Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At bagtale
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 14:29

Hej.

Så jeg fik lige en lille løftet finger fra en anden kollega om at jeg bagtaler.

.....øv.....prøver virkelig ikke være sådan og er ikke sådan normalt.

Men hvornår bagtaler man og hvornår gør man ikke?

Altså....vi sidder 2 på kontoret og når vi snakker om andre, som man jo gør alle steder vel, så er det jo for at få luft og høre den andens mening.

Men er det så at bagtale??

......øv.....nå, men jeg har besluttet IKKE at tale om nogen igen overhovedet og holde mig laaangt væk fra andre "bagtalere".

0
0
Svar på denne tråd

bagtale
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 14:35

Jeg prøver virkeligt at huske, at når jeg peger på andre peger der altså tre fingre tilbage på mig selv.

Det er svært ikke at falde ned i bagtale renden, men jeg gør ligesom dig.. hold sig væk fra det, det bidrager KUN til den dårlige stemning.

Rytter af konetypen

0
0
Svar på denne tråd

Bagtaleri
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 14:41

"Altså....vi sidder 2 på kontoret og når vi snakker om andre, som man jo gør alle steder vel, så er det jo for at få luft og høre den andens mening.

Men er det så at bagtale??"

Ja det er ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

I bund og grund
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 15:00

er der vel tale om bagtaleri når man taler om andre, når de ikke er til stede? Og det er vel uanset om det er positivt eller negativt?

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Definitionen er mere snæver end som så
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 15:20

Hermed definitionen iflg. ordnet.dk:

"at omtale nogen på en ondskabsfuld, nedsættende og evt. usandfærdig måde bag dennes ryg"

Det er også det, jeg altid har forstået ved at bagtale. Ellers ville man jo hele tiden bagtale andre - også, når man taler om andre personer i en neutral eller positiv ånd.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Enig......
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 15:37

Med Hanne 17 Man kan sagtens tale om andre mennesker uden at bagtale. Det sker hver dag alle vegne.

At bagtale derimod, er at tale nedsættende om andre mennesker og det er grimt.

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Ledig boks udlejes mellem Roskilde og Viby Sj. 1300,- mdl.

www.heste-nettet.dk/markedsplads ...

0
0
Svar på denne tråd

Bagtale
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 15:38

En eller anden klog har engang sagt "Du bør ikke sige noget OM en person som du ikke kan sige TIL personen".

Det er ikke pænt at bagtale, og som du ser giver det anledning til løftede pegefingre.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 16:04

Jeg vil også mene det kun er at bagtale, når det er negativt.

Derudover, så kan jeg dog godt forstå det kan være svært nogle gange.

Hvis man fx går med en gruppe på arbejdsplads/studie/skole/whatever, og de så begynder at tale lidt skidt om en anden. Det rigtige er selvfølgelig ikke at sige et pip, men jeg kan altså godt forstå at nogle bliver "revet med ind" i samtalen, fordi man gerne vil deltage, eller hvad man kan sige.

Men du har nok ret i, at du har bedst af at undgå det. Evt. skift emne næste gang din kollega begynder at tale grimt om andre.

0
0
Svar på denne tråd

man må stå ved det man mener
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 17:52

jeg sørger for at det jeg siger om folk siger jeg til folk...

så hvis jeg har lyst til at sige noget "grimt" om folk for eks. fordi jeg er sur så siger jeg det til dem selv og der ud over kan jeg jo så sige det til hvem jeg vil... ikke at det sker særlig tit men så kan jeg med god samvittighed lufte min mening og ikke være nervøs for at mine ord bliver drejede osv gennem andre.

Alle bliver trætte af andre, sure på hinanden mv. og det skal jo ud, men så skal man sige det til den der gør en sur først og så kan man så slikke sårene så at sige med andre fæller bagefter ;-)

venlig hilsen signe
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 18:06

Ej man bagtaler da ikke andre bare fordi de ikke er til stede, positivt eller negativt!!? Så bagtaler jeg godt nok rigtig meget i hvert fald ;)

Jeg følger samme defination som Hanne fint sætter ind.
Ellers så har jeg altid rettet mig efter den tanke, at det jeg ikke kan sige face to face om hovedpersonen TIL hovedpersonen, det siger jeg ikke til andre ;) Meeen generelt er jeg ret positiv skulle jeg da mene..

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Fotografering tilbydes, kontakt: bonniejensen0@gmail.com

Kig forbi min blog: www.bonniejensen.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ondskabsfuldheder
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 18:44

skal man holde sig fra og man skal slet ikke videregive dem.

Men aldrig at tale om andre, det tror jeg ikke der er nogle der kan se sig fri for, heller ikke negativ tale (alt kan jo fortolkes, hvd du mener som en undren eller en ligegyldighed kan jo opfattes negativt)... Ondskabsfuldt er overflødigt.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 20:54

for jeres meninger.

Det er en stor hjælp

Og set i bakspejlet så har jeg bagtalt på en ikke neutral måde, og det skal jeg bare holde op med og fremadrettet tale med personen selv hvis der dukker noget op.

.....og man kan tilsynladende hurtigt ramle ind i en kollega som "samler soldater" og det skal jeg gå laangt udenom

Tak fordi der blev holdt en sober tone

0
0
Svar på denne tråd

Du er sgu sej
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 18:26

Jeg synes, du er det SEJESTE, fordi du indrømmer du kan have gjort noget forkert. RESPEKT for det (Y) (Y) (Y)

0
0
Svar på denne tråd

eyuiopå
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 18:56

alle bagtaler jo på et eller andet plan men derfor behøver det ikke at være noget dårligt noget det kan jo også være ros om en anden :)

http://www.bombur.dk/

50" plasma fladskærmstv sælges brugt meget lidt, nypris 7995 kr nu 3000 kr skriv PB befinder sig nær viborg

0
0
Svar på denne tråd

Støddæmper..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 19:22

Jeg taler også nogle gange om andre, når de ikke er til stede, det kan være hvis jeg har haft en dårlig oplevelse med vedkommende, og gerne vil have en andens mening. Dem jeg i dette tilfælde henvender mig til, er folk jeg stoler på. Jeg gør det ikke for at skabe grim stemning, men fordi jeg reflektere meget over hvad der sker omkring mig. Er jeg alene, er det nemt at ryge ind i en: Han/hun er også bare en tosse etc. Men ved at inddrage en anden for jeg often en anden synsvinkel på, og det hjælper mig til at forstå det skete, og kan lige så meget se mine egne fejl. Det er min måde at tackle hverdagen på. Det giver mig også ro på, for i stedet for at "gå i kødet" på vedkommende på en måde som ikke er konstruktiv, for jeg luft/bliver hørt, og kan derefter konfrontere vedkommende selv, og få en fornuftig og konstruktiv måde og det bliver en win-win. Det har virket fint indtil videre. Så nej, jeg mener ikke, at det er at bagtale én fordi du nævner en uheldig episode, du har haft med en anden, med henblik på at løse det.

På et tidspunkt havde jeg en samarbejdspartner, og havde nogle heftige sammenstød med vedkommende, og vendte det med en rigtig god veninde, som også kender ham. Vi nåede ikke til en løsning, da hun havde samme problem, men jeg følte, der var én der forstod mig. Så prøvede jeg at løse det til næste gang vi mødtes. Desværre måtte jeg til sidst se i øjnene, at vi bare ikke passede sammen, så jeg valgte samarbejdet fra. Havde jeg ikke talt med en veninde, så var jeg blevet deprimeret, og havde "ædt" den som om det kun var mig, der var noget galt med.

/Heidi

creator of http://www.quityourfat.com

- Make new choices today

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt egentlig
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 23:33

hvordan man fornemmer at nogle mennesker ikke vil en det godt.

Mvh Janni

Her er så stille nu...

0
0
Svar på denne tråd

psykisk arbejdsmiljø
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 07:18

ja det psykiske arbejdsmiljø hænger sammen med sladder, bagtaleri eller hvad vi skal kalde det.

har lige været på kursus som AMR (arbejdsmiljørepræsentant) og her vidste statistikker at mænd faktisk er de værste mobbere- det kom bag på mig, jeg ville have svoret kvinder var værst.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider