Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fremvisning af hest, vil man sælge ell??
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 19:25

Har set på nogle heste det seneste stykke tid og der er altså noget jeg er løbet ind i 3-4 gange efterhånden, som undrer mig.

3 gange har jeg set på ungheste på 3-4 år, med springafstamning som jeg skal bruge til ja... springning Her opstår der så nogle mærkelige situationer, når jeg spørger om jeg kan se dem blive løssprunget. Det kan jeg ikke og sælgerne (private) har et væld af forklaringer.

Jeg vil jo gerne se, det jeg køber og skal bruge den til..

Jeg forlanger ikke 150 i højden, men nogle små spring, som passer til hesten, det er jo kun for at se teknikken, hvordan psyken er osv.

Er det mig der forventer for meget af de private sælgere eller?? Bliver en smule frustereret over at køre rundt og så kan det virke som om at sælger mener at hvis hestens afstamning er super, så burde det være nok

Har i været udsat for noget lignende? Har i altid kunne vurdere hesten som i ønskede, fx gang, sind, evner osv?

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 20:35

nej,jeg syndes ikke du forlanger for meget.

og selv om der er spring afstamming,er det jo stadig ikke sikkert.alle afkom springer lige godt.

jeg viser gerne mine frem i løsspringning,men som sælger vil jeg sigde,det kan godt være svært at finde et passende sted eller ridehus at vise frem i, især på denne årstid.og det er ikke alle køber der lige har forståelse for det.

stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 22:46

Der har været ridehus alle steder, så det kan ikke være det..

Men måske er det fordi hesten ikke har så meget erfaring med løsspring..

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 23:22

´Selvom hestene ikke har erfaring, så skal de jo over et spring på et eller andet tidspunkt, og har du et ok øje, så ville du os kunne se om den har potentiale for spring, første gang den springer løsspringning. så vil nok nærmere tro at sælger enten skjuler noget eller ikke tror nok på sin hest.

Jeg ville ihvertfald ikk købe en hest til springning, hvis ikke jeg havde set den springe som minimum i løsspringning

*Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*

R.I.P Dear Tana C. <3

Termin D. 10/3-13 til en pige <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 23:37

Spørg da når du ringer og aftaler fremvisning, om det er muligt at se hesten løsspringe!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2012 10:10

Jegville aftale i telefonen før jeg kom, hvad jeg ønskede at se,når jeg kom ud til stalden.

vil du se hesten tages ind fra fold ? For nogle er det vigtigt, for andre ligegyldigt.

vil du se den uden bandager/gamacher på benene ?

vil du se den løs og/eller i løsspring ? Osv.

Bare aftal de ting som betyder noget for dig. Og kan sælger ikke tilbyde at vise dig løsspringning, ja så kan du jo bare sige tak for snakken, og ringe til den næste sælger.

jeg har lige været med en veninde ude og kigge på en dressur unghest. Her havde sælger i telefonen fortalt, at pga hun selv havde brækket benet, ja så var det en fremmed hun skulle have til at ride hesten. At hesten ikke var nået at blive klippet, så fremstod med lang pels og man. Og at den ville blive fremvist på deres egen lille udendørsbane, og hvis min vende så var interesseret, så ville hun gerne ved næste fremvisning få den kørt i ridehal.

så er begge parter med på hvad man skal se, og hvordan.

så snak med sælger i telefonen, og aftal rammerne for fremvisning, før du står derude og bliver skuffet.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2012 10:55

Som andre siger, er du nød til at aftale det inden du tager ud og kigger.

Bare fordi der er ridehal på stedet, betyder det ikke at det er muligt at løsspringe, på flere rideskoler skal man have tilladelse til at bruge springmateriale.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  17-11-2012 11:33

syntes ikke du forlanger meget.

men som flere skriver - lav aftale hjemmefra. så ved sælger også hvad du forventer at se som køber.

at der er ridehus er ikke garanti for at du kan se hesten løsspringe, medmindre du er ude private steder.

- jeg har haft mine heste stående på rideskoler/ridecentre, og der skal det aftales at f.eks Lørdag fra 9-12 løsspringer vi med heste i ridehuset.

nu har jeg været vant til det og syntes det giver sig selv at man ikke bare kan stille spring op og slippe hesten hvor og når som helst :)
^ også derfor er det smart at sige du ønsker at se hesten løsspringe når du laver aftalen

held og lykke med at finde en dejlig hest.

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  17-11-2012 22:00

Det har i ret i, det vil jeg huske på :)

Jeg faktisk også aftalt med den ene at jeg skulle se hans hest løsspringe, men vi aftalte at jeg bare skulle se den blive redet først, da den aldrig havde været løssprunget og hvis jeg stadig var interesseret aftalte vi at jeg skulle komme igen. Da jeg så var der og sagde at jeg var interesseret, og dermed gerne ville se den løsspringe, ville han vide om jeg skulle ud og se på andre, da han ikke ville til at stille så meget på benene, hvis jeg alligevel måske endte med at købe en anden. Det kan jeg jo ikke love, så nu venter jeg og ser om han ringer tilbage med en tid, jeg kan se den løsspringe. Han skulle først have booket hallen osv.

Forstår godt at det er irriterende hvis køberne er useriøse, men jeg vil jo heller ikke springe på den første og den bedste hest jeg ser - jeg vil gerne se nogle forskellige, og hvis den rette pludselig viser sig så slår jeg til! Uanset om det er nr 1 eller 10 jeg har set :)

Lige et ekstra spørgsmål: Har i set på mange heste før i købte jeres?

Da jeg fik min pony havde min far vist valgt den til mig, men da jeg fik min sidste hest, skulle jeg egentlig have haft en anden, men fik øje på hende på marken og vidste bare det skulle være hende

0
0
Svar på denne tråd

Tjoooo.....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2012 00:27

Min gamle ridehest tog det lidt over 1/2 år og ca 30 heste at finde. Og da jeg så ham vidste jeg med det samme, at var han ok i eksteriør og temp, så måtte jeg bare eje ham.

mit første føl var en af de første jeg så på, så var jeg solgt.

min næste plag tog det vel en 10 plage, før jeg så ham jeg bare måtte have.

og min ind til videre sidste plag gik det rimeligt hurtig med, vel nr 5-6 jeg så på.

jeg tager ud og kigger på de interessante emner, som min hjerne og økonomi siger mig er interessante, og så tager jeg den som hjertet falder for af dem.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider