Hej.
Jeg vil gerne lige dele min lille historie..
Jeg købte en hestetrailer for et par måneder siden,ved en stor trailer forhandler.
Den var fra 2007, lidt i underkanten af normal prisen for en sådan trailer. Men fik afvide man måtte påregne udskiftning af sider på et tidspunkt. Ud over det havde den et lille hul i taget hvor den har været kørt på. Og en mindre flænge i rampen, plus rengøring.
Jeg spørger om der er andet jeg skal være obs. på, da jeg ikke har forstand på den slags. Det er der ikke.
For et par uger siden er jeg så til træning med min hest. Og kan se efter hun er sat af, at det ene hjul har tabt luft. Og efter jeg ugen før havde puttet luft i, vidste jeg den ikke gik.
Jeg kørte til mekaniker for at få det ordnet. Og mens jeg lige havde ham, fik jeg ham til at kigge på rampen, for det var som om den gabte lidt i den ene siden. Hvor efter han siger ja det kan jeg godt forstå hele rampen er jo ved at falde af.
Alle 3 metal stolper der holder rampen var knækket. Og han sagde at ud fra "såret" på metallet kunne han se det var gammelt. Og at det eneste der faktisk holdte rampen var den lille hydralik pumpe der hjælper med at hæve og sænke rampen.
Bum.. Havde aldrig tilgivet mig selv, hvis den var faldet af og hesten enden var faldet ud, eller rampen havde ramt en bagved kørende....
Så det jeg ville med dette var bare at sige at man altså ikke kan stole på en sælger, der ellers skulle vide alt om trailer... Så kør traileren til mekaniker i nærheden inden køb, hvis du ikke ved hvad du skal kigge efter...