|
|
| ny larmende underbo |
|
|
Jeg bor i et hus af ældre dato. Huset er delt i 2 lejligheder, en stue etage og første sal. I og med huset er gammelt er her desværre også ret lydt. For nylig fik jeg nye underboer, et kærestepar der venter barn. Desværre har de holdt fest hver weekend siden de flyttede ind. Nu er det 3. weekend i træk hvor der skrues godt op for musikken  Første weekend måtte jeg ned og banke på da musikken var så høj at min ene kat var så ræd at hun drønede panikslagent rundt og glassene hoppede i skabene. Uha da, de skulle nok skrue ned... i ca 1½ time!!! Og så startede helvede forfra Jeg nåede aldrig at falde i søvn den nat på trods af jeg flere gange bankede i gulvene for at gøre opmærksom på problemet. Den næste weekend var lydniveauet stadig meget højt, og jeg måtte flere gange i løbet af natten banke i gulvene for at mine underboen om at der rent faktisk bor andre i ejendommen end dem. Den weekend fik jeg heller ikke meget søvn. Lyd niveauet er dog blevet dæmpet så meget nu at glassene i det mindste ikke klirrer i skabene længere, så det er da altid noget. Men fest og høj musik hver weekend er bare for meget. Nu er vi så godt på vej ind i den 3. weekend med fest og høj musik, jeg har allerede måtte banke i gulvet én gang, musikken er heldigvis dæmpet nu. Men lyden stiger formentlig med indtagelsen af alkohol som det har gjort de 2 forgående weekender, suk  Ikke nok med at musikniveauet er højt, så er de jo også nødt til at råbe til hinanden for at overdøve musikken. Pænt træls! Jeg vil egentlig gerne have et ok tåleligt forhold til mine underboer, de virker også som ok flinke mennesker. Første gang jeg rendte på dem, nævnte jeg at fest var ok for mig, hvis bare jeg var advaret forudgående, og gerne med mindst en uges varsel (dette for at jeg kan nå at planlægge at jeg og kattene kan overnatte andetsteds). Desværre fulgte der ingen husorden med lejekontrakten, i det her tilfælde havde det været rart med bore- banke- høj musik tider. Er der nogen her der har erfaringer med larmende underboer/ naboer og som rent faktisk har kunnet få dem til at forstå at fest hver weekend bare ikke er ok? Overvejer seriøst at flytte, men er egentlig, på trods af div mangler, glad for min lejlighed. Men det synes jeg egentlig heller ikke er fair :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Hmmm, jeg mener, er man ny et sted, er det en go ide at holde sig go venner med naboer osv. I min verden findes pay back time, og når de en gang unge der ska sove. Ku det jo være at du sku til at holde fester, hvem ved? De ka ik rigtig tillade sig at blive sure. Det virker ik til, at de helt forstår budskabet ellers. Har du nogen steder du ellers ka klage? Synes ik det er fair, at du blir nødt til at flytte, men det ka måske blive nødvendigt, hvis det blir ved meget længere. Har selv nogle overboer der sku banke klikgulv på, bla. søndag aften kl 20.30, tiltrods for husregler. Der måtte jeg oss banke i loftet, for at ku høre tv (midt i Borgen)
Du må stå inde for det du får ud af livet, for der er ingen som går ud af livet i live
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Arg, lyder ski ikke godt med de nye naboer  Men der er altså nogen, der lige skal holde et par indflytningsfester. Lad os håbe, det "bare" er det. Men når du skriver, at de venter barn, virker det da lidt mærkeligt med så meget fest/musik/alkohol.....men det vil da vel stoppe, når barnet bliver født??? Og så kan du jo give gengæld, når de desperate prøver for 10. gang at få baby til at sove hæ hæ.....
sagde Charlotte med Malú og Musse en oldenborg og en pippipony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny larmende underbo |
|
|
Jeg synes det er lidt voldsomt, at overveje at flytte  Sådan noget som at banke i gulvet, ville jeg selv bare blive trodsig af, hvis jeg overhovedet hørte det  Da jeg flyttede i lejlighed holdt jeg også en del fester, og jeg tænkte slet ikke over at advare i forvejen, da det ofte var spontane fester. Det skete nogle gange, indtil jeg bestemte mig for, at det var lidt synd for mine naboer Så måske vil de bare lige give den gas deres nye sted, også inden de får barn osv.  Jeg ville nok skrive dem et pænt brev, og så håbe på de snart stoppede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddd |
|
|
Må man godt larme så sent ud på natten :S ? Kan man ikke tilkalde politiet? Troede da ikke at man må genere andre mennesker på den måde til så langt ud på natten.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pay back time |
|
|
åh jo, diverse "onde" larmende tanker har også strejfet mig. Og samtidig frygter jeg de får et kolikbarn der skriger 24/7, og som sikkert skal nurses i deres køkken, som er lige under mit soveværelse, for at den ene forældre skal have ro til at sove. Jo jo, jeg er gnaven lige nu og tager sorgerne på forskud, I know  Mit eneste payback har været at jeg i et tilfælde af overtræthed af ikke at have lukket et øje en hel nat, har været en voldsom grundig rengøring søndag tidlig formiddag. Det der faktisk har gjort mig aller mest gnaven var at min ene kat panikkede, og ikke kunne være nogen vejne pga larmen. Jeg skal hilse at sige det overhovedet ikke er morsomt at se sin kat stresse så meget rundt at den hænger i gardinerne. Jeg tror nok at langt de fleste andre dyreejere også ville være blevet godt tossede. Lige for at beskrive hvor lydt her rent faktisk er, så er det nemt at høre bare de taler sammen neden under. Ikke at jeg kan skelne ordene men lydende er tydlige også når de "hygger sig". Jeg har virkelig overvejet om det er mig der er pernitten og sart (jeg er generelt ikke god til høje lyde, da jeg får stjerne nuller naller hovedpine), men ikke desto mindre æder jeg gerne en hovedpine i mig af og til for godt naboskab, bare ikke hver weekend. Og slet ikke hvis festerne er til ca kl 6 om morgenen hver gang. Det skal siges at jeg normaltvis har 6 dages arbejdsuge, så det er altså lidt svært at beholde flinkehatten på. Jeg overvejer seriøst at tage en snak med udlejer om det, så at vi som minimum kan få en husorden. Jeg ville dog helst undgå at gå til udlejer for vil som sagt gerne have et godt naboskab. Stinky, undskyld mig, men selvom man er ung og det er ens første lejlighed er det dælme ikke forbudt at tænke på sine naboer. Hvis jeg ville bo et sted med fester hver weekend, havde jeg klart valgt en lejlighed et sted med masser af unge mennesker. Det er ikke tilfældet her. Lejligheden blev netop valgt fordi at her er, nå ja VAR, fredeligt. Jeg går bestemt ud fra at når man venter barn, så er man også blevet så voksen at man kan se ud over sin egen næsetip og tænke på andre end sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Måske kattene skulle have en kort ferie, for du holder jo vældig meget af mega høj musik om dagen (når du ikke er hjemme og de forhåbentlig skal sove ) Ellers må du vente pænt indtil baby kommer og derefter holde en fest eller 3  Synes det er virkelig tarveligt at opføre sig på den måde. Især når de er gjort opmærksomme på det 
Belinda "Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det" Citat : Van Wilder Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlejer |
|
|
Jeg ville først snakke med parret om problemet og hvis ikke det hjælper, så gå til din udlejer. Jeg forstår godt hævntankerne, men til gengæld kan jeg ikke helt se hvorfor "hævnen" skal gå ud over barnet. Det kan godt være man vil larme for at genere forældrene med at ungen så ikke kan sove, men det går jo netop også udover ungen og det er altså ikke fair. Vi bor også i et gammelt hus med 6 lejligheder og her er for det meste stille og roligt. For 7 måneder siden flyttede der et ungt litauisk par ind i lejligheden der ligger under den del af vores lejlighed hvor vores soveværelse er. Vi ved godt hvor megalydt her er, så vi var meget spændt på vores nye underboers støjniveau. De første 3 måneder holdt de fest hver weekend og engang imellem i hverdagene og selvom de festede til kl 4 lørdag og søndag morgen, så startede musikken igen ved 7 tiden om morgenen i weekenderne. Tror aldrig de sov og det gjorde vi så heller ikke  Min kæreste var nede et par gange og bede dem om og slukke for musikken, når de startede søndag morgen kl kvart over 7 Vi synes ikke vi vil klage over fest om natten i weekenden, men om morgenen...... nej så stopper festen sgu(thø hø ). Heldigvis hjalp det at henvende sig til dem og også at stampe i gulvet, men en kort overgang overvejede vi da at flytte, for det var virkelig frustrerende(specielt i de hverdage de holdt fest og jeg skulle op og på arbejde). Efter de 3 måneder flyttede der endnu et litauisk par ind i samme lejlighed, så de nu bor 4 mennesker i en 2-værelses på 45 kvm, men dem om det. Det nye par er lidt ældre(nok på vores alder) end de andre og efter de er flyttet ind, er der HELT ro. Det er såååå dejligt og det er ligefør jeg har lyst til at takke det nye par, så måske du skulle anskaffe sådan en par chaperoner til dine nye underboer 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stepdans |
|
|
Jeg tror helt klart, hvis jeg var dig, at jeg ville starte med at øve stepdans hjemme...over deres soveværelse...når de ligger og sover....dernæst ville jeg tage kattene under armen, forlade lejligheden efterladende en tændt radio med heavy metal skrålende ud af højttaleren....måske opera.... Efter et par gange med det, så har de nok fattet pointen 
En glad hest er en naturhest!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| modaktion |
|
|
kan anbefale en lille luftpumpe til akvarie. I en sådan størrelse at den kan ligge ovenpå radiatoren. Det sætter svingninger i rørene i hele huset og larmen er totalt ulidelig.... testet på nabo da alle andre pædagogiske tiltag var nytteløse. Når man ligger med tømmermænd gider man bare ikke høre det i 6 timer. Men dine katte skal nok ikke være hjemme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Inspireret fra en gaaaaammel tråd her på HN, tog jeg engang hævn over en nabo der spillede højt. Historien er således: Hun var blevet meldt til udlejer MANGE gange, hun spillede altid Techno, gerne så højt at det kunne høres i kælderen (boede på anden sal i ungdomsbolig). Selvfølgelig måtte man spille højt, men regleren var så også at omkringboende naboer skulle advares i tide. Det blev vi ikke. En dag fik mig og en anden nabo nok. Vi aftalte at sætte John Mogensen og Joddle Birger på når der blev stille. Vi var væk fra vores lejligheder fra kl 7 om morgenen og indtil kl 15, hvor musikken havde fået lov til at hærge lejlighederne. Der var stille nogle uger Så blev der spillet igen i 2 uger, indtil der brød brand i en anden lejlighed, der havde hun fået trussel om en udsmidning grundet larm og manglende betaling af husleje. Da alle beboere stod udenfor og kiggede på brandslukningen, kom jeg i FORNUFTIG tale med hende for FØRSTE gang (til trods for at det var forsøgt flere gange før ). Jeg fortalte hende at hvis hun stoppede med at spille højt musik, så stoppede jeg med at melde hende til udlejer. Wupti der blev stille og 3 uger senere var hun smidt ud og lejligheden rømmet.  Men nå, tilbage til din situation. Snak med udlejer om husordensregler, hjælper det ikke, må du jo sætte jodle Birger på en hel weekend og forlade din lejlighed sammen med kattene.  Eller den med akvariepumpen, du bestemmer selv, bare du larmer  Og så må jeg lige være forarget: Drikker pigebarnet når hun er gravid, eller har jeg forstået noget forkert her? 
Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words" Til salg: Nissan Terrano II 2.7 Diesel VW Passat 1.6 Benzin skriv pb for info :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en knap så.. |
|
|
..så slam start på weekenden som de 2 forrige, hurra. Var oppe og banke med kosten i gulvet, så snart musikken blev skruet bare en anelse op. Jeg tror måske de fattede et vink med et kostskaft  Omkring 01.00-01.30 blev der en himmelsk ro, da underbo inkl gæster tog et andet sted. Desværre var de tilbage igen ca mellem 06.00-07-00. De her mennesker hat desværre en tendens til at skulle råbe til hinanden for kunne høre hinanden, og nå ja så sneg musikken sig op igen på det urimelige. Så efter at have ligget og knurret i sengen et stykke tid måtte jeg op igen og svinge med kosteskaftet. SÅ gik der ikke lang tid, og så blev der ro. HUrra!!! Jeg er faktisk helt enig i at det ikke bør gå ud over barnet, men når man sidder og er træt og godt gnaven over lydniveauet, så flyver alskens larmende hævntogter gennem hovedet. Faktisk ønsker jeg også de får et nemt og stille barn der ikke skriger alt for meget, her er som sagt meget lydt  Jeg hører faktisk ikke kvinden i forholdet (med mindre de har det meget hyggeligt), så om hun drikker har jeg ingen anelse om. Men manden har et stort behov for at råbe til sine venner, der er lige så råbende som han er, og syngee med på div. værtshus sange (her tror jeg ikke at en hævn med Jodle Birger vil være nogen som helst hævn). Og så hører de naturligvis techno, hvor at der er så meget bas på at det vibrerer i gulvene selv når de ikke spiller højt. Opera ville nok nærmere være mere hævn, og den der med akvariepumpen, den tror jeg faktisk skal prøves så frem at larmen forsætter de næste par weekends. Jeg ville dog helst at vi på en fredelig måde kunne tale om tingene, men det har indtil videre ikke virket  Og ja, slår alle forsøg fejl, så må jeg klage til udlejer. Fik skimmet lejeloven i gennem i går, og der står faktisk at jeg har mulighed for at klage, skriftligt, til udlejer, som så faktisk skal reagere på min henvendelse (sådan lidt groft stillet op og forkortet). Men der skal flere klager og advarsler til før en udsmidning kommer på tale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oh Jesus.... |
|
|
Jeg kendet det! Har selv haft en del vanskeligheder med en i opgangen der ynder at holde MEGET larmende fester. Det skal siges hun bor på 3. sal og vi bor i stuen, alligevel har jeg ligget flere nætter og ordlydt kunne høre sange som "Sømandsvisen" (prøv og spørg, om man bliver sindssyg af at høre: "Og en for Sussanne, Birgitte og Aaaanneeee, Tove og Hanne.... Lissi og Kiiiiis....." HELE natten nonstop) eller Joanna sangen og hvad de ellers havde gang i af fantastiske ting.  Første gang efter de havde holdt mig vågen en hel nat med rend op og ned af trapperne, sang osv. (ydermere var der smadret en masse ting i ude på gaden og opgangen var raseret) gik jeg op for at tage en pæn snak med hende, hun ville så ikke komme ud, men en af hendes kammerater kunne jeg da snakke med, jeg fik at vide hun sov. Jeg indledte samtalen med "Det er fint I holder fest, men..." også nåede jeg ikke at sige mere, for så råbte trunten "FEDT MAN!!". Også var jeg rasende. Jeg snakkede pænt færdig med kammeraten og fortalte også at jeg havde kontaktet udlejer og fortalt, hvordan der så ud osv. Det skete så ikke rigtig noget og de fik heller ikke rigtigt ryddet op. Det endte så med jeg klagede til udlejer, som gav hende en skriftlig advarsel. Hun har holdt nogle fester siden, hvor jeg har måtte bede om at støjniveauet blev dæmpet, men alt i alt går det ok nu (dog har hun også kæreste pt. og når hun har kærester er der aldrig fester i samme kaliber)... Jeg synes du skal klage til din udlejer. Op i røven med godt naboskab, den chance har de fuldstændig forspildt. Men jeg synes sagtens du kan tage en snak med dem også, når du har snakket med udlejer... Også fortæl dem du har snakket med udlejeren og der vil blive gjort noget ved det 
- Malle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde en overbo... |
|
|
... hvor de store teenagebørn også havde lidt travlt med bassen på de mest mærkelige tidspunkter! Vi er så underlagt en husorden, der siger ro efter kl. 22. Jeg prøvede selv flere gange at tage dialogen med dem, men det var komplet forgæves og situationen var at køre op i en spids  Jeg endte med en klage, som naturligvis blev sendt videre til overboen, der (naturligvis) benægtede ethvert kendskab til mine omhyggeligt oplistede punkter. Men det hjalp!!! Der har INTET været siden og det er nok et lille års tid siden nu  --- Men jeg giver dig ret i, at det er nok bedst at tage det sure med det søde. En helt anden tilgang kunne være, at du skriver dem et brev med "Kære underboer, jeg er glad for at I bor her og har en masse venner, som I ser ofte. Men jeg vil minde jer om, at lejlighederne er meget lydte og jeg ofte kan have svært ved at få min nattesøvn samt mine katte har det svært med det høje lydniveau og stresser unødigt. I skal snart være forældre og så vil I opleve hvordan det er, at være i underskud af søvn og virkelig ønske en smule ro, så I kan få hverdagen (og natten) til at hænge sammen på en givtig måde for os alle. Der vil jeg naturligvis forsøge at vise så meget hensyn som muligt, så I og den lille ny kan få den bedste start på familielivet. Derfor vil jeg være glad for, hvis der eks. blev skruet ned for musikken kl. 22 og I undlod at tale/råbe højlydt ud på de små nattetimer. Jeg vil naturligvis vise samme hensyn til jer. De bedste hilsner fra Mariposa"
Sæt brevet i en lille blomst (eller læg en hagesmæk med i kuverten?) og håb det bedste. Det kan være unge mennesker, der bare glemmer at tænke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| banker |
|
|
Jeg forstår så ikke idéen med at banke i gulvet/loftet, i stedet for at snakke og på den måde få løst problemet.
Min underbo har meget med at banke op til mig når mine dyr løber rundt, det eneste hun har opnået er at jeg IKKE stopper dyrene når hun banker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Banke, banke på :-) |
|
|
Jeg er den irriterende underbo, der slår på vandrørene ved unødig og langvarg larm  Hvorfor? Fordi jeg prøvede med dialog 3-4 gange først. Og læg så en tur mere op til overboens hoveddør, hvor den slet ikke blev åbnet (men jeg kunne TYDELIGT høre gennem den ekstremt lydte hoveddør, at de f*cking underboer (det var så mig) bare kunne skride). Så gider man ikke lette sig og tage turen op ad trappen femte gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Åh hvor jeg føler med dig! Jeg har boet et år på kollegie, og jeg kan GODT sige dig, jeg var ved at blive tosset! Helt med på at der er fester i weekenden på kollegier, men her taler vi klokken freaking l*rt alle dage, også (især!) eksamensperioder, for der havde folk jo læseferie, og dermed masser af tid til fest og larm på alle tidspunkter! Det var også så alt klirrede, selv min tunge anatomi bog fik næsten en tur på gulvet fra skrivebordet, så meget rystede det! Og derfor var jeg MEGET obs på larm, da jeg efter det skrækkelige år flyttede langt væk, i en lejlighed. Jeg prøver på ikke at skrabe med stolene og trampe i gulvet, da bygningen er mega gammel og meget lydt! Og jeg synes ikke der er noget galt i at banke i gulve eller vægge. Det gjorde jeg selv på kollegiet. Min ene nabo gad aldrig lukke døren op, hun bankede bare tilbage fra den anden side og skruede højere op. Min anden nabo var jeg så bange for, at jeg ikke turde andet end at nøjes med at banke i væggen. Nogle gange er det simpelthen den eneste vej frem! Nå, men de der argument med, at det nok bare er fordi de er unge, det erhebt hul i hovedet! Jeg har vel en ganske normal opdragelse, men jeg kunne aldrig finde på at holde fest på en hverdag eller spille så høj musik, med mindre det var nytår eller at jeg havde hængt en seddel op i opgangen forinden. Tænk sig, jeg fatter ikke man har samvittighed til det! Og jeg er altså 20. Har faktisk ikke engang holdt indflytterfest, da dem nedenunder har små børn. Har holdt for-fest på en fredag, hvor vi tog videre i byen før det blev rigtig sent, det synes jeg er fint. Har også holdt LAN en hel nat, men det er begrænset hvor meget man larmer når man spiller computer, vi hævede højst stemmerne lidt nogle gange, og det var weekend. Det er ikke for at pudse min glorie, men fordi jeg ikke fatter hvorfor alle ikke bare kan være sådan? Jeg ville hade tanken om, at jeg forstyrrede andre på den måde! Og når jeg vil holde noget mere vildt/larmende, så er det hos min kæreste, for der kan vi leje fælleshuset og larme så tosset vi vil det blev en længere smører, det var bare mine tanker omkring emnet. Synes desuden det er rimelig vildt at opføre sig sådan, når man snart skal være forældre! Bevares, man skal ikke stoppe med at leve, men tre weekenden i træk med alkohol og larm? Stakkels baby, når den kommer ud.... Jeg synes du har været flink nok! De forstår det tydeligvis ikke, så jeg ville skrive til udlejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| larmende underboer |
|
|
Det lader til at de så småt lader op til fest igen i aften, musikken har været MEGET høj en gang, men jeg gætter på den også har været det tidligere inden jeg kom hjem her kl 20.00. Min ene kat var ikke til at lokke frem, og da hun endelig lykkedes, skruede de naturligvis MEGET op for musikken igen, og så var hun (katten altså) over alle bjerge igen, og jeg har ikke set hende siden og vil ikke komme frem når jeg kalder som hun plejer  En anden sport de har er at få deres hund til at hyle. Så hyler de sammen med hunden, og gerne midt om natten når de fester  Det kan godt være det er provokerende at banke i gulvene, men når jeg er hoppet i nattøjet, har jeg egentlig ikke meget lyst til at hoppe i alt tøjet flere gange om nattet for at dysse på mine, tilsyneladende ligeglade, underboer. Vi deler ikke opgang, da der er 2 indgange, så jeg skal rent faktisk også udenfor. Lige nu overvejer jeg om jeg kan finde et andet sted hvor jeg og mine 3 katte kan sove i nat, men de steder hænger desværre ikke på træerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| STRØM til musikken |
|
|
Til høj musik skal man bruge strøm - hvis I har fælles sikringsskab, lister du dig ned og fjerner sikringerne til deres lejlighed. Ingen strøm = ingen larm... KH Quita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| larmende mennesker |
|
|
Om jeg FATTER at folk har så lidt samvittighed!!!  Jeg døjer selv med en MEGET larmende nabo på nu 3. måned  Jeg er flyttede hertil d 8 august, i en FAMILIE-etage ejendom, dog af ældre dato, så der er lidt lydt. Min nabo (i opgangen ved siden af), der har stue op af min stue og soveværelse, ja han holder techno-fest HVER DAG! Og har praktisk talt spillet høj techno hver evig eneste hverdag siden jeg flyttede ind! (Eller rettere, finder så senere ud af, at ham der boede i min lejlighed før mig OGSÅ klagede over naboen der!!!). Han spiller så højt at man kan gå ud i min opgang, lukke min dør og STADIG synge med på hans musik! Og hvis en af "gutterne" skal en tur ned og hente noget i sin bil, så åbner han vinduet og skruer yderligere op, da "homien jo ikke skal gå glip af noget fest!"  Og jo jo, voksen og stille dialog ER prøvet - uden held. Det endte blot med at han blev truende og på tværs. Snakker grimt om mig og råber af mig på gaden :s Så JA, jeg banker også i væggen! Provokerende eller ej, men dialog virker jo ikke. Klager til udlejer (som sendes til lejer) hjælper heller ikke. Hverken fremmøde af vicevært/irettesættelse eller telefonopkald fra udlejer hjælper heller! Næste gang får han en opsigelse - som han siger at han vil anke! Da han ikke kan se at han generer nogen Jeg HAR tilbudt ham at lade sin musik være tændt og så komme et smut op i min stue og lytte hvor ulideligt det er! Men det vil han overhovedet ikke :-S Og jeg har samme problem som dig TS. Jeg har nemlig også en lille kat som bliver meget utryg når han spiller sådan (Derfor er det jo netop også begrænset hvilke "hævn-aktioner" som jeg kan sætte i gang). Og én ting er min spolerede aften-hygge (da jeg hverken kan høre egen musik eller TV, læse bøger osv. Kan høre hans musik selv med ørepropper i ørerne!!!) og nattesøvn, men det gør SÅ ondt i hjertet at se min kat være så nervøs og utryg i hendes eget hjem Og man kan jo ikke fortælle de små, at musikken nok er træls, men ikke farlig :-/ Heldigvis er han jo så nabo, så min kat kan "flygte" ud på toilettet eller i køkkenet, hvor der er lidt mere ro. Det kan dine jo ikke når larmen kommer nedefra  Men synes alligevel ikke at det er fair, at min kat skal spendere hele tirsdagaften ude på mit 1,5kvm store toilet  Enden bliver nok desværre, at jeg får stilt en anden tilsvarende lejlighed til rådighed af udlejer, hvor jeg kan flytte uden omkostninger. Selvom jeg er vildt ked af det over det, da jeg elsker alt andet ved lejligheden her. Og er IKKE sart; overboens hund kan da høres, men generer mig ikke. Den anden nabo har en lille datter, hun kan da høres - men generer mig heller ikke! Det er kun det techno-fjæs der er provokerende Og så har jeg bare flyttet SÅ mange gange i mit korte liv, at jeg bare ikke ORKER at pakke mit liv og mine ting ned i kasser én gang til, kun få måneder efter sidste gang. Har siden forår 2010 ikke boet det samme sted i mere end 7 måneder  Og som en anden siger. Jeg er også "kun" 21 år gammel og af "almen opdragelse". Men jeg tænker GODT NOK på mine naboer osv. Jeg tænker også over ikke at skrabe med stole, ikke at trampe rundt med højhælede på trægulvet, ikke at spille for højt og ikke at støvsuge kl 23 osv... Måske fordi jeg er opvokset i lejlighed og deraf er opdraget med, "hvad man må og ikke må", hvorimod at folk fra hus måske ikke tænker så meget over det, da de har været vant til at "gør som det passer dem", der er jo ingen at tage hensyn til. Bare en teori  Så har ingen råd til dig TS. Kun medfølelse Håber du får orden på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdffhhdh |
|
|
Har også erfaret, at det ofte er "techno typer" der ynder at spille ekstra højt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvor jeg bare føler med dig. Hvis man ikke har prøvet det, kan man ikke sætte sig ind i det. Kontakt udlejer, men forbered dig på at flytte. Desværre. Jeg har prøvet det flere gange, og kampen er for hård. Da jeg var ude for det sidste gang, sagde jeg lejligheden op med det samme. De flyttede ind fredag, da mandag var den 1., og så må man få nøglen fredag. Boligforeningen havde min opsigelse på mail mandag efter en weekend med larm og ballade. Og jeg fandt et godt sted at bo, hvor der ganske vist ikke har været stille, men hvor der i hvert fald ikke er fester og den der totalt utålelige bas, som er lige så slem som kinesisk vandtortur. Og nej, det blev ikke bedre efter et par indflytningsfester. Da jeg forlod lejligheden to måneder efter, var det blevet VÆRRE. Jeg havde heldigvis haft den nye lejlighed en måned på det tidspunkt og flyttede derover med det samme med en luftmadras på gulvet og mine dyr! Jeg håber, at du snart slipper for det på den ene eller anden måde. Men når der er et barn på vej, og de har den indstilling til hensyn til andre mennesker, så ville jeg begynde at pakke flyttekasserne. Desværre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| technotyper |
|
|
Krølfrit Silke: JA! Hvorfor er det aaaaltid de der ulidelige techno-typer som tror at de ejer hele ejendommen??  Jeg har forleden dag været ovre og foreslå ham, at han betalte halvdelen af min husleje fra nu af - da han jo alligevel tror at han ejer hele ejendommen. Jeg føler at jeg bor midt på dansegulvet i en techno-club  Nu er jeg selv til metal. Og én dag blev jeg SÅ arrig over på 6. time, en hverdag, at se mine ejendele hoppe op og ned pga. hans fest. Så jeg satte det ondeste metal-nummer på, som jeg lige kunne finde - og skruede OP!! (- Og sang med og bankede i takt på væggen ind til ham! Headbang og hele molevitten) Nu er det en af mine favoritsange, så jeg kender længden af nummeret - 2,5 minut! Halvvejs inde i sangen, da blev den kære nabo edderr*vme-psycoarrig!!! Råbte og skreg og bandede og svovlede af mig Hvorfor? Han havde spillet umenneskeligt højt i 6 timer på det tidspunkt... Men det er åbenbart fair, men han gider da "kr*ftedeme IKKE at høre på mit l*rte-metal!!" Dobbeltmorale  Han var dog så stille resten af aftenen, men fortsatte dagen efter! Er dog også derude hvor jeg er ved at samle bevismateriale for at gå til politiet - pga. den måde han generelt behandler mig på/snakker til og om mig. Da det snart lugter lidt af bevidst chikane  PS: Hvorfor er det egentlig, at nu hvor der er SÅ mange regler og love omkring husdyrhold i lejligheder (hvor det er SÅ svært at finde noget okay, hvor man må holde kat/hund). At der ikke laves en lov om størrelsen på folks musikanlæg og hvor mange db de kan spille!! Jeg vil vove at påstå, at hans musikanlæg larmer mere på ET døgn end min kat larmer på EN måned!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu skriver jeg lige igen altså. For FØJ hvor er det uanstændigt, også det med at hyle med hunden! Hold nu kæft altså... Ja undskyld mit sprog, men sidder og bliver så arrig! Og nu kommer fordommende rullende, for ja, hvorfor er det altid techno-Brian der skal spille så højt og slet ikke tage hensyn?! Jeg VED at jeg har en musiksmag, som kræver lidt lydstyrke, og som få mennesker bryder sig om (metal, og da også gerne dødsmetal på en god dag). Jeg lytter til det på min iPod med mine gode Sennheiser ørebøffer. Ikke om jeg ville have samvittighed til at blæse alt og alle ud af deres lejligheder med dobbelt-pedaler og dybe vokaler. Det er en genre som kræver lidt lydstyrke, og derfor bliver det på min iPod. Simpelthen! Lige en note: da jeg boede på kollegie, så havde jeg stor glæde af mine ørepropper. Bare nogle billige skum-nogle fra Matas eller sådan noget, men de tog altså det værste når jeg skulle læse eller sove. De tager selvfølgelig ikke rysten osv, og hjælper nok heller ikke din kat, men de tager den værste lyd. Synes det er helt hul i hovedet, det må så være en måned i streg nu, at de har spillet musik for fulde hammer? Jeg er så forarget på dine vegne! Skriv til udlejer! Kram herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg havde larmet ALT jeg kunne, med MODSATTE genre af hvad de høre! Men nu går jeg også ind for hævn  Det med at hyle med hunden kan faktisk være en sjov beskæftigelse. Min kæreste har jordens DEJLIGSTE Welsh Terrier der ELSKER når vi hyler med hende og bøvler på gulvet  Så jeg forstår godt dine naboer finder det underholdende. Og så kommer frk hævn op i mig igen - jeg ville ALDRIG udsætte mine naboer for hundehyl hvis jeg faktisk havde nogen der kunne høre hende. Så find nogle trælse kattelyde - rape replay button, og smut med kattene i et døgns tid mens anlægget ødelægger naboens øre  Håber du finder en løsning. 
Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words" Til salg: Nissan Terrano II 2.7 Diesel VW Passat 1.6 Benzin skriv pb for info :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrift over |
|
|
Kender kun alt for godt det med larmende naboer! Den sidste lejlighed vi boede i larmede vores underbo fredag, lørdag og indmellem også søndag og torsdag - gerne hele natten.. Jeg fik generelt ikke meget søvn, hvilket påvirkede mig meget og jeg fik det decideret dårligt psykisk pga larmen (nu skal det siges at jeg er rimelig lydfølsom - men vi var ikke de eneste der havde problemer med ham). Jeg var MANGE gange nede og bede ham om at skrue ned - men til sidste holdt han op med at åbne døren. Jeg prøvede at hoppe på gulvet, sætte høj musik på også - intet hjalp. Efter en fredag hvor jeg ikke havde lukket et øje pga. hans musik og hvor han så fortsatte lørdag aften blev jeg så desperat at jeg ringede tol politiet. De lovede at ringe ham op og hvis ikke han havde skruet ned inden for en time skulle vi ringe igen, så ville de tage ud til ham (der var så også nogle andre naboer som havde haft fat i politiet..) Det hjalp! Den metode benyttede jeg mig af et par gange, når det blev for meget! Men jeg synes jo også et eller andet sted at politiet ressourcer er bedre brugt på meget andet. Efter at have boet der 1 år, sagde vi lejligheden op og flyttede i et lejehus i stedet for! Det er nok den bedste beslutning jeg nogensinde har tager. Ingen høj musik i weekenden, ro og fred! Held og lykke med dine naboer!
Mvh Eva Lisa. Mini-hn ordbog: - Intensivere (ikke "intensificere") - Selskab (ikke "selvskab") - Generelt (ikke "generalt") - Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hold op, hvor lyder det bare træls altså! Jeg ville simpelthen gå ned og give dem en "skideballe" - altså på en pæn måde, så i stadig kan være gode underboer og overboer, men forklar dem alt det du har sagt her! Og undskyld mig, men hvis man venter et barn, hvordan kan man så drikke og feste? Kan selvfølgelig ikke udtale mig om, om hun drikker, men hvorfor er man interesseret i at holde fest hver eneste weekend, fredag og lørdag, når man venter barn? En enkelt fest i ny og næ, ok det kan jeg forstå, men synes det virker utrolig umodent at holde fest hver eneste weekend. Stakkels barn tænker jeg lidt... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lørdag |
|
|
Lørdag nøjedes de heldigvis med truslen og der var kun dæmpet snak efter musikken blev slukket (men jeg måtte så også lige tvangslytte til en hel cd med Emninem på fuld skrald inden). Nu er mand i forholdet så lige kommet hjem med kammerat (lyder bestemt ikke som en kvinde han råber med). Musikken blev skruet op for en kort bemærkning, så endnu engang måtte jeg ud af sengen og ind og hamre med kosten i stuegulvet  Og til dem som finder det provokerende at jeg hamrer med kosten i gulvet, så ER jeg hoppet i nattøjet og var gået i seng. Så til berusede (lyder sådan) underbo + hans kammerat, har jeg godt nok ikke lyst til at troppe op hos. Nå men udover de råber til hinanden, og lige nu synger så er her "ro". Jeg er som Eva, også ret lydfølsom. Og ja en gennemtrængende bas er for mig også som kinesisk vandtortur. Jeg kan høre de mindste bitte små lyde (et eksempe: Min mor købte en dims der sendte højfrekvente lydbølger ud for at skræmme mus og andre gnavere ud af huset. Jeg kunne slet ikke være i nærheden af dimsen da den ekstremt højre pibelyd gav mig en sindssyg hovedpine. Min storebror kunn også høre den, men ingen andre der kom i min mors hus kunne høre den). Jeg er ret sikker på at jeg skal have en sludder med udlejer i morgen!!! Og så overvejer jeg Camilla (Hesteklippk)'s forslag til et brev til underboen. Jeg er dog bange for at det ikke har den store effekt. Når jeg læser jeres andres historier finder jeg det skræmmende hvor egoistiske folk er over for deres naboer  Jeg selv gør hvad jeg kan for ikke at genere mine naboer mv. F.eks. klaprer jeg aldrig rundt i sko indendørs. Skifter til mine bløde sutsko så snart jeg kommer ind ad døren. Jeg leger kun vildt med kattene i dagtimerne (jeg har aftenarbejde) da jeg godt ved at 3 norske skovkatte der løber hen over et trægulv lyder som en flok bissende kvæg. Jeg vasker tøj om dagen, eller når det er min overbevisning at der ikke nogen hjemme nedenunder osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Victoria |
|
|
Hårene rejser sig, når jeg læser dit indlæg. Vi havde nemlig en beboer i opgangen på et tidspunkt, som spillede techno VIRKELIG højt næsten konstant, og der var et rend af unge mennesker. Der blev ikke udvist hensyn overhovedet, og alle i opgangen var på skift oppe og bede om ro - med en meget aggressiv reaktion til følge, bl.a. smadrede han to hoveddøre undervejs i byen. Vi skrev en kollektiv klage til udlejer, og så ringede vi selvf. også til politiet (pga. den voldelige adfærd). Det viste sig så, at han allerede var i deres søgelys - han solgte nemlig stoffer fra adressen!!! Han blev sat ud af lejligheden, og kort tid efter kunne vi så læse, at han havde fået en etværelses i Gitterly for knivstikkeri i skæv tilstand......... Til TS Jeg er bange for, dine underboere bare griner, når du banker i gulvet, og det gavner i hvert fald ikke en videre dialog. Tag en snak med udlejer omkring regler, skriv et brev til underboen og (som sidste instans) ring til politiet. Der er ikke noget, der kan slukke for musikken som det blå blink. Før du gør det, er du bare nødt til at overveje, om det er dét værd. Det er nemmere at være anonym i en opgang med 7 lejligheder. Og så må jeg sige: Daqlig leg med tre store skovkatte - så ville jeg som underbo også mene, jeg havde lov til at larme, når JEG var rigtig vågen. Vi har ikke alle samme døgnrytme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Platugle |
|
|
Platugle: Jeg er enig i at daglig leg med 3 store skovkatte kan være vildt irriterende for underboen  Min tidligere underbo nævnte at hun aldrig hørte kattene, før end jeg kom hjem fra arbejde (efter kl 21.00 om aftenen). Hun kunne dog føle sig en smule nidstirret af dem, når de holder vagt i vinduerne  Kattene (i sær hankatten) han tager lige en maks 2 minutters "sejrsrunde" når jeg kommer hjem, thats it! Og så er han ikke engang slem. Han ligger på spring ved hans favorit legetøj og gør udfald mod mine tæer når jeg går forbi ham. Jeg plejer så at fodre kattene så snart jeg kommer ind ad døren, det holder dem i ro. I sær fordi min tidligere underbo også havde barn der skulle sove om aftenen, så det var lidt vigtigt at kattene ikke larmede for meget når jeg kom hjem. Da jeg fra tidligere snak med nuværende underbo, ved at han har et dagjob, er jeg ikke voldsomt bekymret over at jeg leger en smule med kattene om formiddagen. Kattene er henholdsvis 3 og 4 år, så de er ved at være voksne og noget mere rolige end de var som killinger. Ofte vil de langt hellere sidde i et vindue og kigge ned på gaden end springe rundt efter en snor eller et stykke legetøj  Ja jeg kan på ingen måde være anonym her. Der er kun 2 lejligheder i huset, så det er ret så indlysende hvem der klager og i aller værste tilfælde ringer efter politiet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Politiet dukker ikke op til larm kl. l*rt om natten. Og hvis du er heldig at de gør, skal du huske at sige at de har åbne vinduer og døre, altså dine underboer. Det var hvad politiet fortalte mig da jeg ringede og brokkede mig over en underbo.
*Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey* R.I.P Dear Tana C. <3 Termin D. 10/3-13 til en pige <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Trine |
|
|
Rigtig træls situation. Man kan håbe på, at dine underboere synes, lejligheden er for lille, når baby kommer. Ellers er der vist ikke meget andet for end at søge nyt - medmindre husejer kan overtales til at lave et sæt ordensregler, som alle kan være tilfredse med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|