|
|
| Tivoli, Kopenhagen Fur og JBK |
|
|
Nu har der været mange debatter omkring mink, pels, tivoli og kopenhagen fur. Så kom jeg til at tænke på, der var mange der ville boycutte Tivoli, vil i samme mennesker så også boycutte JBK horseshow ? Hvis ikke , hvorfor så ikke ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Boycutter det ikke pga. pelsen, men pga. at jeg syntes det er lang imellem den kønne ridning derinde . Så det er af helt andre grunde.
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tummelum |
|
|
Det samme her + jeg bliver så trist til mode, når jeg i så stor udstrækning som JBK ser, hvordan sporten egentlig har udviklet sig. Og det hedder vist at boykotte noget... Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
Ja undskyld jeg ikke fik tjekket min stavning så er der nogen der har boyKOttet JBK pga Kopenhagen Fur ... Ikke ridningen ... Men MMM var du ikke afsted i år, synes jeg jeg læste et andet sted eller havde jeg misforstået noget ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Jeg var afsted mandag. Der var gratis indgang til udstyr og pony distriks klasser. Så støttede dem teknisk set ikke, da jeg ej heller købte noget udstyr. Udstyrmessen var intet at råbe hurra for og ridning var som den plejede da jeg sidst var der i 2007. Så blev bekræftet i mine tanker og holder mig bare forsat derfra .
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej til pels og dyreundertrykkelse |
|
|
Ja, jeg boycotter begge dele. Jeg synes ikke det er fair, at man ikke kan tage i Tivoli uden at støtte pelsindustrien. Det samme gælder JBK, men der ville jeg ikke komme alligevel, pga. den måde ridesporten har udviklet sig på.
Mvh Majken Ergoterapeutstuderende >> Med frieserblandingen Mox Diamond *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boykot |
|
|
jeg har været hjælper til JBK i nogle år, men det var simpelthen for dårlig en oplevelse sidste år, til at jeg gad tage derover igen i år. Intet styr på tingene i staldene, og deraf mange rigtig sure heste ejere - forståeligt nok. Hvis ikke jeg var en fattig studerende, ville jeg nu gerne have været en tur derovre som tilskuer. der er mange der rider grimt, men heldigvis ser man da også gode ekvipager 
Mvh Sandra Den lykkelige ejer af Prior's Capina og Midnight's Medina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
det var ikke mange der var med på den snak ... Nå men jeg var afsted i går og se den spanske rideskole, på Kopenhagens Furs regning. Og så også noget voltering, og er dybt imponeret over den styrke hun havde. Så flot
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
18-10-2012 16:41 |
|
Iwanna: Personligt er jeg til både JBK, Tivoli og Kopenhagen Fur Men ja, det er faktisk interessant så mange der har haft en mening om Tivoli på det sidste, og så den rungende stilhed når det gælder JBK.... 
Smile for no reason - and give someone else a reason to smile!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gratis indgang |
|
|
Moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt  At deltage i et gratis arrangement er da om end mere, at støtte foretagenet - da det må være 100% betalt, uden indtægter fra billetsalg!!! Jeg var til JBK i går og syntes det var en hyggelig oplevelse. Så ingen heste redet grusomt og har ingen problemer med pelsindustrien. Kan ikke se det er anderledes end, at spise kød og derved støtte kødindustrien og dyreproduktionen. (hvilket jeg heller ikke har nogen problemer med iøvrigt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Med støtte mener jeg økonomisk. Jeg har ikke støttet arrangementet i og med jeg intet har købt der og indgangen var gratis. Altså har jeg ikke bidraget til at arrangementet kan kører rundt og få et evt. overskud. Det er hvad jeg ser som at støtte noget. Når man støtter, så er det med penge - om det så er at købe en ting eller biletten. Og lige ang. pels så har jeg intet af det og vidste ikke at tivoli havde samarbejde med dem, så derfor har jeg ikke haft valgt det fra. Jeg vil langt hellere købe nogle handsker af sæl, sæler der har levet et skønt liv og som er blevet brugt resten af end kun pelsen. Ligesom jeg også hellere vil købe kød fra en lokal bonde hvor køerene går ude hele året, dog er SU ikke noget man bliver rig af så lige pt. er det desværre ikke noget jeg har et valg angående - heller ikke selvom der prioteres 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
18-10-2012 18:40 |
|
MMMs: Når du har været der har du da også støttet dem økonomisk vil jeg mene. Om de kan finde sponsorer næste år afhænger vel i høj grad af hvor mange der besøgte stævnet i år  Og inden du forherliger sælskind så overvej lige hvordan de slår sæler ihjel, jeg vil mene at det er noget af det mest kontroversielle jeg kan komme i tanke om inden for pels industrien! Der er dog forskel på hvor sælskindet er fra, jeg vil mene det mest kontroversielle ophavsland for dette er Canada (korriger mig gerne hvis jeg tager fejl!).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boycut. |
|
|
Jeg boycutter begge dele. Har ellers guldkort til Tivoli og det fortryder jeg meget at jeg fik købt sidste jul. Men det er ikke blevet brugt siden de indgik den aftale og kortet bliver absolut ikke fornyet. Så der bliver hverken en Hallowen- el. jul i tivoli tur til drengene i år. Skide syndt for ungerne. Og fremover bruger vi kun Bakken om sommeren. Vidste ikke at JBK også støtter dem. Grrr* Godt jeg så ikke har købt billetter afligevellet.
Vrinsk En gang Fjordhest. Altid Fjordhest. Fjordheste er de bedste. Fjordhest søges til låns med forkøbsret. Bolig på landet søges til leje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg har da ikke støttet økonomisk når jeg intet har betalt? Økonomisk er for mig = givet penge og jeg har ingen penge givet på nogen måde  Jeg var der ja, for at se hvordan den nu stod til. Derfor valgte jeg også en gratis dag. Det stod til som forventet også kommer jeg der så ikke igen de næste mange år . Og ja, ang. sæler kommer det lige netop an på hvor det kommer fra. Min kæreste har familie der bor på Grønland, så derfor er det der fra det vil komme og ikke Canada eller andet sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
CarolineR |
19-10-2012 07:31 |
|
MMMs: Jeg tror det er et definations spørgsmål hvorvidt du har støttet JBK ellr ej. I min optik støtter man stadig noget ved at dukke op selvom man ikke betaler indgang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|