Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så skal vi til det igen....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 16:50

Vintertid:

Hvordan er det nu med sommer- og vintertid??? Når havemøblerne skal ind i skuret, så skal uret ud i haven??

Altså jeg kan aldrig finde ud af det. Står pænt op kl 2 og stiller uret en time tilbage. Så står jeg pænt op kl 2 IGEN og stiller uret en time tilbage. Men så bliver klokken 2 igen??!! Sidste år var jeg eder træt da solen stod op, og klokken stadig kun var 2!!

VH Pernille

Købes: Bladet Min hest. Uanset stand..

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er fo ...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 17:13

mobiler og computere burde gøre det af sig selv :)

havemøblerne ud/frem - tiden en time frem.
havemøbler ind/tilbage - tiden en time tilbage.

alle mini elektroniske ting - computere, mobil og vækkeur gør det selv.

bare ryk tiden en time tilbage når du er stået op :D

og ja klokken vil ramme tidspunktet to gange, da du har rykket det en time tilbage, og det timen efter vil ramme den tid du stilte væk fra :P

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 17:56

Huskereglen er:

Til sommer(tid) stiller du havemøblerne (og uret) FREM, og når det bliver efterår stiller du havemøbler (og uret) TILBAGE ;D

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 21:05

Havemøbler frem - uret en time frem

Havemøbler tilbage - uret en time tilbage.

Og ja, hvis du står op kl 2, og stiller uret en time tilbage (til kl 1), så vil uret vise kl 2 igen ja ;) men dette er jo det "rigtige" klokken 2, som ikke skal stilles, for det har du jo gjort!

Du stiller uret én gang, og så er tiden rigtig.

Jeg tror det giver mest mening for dig, hvis du bare stiller det en time tilbage, når du står op, eller inden du går i seng.

Det SKAL jo ikke være klokken to, det er bare rent praktisk at man har sat et bestemt tidspunkt. Men det er jo ligemeget hvornår nu gør det i princippet.

Gør det inden du går i seng, så er klokken rigtig når du vågner igen :)

Men jeg tænker ærlig talt ikke over det mere, overhovedet. Mobil, computer og iPad stiller sig om automatisk, og har ikke noget "gammeldags" ur på væggen, så jeg skal slet ikke stile nogle ure!

Hvis folk ikke snakkede om det hvert år, ville jeg totalt glemme at det skete, alting foregår jo automatisk nu om dage :P

0
0
Svar på denne tråd

He he.....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 22:08

... jeg tror faktisk at Praxis fortæller vittigheder om det der med sommer og vintertid - ikke at hun reelt er spor i tvivl

Men sådan kan ens morsomheder jo falde til jorden - selv om de egentlig var sjove nok.

I år blev jeg faktisk hylet ud af den med det med vintertid. Ikke fordi jeg er i tvivl om hvad vej urene skal stilles (og ja, jeg har stadig et par stykker der skal indstilles manuelt - bl.a. mit vækkeur) men fordi jeg har været sygemeldt fra arbejdet et par dage - og derfor i et øjebliks forvirring troede at det var lørdag i går. Og da jeg vidste at jeg havde en aftale i dag, var det jo vigtigt ikke at glemme at stille ur. Hvis det altså havde været sidste nat det skulle være stillet.

Heldigvis fandt jeg ud af at det først er denne nat der skal rettes til.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 01:49

Ej seriøst, var det en joke?!

Flot den fik vi så godt og grundigt ødelagt.

Jeg er bare SÅ vant til, at HVERT år er der folk der kegler rundt i det! Der er altid nogen der ikke fatter det. Seriøst, det er så simpelt.

Men ja, tænkte at praxis var endnu et af de håbløse individer, der ikke kendte den med havemøblerne :P

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 01:52

jeg har det lidt dårligt med migselv nu :P

altså havde da overvejet det kunne være en joke..... men stakkels TS hvis hun virkelig ikke havde styr på det og vi så bare havde gjort grin med det

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

Det indre ur
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 06:25
Det er jo ganske nemt at få stillet ure på mobiler(automatisk) og DVD, parabol og bil(manuelt). Men det indre ur :( jeg vågner for tidligt i månedsvis hvert efterår. Om foråret når vi stiller den anden vej går det endda, der er jeg bare træt når vækkeuret ringer.

Men gemalen har da prøvet at komme for sent til et arrangement en søndag formiddag, da vi havde glemt at stille uret en time frem et år.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Vittighed og Vintertid
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 14:38

Haha - det bliver nogle drøje måneder med et stort slid på urets omstillingsevne

0
0
Svar på denne tråd

Vintertid
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 19:09

Ts, det er fordi du har gjort det helt forkert! Det er først kl. 3, du skal stille uret tilbage

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider