Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Morgenmad.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 09:41

Ja, jeg vil gerne høre hvad I spiser til morgenmad, da jeg er begyndt virkelig at miste lysten til morgenmad, men jeg kan ikke fungere uden, så det dur jo ikke rigtig.

Jeg mangler inspiration.

Så hvad spiser du til morgenmad?

Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 09:49

Jeg er lige begyndt at spise Belsø chokolademusli enten med letmælk eller pære/banan youghurt - alt efter hvor sund jeg skal være ;) og det smager RIGTIG godt, samt at jeg virkelig føler at det mætter bedre end de andre morgenmadsprodukter jeg har prøvet (inkl havregryn).

Planen er at jeg skal tilbage til at spise havrefras i hverdagene og muslien i weekenden - men lige som dig har jeg svært ved at motivere mig selv til den sunde morgenmad

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

Morgenmad
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 09:53

Det er forskelligt, men som regel et af disse:

havregryn med minimælk

Ylette med en skive smuldret rugbrød og en smule rørsukker

Rugbrød med ost og et glas mælk

Kaffen snupper jeg når jeg kommer på job :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Som regel...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:07

... havregryn med minimælk.

Nemt, hurtigt og sundt.

Men måske ikke det mest spændende.

I weekenden kan jeg godt finde på at lave en omelet eller noget andet lidt større - men i hverdagene skal det bare gå hurtigt og mætte

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:16

Knækbrød med hytteost

Havregryn med chokolademusli(istedet for sukker)

Æg(blødkogt, hårdkogt, spejlæg, scrambled) på (hjemmebagt) grovbolle

Havregrød med sukker.

Det er hvad jeg oftest spiser til morgenmad.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:29

knækbrød med ost, havregrød, müsli med yoghurt, frugt (æble og banan i små stykker) og med yoghurt, havregryn eller müsli med mælk - også alt efter hvor sund jeg lige føler for at være ;) ofte planlægger jeg min morgenmad inden jeg går i seng, så jeg "ved" hvad jeg skal gøre/lave til mig selv, og derfor ikke falder i den meget usunde chokopops-fælde :)

0
0
Svar på denne tråd

Aaaaltid....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:57

Havregryn med minimælk og rosiner. Det mætter godt og længe. Hvis jeg spiser youghurt, er jeg sulten igen efter en time. Grovbolle med ost og blødkogt æg er lækkert, når man får taget sig sammen til at lave noget andet, f.eks. i weekenden.

Men hvis du har svært ved at spise om morgenen, så er det måske ikke lige havregryn... Hvad med en banan og et æble? Det kan spises lidt undervejs, så er det bare, om det kan holde dig mæt til frokost. Ville ikke virke for mig, men kender da andre, der kan.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmebag
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:59

Hjemmebagte boller med forskellige oste ;D Så mister man virkelig ikke lysten til morgenmad. Andre gange er det røræg eller i de fattigste stunder: havregryn.

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 11:11

Skyr eller græsk yoghurt med mandler og frugtmos/frisk frugt. Det mætter mindst 4 timer.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 11:29

Det variere rigtig meget.

i øjeblikket - fordi jeg ikke er startet job endnu og derfor ikke laver noget har jeg masser af tid, men kunne måske godt nå det ellers også.

banan

smør

rugbrød

toastbrød

engang imellem pålægschokolade

smoothie, juice, mælk el kakao.

et andet stykke frugt eller en avokado

det er ca det jeg spiser i øjeblikket.

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

lækker lækker
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 13:58

Uhhhmm morgenmad er mit yndlingsmåltid.

Jeg er IKKE morgenmenneske så det må ikke tage lang tid. Den friske frugt erstattes af frosne bær eller smoothieposer (tøes op i køleskabet natten over eller lidt til), som jeg spiser sammen med skyr eller cheasyvanillie og lidt udblødte mandler (mandler der bor i et glas vand i køleskabet, mindst natten over - de smager fantastisk og gør det nemmere for kroppen at optage alle deres gode egenskaber) og evt. lidt müsly hvis jeg er rigtig sulten.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Tak ! :)
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 14:04

Sikke da et skønt opslag :D

Jeg er nemlig selv kørt ret surt i min havregryn med mælk :/ . Men nu har jeg da lige fået nogle nye ideer :) .

Mvh. Trine

Ingeborg Firfod & Trine Lauritzen !

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 14:30

Jeg er desværre heller ikke morgenmadsmenneske, hvertfald ikke i hverdagene. Men jeg spiser oftest:

Havregryn m. skummetmælk og nødder/rosiner, el. et æble skåret i stykker.

eller

To stk. rugbrød med kyllinge pålæg.

Ellers laver jeg nogengange en rigtig nem og lækker omelet, med 2 æg og 2 spsk. hytteost. Det skal bare piskes sammen, også på panden i 5-7 min. Så lækkert.. Også står den bare og laver sig selv mensj eg går og gør mig færdig om morgenen :-)

0
0
Svar på denne tråd

wwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 14:49

Havregryn med rismælk og UDEN sukker tak.

Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

Sulten?

www.halv-gris.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskriff
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 15:50

Jeg spiser efter paleo principper - dvs. ingen korn eller mælk, så til morgenmad spiser jeg æg og kød eller grøntsags-/kødrester fra dagen før i mikroen. Og selvfølgelg en maaaasse vand :) Skal det gå stærkt, er det en proteinshake på vand eller mandelmælk. jeg spiser rigtig meget men kan nemt køre i 6-7 timer med denne start :)

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 16:04

Spiser ikke morgenmad. I know dårlig vane jeg er kommet ind i, men jeg er bare slet ikke sulten når jeg står op. Så jeg spiser først omkring kl. 9 tiden (møder kl. 8 og står op kl. 7) Der spiser jeg som regl en banan. Så spiser jeg først igen til frokost kl. 12 :)

Så jeg vil anbefale dig at spise frugt om morgen :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 16:22

Cornflakes

Baguette el. andet brød med forskelligt pålæg

Rugbrød med leverpostej, ligger godt i maven og giver energi

Havregrød med foskelligt frugt eller kanel

Tykmælk med forskelligt frugt skåret i tern med en skvat vanilje (smager som abemad bare sundere)

Tykmælk med banan stykker, et kæmpe hit hos mig

Knækbrød

Smoothies

Frugt skåret i tern

Musli med mælk eller yougurt eller tykmælk

Tykmælk med små rugbrødsstykker med en lille smule sukker (mums, burde jeg vist lave igen :-D )

Ristet rugbrød med forskelligt pålæg

Øllebrød

Hirsegrød (smager fantastisk)

*Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*

R.I.P Dear Tana C. <3

Termin D. 10/3-13 til en pige <3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 16:40

Hvad jeg spiser pt:

Skyr med muesli på (der er en anelse tørret frugt i, som jeg piller fra, hader det! Så det er basicly korn og nødder. Bare for at give det noget knas).

Desværre er jeg begyndt at putte mere og mere müsli på hele tiden, fordi jeg er ved at køre godt sur i skyr! Det smager ikke dårligt, det er bare meget.. bastant. Jeg har levet af det til morgenmad siden september, og jeg er mæt langt op af dagen, så det virker helt fantastisk! Og man kan nøjes med en lille portion fordi det mætter så meget.

Desværre er jeg nu så langsom til at spise det, at jeg begynder at tænke i andre baner. Jeg kan simpelthen ikke køre det så hurtigt ned som jeg kunne i starten.

Jeg er absolut ikke morgenmenneske, og kan derfor ikke stå med alt muligt æg/omelet/ting der skal laves. Nægter at stå tidligere op for at lave mad, jeg er ultimativt B-menneske :P

Så nu overvejer jeg at skifte over til Cheesy vanillie yoghurt. Jeg ved dog ikke om det mætter lige så meget som skyr? Normalt er jeg nemlig sulten efter én time når jeg har fået yoghurt!

Jeg har smagt det der Belsøe's chokolade müsli (åd det da jeg læste til eksamen i anatomi), og det smager HIMMELSK!!! Hold op jeg kunne springe op af sengen hver morgen, hvis jeg skulle spise det!

MEN. Så så jeg på kalorie-indholdet pr. 100 gram, og har ikke rørt det siden.

Kan dog se at nogen her i tråden spiser det. Hvad spiser i det sammen med? Det skal jo helst være sådan at chokolade müslien kun skal være en lille smule, så jeg ikke ender ud som et stort monster om en måneds tid :P

Efter at have læst tråden overvejer jeg nu knækbrød med ost, mmh! Hvor mange skiver knækbrød spiser i, og er det forholdsvist billigt? Kan man spise det uden smør (for at spare kalorier), eller bliver det så for tørt? Er man mæt til frokost?

Rigtig god tråd :)

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 16:49

Allerhelst vil jeg helst have aftensmad om morgenen :-P Men det er lidt omstændigt, ihvertfald i hverdagene.

Når jeg spiser på arbejdet hvor man kan få nærmest alt spiser jeg følgende:

Müsli med Cheasy Vanilje

Hårdkogt æg

Ca. et halvt æble i tern

Majsbrød med kylling og ost

Min favorit hjemme (udover aftensmad) er knækbrød med ost eller pålægschokolade, røræg og banan.

Har jeg meget travlt bliver det bare rugbrød med ost og kylling og banan.

Hilsen Rikke

RIP Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 17:54

Jeg spiser havregrød lavet af 1 dl havregryn også ellers vand. Det holder mig mæt til frokost. Plejer at komme en anelse sukker + skummetmælk på.

Det tager max 5 min at lave når vandet lige koges i elkedel først.

0
0
Svar på denne tråd

morgenmad
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 18:06

en stor kop kaffe med mælk :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 18:16

Jeg spiser all bran plus med minimælk :-)

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 18:30

- Rugbrød med tomat som "pålæg" (synes det smager vildt lækkert )

- Skyr med havregryn og en lille smule vanillesukker/pulver for smag.

- Hytteost som supplement

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

morgenmad
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 18:31

Jeg spiser 3 skiver grov knækbrød kl 6.45. 1 med kyllingesalami, 1 med ost og 1 med pålægschokolade. Der er et skrabet lag smør under det hele, ellers bliver det for tørt. Dertil får jeg en kop the med mælk.

Til min kaffepause kl 10.00 på arbejde får jeg en lille portion yoghurt(Savanne økologisk mango/passion fra Thiese) med muesli fra Coop og så en stor kop kaffe med mælk.

Vi får ofte kogte kartofler og i weekenden laver jeg tit brasede kartofler og spejlæg til morgenmad af overskudskartoflerne fra aftensmaden dagen før. Mmmmmmm det smager godt, men det tager for lang tid at lave, til at jeg gider/har tid i hverdagen. Ellers kunne jeg sagtens spise det hver morgen istedet for knækbrød

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Morgenmad
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 19:15

Sophie: Et lille fif til skyr (jeg spiser det selv til mellemmmåltid af og til): lidt flydende honning på inden müslien. Det er lidt dyrt, men sådan en flaske holder forever - nærmest :-)

Jeg spiser som regel havregryn lavet af 1,5 dc havregryn, 1 dc skummetmælk, 1,5 dc vand og 1 revet æble krydret med kanel og sødet med sødemiddel. Yummi for my tommy :-D

Ellers spiser jeg bare rå havregryn med skummet. Lækkert også.

- Malle :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 20:49

Malle: uhh honning, det lyder ikke helt skidt! Ja hvis man kun bruger den til sin skyr, holder sådan en sikkert længe :) det må jeg prøve!

Jer der laver havregrød; jeg har hørt at man kan lave det i mikroovnen super hurtigt, giver det et godt resultat?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 23:45

Ja honning i skyr er mums! :D jeg kan også stærkt anbefale ahornsirup eller blåbærsirup ovenpå. Man kan også spise det med Allbran i stedet for musli. Uha, bliver helt fristet til at være min dejlige Paleo-kost utro. :D

Havregrød smager godt nok i mikro, men det kan godt blive lidt tapetklister-agtigt. :) Det syntes jeg selv er godt, men der er jo mange som foretrækker det lidt mere flydende..:)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 00:01

jeg har aldrig smagt skyr (hvor kan det købes?)- men har hørt det skulle være hen af græsk youghurt - og der køber jeg bare lys sirup til i stedet for honning! syntes det smager bedre og det er meget billigere! :)

vil ikke anbefale hverken tyndt youghurt, eller knækbrød hvis der går mere end en-to timer inden i kan spise igen. det mætter ihvertfald ikke mig overhovedet! blyver bare fyldt op og mister lysten til det. men er lyn hurtigt sulten igen og ville ikke kunne yde hverken fysisk eller psykisk.

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 07:24

Jeg plejer også at bruge en lille smule ahornsirup eller en klat marmelade sammen med skyr. Honning kan jeg ikke lide ;)

Der kan også købes skyr med skovbær smag, men den er fyldt med kalorier.

0
0
Svar på denne tråd

Æg og bacon
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 07:44

Hejsa..

Her står den på æg(2 stk) og bacon(2-3 skiver), lidt ketchup og et stort glas vand. Jeg har fundet ud af jeg fungere bedst hvis jeg starter dagen på den måde og jeg når ikke at blive sulten inden frokost.

Jeg undgår så vidt muligt at spise brød af nogen former, vil dog sige jeg elsker smagen af brød..

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

morgenmad
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 08:56

Jeg spisr som regel et stk rugbrød til morgen..

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

Morgenmad
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 10:03

Jeg spiser alt muligt og har ingen regler om hvad der kan spises til morgenmad/frokost/aftensmad

Men ofte spiser jeg:

Rugbrød

Boller/franskbrød

Æg (blødkogt, omelet eller røræg med brød til)

Havregrød med æble, kanel og sukker

Havregryn, Cornflakes eller Coco Pops med mælk og evt sukker

Jeg er altid mega sulten om morgenen så jeg spiser morgenmad før jeg gør noget som helst andet

Mvh Rikke

"Synes godt om" Hedelandsridtet på facebook

www.facebook.com/Hedelandsridtet

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 11:58

Pirat: skyr kan købes alle steder næsten, har set det i Netto, Føtex og Kvickly :) det smager fint nok men kan godt være svært at få ned nogle gange, da det er utrolig tykt, man skal helst have noget andet med til, fx müsli eller honning.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 12:32

Sophie (whisper) - det var mig der skrev belsø's chokolademúsli ;) Jeg købte en almindelige frugtmúsli til at blande den op med - fordi jeg regnede med at den så ville blive lidt sundere. Da jeg kiggede på kalorieindholdet på bagsiden, var der bare så lidt forskel (mener det var 30 kalorier pr 100 gram), at jeg ikke synes at det var det værd. Jeg kan nemlig ikke rigtig lide de store stykker tørret frugt og nødder men jeg har lidt overvejet at prøve at blande det med enten havregryn eller havrefras (da det er de andre produkter jeg har stående) - og ellers er det som sagt rigtig lækkert i en lavprocent pære/banan youghurt

Men altså jeg spiser til tider også havregrød, rugbrød eller pandekager til morgenmad - synes bare muslien har lokket rigtig meget på det sidste, da den næsten lige har været på tilbud :)

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 18:02

Enten tager jeg en drikke youghurt el. spiser ca 2.dl youghurt, helst med noget müsli af en art :)

Så plejer jeg at være mæt i ca 3-4 timer :)

I weekenderne eller på fridage spiser jeg hvad der lige falder mig ind, men aldrig ting som rester fra aftensmad osv :)

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider