Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

nervøs for staldejeren
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 23:13

jeg synes det er en lidt mærkelig situation jeg er kommet i lige i øjeblikket.

Sagen er den at jeg har lejet en stald til mine hyppere hvilket jo er gankse dejligt, det er et dejligt sted, lige med de ting jeg har brug for og så bestemmer jeg selv hvad der skal foregå i stladen og på foldene og det er mine principper det gælder, jamen kunne det blive meget bedre ?

Nu er det sådan at ham jeg lejede stalden af, slet ikke ejer gården og bor selv til leje der, men ejeren af gården ved godt at mine heste står der, selvom han virkede lidt overrasket da han var ude på gården.

Ham jeg har lejet stalden af er så på ferie lige nu, men gårdejeren ville gerne have fat i ham, for faktisk at sige han virkede noget irretere over han ikke kunne få fat i ham da han var ude på gården, men jeg forklarede gårdejeren at han var på ferie og først kommer hjem i næste måned, gårdejeren tager såå hjem, men jeg ser han kommer igen dagen efter, hvor jeg sidder på den anden side af gade nog venter på bussen, men jeg kan se at han kører meget agresivt op af indkørslen og ja han banker så hårdt på døren at jeg kan hører det fra hvor jeg sidder, men igen er der ingen at komme i kontakt med, jeg begynder selv at undre mig lidt for selvom ham der har lejet gården er på ferie, er hans voksne søn hjemme og hans kammerat som har lejet sig ind hos ham, men der åbenbart ingen hjemme eller ingen svarer da gårdejeren banker på, dette undre mig ret meget.

Så om aftenen da jeg skal tjekke hesten god nat, kigger jeg mig lidt rundt på gården, men der er ingen livstegn nogen steder, så jeg vælger at slukke lyset til gårdspladsen, det er ellers altid tændt, og de gange jeg har kommet til at slukke det når jeg skal slukke lyset i stalden, er det altid blevet tændt igen, det er ligesom tegnet på at der er nogen hjemme, men nu 4 dage efter har det stadig ikke været tændt på nogen tidspunkter, lyset i huset har heller ikke været tændt, og den spand jeg har stilt foran hoveddøren står der stadig på samme måde.

Jeg har ikke nogen mistanke om at der er sket noget voldsomt, men det undre mig bare hvor de mon er henne, og hvorfor der pludselig er så dødt på gården ?

Ud over dette har jeg en meget stram og fast aftale med staldejeren om at jeg betaler senest d 1 i måneden ellers skal jeg flytte ud d 2. hvilket vi begge er indforstået med og han har bedt sin ven om at tage imod pengene fra mig af, vi lavede dog en aftale i sidste uge om at jeg bare smide dem i en kuvert i postkassen, men jeg er ret nervøs for at smide dem i postkassen hvis der slet ikke er nogen hjemme og penge så skal ligge i en postkasse lige ud til vejen i så mange dage, måske uden noget som helst opsyn på gården.

Uhh jeg burde ikke være en snagepind i hvad mine naboer går og laver, men jeg bliver en lille bitti smule urolig, nor der plejer at være liv og glade dage og næsten altid en eller anden hjemme, og der næsten hver dag bliver spillet højt musik som jeg kan hører helt over på den anden side af gårdspladsen når jeg står inde i stalden, ti lder er fuldstændig dødt og ikke et eneste livstegn og jeg ikke har fået noget at vide om det.

Nu er jeg lidt nervøs for hvad der mon er sket ?

Og hvad med betalingen skal jeg vente til ham jeg har lejet stalden af kommer hjem og risikere at han bliver sur på mig, men vide 100% om jeg har givet ham pengene, eller skal jeg smide pengene i postkassen som aftalt, selvom jeg er ret nervøs, da den før har været brækket op og den hænger langt hoveddøren ud til en stille ensom vej ?

Hvad ville i gøre, hvis i stod i en situation hvor i ikke har set livstegn fra huset i snart 5 dage ?

Kunne vi ikke snart indse, at ting jeg skriver i debatterne er ting jeg har brug for andre som jeg evt ikke kenders syn på, og det derfor ikke skal kopieres til folk omkring mig bl.a min eks kæreste

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du bare
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 23:42

skulle smide pengene i postkassen, ville jeg lægge en seddel istedet med besked om at han skulle kontakte dig. Det virker lidt syret at han bare er væk, og har lejet stalden ud til dig. Det må han vel egentlig ikke. Man må vel ikke tage penge for andres ejendom.

Hvis han ringer er der jo nogen der har kontakt med ham. Og det er da underligt.

0
0
Svar på denne tråd

Pia ♥NADIYA♥
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 00:08

det lyder som en god ide, det tror jeg at jeg vil gøre.

Det med lejen af stalden ved jeg ikke lige noget om lovgivnings mæssigt, stald ejeren bedte mig ikke om at smutte da vi mødtes, men jeg har efterfølgene gerne vil prøve at komme i kontakt med ham, men har hverken nummer eller adresse, kun hans fornavn

Kunne vi ikke snart indse, at ting jeg skriver i debatterne er ting jeg har brug for andre som jeg evt ikke kenders syn på, og det derfor ikke skal kopieres til folk omkring mig bl.a min eks kæreste

0
0
Svar på denne tråd

Har du kigget
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 00:09

ind ad vinduerne?

Jeg må indrømme, at min første tanke er, at han skylder udlejer penge og er smuttet fra lejemålet....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 00:20

jeg har prøvet at kigge lidt ind af vinduerne, men vil heller ikke snage, eller rettere sagt blive taget i at stå med snuden imod ruden, men alt lyset er slukket.

Jeg håber da ikke han er smuttet, for han har stadig en masse ting i den del af stalden jeg har lejet, faktisk har jeg kun 1 1/2 boks ledig ud af 4, resten er fyldt op med ting, som han skal skulle flytte når han kom hjem fra Kina, og hvad så egentligt med mig ? bliver jeg så automatisk smidt ud, hvis han bliver smidt ud ?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville heller...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 08:02

... ikke lægge penge i den postkasse, men forslaget om at du i stedet lægger en seddel er rigtig god.

Det kan jo være fuldstændigt harmløst, at der ikke er nogen hjemme en uges tid, men det virker mærkeligt, at du siger til gårdejer, at lejer er på ferie - og gårdejer så dukker op og banker på næste dag

I sidste ende er ejendommen dog gårdejers, så jeg synes, at du skulle tage en snak med ham om, hvad der kan ske, hvis der er knas mellem lejer og gårdejer. Netop så du ikke risikerer at skulle flytte med 24 timers varsel, hvis lejer misligholder sin aftale.

(normalt ved mislighold af aftaler skal der sendes mindst to rykker med ti dages mellemrum og så en opsigelse, så der går mindst 30 dage før gårdejer kan sætte lejer på gaden. Men i princippet kan det jo være dag 29 i dag...).

Så har du dit på det rene. Hvad der reelt foregår mellem lejer og gårdejer vedkommer jo egentlig ikke dig (det er sagt på en pæn måde). Men omvendt har gårdejer heller ingen forpligtelser overfor dig, så hold dig hellere på god fod med ham!

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Besynderlig historie
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 11:28

Hej,

Det er en noget besynderlig historie.

Umiddelbart kan det jo være helt uskyldigt, at lejeren er på ferie, noget måske er gået galt, så udlejeren gerne vil snakke med ham og sønnen plus kammeraten tilfældigvis er taget væk nogle dage.

Men det kan jo også være, at lejeren er smuttet uden at betale, sønnen og kammeraten ligeså.

Det kan også tænkes, at lejeren (din udlejer) måske slet ikke har fået lov til at udleje til dig.

Jeg ville nok følge rådet om at lægge en seddel i postkassen om at kontakte dig hurtigst muligt. Derpå ville jeg tale med udlejeren, hvis du får muligheden - det er vigtigt, at du holder dig på god fod med ham, hvis du lige pludselig står med heste, du ikke har noget sted til, fordi DIN udlejer er væk...

Og så i øvrigt have i baghovedet, hvor du evt. kunne flytte dine heste hen med kort varsel, hvis det skulle blive nødvendigt.

Held og lykke!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

udlejning
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 09:27

Har du set/hørt noget fra udlejer eller gårdejer nu ?

Håber du finder en fredelig løsning på det hele så dine dyr kan blive på gården..

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

tryuiol
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 23:14

noget nyt i sagen ?

http://www.bombur.dk/

50" plasma fladskærmstv sælges brugt meget lidt, nypris 7995 kr nu 3000 kr skriv PB befinder sig nær viborg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 00:38

staldejer/lejer er vent tilbage fra de døde eller hvor han nu lige har været

Men jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan jeg står i forhold til at jeg ikke har lejet stalden af den oprindelig ejer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved godt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 19:26

hvordan jeg ville handle. Jeg ville kontakte ejer og forhøre om det er ok at lejer har fremlejet en del af stalden til dig. Det tyder jo på at han (lejer) laver lidt kr. ved siden af - Han har jo også lejet ud til sønnen. Tror da nok jeg lige ville sikre mig ikke at blive smidt ud med dags varsel. Du kunne jo evt. forhøre om DU kan leje stalden af ejer. Så ville du jo være bedre stillet og ikke kun være der på "nåde og barmhjertighed" af lejer.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 21:01

Sådan som du fortæller historien så lyder det ikke til at du har nogen lejekontrakt på dit lejemål af stalden og at betale kontant på den måde uden at få kvittering hver gang er også meget unormalt i mine øre.

Ved en normal udlejning af et hus eller ejendom, står der 99,9% af gangene at det lejede ikke må fremlejes uden ejerens accept. Jeg sytes at din lejede stald lugter langt væk af problemer for dig og at det nemt kunne blive rigtigt trælst.

Men den reelle løsning på din situation må være at ham du lejer af, afstår lejemålet af stalden til dig og du så får et rigtigt lejemål med kontrakt og betaling via bank så alt går ærligt til ved ham der ejer gården. Så kommer du heller aldrig i klemme mellem ejeren og ham du betaler for stalden nu. Og hvad med forbrug af vand og lys, plus mødding???

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 21:15

Jens Sigurdson: du har ret i din antagelser, og det er faktisk ikke lige noget jeg havde skænket en tanke som kunne være et problem.

Vand og strøm er med i prisen og mødding står jeg så selv for

0
0
Svar på denne tråd

Husk nu
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 21:25

Husk også at når vi betaler for en ydelse for over 10.000 om året kan vi hæfte hvis der ikke er svaret skat. Når det sådan foregår kontant og uden ejers vidende, ville jeg tvivle lidt på at det ikke er sort og betaler du over 10.000 om året kan du altså komme til at bøde for det. Læs evt flg link: http://www.revigruppen.dk/SN/2414 lidt længere nede står der omkring privatpersoner også :)

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 21:43

tusind tak, det havde jeg fkatisk slet ikke tænkt på, beløbet er ikke så stort, men jeg vil da have det i tankerne så det ikke gør, jeg vil jo helst undgå problemer hvis jeg kan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider