forskel.

Kunne man evt. også bare donere bøger i stedet for penge?

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tag derned...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 12:34

... gør noget - i begyndelsen nok mest for egen regning (og måske med hjælp fra familie) og så vis andre hvad det kan blive til med noget arbejde.

Det er hvad andre gør med mindre velgørenhedsprojekter - og det tager mange år at oparbejde noget hvor andre faktisk kan se at det ER mere end bare "ihh jeg blev rørt og vil samle lidt ind og selv få god samvittighed" (ikke at jeg siger at dit er det - men der er MANGE der gribes af forbigående trang til at gøre noget - uden egentlig selv at lægge det store arbejde i det)

Jeg har en tidligere klassekammerat der har startet nogle projekter i Uganda - nogle af dem gik ikke godt - andre gør. Hun har f.eks. bygget et herberg for spedalske, et projekt hvor nogle polioramte mænd syr tæpper (som hun tager med hjem og sælger - ligesom de perlekæder hun også har sat et projekt i gang med) og fået skolesponsorer til over 40 børn. Hun mangler dog stadig madsponsorer til børnene.

Men hun har også arbejdet med sine projekter i over 20 år - og er kommet på fode med dem igen når der er gået noget galt. Rigtigt meget af det hun har lavet har været for egen regning - og for de smådonationer folk kommer med.

http://lisacare.dk/

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider