Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Cooker i køkken, hvem har???
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 19:20

Hejsa

Vi er i gang med et meget stort køkkenprojekt derhjemme ( dvs helt nyt køkken lavet helt fra bunden).

Så vi gør os jo en del overvejelser om, hvad der vil være det perfekte køkken for os I den forbindelse har vi talt med en " køkkenmand" som har nævnt en såkaldt cooker , som nærmest uundværlig...

... Vi er selv super usikre på, om vi vil blive lykkelige for sådan en tingest, eller om vi bare skal springe den over, og spare de små 10.000 kr som den løber op i.

Derfor vil jeg meget gerne høre om alle jeres erfaringer med en cooker i køkkenet. Bruger I den? Har I fortrudt købet? Og hvilke overvejelser sKal vi gøre os??

Håber på lidt Guldkorn fra jer

Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd

Har den ikke .....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 20:22

Jeg er ret sikker på at jeg ikke har sådan en dims ..... men hvad er det egentlig?

Mvh. Sanne

Golan - smuk og rolig oldenborg

Dolly - AKA Den gamle dame, AKA Kræet.

0
0
Svar på denne tråd

cooker
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 20:25

er det sådan een her i mener?

www.google.com/ imgres?hl=da&biw=1366&...LONJQxBMJM: &imgrefurl=http:// www.rangecookerking.co.uk/ rangemaster/range-cookers/ rangemaster-elan-90/rangemaster- elan-90-dual-fuel-range- cooker.html&docid=mykG...mgurl=http: //www.rangecookerking.co.uk/media/ catalog/product/cache/1/image/ 9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/ a/ rangemaster_elan_90_df...=27&ved=1t: 429,r:49,s:20,i:275

min eks havde sådan een i sit køkken... Jeg er helt håbløs i et køkken men jeg blev da til en hel Nigella i selvskab med den cooker Skal helt klart have sådan een når jeg engang får mit eget hus.

Men har i små børn er gas måske ikke så smart.... tænker mere pilfingre og gasudslip... gastronomisk er det en drøm at arbejde med.

Jeg elsker den især for de smarte ovne så man kan have flere ting i ovnene samtidig på forskellige grader (god til jul) og grillen er super til fedtfattig bacon (særlig lille rum hvor døren holdes åbent mens der grilles så de bliver rigtig sprøde). Kæresten brugte især wokblusset. Man kan rode rigtig godt i grøntsager og wokken står bare fast i holderen imens... og der er også metal der kan lægges oven på blussene ala raclette mad i stor stil.

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 20:44

Er der en quooker du mener? En vandhane til kogende vand?

Min bedre halvdel er snedkermester og laver køkkener hele tiden. Iflg. ham, kender han ingen som har fortrudt:-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 20:44

Når du siger cooker så tænker jeg på at der komme kogende vand ud af hanen :)

sådan en har vi, og jeg synes ikke den er uundværlig. Hvem kan ikke vente de 5 min på kogende vand fra en kedel? Jo kan da godt se at når man har travlt er det da dejligt at man kan dreje på håndtaget og ud kommer det kogende vand :)

jeg synes i skal spare de 10000.- :)

- Kathrine

You gotta dance like nobody's watching, dream like you will live forever, live like you're going to die tomorrow and love like it's never going to hurt!

0
0
Svar på denne tråd

Kogende vand
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 20:47

Hvis det er sådan en til kogende vand, så findes der en del ret gode elektriske vandkogere ;)

Og min vandkoger kan jeg bare ikke undvære.

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Mere specifikt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 21:02

Jeps det er sådan ekstra vandhane nærmest, hvor der kommer kogende vand ud af ( dvs i stedet for en el koger) ... Så man slipper for at have en elkoger stående fremme, fordi der jo så er let adgang til kogende vand.

Vi har børn, så jeg havde også stor bekymring mht at åbne den forkerte hane ved en fejl, men køkkenmanden fortalte, at håndtaget både skulle den ene vej og bagud dvs man kommer ikke " bare " til at åbne den som barn...

... Tror nu egentlig også sagtens at vores unger kan forklares, at den hane er No Go , så jeg er ikke så nervøs for den side af sagen mere egentlig... Jeg tænker mere noget i stil med, at man kan edder maeme koge vand mange gange for 7-10.000 kr

Men omvendt ville det jo også være super lækkert at slippe for at hive el kedel ud og ind af skabet hver gang..

så ja, Er i syv sind.....

Mor til 2 bulderbasser

0
0
Svar på denne tråd

10.000 kr ....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 21:11

Vore elkedel står altid fremme men den står ind mod væggen. Til gengæld har vi så ikke andre maskiner stående fremme.

De fleste kedler i dag er lavet, så ledningen kan kortes op så den står tæt ved stikket.

Men hvis man har små børn skal man naturligvis gennemtænke køkkenets sikkerhed :)

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 23:05

Vi har en i vores køkken og har bestemt ikke fortrudt den. Manden bruger den flere gange daglig til nescafe og jeg brugte den da vi havde flaske børn til skoldning af flasker og sutter.

Nu er det hvis der lige skal dampes nogle grønsager eller lign.

men hvis du er i tvivl så lad være og brug pengne på et godt induktions komfur og en ovn med pyrolyse. En vask i silgranit vil du også blive glad for, min er sort og går flot til multicolor granit som er ved kogeplade.

Berit

Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd

svært med alle de "dimser"
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 05:44

Jeg har for nogle år siden også fået nyt køkken og stod lidt i samme situation som dig.

vi satte os ned og så lidt på vores madvaner, køkkenvaner osv. for at finde ud af hvad der var vigtigt for os, samt skrev vi hver i sær vores ønsker ned.

Vi så også på denne Cooker, og vores køkkenmand mente også at den kunne man bestemt ikke undvære -

vi undersøgt så lidt ekstra, den vi så på var nærmeste en lille "vandvarmer" hvor det kogende vand så nærmeste stod og kogte hele tiden - det synes jeg ikke var særlige lækkert - men det kan jo være den du ser på er anderledes udviklet.

vi valgte i stedet at få et "amerikaner" køleskab med indbygget isternings maskine og det har vi haft stor glæde af.

men som sagt så er det jo forskelligt fra familie til familie hvad man synes er uundværligt.

god fornøjelse med jeres nye køkken

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 11:02

Mine svigerforældre har en, og deres to børn på 13 og 17 er MEGET glade for den, for så tager det ikke så lang tid før at nudlerne er klar!

Den er da også meget smart hvis man skal have en kop te eller kaffe, men den er ikke stor nok til at fylde deres tekande, så der har de stadig en elkedel til det.
Vi boede derhjemme en årgang, og det var da dejligt at have den så man sparer det minut det tager at koge, men nu når vi er flyttet har vi overlevet fint uden problemer, men det er så også lidt ligegyldigt da jeg drikker en kande te og kæresten drikker en kande kaffe om morgenen, så den var ikke så brugbar igen til vores brug.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har overvejet
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 21:25

en sådan, men den går ned på pris og forbrug af el.

Det er langt billigere at koge vand i en elkedel, og til den enkelte kop kaffe/ te bruger vi vores senseo.

cooker er dyr i el, da den konstant skal holde vandet kogende.

Så her fravalgte vi den altså..

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 21:38

jeg tror alligevel hellere at jeg vil have det samme vand til at stå og koge end isterninger til at stå i jeres køleskab..

Der har været en del sager med mave onde pga. isterninger fra Amerikaner køleskaber ;-)

Til emnet.. Vi har ikke en cooker, men har overvejet det når vi skal have nyt køkken en gang.. Men som andre siger er det en dyr løsning, som man nok egentlig ikke bruger ret tit.. Vi spiser ikke nudler, drikker ikke meget kaffe og har nok egentlig kun brug for kogende vand 10 gange om året..

Så jeg ville hellere indkøbe en god og flot elkedel og feste resten af pengene op ;-)

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 22:13

den er ikke uundværlig men dælme en dejlig luksus når man har 3 unger og drikker meget kaffe og the, beholder indeholder 3 liter varmt vand så det må være noget meget store the potter nogen holder sig hvis de ikke kan lave en kande the

Fordelen ved Quooker er at vandet er renset i et filter og derved renset for evt. kalk og andet snavs og den står ikke og koger hele tiden det er en thermobeholder der holder temp. den kører lidt men ikke ret meget ikke noget du kan måle i strøm forbruget en el-kedel napper lige 2000 watt i x antal minutter og en quooker har et standby forbrug på 43 til 45 øre i døgnet så det kan næppe gøres billigere.

Vores børn kan slet ikke åbne for hanen så rent sikkerhedsmæssigt er de også forsvarlige.

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 08:59

Jeg står for 99% af køkkenarbejdet incl. madlavning og jeg har et komfur næsten mangen til det der er på billedet ovenover. Men ikke en kogende vandhane selvom jeg godt kender dem...

Stod jeg og skulle lave nyt køkken ville den nok ryge et stykke ned ad listen til fordel for en proff. wokbrænder. Den på komfuret gir 3,5-4kW warme fra sig på gas og det er ca. en tredjedel af hvad man i virkeligheden har brug for til woktilbedredning som jeg alligevel gør en del i på trods af det underdimmensionerede midterblus.

Med en 10-15kW gaswokbrænder kan man også koge vand på meget kort tid og der er intet spild. Man bruger kun gas når man har brug for det, tændt er tændt og slukket er slukket.

Jeg syntes egentligt heller ikke at 45øre i døgnet er "ingenting" i el. det er trods alt 164Kr om året, næsten en hel flaske gas. Jeg bruger selv knapt to flasker (11kg) om året til daglig madlavning. Så en ekstra flaske gas ville være en del.

Og nu vi er ved et femhullers komfur... Det burde rettere hedde et 4½ hullers :-) For med mindre man bruger meget små gryder, så kan man ikke bruge alle 5 på en gang. Typisk vil man have en stegepande i gang på det store i midten og så må alle de andre gryder humme sig helt ud i kanten. Det virker, men ikke optimalt.
Jeg overvejede faktisk på et tidspunkt at smide et dropinette to-plader elkomfur i køkkenbordet ved siden af, så man kunne sætte ting i gang over gassen og lade det simre videre på el'en.

Jeg ville aldrig undvære mit gaskomfur, som er super at lave mad over, men i dag ville jeg altså sige at drømme-setuppet ville være fire gasblus, to med el og så en rigtig wokbrænder.

Det blev lidt mere om komfur end om kogende vand. Men jeg ville vælge at kikke på det frem for en smart vandhane :-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Jens sigurdson
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 09:47

Her hos os er det michael der laver mad, og han har kig på et komfur med 4 induktionsplader og en med gas,det hat altid været hans store ønske at kunne få gas på komfuret også.

Han havde kigget en del på forskellige komfurer bla. nogle der nærmest fungerer som samlesæt, hvor man køber de moduler man ønsker, men nu er han så blevet præsenteret for et hvor det hele er samlet i een plade, så vi afventer pt. En pris

Jeg er rigtig glad for alle jeres forskellige input, det er jo retvigtige beslutninger der skal træffes, og der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken 2 gange hihi.

JeNneSmadsen: er rigtig glad for at det også er din oplevelse, at hanen er svær for børn at åbne, rart at vide!

Er stadig meget i tvivl... Vi lå i går og talte om, om det virkelig vil være sådan, at når køkkenet engang er færdigt, er det så cookeren ( eller hvordan det nu staves) som vi vil fremhæve som fantatisk, eller vil der være andre ting vi måske vil være gladere for ??

Vi har jo kun de penge vi nu engang har, der er desværre ikke ubegrænsede resourcer hehe, så det gælder jo om at få det bedste vi kan, ud af det vi har til rådighed..

Hov , noget helt andet, induktion skulle jo eftersigende være super hurtigt til at koge osv så vil det være sådan lidt dobbelt med begge dele? Altså cooker og induktion? Jer med cooker, eller dem som kender andre der har.. Hvad har I af komfur?? Og er det noget der var med i ovevejelserne?

Mor til 2 bulderbasser

0
0
Svar på denne tråd

komfur
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 17:21

nu kommer det nok ikke bag på dig når jeg siger at min mand lever af at sælge køkkener så vi har naturligvis også en induktionskogeplade det der er besparelsen i den kogende vandhane er at du kun opvarmer den lille portion du bruger og ikke opvarmer en hel grydefuld vand eller kedelfuld vand når du bruger komfur eller el-kedel hånden på hjertet hvem står så og fylder lige præcis den mængde vand i gryden eller kedlen de skal bruge ?

Fra den kogende vandhane tager du vandet direkte der hvor det skal bruges og man tager den mængde man skal bruge og skal quookeren skal derfor kun varme den mængde op og da det vand der ellers er i banditten er 110 gr. varmt er det derfor ikke mange sek. den bruger på den opgave.

Kunne personlig ikke finde på at varme vand på mit komfur induktion eller ej, tidligere brugte jeg en el-kedel men den tager flere minutter uanset og da den napper 2000 watt så bliver det på årsbasis noget mere end en flaske gas

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 17:52

Ja ja - men en god wok-brænder det ved man hvad er...

www.youtube.com/watch?v=_9HVPzgvwPE

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider