Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til ansøgning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 11:43

Hej med jer.

Jeg er nu efter mit 3. år og over 300 ansøgninger senere blevet ret fortvivlet og er snart der hvor jeg har lyst til at give op..

Jeg har i den tidsperiode søgt om elevplads som veterinærsygeplejerskeelev i hele landet og udelukkende fået afslag. Jeg er ikke engang kaldt til samtale en eneste gang.

Jeg har varieret mine ansøgninger og skrivestilen i dem i håbet om, at det ville hjælpe. Uden held..

Derfor lægger en ansøgning op til jer, i håb om, at i vil læse den og komme med nogle råd eller kommentarer til, hvad jeg evt kan gøre anderledes.

Jeg vil sætte uendeligt pris på jeres hjælp..:

Ansøgning om stilling som veterinærsygeplejerske-elev

Jeg har valgt at søge en stilling som veterinærsygeplejerskeelev hos netop jer, nu da der inden for en rimelig fremtid opstår en potentielt ledig plads på holdet, fordi jeg ønsker mig et arbejdsmiljø og omgivelser for min uddannelse, som jeg har fået indtrykket af, via jeres flotte hjemmeside, at netop jeres klinik ville leve op til, med seriøse og venlige omgivelser og samme faglige omsorg og indstilling til dyr som jeg.

Min baggrund for at ønske uddannelsen er - Udover min passion og enorme kærlighed til dyrene naturligvis - en usædvanligt stor faglig interesse i dyr - deres fysik, anatomi, og adfærd.

Jeg hviler i mig selv og føler jeg har fundet min plads i livet. Så er det bare at bestræbe en elevplads som veterinærsygeplejerske for at kunne leve det fuldt ud. Tålmodighed er blevet en opkvalificeret og stor del af mig, da jeg nu på mit 3. år og over 300 ansøgninger senere, fortsat flittigt søger elevplads i netop denne uddannelse og er med tiden og i min stræben, kun blevet stærkere i min overbevisning om, at denne uddannelse er det eneste jeg vil.

Min alder mener jeg er til stor fordel for denne uddannelse, da jeg til forskel fra meget yngre piger, som søger elevplads, har modenhed, erhvervserfaring og livserfaring, også hvad angår mennesker. Dette vil være en klar fordel for jer, når jeg har kontakt med klienter, som skal have en venlig og professionel betjening og som nogle gange befinder sig i en svær, følelsesmæssig situation.

Rent fagligt - Så bør I vælge mig som jeres næste elev, fordi jeg allerede har været en tur forbi både gymnasium, erhvervsliv og derefter Svendborg Dyrehospital, Kold College, i praktik på biomedicinsk afdeling på Syddansk Universitet og sidst men ikke mindst, en praktikperiode i Søpet dyrehandel i Svendborg, som blev til et langtidsvikariat på 8 mdr. Udover de daglige gøremål omkring kundebetjening og selve butikken beskæftigede jeg mig her med fodring, vedligeholdelse af bure, pleje af fisk, fugle og gnavere, og vejledning til kunder omkring udstyr til kæledyr.

På Kold College tog jeg et grundforløb som dyrepasser, hvor jeg fandt ud af, at det ikke er pasningen og plejen af omgivelserne omkring dyrene der er spændende for mig - Jeg lærte dét på forløbet, at jeg gerne vil lære på en kompetent klinik, hvordan dyrenes både overordnede og mikrobiologiske sammensætning kan kædes sammen med naturfagligheden, så jeg, under jeres vejledning, kan få de rigtige værktøjer til at skabe endnu flere glade og tilfredse kunder, såvel dyr som ejer.

På Svendborg Dyrehospital var jeg i praktik i 6 uger samlet, i forbindelse med min grunduddannelse, som dyrepasser - Det var egentlig kun meningen, at jeg skulle være der i én enkelt uge, men det gik så fint, at jeg fik lov at blive 5 uger mere.

Jeg ved som kunde, at det er vigtigt at føle sig tryg ved at aflevere sit kæreste eje til fremmede mennesker - Derfor er jeg sikker på, at I kunne få gavn af min rolige natur, min forståelse for dyr og deres mennesker og at klienter ofte står i en situation, hvor der både skal udvises dyretække og faglig selvtillid på en og samme tid.

Dagligdagen bragte nogle fagligt virkeligt interessante episoder, som jeg tog til mig, og lærte meget af - Jeg fik både oplevet og arbejdet under de voldsomt stressede situationer omkring operationsbordet, og lærte at der også er en hel del rutinearbejde. En meget lærerig oplevelse.

Slutteligt - Jeg er en imødekommende, fornuftig og meget stabil medarbejder med reel erhvervserfaring. Jeg har rygrad, og forventer bare af en elevplads, at tingene bliver sagt som de er, og at der samtidig er plads til lidt hygge i dagligdagen.

Jeg har mulighed for at starte i en elevstilling med det samme, da jeg lige er blevet ledig efter endt vikariat i Søpet dyrehandel.

Vedhæftet er mit CV.

Med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 11:55

godt forstå at kommende arbejdsgivere giver fortabt..

Din ansøgning er aaaaaaalt for lang og der står alt for meget som hører til i CV'et udelukkende..

I ansøgningen skriver man hvilke kvalifikationer man har, hvorfor man søger stillingen og lidt om hvad man ønsker..

Ansøgning må maks. fylde en side og det er virkelig maks..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

skal justeres
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 12:17

- jeg vil give Annemette helt ret; der står alt for meget "ævl", som ikke er relevant for arbejdsgiveren (men måske til en eventuel samtale).

Du skriver dog et par relevante ting, blandt om dit praktikophold (som dog også bør forkortes).

Rent sprogligt: Sandsynligvis bedre end mange på din alder, men få alligevel en kyndig til at gennemlæse/rette teksten for sproglige fejl. I noget af det første (hvoraf noget bør fjernes helt) kløjes du i brugen af ord; altså du bruger forkerte ord, så sætningen ikke giver nogen mening: " Så er det bare at bestræbe en elevplads som veterinærsygeplejerske for at kunne leve det fuldt ud." Prøv at læse sætningen og se, om du forstår meningen.

Jeg ville også fjerne den der med "hygge i hverdagen" - det hører ikke hjemme i en ansøgning (heller ikke til samtalen); du får det til at lyde, som om du forventer "klassens time" på din arbejdsplads. Men skriv gerne et andet (kortfattet) "ikke-fagligt" ønske til din fremtidige arbejdsplads.

Og på den positive side: Jeg synes, din ansøgning (når man først er kommet igennem den) fint udtrykker, at du har gjort dig umage.

Hæ - det blev vist også en lang historie herfra.

Held og lykke!

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 13:51

vil også sige jeg synes din ansøgning er utrolig lang.. og ved ikke hvor relevant det er at skrive hvor mange ansøgninger du har lavet...

er selv igang med at søge praktikplads som indkøber... er der nogen af jer der evt. gider kaste et blik på min ansøgning?

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 14:12

Hvis du er intesseret i det må du gerne sende ansøgningen til mig via mail, så kan jeg rette den igennem.

Sidder i en lederstilling og har været igennem mange mange ansøgninger, så ved hvad jeg i hvert fald finder relevant i en ansøgning.

og som de andre siger, ALT for langt!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 14:19

De andres råd vil jeg ikke gentage, men blot sige at hvis det stadig ikke lykkes efter 3 år og 300 ansøgninger, bliver du måske nødt til at indstille dig på at finde på noget andet?

Ikke for at være lyseslukker, men for at være realistisk...

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 22:00

Jeg vil heller ikke gentage de andres råd, men dog forsøge at komme med lidt tips til, hvordan en ansøgning kan skrives. Om du kan bruge dem er op til dig. Det er ment på bedst mulige måde :)

Den første del af din ansøgning er ALT for lang. Allerede ved at læse den, bliver man helt forpustet. Det tror jeg skræmmer mange væk. Prøv at skære det ned til 1 eller 2 sætninger. "Jeg søger hermed stillingen som bla bla bla." - færdig.

Dernæst ville jeg skrive, hvad jeg kunne tilbyde. Det er rigtig fint du skriver, hvor du har været i praktik, men gem det til CV'et. Skriv hellere noget om, hvilke opgaver/ansvar du har haft i dine praktikker/tidligere jobs, som kunne have relevans. F.eks. hvis du har haft ansvaret for det daglige tjek af dyr, har haft assisteret ved operationer, haft kundekontakt eller hvad det nu måtte være.

Der hvor du nævner din forkærlighed for dyr, ville jeg nok enten slette eller putte under "fritidsinteresser". Det ligger ret implicit, efter min mening, at du godt kan lide dyr, når nu du søger en stilling som vetarinærsygeplejeske(elev).

Hele denne del:

Jeg hviler i mig selv og føler jeg har fundet min plads i livet. Så er det bare at bestræbe en elevplads som veterinærsygeplejerske for at kunne leve det fuldt ud. Tålmodighed er blevet en opkvalificeret og stor del af mig, da jeg nu på mit 3. år og over 300 ansøgninger senere, fortsat flittigt søger elevplads i netop denne uddannelse og er med tiden og i min stræben, kun blevet stærkere i min overbevisning om, at denne uddannelse er det eneste jeg vil.

Slet den. Den har i princippet ingen relevans for en kommende arbejdsgiver. Tror igen, det måske vil være noget, der skræmmer nogen væk.

Den næste del synes jeg egentlig er udmærket. Måske du kunne skrive den lidt om? Jeg forstår godt hensigten med det, men det er ikke nok at skrive du f.eks. har mere erhvervserfaring end yngre personer har. Du skal skrive HVORDAN din erhvervserfaring er en fordel for en kommende arbejdsgiver.

Rent fagligt - Så bør I vælge mig som jeres næste elev, fordi jeg allerede har været en tur forbi både gymnasium, erhvervsliv og derefter Svendborg Dyrehospital, Kold College, i praktik på biomedicinsk afdeling på Syddansk Universitet og sidst men ikke mindst, en praktikperiode i Søpet dyrehandel i Svendborg, som blev til et langtidsvikariat på 8 mdr. Udover de daglige gøremål omkring kundebetjening og selve butikken beskæftigede jeg mig her med fodring, vedligeholdelse af bure, pleje af fisk, fugle og gnavere, og vejledning til kunder omkring udstyr til kæledyr.

Synes faktisk denne del starter godt. Men igen, prøv at skriv HVILKE kvalifikationer, du som medarbejder kan bringe ind i jobbet. Det er rigtig fint, du har været i praktik forskellige steder, men det bliver man nødvendigvis ikke kvalificeret af - forstå mig ret. Du skal mere over i den retning af, hvad du har skrevet til sidst i afsnittet.
Hvilke daglige gøremål er det for eksempel? Det kan godt være det er "rutineting", men det viser man er vant til at tage ansvar.

Hvilken slags rådgivning til kunder har det været? Har det kun været omkring udstyr eller har du også vejledt om foder, pasning og pleje mm.?

På Kold College tog jeg et grundforløb som dyrepasser, hvor jeg fandt ud af, at det ikke er pasningen og plejen af omgivelserne omkring dyrene der er spændende for mig

Jeg forstår godt hensigten med dette, men det kommer til at lyde forkert. Pasning og pleje er, så vidt jeg ved, en stor del af jobbet. Du kan godt skrive, du godt kan lide pasningen og plejen, men OGSÅ synes at anatomien mv. er spændende.

De sidste afsnit ville jeg nok skrive om. Synes det er rigtigt positivt, at du fik lov at være i praktik i 5 uger mere, selvom det ikke var planlagt. Hvad var det der gjorde, du fik lov at blive der længere? Prøv at få flettet det med ind i også.

I det sidste afsnit ville jeg skrive hvorfor jeg søgte stillingen, hos netop den virksomhed. Hvad gjorde at valget faldt på netop den virksomhed?

Derudover kan man tilføje et afsnit om sine fritidsinteresser. Om man foretrækker det, er nok en smagssag. Det kan vise noget om dig som person og nogle virksomheder, vil måske synes det er rart.

Puuh, det blev langt! Så for lige at opsummere:

- Start din ansøgning ganske kort, hvor du skriver, at du søger job/elevplads som bla. bla. bla. - forstå mig ret

- Start med at skrive HVILKE kvalifikationer du har og hvad du kan tilbyde som medarbejder

- Dernæst skriv HVORFOR du har valgt at søge stillingen hos den pågældende virksomhed. Hvad var det, der fangede dig ved dem?

- Afslutningsvis kan du f.eks. skrive lidt om dig selv, dine fritidsinteresser eller andet du synes er vigtigt at få med.

Du kan sagtens nævne en eller to praktiksteder, men ellers hører de til i CV'et.

Det er fint, du skriver, at du kan starte hvornår virksomheden måtte ønske det, men udelad at det er fordi du lige er blevet ledig. Det er ikke relevant for virksomheden. De kan se i dit CV, en oversigt over dine job, så du behøver ikke nævne det i ansøgningen.

Så nåede jeg vist enden! Jeg håber, du nåede så langt, TS. Om du kan bruge ovenstående, er op til dig. Jeg har selv haft glæde af rådende og håber også du kan få det :)

0
0
Svar på denne tråd

Lidt forskelligt..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 22:40

Spændene elevplads som vet. sygeplejerske søges

Jeg har valgt at søge en stilling som veterinærsygeplejerskeelev hos jer, fordi jeg ønsker mig et godt og lærerigt arbejdsmiljø for min uddannelse, som jeg har fået indtrykket af at netop jeres klinik kan tilbyde, med seriøse og venlige omgivelser og samme faglige omsorg og indstilling til dyr som jeg. Min baggrund for at ønske uddannelsen er - Udover min passion og enorme kærlighed til dyrene naturligvis - en usædvanligt stor faglig interesse i dyr - deres fysik, anatomi, og adfærd.

Jeg hviler i mig selv og føler jeg har fundet min plads i livet. Så er det bare at bestræbe en elevplads som veterinærsygeplejerske for at kunne leve det fuldt ud. Tålmodighed er blevet en opkvalificeret og stor del af mig, da jeg nu på mit 3. år og over 300 ansøgninger senere, fortsat flittigt søger elevplads i netop denne uddannelse og er med tiden og i min stræben, kun blevet stærkere i min overbevisning om, at denne uddannelse er det eneste jeg vil. Ligegyldigt yada yada. Det rager kommende arbejdsgiver at du har søgt 300 stillinger og ikke fået en elevplads, nok nærmere kunne de tænke at der er en grund til at du ikke er blevet valgt og at det er det eneste du vil, ville jeg nok ikke skrive. Fint at du ved at det er den uddannelse du vil, men igen kommende arbejdsgiver er ligeglad.

Min alder mener jeg er til stor fordel for denne uddannelse, da jeg til forskel fra meget yngre piger, som søger elevplads, har modenhed, erhvervserfaring og livserfaring, også hvad angår mennesker. Dette vil være en klar fordel for jer, når jeg har kontakt med klienter, som skal have en venlig og professionel betjening og som nogle gange befinder sig i en svær, følelsesmæssig situation.

Rent fagligt - Så bør I vælge mig som jeres næste elev, fordi jeg allerede har været en tur forbi både gymnasium, erhvervsliv og derefter Svendborg Dyrehospital, Kold College, i praktik på biomedicinsk afdeling på Syddansk Universitet og sidst men ikke mindst, en praktikperiode i Søpet dyrehandel i Svendborg, som blev til et langtidsvikariat på 8 mdr. Udover de daglige gøremål omkring kundebetjening og selve butikken beskæftigede jeg mig her med fodring, vedligeholdelse af bure, pleje af fisk, fugle og gnavere, og vejledning til kunder omkring udstyr til kæledyr. På Kold College tog jeg et grundforløb som dyrepasser, hvor jeg fandt ud af, at det ikke er pasningen og plejen af omgivelserne omkring dyrene der er spændende for mig - Jeg lærte dét på forløbet, at jeg gerne vil lære på en kompetent klinik, hvordan dyrenes både overordnede og mikrobiologiske sammensætning kan kædes sammen med naturfagligheden, så jeg, under jeres vejledning, kan få de rigtige værktøjer til at skabe endnu flere glade og tilfredse kunder, såvel dyr som ejer. På Svendborg Dyrehospital var jeg i praktik i 6 uger samlet, i forbindelse med min grunduddannelse, som dyrepasser - Det var egentlig kun meningen, at jeg skulle være der i én enkelt uge, men det gik så fint, at jeg fik lov at blive 5 uger mere. Ikke ligegyldigt, men hører til i dit CV. Her kan en kommende arbejdsgiver se hvor du har studeret eller arbejdet, samtidig skriver man et par stikord til stillingen. F.eks. Fodermester ved kvæg - Passet kalve, malket og fodret.

Jeg ved som kunde, at det er vigtigt at føle sig tryg ved at aflevere sit kæreste eje til fremmede mennesker. Jeg er rolig af natur, har god forståelse for dyr og deres ejere og at klienter skal mødes af en udadvendt person, der har faglig selvtillid og er udadvendt. Jeg har i tidligere jobs lært at jeg kan håndtere de stressede situationer der kan opstå i dagligdagen og jeg ved at der er rutinearbejde der skal udføres med høj faglighed. Jeg er en imødekommende, fornuftig og meget stabil medarbejder med erhvervserfaring. Jeg har rygrad, og forventer bare af en elevplads, at tingene bliver sagt som de er, og at der er plads til både personlig og faglig udvikling, med en god stemning blandt kollegaer.

Jeg har mulighed for at starte i en elevstilling med det samme. De kan se i dit CV at du lige er blevet ledig og det har ikke relevans for en kommende arbejdsgiver at du lige er blevet ledig, kun at du kan starte nu.

Vedhæftet er mit CV. Ligegyldigt, de forventer dit CV er vedhæftet.

Jeg har fjernet lidt og tilføjet lidt og jeg har så kommenteret lidt på lidt andre afsnit.. Ansøgningen er blevet noget kortere og du har nu plads til at skrive om f.eks. hvorfor din erhvervserfaring er en fordel..

Det vigtigste i en ansøgning er ens CV, der er en del arbejdsgivere der er begyndt at læse CV først og så udvælge kandidatter ud fra CV inden de læser ansøgningen.. På den måde får de luget dem fra der ingen erfaring har med netop deres arbejdsområde, dem som måske har skiftet job 10 gange det seneste år, har haft lange periode uden job osv..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 00:07

Den type job besættes i meget høj grad igennem personlige kontakter, og de få job der opslås er der sindsygt mange ansøgerer til..

Har du tænkt over istedet at læse til dyrlæge ?

Ellers så prøv at få job igennem dine kontakter..

Når du beskriver hvor vellykket tidligere job/praktikforløb har været så vedlæg andbefalinger fra de pågældende steder.

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

jobsøgning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 08:35

De der dyre uddannelser er simpelthen så øv'lige. De stiller en romantisk drøm op for de unge om at kunne leve af at kunne lide dyr.

Sandheden er, at kun en brøkdel af alle de som tager de uddannelser får et job bagefter, og de få der gør får en elendig løn.

Mht. jobansøgninger så gælder det om at få formuleret mere om hvilken VÆRDI man vil bibringe virksomheden, end at få formuleret hvilken værdi jobbet vil give ansøgeren.

Virksomheder ansætter ikke folk for at gøre dem glade, men fordi de forventer at den ydelse medarbejderen tilbyder, giver klingende mønt i kassen.

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

Ledig boks udlejes mellem Roskilde og Viby Sj. 1300,- mdl.

www.heste-nettet.dk/markedsplads ...

0
0
Svar på denne tråd

ændre strategi
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 13:44

tja jeg måtte opgive at læse færdigt..

kort fortalt. En ansøgning må MAX fylde en side.

korte præcise sætninger.

Hvad vil jeg

hvad kan jeg tilbyde

hvorfor skal de vælge dig..

Og så kunne de være en ide at troppe op med en ansøgning i hånden .. lige få en mundtlig snak og derved forhåbentlig give et positivt indtryk og så kort fortælle ALT det man kan.. på meget kort tid..

og desværre er der nok rigtig mange om disse uddannelser..

Jeg har fået fagforeningen til at hjælpe mig..

du kan evt. gå til et jobcenter.. der kan du også få hjælp..

Skønne killinger søger hjem. Er klar til at flytte hjemmefra 12. december.

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 14:46

Jeg sidder selv med ansøgninger til dagligt og især de uopfordrede skal være voldsomt præcise og korte.

Jeg har endnu ikke prøvet at få tilbagemeldinger på en opslået stilling - min erfaring er blot udfra de 2-5 ugentlige ansøgninger vi får fra håbefulde akademikere. De ting der er de største fejl er, at personerne ofte skriver en standartansøgning uden at sætte sig ind i hvilken virksomhed vi er - gør hver ansøgning personlig i forhold til det sted du søger, det viser at du er interesseret i stedet og ikke blot kværner den ene ansøgning ud efter den anden.

Lav dig et overskueligt CV og en ganske kort ansøgning, der er beskriver en smule af dig som person og hvorfor de ikke kan leve uden dig. Hvad kan du tilbyde dem og hvordan passer du ind i deres firma.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind mange tak
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 09:02

Hej alle.

Jeg er næsten helt rørt over hvor mange der har givet sig tid til at skrive så gode og konkrete råd til min ansøgning.

Det er rigtig stor hjælp med de råd, som jeg alle tager til mig og vil bruge!

Tusind tusind tak igen.

Det kan være svært selv at se fejlene, fordi man simpelthen har stirret sig blind på det..

0
0
Svar på denne tråd

TIL HENDE SELV 1
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 09:10

Jeg vil også utroligt gerne benytte mig af dit tilbud om at sende denne ansøgning pr mail til dig, og se hvad du kan få ud af den.

Det er bare rigtig fornemt af dig.

Hvad er din mail?

Mvh Kallmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Hm.....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 22:26

Hvis det virkelig er det du vil, skal du blive ved. Nogen skal have pladserne, så hvorfor kunne det ikke ligeså godt være dig ?

Jeg er veterinærsygeplejerske og arbejder på et stort dyrehospital. Vi får en del ansøgninger om måneden ( vi tager ikke elever, så det er lidt spild af tid, for de der søger. De får et pænt standard afslag. )Har du sat dig ind i hvilke klinikker der er godkendte til at have elever ?

Jeg er enig med det de andre skriver mht din ansøgning. Det virker som om du prøver at skrive i et sprog, som ikke er helt naturligt for dig. Men i bund og grund tror jeg dine chancher er bedre end mange andres, fordi du netop har noget erfaring både mht uddannelse og dyr. (Men prøv gerne at få noget mere erfaring.. har lige set at en hestedyrlæge søger en medhjælper.. Mener annoncen er på jobindex.dk Der er sikkert RIGTIG mange ansøgere, men igen: tag chancen og søg )

Også handler det rigtig meget om timing. Hvis klinikken ikke står og mangler en vsp-elev, tja.. Man kan jo godt ringe og spørge hvornår de regner med at skulle bruge en elev igen - men husk at tjekke at de er godkendt til elever inden du ringer. Der hvor jeg er udlært står der på deres hjemmeside, at de tager elever, men først skal bruge igen til sommeren 2013, og at man skal søge på dét tidspunkt. Der er så mange der gerne vil det her, så hvorfor gemme ansøgningerne ?

Ved du at du kan blive optaget på skolen i Kolding uden en elevplads ? Der var tre på mit hold der startede uden elevplads og de fik alle en plads i løbet af første skoleperiode, fordi der jo næsten altid er nogen der vælger at stoppe. Det er vist ikke nemt at komme ind uden en elevplads, men snak med skolen om det. (Hansenberg) Du kan også finde info på vspnet.dk

Og så vil jeg lige sige at arbejdsløsheden blandt vsp'er ikke er særlig høj.Jeg kender ingen som mangler job pt. Når først du er i branchen, så får du jo et netværk og med noget erfaring er du godt stillet. En bekendt skulle flytte fra Fyn til Sjælland og søgte derfor nyt job. Hun havde tre samtaler og blev tilbudt to jobs. Det er da ikke dårligt i disse tider..

Og lønnen.. tja.. grundlønnen er måske ikke fantastisk, men det er meningen at man skal forhandle sig frem til personlige tillæg. Grundlønnen ligger på lige under 20 også med et par tusind i tillæg,er det vel en meget normal løn ? De fleste jeg kender får mellem 22 og 28000 for en fuldtidsstilling.

Held og lykke med det.

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

puhaaa
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 23:06

En ansøgning skal indeholde motivationsstykke, ca 5 linier.

Hvilke kvalifikationer har du som gør dig egnet.

opsummering og målret - match evt med hvad de søger i en annonce op imod de punkter du har erfaring med.

Punktet med hvor mange ansøgninger du har sendt skal slettes ! Det er fuldstændig irrelevant for dem.

Sæt dig i arbejdsgiverens sted - hvad ønsker du at læse og hvad ville fange din interesse. En ansøgning skal max fylde en side, det er cv'et der skal angive detaljerne.....

Held og lykke :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 07:18

lidt input herfra:

den er for lang!

især første afsnit bliver man helt forpustet af at læse,- det skal kortes ned eller inddeles anderledes, gerne med punktummer

stryg historien med de 300 ansøgninger. jeg ville som læser tænke over hvorfor der ikke er nogen der er bidt på endnu,- er der noget "galt" med dig?

det lyder lidt nedladende at du fremhæver dig selv på bekostning af "yngre piger". du kan godt fremhæve dig selv, men fjern det med de yngre piger. for mange virksomheder er yngre mennesker lettere at arbejde med fordi de er lettere at forme,- pas på ikke at fornærme disse virksomheder. tværtimod skal du give indtryk af at du er lige så let at forme som en ung model,- fremhæv dine fordele.

fjern "så bør i vælge mig". ingen gider høre hvad de "bør" gøre,- og man bliver Rasmus Modsat i stedet,- og derfor får du afslag...

husk det er dem der bestemmer fuldstændigt egenrådigt hvem de har lyst til at ansætte.

vedlæg en skriftlig anbefaling fra Søpet dyrehandel, som understreger at du er god til lige præcis de ting du selv skriver i ansøgningen at du er god til.

afsnittet der starter "på kold kollege": du siger faktisk at du ikke er interesseret i pasning og pleje af dyrene, hvilket du må forvente at du kommer til i stor udstrækning.

afsnittet "på Svendborg dyrehospitalt": ryk midterafsnittet ned under det afsnit der starter med "dagligdagen".

for at få læseren til at fokusere på de vigtigste punkter hos dig, er det en god idé at fremhæve disse fx 3 punkter i punktform og med fed skrift. husk at firmaet måske modtager et hav af ansøgninger der skal læses igennem,- så selv om din ansøgning kun skimmes,- så skal den springe i øjnene.

få taget et godt foto af dig selv. din ansøgning er lettere at huske med et foto på

jeg har også siddet og læst tonsvis af ansøgninger og afholdt jobsamtaler i mit job,- så hvis nogen har brug for at få læst deres ansøgning igennem, er i velkomne til at kontakte mig på pb, så kan i få min mailadresse. så kommer jeg gerne med input

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

jøsses dog
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 20:36

Hej Kallmeyer.

øhm... jeg gad ikke læse den færdig - den er simpelthen for lang, så jeg måtte efter det 3 gange før jeg nåede igennem.

Herudover er det en lang "mig mig mig - jeg jeg jeg" historie - men der står ikke meget om hvorfor DU kan gøre en forskel for VIRKSOMHEDEN.

Tænk på dig selv som en vare du skal sælge ... hvad ser du i den pågældende virksomhed, som gør, at du gør virksomheden mere værdifuld?

Din ansøgning er en stor undskyldning for alle de afslag du har fået, og det bliver en selvopfyldende profeti, som gør at virksomheden tænker "Hvorfor mon hun har fået alle de afslag - og er hun specifik og fokuseret nok i forhold til de opgaver hun bliver stillet?

Jeg ved godt det lyder hårdt, men du bliver nødt til at gøre din ansøgning kort, præcis og interessevækkende - og så kan du fylde alle dine "Jeg"-argumenter ind i en samtale.

Slut af med sætningen "jeg glæder mig til at besvare eventuelle spørgsmål i en samtale"... vær lidt fræk, forvent du kommer til samtale.

Held og lykke med projektet =)

Blev der sagt!

0
0
Svar på denne tråd

et forslag
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 06:24

Bare et forslag, du kan bruge det eller lade være, måske som inspiration - det er der ikke står i ansøgningen skriver du i dit cv

husk at det skal være overskueligt og med datoer (punkt form)

dyreklinik dyr

dyrevej 14

9999 dyreby

By, 12 december 2012 (skal flyttes ud til højre)

vedr.: Annonce i xxx den 12 december 2012 " annoncetekst"

Jeg tillader mig herved at søge stillingen som veterinærsygeplejerske elev, da jeg udfra stillingsannoncen kan se at netop jeres specialer matcher mine ønsker for fremtiden.

Jeg har gennem mange år ønsket at uddanne mig inden for området da jeg har stor almen og faglig interess i dyr af alle arter.

Gennem mine praktikker og vikariater har jeg fået en god og fornuftig indsigt i arbejdet med dyr på både det praktiske og det mere videnskabelige plan.

I min fritid arbejder frivilligt på en rideskole/gård/ hvad du nu laver - samt dyrker jeg håndbold/fodbold osv.

Jeg har ry for at være en stabil og seriøs arbejdskraft og er aldrig bange for at hjælpe i pressede situationer.

Jeg er xx år gammel, bor hjemme/med min kæreste/alene

Jeg håber jeg får mulighed for at komme til en personlig samtale, hvor jeg kan uddybe ovennævet.

Med venlig hilsen

xxxxxx xxxxx

bilag

undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider