jeg synes det er en lidt mærkelig situation jeg er kommet i lige i øjeblikket.
Sagen er den at jeg har lejet en stald til mine hyppere hvilket jo er gankse dejligt, det er et dejligt sted, lige med de ting jeg har brug for og så bestemmer jeg selv hvad der skal foregå i stladen og på foldene og det er mine principper det gælder, jamen kunne det blive meget bedre ? 
Nu er det sådan at ham jeg lejede stalden af, slet ikke ejer gården og bor selv til leje der, men ejeren af gården ved godt at mine heste står der, selvom han virkede lidt overrasket da han var ude på gården.
Ham jeg har lejet stalden af er så på ferie lige nu, men gårdejeren ville gerne have fat i ham, for faktisk at sige han virkede noget irretere over han ikke kunne få fat i ham da han var ude på gården, men jeg forklarede gårdejeren at han var på ferie og først kommer hjem i næste måned, gårdejeren tager såå hjem, men jeg ser han kommer igen dagen efter, hvor jeg sidder på den anden side af gade nog venter på bussen, men jeg kan se at han kører meget agresivt op af indkørslen og ja han banker så hårdt på døren at jeg kan hører det fra hvor jeg sidder, men igen er der ingen at komme i kontakt med, jeg begynder selv at undre mig lidt for selvom ham der har lejet gården er på ferie, er hans voksne søn hjemme og hans kammerat som har lejet sig ind hos ham, men der åbenbart ingen hjemme eller ingen svarer da gårdejeren banker på, dette undre mig ret meget.
Så om aftenen da jeg skal tjekke hesten god nat, kigger jeg mig lidt rundt på gården, men der er ingen livstegn nogen steder, så jeg vælger at slukke lyset til gårdspladsen, det er ellers altid tændt, og de gange jeg har kommet til at slukke det når jeg skal slukke lyset i stalden, er det altid blevet tændt igen, det er ligesom tegnet på at der er nogen hjemme, men nu 4 dage efter har det stadig ikke været tændt på nogen tidspunkter, lyset i huset har heller ikke været tændt, og den spand jeg har stilt foran hoveddøren står der stadig på samme måde.
Jeg har ikke nogen mistanke om at der er sket noget voldsomt, men det undre mig bare hvor de mon er henne, og hvorfor der pludselig er så dødt på gården ?
Ud over dette har jeg en meget stram og fast aftale med staldejeren om at jeg betaler senest d 1 i måneden ellers skal jeg flytte ud d 2. hvilket vi begge er indforstået med og han har bedt sin ven om at tage imod pengene fra mig af, vi lavede dog en aftale i sidste uge om at jeg bare smide dem i en kuvert i postkassen, men jeg er ret nervøs for at smide dem i postkassen hvis der slet ikke er nogen hjemme og penge så skal ligge i en postkasse lige ud til vejen i så mange dage, måske uden noget som helst opsyn på gården.
Uhh jeg burde ikke være en snagepind i hvad mine naboer går og laver, men jeg bliver en lille bitti smule urolig, nor der plejer at være liv og glade dage og næsten altid en eller anden hjemme, og der næsten hver dag bliver spillet højt musik som jeg kan hører helt over på den anden side af gårdspladsen når jeg står inde i stalden, ti lder er fuldstændig dødt og ikke et eneste livstegn og jeg ikke har fået noget at vide om det.
Nu er jeg lidt nervøs for hvad der mon er sket ?
Og hvad med betalingen skal jeg vente til ham jeg har lejet stalden af kommer hjem og risikere at han bliver sur på mig, men vide 100% om jeg har givet ham pengene, eller skal jeg smide pengene i postkassen som aftalt, selvom jeg er ret nervøs, da den før har været brækket op og den hænger langt hoveddøren ud til en stille ensom vej ?
Hvad ville i gøre, hvis i stod i en situation hvor i ikke har set livstegn fra huset i snart 5 dage ?