Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det bedste konfekt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 15:20

Hej HN :-)

 

Da jeg i år skal stå for at lave konfekten til julen, søger jeg inspiration til hvad jeg kan lave. Derfor: Hvad er dit bedste konfekt? Hvad er det bedste konfekt du har smagt?

 

Det gør ikke noget det er lidt avanceret. Jeg er vant til at lave søde sager, og elsker udfordringer :-)

 

Kom frisk!


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Nu også som ejer af langbenet hingstebandit

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 15:44

Vi plejer at rulle nogle marcipankugler og dyppe dem i smeltet chokolade for derefter at sætte en chokoladeknap/mandel/anden nød/tørret frugt osv. på toppen og trykke dem lidt ned :) Ikke svært at lave overhovedet, men det er virkelig favoritten i huset!



0
0
Svar på denne tråd
 
 fudge........
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 16:39

det aller bedste er fudge (du kan finde opskrifter ved at google) derefter kommer havregrynskugler, så er der nugat drømme overdrukket med chokolade, og marcipan og nugat ruller osv. osv.

 

kors hvor bliver jeg julekonfekt sulten

 

jette


undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

 

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 16:40

Det er ikke særligt avanceret, men min favorit er:
Dadler med marcipan og evt nougat

 

Og marcipan og nougat i lag

Marcipan med en hasselnød

 

Ikke avanceret men jeg kan godt li' smagen af marcipan (Minimum rå marcipan. Der er mindst sukker i)


VH Pernille

 

 

Købes: Bladet Min hest. Uanset stand..

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)


I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!


Livet er fo ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konfekt !
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 16:40

 

Jeg står altid for konfekteten, så jeg har efterhånden nogle faviritter. De her to er ret simple at lave. :-)

 

Daimtrøffel

www.arla.dk/opskrifter/Daimtroffel/

 

Bounty

1 dåse kondenseret mælk (Er stort set til at få i alle større supermarkeder)

 

1 pose Kokosmel

 

200-250 gram Smelte chokolade.

 

Hak kokosmelen i en blender tilsat kondenseret mælk, rør sammen og lad den stå på køl i en times tid. Så er det klart til at blive skæret i stænger/rullet til kugler og dyppes i overtrækschokoladen.

 

Ellers, så søg på nettet efter hjemmelavet konfekt - der er rigtig mange gode opskrifter at finde ! :-D

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 16:44

Sært nok er det altid havregrynskugler (hvis de tæller som konfekt) og cornflakestoppe der sælger bedst.

 

Cornflakes + smeltet chokolade. Ikke for meget chokolade, da det hurtigt kan blive vammelt.

 

Ellers, så masseproducerer vi også ovennævnte.

 

Sidste år lavede jeg også - med stor succes - hvide chokoladetoppe med puffede ris (Rice Krispies er glimrende!). Evt. smager det sikkert godt, hvis du rører en lille smule stærk (måske opløst instant) kaffe ud i lidt af den hvide chokolade, lægger et tyndt lag i bunden, og så smækker alm. hvid ovenpå. Jeg lavede dem i sådan nogle bittesmå papirforme, men hvis du har chokoladeforme, så er de også gode.

 

Dangit, det er faktisk en god ide! Det vil jeg lave til jul! ;D

 

Alt med marcipan. Kokos er også fantastisk. OH! Jeg skal da prøve at inkorporere nogle brændte mandler i dette års konfekt!

 

Du kan også blende kokosmel rigtig længe, så du til sidst får en medgørlig masse i stil med marcipan. Lav bolde, og dyp dem i chokolade, eller bare ælt dem med chokoladestykker.

 

Lige nu øser jeg bare ud af ideer :P


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konfekt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 17:31

Jeg vil anbefale dig, at kigge på Odense marcipans hjemmeside. Der kan du finde et hav af opskrifter og inspiration. God fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lakridsmandler og Bountykugler..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 18:12

Her i hytten laver vi også Bounty kugler -mums og det er så nemt!!!

 

Derudover laver jeg mandler med lakrids pulver - endnu mere mums!

 

Du tager hvid smeltet chokolade og dypper mandlerne i.

For at få et tykt lag plejer jeg at smide dem i fryseren, så første lag bliver stift. Derefter dypper jeg dem igen og så direkte i lakridspulveret.

Så i fryseren eller køleskabet og når de er kolde er de klar! Så meget mums

 

 


Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 18:44

Der skal sprut i

 

Herhjemme er favoritten : marcipan æltes sammen med baily, ligger i køleskab ca. et døgn , rulles derefter til kugler og overtrækkes med hvid chokolade.

 

Her laves også : Svedsker i rom skæres i mindre stykker og overtrækkes med mørk chokolade.

 

Og denne her : Kirsebær i madiera (staves?) skæres i mindre stykker og lægges på udrullet marcipan, det hele rulles sammen som en roulade og overtrækkes med mørk chokolade og drysses med mandel/nøddekrymmel.

 

Vi laver også de gængse uden sprut, mest til ungerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 19:23

Det bedste er.

 

Mørk chokolade, hasselnødder og cornflakes.

 

Hvid chokolade, mandler og cornflakes.

 

 

Chokoladen smeltes og fyldes blandes i. Sætte herefter på bageplade med 2 skeer.

Jeg har tidligere også forsøgt mig med avancerede opskrifter, men det er altså altid disse to der bliver spist først.





0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmm konfekt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 19:44

Ihhh der er jo så mange gode muligheder når man skal lave konfekt :-)

 

Prøver at begrænse mig lidt og komme med et par de helt sikre :-)

 

1) Man tager marcipan (den rigtige ikke konfekt marcipan der er tilsat flormelis) og ælter hindbærsyltetøj ind i massen. Der trilles kugler der dyppes i smeltet hvid chokolade og lige får et drys mørk chokolade krymmel.

 

2) Man tager marcipan (se ovenfor) ælter cointreau og hakkede valnødder ind i massen. Der trilles kugler der dyppes i smeltet mørk chokolade. Valgfri krymmel, men enten en halv valnød eller det der lilla krymmel kan anbefales

 

3) Man tager marcipan (igen kig i 1)) ælter cognag (og evt finthakkede hasselnødder) ind i massen. I hver kugle lægges et lille stykke nougat og kugler dyppes i smeltet mørk chokolade ;-) Valgfri krymmel, men enten en sølvkugle eller det multifarvede plejer at være et hit

 

Damn nu blev jeg helt sulten.... må hellere spise aftensmad ;-)

 

Rigtig god fornøjelse :-)

 


Mvh Charlotte


Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!!
La Rochefoucauld


0
0
Svar på denne tråd
 
 FANTASTISK
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 19:53

Sikke nogle fantastiske opskrifter I kommer med! Jeg vil helt sikkert bruge mange af dem.

Odense Marcipan er nemlig rigtig god - den har jeg bare brugt de sidste to år, så mangler lidt ny inspiration. Og det fik jeg! Simpelthen skønt :-)

 

Bliv endelig ved!


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Nu også som ejer af langbenet hingstebandit

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 21:09

Og når nu vi lige snakker om marcipan, nødder osv., så har jeg et tip, til de der ikke måtte være bekendte med det:

 

I Tyskland, navnligt Aldi, kan man få nødder, mandler og marcipan til en brøkdel af det, det koster herhjemme. Jeg tror nok 200g mandler plejer at koste lige omkring en Euro

 

Så hvis man alligevel skal omkring de kanter, så tag endelig og skaf jer et lille lager


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muuums !
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 21:32

Jeg er helt tosset med Havregrynskugler, cornflakestoppe og Sweitzer pastiller !


 

- Anne Mikkelsen -

 

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

 

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søde sager
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 17:23

Hej

 

Måske kan man ikke kalde det konfekt, men jeg elsker hjemmelavede flødeboller. Har lavet det nogle gange efterhånden, og det er altid en succes :-) Jeg henter opskriften fra Odense Marcipans hjemmeside.

 

Jeg elsker søde sager, så har netop oprettet en blog og en facebookside om "Anitas søde liv" ;-) I skal være velkomne til at kigge forbi. Der vil løbende komme nye billeder og opskrifter.

 

Blog: www.anitalorenzen.blogspot.dk/

 

Facebook: www.facebook.com/AnitasSodeLiv


/ Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkert
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 18:06

Igen, tak tak TAK for alle de gode input. De er virkelig kærkomne!

 

Kom endelig med flere :-)

 

Jeg har skam lavet hjemmelavede flødeboller før, og også dem fra Odense med marcipan-bund. De blev super lækre, dog glemte jeg at stille dem på køl efterfølgende, så chokoladen desværre blev lidt plettet :-( det kunne man jo så heldigvis ikke smage, de smagte stadig for lækkert!


Billede




Billede




Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Nu også som ejer af langbenet hingstebandit

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 18:57

jeg er på alt hvad der smager nougat! ... der behøver faktisk ikke være andet end det ;D

de der cornflakes m. chokolade er SÅ gode

og havregrynskugler. mmmmh

 

det kunne være jeg skulle bidrage med lidt december hygge hvis jeg bor hjemme i december, og budgettet er til det :D
noget af det i kommer med lyder ihvertfald lækkert. og skal nok tilføje hvis jeg finder noget andet lækkert!



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havregrynskugler med marcipan
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 16:41

Hej :-)

 

Jeg har netop lavet havregrynskugler med marcipan. Mums. Har nok lavet havregrynskugler før, men aldrig med marcipan. Det kan anbefales ;-)

 

Du kan se opskriften her: www.anitalorenzen.blogspot.dk/2012/ 12/havregrynskugler-med- marcipan.html

 

Bliver helt lækkersulten af den her tråd :-)


/ Anita

 

 

Følg "Anitas Søde Liv" på Facebook www.facebook.com/AnitasSodeLiv og på bloggen www.anitalorenzen.blogspot.dk. Du finder billeder og opskrifter på søde sager og bagværk. Vi ses :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjkfjeowf
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 17:24

Marcipan æltes med reven økologisk appelsinskal, rulles til små "svampe" og hovedet på svampen dyppes i god mørk chokolade.

 

Skal de være ekstra fine rives apppelsinskal på bagepapir og tørrer og nulres derefter over chokoladen inden den tørre.

 

 

 

Lidt knust hel kardemomme i den smeltede chokolade er også godt til marcipan.

 

Det er ikke ligemeget med kvaliteten på marcipanen, de billige kan smage forfærdeligt af essens.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konfekt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 20:50

er ikke min store passion :)

 

Tilgengæld kan jeg da lige komme med et lille fif hvis i vil have fine farvede havregrynskugler med kokos om :)

 

Eller hvis i bruger kokos til andet pynt :)

 

Min søn ville gerne have en lagkage med en regnbue, jeg er ikke så glad for sukkersnask, hvd gør man så?

 

Man farver kokosmelen :D

 

Resultat:

 


Billede




Billede

 

Fremgangsmåde:

 

Køb gul, rød og blå "frugtfarve"

 

Bland den farve du vil have i en skål og tilsæt lidt vand.

 

Hæld kokosmelen i skålen, miks rundt og lad kokosen suge lidt.

 

Hæld det overskydende farve fra og hæld kokossen på en bageplade.

 

Tør den i ovnen på ca. 70 grader (gerne varmluft), rør rundt engang imellem så det nederste kokos også får luft :)

 

Lad det køle af og hæld det på en container.

 

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det med sprut
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 21:23

Jeg er enig med de fleste...

 

I år måtte jeg dog prøve at opfinde noget selv - så jeg lavede havregrynskugler med Bailey i. - Det er mums..

 

og så havregrynskugler med Cuba caramel.... mums....

 

Sidst lavede jeg kokosbolde med lidt malibu-rom - et blev de ikke ringere af....

 

pøj pøj...


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

Søger part - læs mere her

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 julekonfekt
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 17:58

Her er vores julekonfekt for i år

 


Billede

Lakridsmangler - mega hit!

 

Citronkugler - første gang jeg laver dem..

 

Og naturligvis - Bountykugler, som manden har bestilt



Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd
 
 farvet kokus
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 18:18

Genialt med det farvede kokus, det skal helt klart prøves.

 

Her i huset kan vi nemlig ikke lide de der fondant'er folk bruger til at overtrække kager med. Så må ma jo sige at det er genialt og nu kan man pynte med andet end glasur.



<3 Pampas Crown <3

8/5-1988 - 27/9-2011

Hvil i fred min øjesten

 

 

 

Ingen arme, ingen småkager.

 



 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider