Bare for at få det HELT på plads er hingsten ikke tilsalg og har ingen planer om at sælge 
Hesten er en miniature med nogle led i tavlen og han har været fremvist ved avler som føl. Han kan kåres da jeg har fået lavet dna test og begge avls forbund har sagt god for ham (har skrevent mail med begge formænd)
Jeg havede ingen kendskab til denne race men da manden ønskede sig en forlangte jeg at det skulle være med nogle papir på hvis han ville trække føl hvilke han gerne vil.
Prisen var ikke mega høj men stadig høj for en hingst i den race hvor der ikke er fuld tavle på. hans mor er shetlænder og faren er en amerkansk hingst.
Mig og min kæreste er endnu ikke gift men vil blive det i fremtiden 
Jeg overvejer meget at få en advokat til at gemmen gå kontrakten da jeg har læst den igemmen samt min søster som også mener den er underligt og helt forkert sat sammen, hun mener den er ugyldig ligefrem.
Hingsten købte jeg som 1 1/2 års. meget sky nærmest vild hest så hvordan den er kunne blive fremvist må guderne vide.
jeg har trænet meget med ham så han nu kan trækkes med, have trense på, let longseres, og i det hele taget er han nu til at omgåes på en meget rolig måde, men stadig bange og nervøs ved nye ting.
Jeg mener selv at ALT mit arbejde med ham også må betyde at avler ikke vil kunne købe tilbage til samme pris da han jo er betydeligt en bedre trænet hest nu + han har fået taget dna osv. Han er lige blevent 2 år og næste år vil jeg få ham tilkørt hvilke også burde give prisen et lille skub op af + han stilles til hingste kåring næste år, dog har jeg ikke bestemt mig for hvilke avls forbund endnu da jeg ikke ved om jeg "bare" vil fremvise ham i det ene eller vil gå hele vejen i det andet med martiale prøver osv.
Jeg havede ingen planer om at det skulle gå så vidt da vi købte ham, men da min kæreste er blevent "tosset" med racen må man jo gå hele vejen og ikke bare lave flere små "kræ" uden tavle efter min mening 
Jeg beklager det evt roddet indlæg er ordblind og ikke så god til at forklre på skrift