Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Død ræv i stalden
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:07

Som overskriften lyder, så fandt jeg en død ræv i stalden her til morgen. Den må være søgt ind for natten - måske for at finde sig et sted at dø. Den så meget usogineret ud, var ganske tynd og havde afføring siddende bagved i indtørrede klumper. Halen var helt tynd og hårene helt slidte. Generelt var pelsen filtret og mat.

Skal jeg anmelde fundet af den døde ræv nogensteder? Jeg tænker mere, at der jo har været udbrud af ræveskab i nordsjælland her i 2012, så jeg tænker derfor, at selvom jeg bor i sønderjylland, så kan smitten måske have bredt sig. Eller en eller anden slags sygdom?

Den havde ingen skudsår eller lignende.

Nogen med en idé om, om jeg bør kontakte en eller anden forening?

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

begrav den
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:21

jeg tror bare du skal begrave den.

www.naturstyrelsen.dk/ Naturoplevelser/Jagt/Skadet/ Raeveskab/

Men ævs for en forskrækkelse at finde den, men nu har den da fred.

Rytter af konetypen

0
0
Svar på denne tråd

død ræv i stalden
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:23

da jeg fandt en ræv over i halmladen tidligere i år, helt afkraftet, tynd, og meget meget dårlig, ringede jeg til

jægeren der kom og skød den.

han sagde at jeg skulle brænde den, og ikke grave den ned, da andre ræve så ville komme og evt. grave den op, for at få mad.

så mit forslag er at du brænder den.

og vi meldte det ikke nogen steder.

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

Jazz

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

død ræv
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:45

Sikke en trist plevelse at finde sådan en, og jeg forstår godt du bekymrer dig om det om den evt har nogle sygdomme som kan smitte osv.

Kan du ikke ringe til nærmeste skovfoged og høre ham om man skal melde det nogen steder ?

Jeg ville da gøre det for en sikkerheds skyld, det koster jo ikke noget at spørge..

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

Døde ræve
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 08:53

Da jeg arbejde i Schweiz, slog deres fine jagthund en ræv ihjel til mig. Den havde været i færd med at bygge rede eller lignende oppe i halmballerne - den havde stadig en tot halm i munden, da Quantus viste mig sin fangst!

Nu var det jo ikke i Danmark, men vi skulle altså pakke den her døde ræv ind i en sæk (til Quantus' store ærgelse) og så skulle den hentes af deres Daka.

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

pas på skab
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 09:03

du skal være opmærksom på skab, ræve har skab og specielt hvis de er syge.

kontakt din dyrlæge og forhør dig om hvordan du skal forholde dig

jette

undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd

Ræv....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 09:52

Hej

Vlr lige opmærksom på at der er blevet fundet ræve med hvalpesyge i dit område: www.tvsyd.dk/artikel/173319:Raev- med-hvalpesyge-fundet-i-Sydjylland

Hvalpesyge er det samme som hundesyge, så hvis du har hund, så sørg lige for at få tjekket vaccinationen.

:-)

Med venlig hilsen

Cecilie

Nu også som ejer af langbenet hingstebandit

0
0
Svar på denne tråd

Ræve der søger..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 09:54

mod mennesker, er syge og derfor syntes jeg du skal kontakte en dyrlæge.. Især hvis du har hund.. De er jo nært beslægtede og derfor smitter sygdomme meget let mellem dem..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Bemærkning...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 09:59

Lige en lille bemærkning, jeg mener jeg har læst et sted at de meget gerne modtager de dyr man finder (ræve, mink osv.) til undersøgelse ved DTU for at stille en diagnose... Måske din dyrlæge kan hjælpe dig videre med det.

Med venlig hilsen

Cecilie

Nu også som ejer af langbenet hingstebandit

0
0
Svar på denne tråd

Ræveskab
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 10:21

Ræveskab er meget smitsomt, men det smitter ifølge min dyrlæge, som jeg kontaktee i Juli, da vi havde en ræv med skab der hvor jeg står opstaldet, det smitter kun til hunde og andre ræve.

Jeg valgte så at give min hund en forebyggende kur imod ræveskab, da min dyrlæge det smitter hvis de har været det sameme sted...

Vi ringede til Dyrenes Besyttelse, som endnu engang viste sig totalt ligegyldige.....

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

falck--
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 10:40

Jeg har oplevet det helt samme, blot at ræven stadg var i live, da jeg fandt den i stalden. Jeg ringede til Falck, der så ville komme ud til den. Den døde før de nåede at komme.

Så jeg ringede til dem igen, hvor jeg fik besked på at ligge den udenfor stalden i en sort sæk, så ville de hente den i løbet af natten. Den måtte nemlig ikke bare smides ud eller begraves.

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville da
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 12:03

kontakte Falck....

Og så sidder jeg altså sådan her over det forslag med at brænde den....det må sku da være en yderst ubehagelige affære at begi sig ud i....

Tænker også lidt i at fyre op under sådan en ged i f.eks en almindelig rækkehushave

ajjj - det kan altså ikke være løsningen....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 12:06

Jeg fandt en død ræv i noget buskads bag vores grund - den havde lidt sår på bagparten.

Ringede til Falck som ville sørge for den blev hentet.

Sørme om de ikke kom efter en times tid og bankede på, hvorefter jeg viste Falk manden hvor den lå, og han tog den så med.

Mvh

Janni

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider