Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

rollkur
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 19:02

hej

jeg vil gern hører jeres mening herinde om disse to billeder

jeg har i andet galleri fået afvide at det er rollkur at hesten går med hovedet så langt nede.

skal siges han har løse tøjler og han er på billederne ik redet i et år og hvad man ik kan se blir vi trukket rundt da stedet var nyt for ham og der var andre i ridehallen trækkeren er bare gået til side.

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

rollkur
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 23:32

Jeg vil ikke mene den går rollkur, den går måske bare en smule "under biddet" i rollkur tvinger man hesten til at gå meget anstrengt samlet med hovedet mod bringen som her: www.google.dk/ imgres?q=rollkur&um=1&...8C4O9VB9JM: &imgrefurl=http://www.howrse.de/ member/user/ presentation%3Fid%3D51...mgurl=http: //www.scandinavian-dressage.com/ images/ rollkur.anky.stor.jpg&...=19&ved=1t: 429,r:13,s:0,i:107

Det ser noget bedre og rare ud, det du har gang i på billedet

- Sanne

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 00:10

Ikke decideret rollkur, men lang mere bag lod end hvad acceptabelt er.

MaTi

Marie&Timon

0
0
Svar på denne tråd

det er det ikke
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 11:24

Det vil jeg ikke betegne som roll kur - bare (undskyld jeg siger det) dårlig ridning.

0
0
Svar på denne tråd

rollkur
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 13:12

skal siges at ja han er meget baglod men han er ik på det tidspunkt redet i et år og havde for første gang rytter på efter jeg overtog ham og som andre i stalden siges han går klart bedre nu og pakker sig ik som han gør på billedet mere.

og for det andet viste vi ik at han aldrig havde haft bid i munden så han gik og syns ik det var det fedeste også det at det hele var nyt og der var andre i hallen.

og nu lod jeg ham få løse tøjler på billedet for se hvad han ville sige til det og billedet er måske os dumt taget i det det er første gang jeg overhovedet sidder på ham hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

for mig at...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 15:02

Se så er det ikke løse tøjler!

Nu sidder du jo heller ikke og trækker i dem, men løse er de ikke, for der er ikke plads til han kan strække sig frem og ned...

Og næsebåndet ser også ud til at sidde langt nede?

Men det er dejligt du er glad for din nye hest, og det er da fint at have billeder fra første gang men rider den, men måske skulle du bare have beholdt dem som minder til dig selv?

Men hvis det går bedre med ridningen nu, så vil vi da gerne se nye billeder!

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser

Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Ikke rollkur
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 15:14

du har bare for meget fat i næsen på den. Men rollkur er det nu ikke.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 15:17

Jeg synes bare, det ligner en urutineret hest, der ikke helt ved hvad den skal stille op med hovedet, når den står stille. Jeg ville nok også synes, at det var uhensigtsmæssigt, hvis den bevægede sig rundt med så korte tøjler, men for et par sekunders stilstand for at tage billeder - kan jeg ikke se den store grund til opstandelse. Jeg så i øvrigt godt den anden tråd, hvor du viste den frem, og var lidt overrasket over reaktionerne. Især pga. den medfølgende forklaring - at hesten er urutineret og det er første tur.

I min erfaring stiller de sig gerne sådan der an, hvis de har en lidt dårlig balance og ikke helt er til tøjlen under arbejdet. Så dykkes der lidt ekstra, når man står stille.

Og selvfølgelig skal det rettes - men come on, på første tur i ridehallen og så med trækker?

Jeg synes, at det er en smuk hest, og er sikker på, at du nok skal få næsen frem. I øvrigt synes jeg ikke, den er for langt nede med hovedet, blot for langt inde mod bringen

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd

svarer
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 15:17

der kommer os nye billeder ind,

der var diskution i stalden om den sku længere op næsebåndet eller sad korrekt som den sad syns os den sku længere op men folk sagde den sad rigtigt.

de tøjler som er på hovedtøjet er os skiftet til nogle længere da de som er på der er til ponyer men passede til forrige hest da hun havde kort hals

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt du kommer
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 16:58

med en opdatering!

Og spænd du bare næsebåndet et par huller op!

Skal ligge 2 fingerbredder under kindbenet.

Som det sidder på billederne, kan det skarve v biddet.

Glæder os til nye billeder af din smukke hest!

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser

Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 18:30

Stående roll-kur - det er nyt.

I stedet for at folk i din stald og folk herindekomer med 100forskellige forslag og meninger, så find en underviser, du kan lide og som har en masse erfaring - og lyt til hvad underviseren siger.

Så bliver hverken du eller hesten forvirret.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

Come on..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 21:09

Rollkur ud fra to billeder af en parade? Det er ikke muligt at tolke, at en hest rides i den træningsform ud fra det!

nogle heste dykker lidt i paraden, nogle tager hovedet op. Og andre bliver på plads. Det afhænger vel en del af træningsniveauet og hestens fysiske formåen.

Så spring op og fald ned på sådanne udtalelser.

Dog vil jeg også mene, at næsebåndet sidder for lavt. Det bør ligge to fingre fra kindbenet. Mundvigen kan blive klemt mellem biddet og næsebåndet ved tag i tøjlen. Det vil genere eller endnu værre give sår.

Og af ren nysgerrighed; hvorfor plys på næsebåndet? Gnaver det?

Venlig hilsen

Mia F

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 22:24

En helt anden ting, jeg bliver helt bange når jeg ser dit fodtøj i bøjlerne, kan du så finde noget med hæle så din fod ikke kan ryge frem gennem stigbøjlen, og gerne også få fat i sikkersbøjler i stedet for.

Køn hest iøvrigt.

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 00:34

Som der også er andre der er inde på så ser det for mig ud til at han værgere sig for biddet ved at tage hovedet ned.

Værgeren for biddet er når hest forsøger at undgå kontakt til biddet. Det kan være ved at gå "under biddet", "over biddet", "sluge biddet" eller ved at ryste kraftigt med hovedet.. og flere andre ->

Rollkur er det ikke.

Det er ikke nemt at se ud fra de fotos du har på, så det er skud i tågen mere eller mindre.. Forslag:

• Pil det der syntetiske lammefis af næsen, det skarver modsat et korrekt spændt næsebånd. Og det er altså to fingre på højkant mellem båndet og næsen ikke een lille klemt lillefinger.
  • Skarver næsebåndet alligevel så pil det helt af og brug et D-ringsbid i stedet. Renholdt læderseletøj skarver meget sjældent. Det kan evt. være en fordel med en lædergrime også - der selvfølgelig renses for jord og salt en gang om ugen..
  • Prøv i det hele taget nogen forskellige bid. Gå hellere til den "skarpe" side end den "bløde". Med et "blødt" bid mærker hest ikke nogen forskel på om du tager i tøjlen eller ej. Der skulle jo helst formidles et budskab med hjælpen ikke? Et tyndere tredelt bid vil genere hest mindst muligt så længe du ikke hiver i det... Et tykt todelt bid genere hest hele tiden. Der findes ikke et "rigtigt" bid til alle heste - så var der ikke så mange at vælge imellem? Det er hest der fortæller dig hvad der virker, ikke nogen andre i sidste ende!
  • Skift tøjlen ud til en der lige laver en let bue fra hest's mund til din hage når du trækker midten af tøjlen op til kavalergangen, når hest ellers står mere normalt ;-)
  • Afhjælp værgringen under ridning ved kun at bruge tøjlen når du vil fortælle hest et eller andet. Du kan indføre "kontakt" langt senere når hest skal til at lære at gå samlet. Det ligger ca. ½-1 år ude i fremtiden for den, selvom arabere er meget lærevillige :-) Du undgår at falde i "kontaktfælden" ved kun at ride med en hånd på midten af tøjlen. Når du vil til den ene side tager du så først fat nede på tøjlen med den anden. Passer det modsat i forhold til den hånd du har fat med på midten skifter du midterhånd og tager derefter fat. Du kan med fordel mærke de rigtige steder nede på tøjlen af med et par omgange elektrikertape så du altid fanger det rigtige sted.

Jeg håber ikke dette er skudt helt ved siden af, det er som sagt ikke nemt at se noget ud af et billede som ikke er der. Så tag det som forslag til eftertanke du kan tage til dig, eller krydse af listen :-)

Held og lykke med din dejlige hest.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider